דף הבית רוחניות רפלקסולוגיה עיסוי תינוקות, פעוטות ויולדות.
עיסוי תינוקות, פעוטות ויולדות.
רונית אילה טל 21/05/08 |  צפיות: 14265

פעמים רבות אני נשאלת למה נחוץ העיסוי? ויתרה מכך מדוע תינוק שזה עתה "בקע" לאוויר העולם צריך לקבל טיפול אם בלאו הכי הוא בריא?

התשובות לכך למעשה טמונות בצורך הקדום שלנו לגעת, לחוש חום, אהבה ושייכות. מעבר לכל זאת הוכח כבר במחקרים שנעשו עם תינוקות וילדים רכים כי המגע מפתח את הקשר של הילד עם גופו, הכרת הגבולות של הנועם אל מול הכאב, היכן "האני" מתחיל והיכן הגוף נגמר, שיפור הקואורדינציה, היכולת השכלית, הרגשית והמילולית. ומעל הכל המגע זהו צורך בסיסי וקיומי של כל אם הרוצה להעניק את הטוב ביותר עבור ילדיה.

בעת שהעובר היה ברחם כל עולמו הסתכם בכך שהיה עטוף ומוקף בבועת מי השפיר והקשר שלו עם האם היה דרך הטבור שהיווה עבורו צינור הזנה והגנה.

כשהגיע היום המיוחל ובו היה עליו "לעזוב את גן העדן", הפרידה היתה קשה ועל פי רוב טראומתית משהוא הן עבורו והן עבור אימו. בבת אחת הוא נחשף לצלילים, אורות,  צבעים טעמים ועוד שלל גירויים שונים ומשונים וממקום של שקט ואינטימות הוא קפץ ישר למים הסוערים של החיים המודרניים.

חשוב מאד לעשות את המעבר הזה בצורה הרמונית עד כמה שניתן ולתת לרך הנולד את הזמן שלו להסתגל לסביבה החדשה. וכאן מגיע העיסוי שעושה נפלאות הן עם התינוק והן עם האם. היות ומרבית הלילות הראשונים הם קשים ומעייפים חשוב מאד שהאם תקפיד על שינה, מנוחה  ותזונה נאותה.

ברגע שהיולדת הטרייה תאפשר לעצמה להתמסר לטיפול המפנק והמרגיע שבעיסוי או ברפלקסולוגיה, היא תוכל להעניק (ואולי אף להניק) מעצמה את המיטב והמרב. השמנים האתריים שבהם רצוי וראוי להשתמש הם לבנדר, יילנג יילנג, לימונית, קינמון וכעיקרון כל שמן שמריח ומתחבר אליך טוב.  ניתן גם להדיף אותם בחלל החדר באמצעות מבער כך שהריח יתפשט לאורך זמן ויתרום לאווירה טובה ורגועה ליתר באי הבית. מומלץ לכל יולדת ולכל מי שרוצה את טובתה לרכוש את המתנה היפה והיעילה הזו של טיפול עשרת אלפים בתור מתנה אישית מלב אל לב.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 רונית אילה טל

 



 


מאמרים נוספים מאת רונית אילה טל
 
הלוחמה במחלה ע"י חמלה
מחלה נתפשת אצל רובינו כדבר לא נעים, לא טוב, מזיק ומפריע. לפי הגישה הליניארית של הרפואה המערבית עד לא מזמן ייחסו משמעות רבה לתסמינים ונתנו תרופות וטיפול ממוקד ונקודתי לאותן בעיות שצצו בגוף החולה.

כלוב של זהב
התוכי בביתו של הפסיכיאטר כבר שנים רבות חי שם ומתנוון.

טיפולים ארומתראפיים בבעיות שלד ושרירים
בגוף ישנם 732 שרירים המגורים ע"י מע' העצבים. השלב השלישי אחרי העצמות והגידים הוא השרירים.

יל"ד – יתר לחץ דם
יתר לחץ דם יכול לנבוע ממס' גורמים עיקריים: מחלות המצרות את כלי הדם כגון סכרת, בעיות בתפקודי הכליות עקב וויסות נוזלים לקוי, טרשת עורקים ועוד...

חסימות
הגורמים העיקריים לחסימות בגופינו ובנפשנו הם סטרס, תזונה לקויה, חוסר תנועה, בעיות יציבה ותורשה.

האביב ופריחתו מסביב
תקופת האביב מסמלת עבורנו את ההתחדשות, ההתנקות וההתנתקות במלוא מובן המילה.

ארבעת היסודות ברומנטיקה.
כפי שנהוג לחלק את הרפלקסולוגיה והאסטרולוגיה לארבעה יסודות של אדמה, מים, אש ואוויר, ניתן בהחלט לראות מאפיינים של המרכיבים בקווי האישיות של האדם ובוודאי כאשר זה בא לידי ביטוי במישור הרומנטי. כי אז אנו נעשים יותר מוחצנים ושיווקיים כלפי עצמנו וכלפי הפרטנר שלנו.

קול צבעי הקשת והשקט
במאמר זה אסקור את מרכזי האנרגיה בגופינו הקרויים צ'אקרות על פי צבע ומאפיינים.

שתהיה לכולנו שינה טובה!
25/05/08 | יהדות
בימי קדם כאשר לא היתה תאורה מלאכותית ובטח שגם לא תרבות פנאי עשירה, אנשים היו קמים עם הזריחה ועולים על יצועם לישון עם השקיעה.

ערוצי האנרגיה בגופינו כערוצי תקשורת פנימית.
עפ"י הגישה ההוליסטית של גוף נפש ישנם בגופינו עשרה ערוצי אנרגיה המכונים מרידיאנים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI