דף הבית בידור ופנאי תיאטרון ביקורת מחזמר: אוויטה
ביקורת מחזמר: אוויטה
חיים נוי 09/10/15 |  צפיות: 2833

 

ביקורת מחזמר: אוויטה – מרשים ומהמם - קאסט משובח – שירי  מיימון בפסגת הקריירה- מרגשת וכובשת את הבמה – תיאטרון הבימה

מאת חיים נוי

המחזמר אוויטה מאת המלחין אנדרו לויד-ובר, העולה בתיאטרון הלאומי הבימה הוא הפקה מרשימה ומהממת, מלוהקת בקאסט משובח ועם שירי מיימון בתפקיד שהוא כנראה בינתיים פסגת הקריירה שלה, מוצלח בקנה מידה בינלאומי.

ההפקה הזו חייבת את ההצלחה לכמה גורמים: לבמאי משה קפטן שהצליח להרים מחזמר בסדר גודל מפואר ומקצועי יותר מהפקות דומות שראיתי במשך השנים בלונדון ובניו יורק. הכוריאוגרף אביחי חכם שהעמיד תנועה וריקודים סוחפים עד כדי כך שהקהל נותר פעור פה למראה הביצועים. שחקנים, זמרים ורקדנים מדהימים ובראשם שירי מיימון ועליה עוד ארחיב, רן דנקר הנפלא ועוד כוכבים.

המחזמר מתאר את קורות חייה של אווה פרון , שכונתה אוויטה, מחיי אשפתות ועד לחייה כאשת הנשיא בארגנטינה. הצלחתה נבעה לא פעם בזכות מיטותיהם של אנשי במה וקציני צבא.  העלילה מספרת על היכרותה עם מי שעתיד היה להנהיג את ארגנטינה, חואן פרון ועד למותה ממחלה ממארת , לאחר שהצליחה להיות יקירת העם הארגנטינאי.

 המחזמר נכתב על ידי המלחין הנודע אנדרו לויד-ובר לפזמונים של טים רייס. המיוזיקל הועלה לראשונה על בימות הווסט אנד בלונדון בשנת 1978 וזכה להצלחה רבה ומשם הוא עלה והופק בכל רחבי תבל. המחזמר התבסס על ספר אודות אווה פרון, אולם יש הסבורים שלא היה צמוד לעובדות האמיתיות, אך הדבר אינו גורע מהמחזה המוזיקלי. למעשה, מדובר בסוג של אופרה, היות ולויד-ובר כתב וכותב את כל מחזותיו ללא טקסט דיבור, הכול בשירה.

המחזמר גם הועלה בשעתו בישראל וכיכבה בו ריקי גל בתפקיד אוויטה. הוא הועלה גם בגרסת מקור באנגלית וכמו כן בבית צבי עם הילה זיתון ובבימוי של משה קפטן. מדונה כיכבה בסרט שהופק על פי המחזמר בשנת 1996 ולצידה כיכב אנטוניו בנדרס, בתפקיד המספר, צ'ה.

המחזמר משובץ שירים ידועים והמפורסם והמרגש שבהם הוא השיר שהפך להיט עולמי – אל תבכי עלי ארגנטינה. Don't cry for me Argentina.

המחזמר עלה בכל רחבי תבל והצליח במיוחד בברודווי ובווסט אנד בלונדון. רק לפני שנתיים הוא שוב עלה בלונדון והמשיך לסבוב הופעות בבריטניה עד אשתקד. כוכבות רבות לוהקו לתפקיד הראשי והזכורות שבהן איילין פייג', פאטי לה פון, זמרת מברזיל בשם קלאודיה שנחשבת למשובחת מכולן ומדלנה אלברטו, זמרת פורטוגלית מצוינת, המתגוררת  בלונדון, שכיכבה במחזות זמר רבים, שסגרה את המופעים עד כה בבריטניה.

משה קפטן, מר מחזות הזמר הישראלי, הצליח להרים מופע מלוטש, מקצועי ומפואר . קפטן הצליח ללהטט עם להקת השחקנים המשובחת, רבים מהם בוגרי בית צבי, והתוצאה היא מחזמר מעורר התפעלות. המופע משובץ בקטעי וידיאו ארט מתקופת אווה פרון ושזור בהברקות בימוי. אין ספק שאם מופע כזה בדיוק היה עולה בלונדון או ברודווי היה קוטף בקלות פרסי טוני ופרסי במה אחרים על הפקה מוצלחת במיוחד.

מי שאחראי לתנועה שהיא הרוח הדומיננטית בהפקה בזכות הריקודים הסוחפים והמרשימים הוא אביחי חכם, כוריאוגרף מוכשר וצנוע מאין כמוהו. המחולות במחזמר הם מעוררי התפעלות והביצוע שחכם הצליח לסחוט מהרקדנים פשוט לא ייאמן.

שירי מיימון מגלמת כאמור את אוויטה, אווה פרון. התפקיד מחייב את שירי להיות רוב הזמן על הבמה . שירי מפגינה גם כישרון משחק מצוין וביצועים מרשימים לשירים המהממים של המחזמר ובראשם, אל תבכי ארגנטינה, שמרגש במיוחד וגורם ללחלוחית בעיני הצופים. שירי מפגינה יכולות ווקליות מדהימות. השירה היא די קשה לביצוע והיא חייבת להיות צלולה, רהוטה ולהישמע היטב, תוך האפלה על התזמורת. שירי מצליחה במשימה הקשה ושוב, זו פשוט משימת שירה קשה לביצוע וזמרות רבות לא היו יכולות לעמוד בה. אין ספק כי מבחינת שירי מיימון זו כנראה פסגת הקריירה שלה, עד כה. היא פשוט גם מושלמת לתפקיד, במראה ובביצוע.

רן דנקר מגלם את צ'ה גווארה, מעין המספר, מקהלה יוונית, המגולל את ההתרחשויות. דנקר הוא הפתעה מוחלטת. לא רק יכולת משחק מדהימה , אלא יכולת ווקלית מופלאה וצלולה, נהדר.

אקי אבני מגלם את חואן פרון הנשיא של ארגנטינה. אקי מבצע את התפקיד בכישרון רב ולמרות שאין הוא זמר, הוא מפגין יכולת גם בביצוע השירים באורח יפה מאוד.

רפי ויינשטוק מגלם את הזמר אוגוסטין שנוטל את אוויטה תחת חסותו בראשית צעדיה. רפי הוא שחקן משובח וזמר מעולה בעל קול מופלא ואין ספק שהוא כישרון מהלך.

רויטל זלצמן מופיעה בתפקיד פילגשו של חואן פרון. הביצוע שלה לשיר "מה יהיה איתי" הוא מקסים ונהדר. לשיר היו גרסאות כיסוי רבות והוא אחד השירים היפים במחזמר. אולם, בגרסת הסרט הוא לא הושר בידי המאהבת של פרון, אלא על ידי מדונה שגילמה את אוויטה. רויטל מצליחה להעביר את השיר באורח מרגש במיוחד, בקול צלול ורהוט, נפלא ומהוקצע.

בשלב זה ראוי לציין את הנערה לירי מינסקי שביצעה בפרמיירה את השיר סנטה אוויטה באורח מוצלח ונעים במיוחד.

ג'וליה שחר אקופיאן, רקדנית וכוריאוגרפית בינ"ל, הרשימה בביצועים הסוחפים שלה בריקודים התוססים.

תות מולאור , מורה למחול, רקדנית והדאנס קפטן של הלהקה, מפליאה בביצועים הנפלאים שלה.

תמר אילנאי עוזרת הכוריאוגרף ורקדנית, הציגה מפגן ריקודים נהדר.

אלה רוזנצוויג, רקדנית, זמרת ושחקנית , הגישה נאמברים מדהימים ויפים במחולות המצוינים.

שיר זלינגר הפגינה משחק ושירה בולטים ומקסימים.

מיטל נוטיק, מוצלחת מאוד בביצועי שיר ומחול.

מירית פרג'ון נעימה ומוצלחת במשחק ושיר.  שיר קאופמן נהדרת בביצועים היפים.

כן יש לשבח את לירון ויגדור, לירון כהן,דוריס נמני, מריאנה סינצ'וק, בר קליין, וקארין שיפרין, המוצלחים והמרשימים.

בלהקת הבנים בולט מוטי חובה, שחקן מוצלח מאוד המלהטט בין התפקידים.

חננאל אדרי, נדיר אלדר, ישראל ארנסט, ברק ביטון, מתן בן שימול, אביתר בר דוד, שמעון חאבא, תומר יפרח, דורון ישנסקי,מאור לוי,רוס מוגרלי, ניל משען, שחר פרץ, מתן שביט, מוצלחים מאין כמותם.

דניאל אפרת אחראי לנוסח העברי המוצלח של המחזמר.

דוקי עצמון אחראית להדרכה הקולית שתוצאותיה מרשימות.

יוסי בן נון אחראי לניהול המוזיקלי ולניצוח על התזמורת. במבי פרדימן עיצב תפאורה נהדרת ובמיוחד הרשימה התפאורה הניידת של מרפסת בית הנשיא ההופכת לבסוף לחלקת קבר. ילנה קלריך עצבה תלבושות ססגוניות ויפיפיות.

קרן גרנק עצבה את התאורה המדהימה.

אריק אביגדור ערך את הוידיאו ארט התקופתי המעניין. ליאור טבת עיצב את הסאונד המדויק והמצוין.

אסנת שגיא עיצבה את הפאות המושלמות.    

הכותב הוא חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 חיים נוי

חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי של סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, לשעבר עורך ראשי של סוכנות הידיעות עתים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים



 


מאמרים נוספים מאת חיים נוי
 
EBC Financial Group (Cayman) Limited קיבלה רישיון רגולטורי מלא מהרשות המוניטרית של איי קיימן (CIMA)
EBC Financial Group מחזקת את נוכחותה הגלובלית עם רישיון CIMA מלא, ומדגישה את מחויבות הקבוצה לתקנים רגולטוריים גלובליים מחמירים

נפתחה עכשיו למועמדויות: המהדורה הראשונה של פרסי Stevie® למצוינות טכנולוגית
המהדורה החדשה ביותר של פרסי העסקים המובילים בעולם תחגוג הישגים הקשורים לטכנולוגיה ברחבי העולם

Fetch.ai, Ocean Protocol ו-SingularityNET מתאחדות ליצירת ברית הבינה המלאכותית
חלוצות הבינה המלאכותית מאחדות כוחות ליצירת חלופה מבוזרת לפרויקטים קיימים של בינה מלאכותית הנשלטים על ידי חברות ה-Big Tech

MidOcean Energy מבית EIG משלימה את רכישת הזכויות של Tokyo Gas בפורטפוליו פרויקטי LNG משולב באוסטרליה
MidOcean Energy ("MidOcean"), חברת גז טבעי נוזלי (LNG) שהוקמה ומנוהלת על ידי EIG, משקיעה מוסדית מובילה במגזרי האנרגיה והתשתיות העולמיים, הודיעה היום על השלמת ההסכם שהוכרז בעבר לרכישת הזכויות של Tokyo Gas Co., Ltd ("Tokyo Gas") בפורטפוליו של פרויקטי LNG משולבים באוסטרליה.

Corpay Cross-Border ממנה את אוליבר מוריס לתפקיד המנהל החדש של מחלקת שירותי הקרנות המוסדיות באירופה, במזרח התיכון ובאפריקה
Corpay1 NYSE: CPAY)), מובילה עולמית בתחום התשלומים התאגידיים, שמחה להודיע כי חטיבת Cross-Border של Corpay מינתה את ותיק ענף ההון הפרטי וניהול הקרנות אוליבר (אולי) מוריס לתפקיד המנהל החדש של שירותי המחלקות המוסדיות שלה באירופה, המזרח התיכון ואפריקה.

ExaGrid זוכה בדירוג של 5 כוכבים במדריך CRN® Partner Program Guide לשנת 2024
תוכנית שותפי השיווק של ExaGridנבחרה בזכות מחויבותה לקידום שותפויות ערוץ חזקות, רווחיות ומצליחות

Falcon’s Creative Groupחושפת את תפקיד המפתח שלה בפארק השעשועים דרגון בול הראשון מסוגו
חברת ההשקעות קידיה (Qiddiya Investment Company) וטואי אנימציה (Toei Animation) בחרו בקבוצת הקריאייטיב של פלקון (Falcon’s Creative Group) כדי להפיח חיים בתופעת המנגה והאנימה העולמית בפארק שעשועים סוחף למעריצים

Ambiq Apollo510 מספק שיפור פי 30 ביעילות הספק כדי לשחרר את עוצמת הבינה המלאכותית בנקודת הקצה
הדור הבא של Apollo משלב תאוצה וקטורית עם יעילות אנרגטית ללא תחרות כדי לאפשר ביצועי היסק מבוססי בינה מלאכותית במכשיר עצמו ללא NPU ייעודי

התמחות הליבה מובילה את הדרך בחדשנות עם פתרונות התוכנה כשירות מבוססי ענן של Duck Creek שמוצעים ב-Microsoft Azure Marketplace
באמצעות מערכת היחסים שלהם עם Microsoft, Duck Creek מגדירה מחדש את חווית הלקוח ומפשטת עסקאות עבור חברות ביטוח ממוקדות טכנולוגיה כמו Core Specialty

O’Reilly הוכרזה כמתמודדת עיקרית ב-™2024Fosway 9-Grid בזכות התוכן המוביל וקידום הלקוחות המוכח שלה
O’Reilly, המקור העיקרי ללמידה מבוססת תבונות בנושאי טכנולוגיה ועסקים, הכריזה היום כי דורגה כמתמודדת עיקרית בתחום הלמידה הדיגיטלית במסגרת מודל ™Fosway 9-Grid היוקרתי.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI