דף הבית תיירות ונופש תיירות ונופש - אחר על כדורים פורחים
על כדורים פורחים
עידו סיאורג 11/06/09 |  צפיות: 2279

Rize - כדי להגשים חלום.

אם אי פעם היה לכם חלום לטוס בכדור פורח, אתם לא לבד. זהו אחד מעשרת החלומות הנפוצים של כולנו. אז איך הופכים חלום למציאות? תתפלאו כמה קל לרחף, לשחרר, ובעיקר להרגיש כמו ציפור.

לכולנו יש חלומות, ביניהם כאלו כמוסים ומיוחדים המשקפים את נפש הילד שעדיין מקננת בכל אחד מאיתנו. מחקר שנעשה בנושא מעיד שאחד מעשרת החלומות הנפוצים עליהם דיווחו הנשאלים הוא... לטוס בכדור פורח, ובאמת איזה עוד ריגושים יכולים להשתוות לתחושת הריחוף והשחרור, תחושת הציפורים המעופפות בשמים חסרות הדאגה? ומה נפלא יותר מלהגשים את החלום עם מי שבעצמו עזב הכול כדי להגשים חלום ילדות?

אפרים פלמאי וטל שטיגליץ הגשימו את החלום שלהם. בגיל 40 החליטו לעזוב את עסקיהם ולהתמקד בחלומות הילדות שלהם, במשך חודשים רבים השקיעו בלימוד הנושא, נסעו למחוזות רחוקים ללמוד ולהתמקצע אצל הטובים ביותר בעולם, לאחר שהרשות הפדראלית האמריקאית הכירה בהם כטייסים והעניקה להם רישיונות טיס פרטי ומסחרי בהגדר כדורים פורחים, היה עליהם להסב את רישיונם ברשות התעופה הישראלית.  אפרים וטל השקיעו את כל מרצם והונם בפיתוח חלומם, עם הרבה חבלי לידה קשים, לבסוף נולדה חברת התעופה הראשונה מסוגה בארץ - "RIZE" .

מזה כשלוש שנים מבצעת חברת "RIZE" טיסות על בסיס יומי כמעט בכל רחבי הארץ ובעיקר בשמיי עמקי הגליל, ממש בין הרי הגלבוע,התבור והרי גלעד שבירדן מקום בו הנוף המיוחד עוצר נשימה, ההרים מסביב, ערוצי נחל, חורשות האורנים, שדות החיטה הרחבים בחורף, שדות החמנייה בקיץ, בריכות דגים, ציפורים ובעלי חיים ומעט יישובים קטנים כל זאת משתקף מבעד לסלי הנצרים של הבלונים הפורחים של "RIZE" ובמרחק של 50 דקות נסיעה מתל אביב.

הפעילות מתחילה בבוקר מוקדם ממש עם הזריחה , כאשר מזג האוויר יציב והרוח עדינה, הצוות יפגוש ויכבד אתכם במשקה חם ומאפים ומיד יתחיל בתהליך ניפוח הכדור שנמשך כ 20 דקות, לאחר תוזמנו אל תוך סל הבלון המפואר ותקבלו תדרוך והנחיות טיסה מהטייס, תוך פרק זמן קצר הבלון יחל לאבד כוח כבידה ונחוש את ניתוקו העדין מהקרקע (הרגשה עילאית להפליא ורצוי להקשיב לה) ההמראה והעלייה למרומים מתרחשת בעדינות, מעלה מעלה לגובה של עד כ 2000 רגל מעל המציאות ואל תוך תוכו של חלומו של הילד שבנו. במשך הטיסה הטייס יבצע תמרונים בכדי שנחוש את הטיסה בגבהים שונים, גבוה היי שם וגם מאוד נמוך מס' מטרים בודדים מהקרקע ממש מעל צמרות העצים שם נוכל להושיט יד וללטף את העלים.
הטיסה נמשכת כשעה עד לנחיתה הרכה אל אמא אדמה המחבקת חזרה.

האגדה מספרת: "היות והכדור הפורח הוא כלי התעופה הראשון שהומצא בצרפת בשנת 1873, ובשנים הראשונות לקיומו חקלאים שטרם שמעו על ההמצאה החשובה ונפגשו בתופעה המוזרה ותוך כדי מציאות יומם, בעודם מעבדים את הקרקע נקלעו עיניהם בעצם ענק מימדים ובלתי מזוהה הבא וקרב מהשמיים אל תוך אדמותיהם, חלקם מאוד נבהלו ונסו על נפשם ואלו האמיצים מביניהם שבאו להגן על משפחותיהם בגופם בעזרת קלשונים ומעדרים נפגשו באנשים שהכירו את התופעה והיו ערוכים לה ובידם בקבוק שמפניה המוכיח על מוצאם הצרפתי והלא מאיים, אלה מלאו לכולם כוסות שמפניה ובמקום מלחמה החלה מסיבת שמפניה תוך כדי סיפורים מרתקים אל היכרות מיוחדת" זוהי האגדה ובלונאים בכל העולם אימצו את המנהג של חגיגת השמפניה והסיפורים, גם ב "RIZE" לאחר כל טיסה מוציאים בקבוק שמפניה איכותית מהמקרר שבג'יפ, והופ חליצת פקק אלגנטית והשמפניה נמזגת לכוסות הקריסטל. על שם מנהג זה הטיסה מכונה "טיסת שמפניה", איך לא? (האגדה היא התירוץ J ולא היסטוריה)

המשכו של הבילוי נמשך במסע שטח קצר ברכב השטח בדרכו למקום היפה בו תוגש ארוחת הבוקר, ארוחה מפנקת במטעמים, משקאות קלים וחמים וגם כוסית יין להמשך חגיגת הבוקר המיוחד, בסוף הארוחה תוענק לכל נוסע תעודת טיסה מהודרת למזכרת ושי מהצוות (תגלו מהו, רק אם תצטרפו לטיסה..)

סוג נוסף של חוויה שחברת "RIZE" מציעה היא "טיסת פיאסטה" זהו אירוע חוויתי המתאים לקבוצות גדולות של יותר מ 10 משתתפים, בחוויה זו הבלון מעוגן לקרקע ואינו נסחף עם הרוח, דבר המאפשר לבצע המראות ונחיתות מרובות באותו המקום ובכל פעם להמריא עם נוסעים אחרים לריחוף אל חווית הטיסה, אל תצפית נוף יפהפה מגובה מעוף הציפור והתרגשות מיוחדת. גם בטיסה זו תוענק תעודת טיסה מעוצבת לכל משתתף ויושקו כוסות שמפניה איכותית וצוננת. ניתן לשלב גם ארוחת פיקניק מפנקת ופעילויות נוספות סביב האירוע.

חברת "RIZE" הינה חברת התעופה הוותיקה והגדולה ביותר בתחומה בארץ, ולה כלי התעופה האיכותיים בעלי תקני הבטיחות מהגבוהים בעולם, בעלת רישיון הפעלה מסחרי הנמצאת תחת פיקוח משרד התחבורה ורשות התעופה האזרחית. כל הטיסות מבוצעות ע"י טל ואפריים טייסים מסחריים מנוסים.

אם אתם מחפשים חוויה מגובה אחר ורוצים להגשים חלום שלכם או לפנק מישהו אהוב,
"RIZE" היא הכתובת בשבילכם.

לכל המתעניין:

www.rize.co.il |     077-4500-282     |     [email protected]


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 עידו סיאורג


 


מאמרים נוספים מאת עידו סיאורג
 
על כדורים פורחים
אם אי פעם היה לכם חלום לטוס בכדור פורח, אתם לא לבד. זהו אחד מעשרת החלומות הנפוצים של כולנו. אז איך הופכים חלום למציאות? תתפלאו כמה קל לרחף, לשחרר, ובעיקר להרגיש כמו ציפור.

אפרים פלמאי וטל שטיגליץ הגשימו את החלום שלהם. בגיל 40 החליטו לעזוב את עסקיהם ולהתמקד בחלומות הילדות שלהם, במשך חודשים רבים השקיעו בלימוד הנושא, נסעו למחוזות רחוקים ללמוד ולהתמקצע אצל הטובים ביותר בעולם, לאחר שהרשות הפדראלית האמריקאית הכירה בהם כטייסים והעניקה להם רישיונות טיס פרטי ומסחרי בהגדר כדורים פורחים.

     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI