דף הבית פיננסים וכספים השקעות מה בין חיסכון לכל ילד ובין קופות גמל להשקעה?
מה בין חיסכון לכל ילד ובין קופות גמל להשקעה?
אבי 22/11/16 |  צפיות: 11597

החל משנת 2017, עם יישומה של התוכנית הממשלתית "חיסכון לכל ילד" אל כלל תהליך קבלת ההחלטות הנוגעות לגידול ילדים צפוי ההורה הישראלי לעמוד בפני קבלת החלטה נוספת- בחירת הגוף הפיננסי בו ינוהל חשבון החיסכון של ילדם. על מנת לנסות ולסייע לכם בעניין זה קיבצנו כמה פריטי מידע רלוונטיים.

עיקרי התוכנית

במהותה נועדה תוכנית "חיסכון לכל ילד" לשמש כתחליף מסוים לשחיקת קצבאות הילדים אותן מעניקה המדינה להורים וכן כאמצעי לספק קו בסיס כלכלי מינימלי לכל ילדי ישראל אם הגיעם לבגרות. להלן כמה מעיקרי התוכנית:

· הסכום- מדי חודש יפקיד המוסד לביטוח לאומי 50 ₪ בחשבון החיסכון של כל ילד העומד בתנאי זכאות התוכנית, כל זאת עד גיל 18. בפני ההורה תעמוד האופציה לצרף לסכום זה 50 ₪ נוספים אשר יופחתו מקצבת הילדים לה הוא זכאי. בגיל18 יפקיד המוסד לביטוח לאומי בחשבון מענק בסך 500 ₪. על פי הערכת משרד האוצר בתום 18 שנות החיסכון יצברו בחשבונו של כל ילד כ-16 אלף ₪. במקרה בה יחליט ההורה באופציה להכפלת החיסכון, הסכום הצבור יעמוד על פי ההערכה על כ-36 אלף ₪.

· משיכת כספי החיסכון-כספי החיסכון יהיו נעולים בחשבון ולא יהיו זמינים לילד או להוריו עד להגיע הילד לגיל 18. בהגיע הילד לגיל 18 תעמוד לו האפשרות למשוך את הכספים בכפוף לאישור הורה. במידה ובעל החיסכון ימנע ממשיכת הכספים עד גיל 21 יעניק לו המוסד לביטוח לאומי מענק נוסף בסך 500 ₪ עם הגיעו לגיל 21. לאח גיל 21 יוכל הילד למשוך את הכספים מן החשבון ללא צורך באישור.

· הטבות מס- חוסך אשר ימשוך את כספו מן החשבון לפני הגיעו לגיל פרישה לגמלאות הוא יידרש לשלם מס רווחי הון על הרווח הריאלי שצבר בשנות החיסכון. במידה והחוסך ימשוך את כספו כקצבה חודשית לאחר הגיעו לגיל פרישה תעניק לו המדינה פטור ממלא ממס עבור הקצבה.

· השקעה – כברירת מחדל ינוהל החיסכון כמכשיר של קופת גמל להשקעה, להורים תעמוד האפשרות להעביר את החשבון לניהול כחיסכון בנקאי על ידי אחד הבנקים שאושרו על ידי המדינה לצורך זה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אבי


 


מאמרים נוספים מאת אבי
 
פינוי דירה בשירות איכותי
כאשר אתם מבצעים פינוי ירושה חשוב לכם בודאי לקבל שירות טוב ומסור.

שי פינוי דירה לפינוי זריז ואיכותי
אם קרוב משפחה שהיה יקר לכם נפטר אתם ודאי נמצאים באבל ובתקופה לא פשוטה. דווקא בתקופה זאת יש גם סידורים רבים כמו לפנות את דירת הנפטר ולטפל בנכס

לגלות את הבית שלכם מחדש עם שי פינוי דירה
לאחר שקיבלתם ירושה פעמים רבות יש צורך לחלק את דירת הירושה בין היורשים וצריך למכור אותה או להשכיר אותה, כדי לחלוק את דמי השכירות.

למה כדאי להביא חברה מקצועית שמגיעה הביתה?
חברת ניקוי ספות המציעה את עצמה ללקוחות צריכה להיות אמינה. כל המפורסם בשמה בעיתונות ובמדיה האלקטרונית צריך להיות מידע מהימן.

התחלתם לחפש אחר אולמות אירועים בצפון? הגיעו אלינו!
אחד הרגעים המרגשים בתכנון של כל חתונה, מתייחס להליך בחירת האולם, ולו כי אז מתחילים להרגיש שהדברים מתקדמים וניתן להתחיל לדמיין כיצד תיראה החתונה שלכם - של שניכם

חבילת שירותים אידאלית עבור עיצוב חדרי אמבטיה!
כאשר עומדים לעצב חדר אמבטיה, הרי שחשוב ביותר לפנות אל חברה שמאמינה באיכות, אמינות, עמידה בזמנים, מקצועיות, טובת הלקוח, שקיפות ואינה מהססת לתת אחריות.

הפלא והפשטות שמאחורי חידוש אמבטיה!
מי מאתנו לא רוצה להיכנס אל חדר האמבטיה ולגלות אזור מזמין, נעים, שליו, מסודר ומעוצב?

תיקון מזגן נייד – איך עושים את זה?
המזגן הנייד הוא אחד החידושים בעשור האחרון בתחום המזגנים. הוא מתאים למי שזקוק לחימום וקירור של חדר אחד והוא מנויד בהתאם לצורך.

הדרך היחידה לשמור על המזגן היא באמצעות ניקיונו הקבוע!
מזג האוויר בישראל מצריך מזגן בכמעט בכל הבתים, המלונות, בתי החולים והמוסדות הציבוריים. בכל אזורי הארץ יש צורך במזגן.

טכנאי למזגן בראשון לציון – קריטי לימי הקיץ החמים
לאור מחקרים וסקרי שוק שנעשו בארץ התברר שהמזגן הוא הדרך הזולה והיעילה לחימום וקירור הבית.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI