דף הבית פיננסים וכספים יעוץ פנסיוני קופת גמל להשקעה- הדרך לביטחון כלכלי בשנות הפנסיה
קופת גמל להשקעה- הדרך לביטחון כלכלי בשנות הפנסיה
אבי 22/11/16 |  צפיות: 11581

העלייה המתמשכת בתוחלת החיים בישראל היא נושא לדאגה עבור אלה המופקדים על עתידה של  מערכת הרווחה בישראל. מדוע? ובכן אותה עלייה מבורכת בתוחלת החיים גורמת לכך כי החיסכון הפנסיוני הנצבר במשך שנות עבודתו של הישראלי הממוצע נדרש לספק לו רווחה כלכלית עבור מספר הולך וגובר של שנים, בעוד מספר שנות העבודה אינו משתנה. סוגיה זו מטרידה ממשלות ברבות ממדינות העולם, במיוחד במדינות העולם המערבי ובהתאם נהגו מספר דרכים שונות להתמודד עם הקושי העתידי: דחיקת גיל הפרישה לגיל מבוגר יותר, השוואת גיל הפרישה של גברים ונשים, עידוד עובדים לאחר גיל הפרישה להמשיך ולעבוד וכן עידוד האוכלוסייה להפריש כספים בהיקף רב יותר לחיסכון הפנסיוני.

לחסוך זה משתלם

בשנים האחרונות מגוון הדרכים להתמודדות עם סוגיית החיסכון הפנסיוני נדונות בקרב קובעי המדיניות ובעלי התפקידים הרלוונטיים ולעת עתה האמצעי בו הוחלט לנקוט בפעולה מיידית הוא עידוד הציבור הישראלי להגדיל את היקף החיסכון הפנסיוני שלו. עדות משמעותית למימוש מדיניות זו הגיעה לאחרונה עם השקתה של קופת גמל ממודל חדש- קופת גמל להשקעה. אחת הסיבות העיקריות שהניעו את משרד האוצר לגבש את המודל החדש הינה כאמור הרצון לעודד את החוסך הישראלי להפריש נתח גדול יותר מהכנסתו לימי הסגריר של שנות הפנסיה. על מנת להשיג תוצר זה צוידו קופות הגמל החדשות במספר הטבות מס משמעותיות, במיוחד עבור אותם חוסכים אשר ימנעו מפדיון סכום החיסכון בטרם הגיעם לגיל פרישה.

אילו הטבות מס ניתנות לעמיתי קופות גמל להשקעה?

הטבת המס הראשונה נועדה להתמודד עם החשש המובן של החוסך הממוצע "להקפיא" את כספו לשנים ארוכות עד להגיעו לגיל פרישה. כך למשל עמית בקופת גמל לתגמולים במתכונתה הנוכחית אשר יבקש לפדות את כספי החיסכון מן הקופה לפני שהגיע לגיל פרישה יאלץ לשלם מס דרקוני בן 35 אחוזים על סכום החיסכון כולו. על מנת להתמודד עם החשש האמור הוחלט כי עמית קופת גמל להשקעה יוכל לפדות את כספו ולשלם מס רווחי הון בלבד, מס בן 25 אחוזים המוטל על הרווח הריאלי. עמית שישמור את כספו בקופה וימשוך אותה כקצבת פנסיה יקבל פטור ממס רווחי הון וכן פטור ממס עבור הקצבה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אבי


 


מאמרים נוספים מאת אבי
 
פינוי דירה בשירות איכותי
כאשר אתם מבצעים פינוי ירושה חשוב לכם בודאי לקבל שירות טוב ומסור.

שי פינוי דירה לפינוי זריז ואיכותי
אם קרוב משפחה שהיה יקר לכם נפטר אתם ודאי נמצאים באבל ובתקופה לא פשוטה. דווקא בתקופה זאת יש גם סידורים רבים כמו לפנות את דירת הנפטר ולטפל בנכס

לגלות את הבית שלכם מחדש עם שי פינוי דירה
לאחר שקיבלתם ירושה פעמים רבות יש צורך לחלק את דירת הירושה בין היורשים וצריך למכור אותה או להשכיר אותה, כדי לחלוק את דמי השכירות.

למה כדאי להביא חברה מקצועית שמגיעה הביתה?
חברת ניקוי ספות המציעה את עצמה ללקוחות צריכה להיות אמינה. כל המפורסם בשמה בעיתונות ובמדיה האלקטרונית צריך להיות מידע מהימן.

התחלתם לחפש אחר אולמות אירועים בצפון? הגיעו אלינו!
אחד הרגעים המרגשים בתכנון של כל חתונה, מתייחס להליך בחירת האולם, ולו כי אז מתחילים להרגיש שהדברים מתקדמים וניתן להתחיל לדמיין כיצד תיראה החתונה שלכם - של שניכם

חבילת שירותים אידאלית עבור עיצוב חדרי אמבטיה!
כאשר עומדים לעצב חדר אמבטיה, הרי שחשוב ביותר לפנות אל חברה שמאמינה באיכות, אמינות, עמידה בזמנים, מקצועיות, טובת הלקוח, שקיפות ואינה מהססת לתת אחריות.

הפלא והפשטות שמאחורי חידוש אמבטיה!
מי מאתנו לא רוצה להיכנס אל חדר האמבטיה ולגלות אזור מזמין, נעים, שליו, מסודר ומעוצב?

תיקון מזגן נייד – איך עושים את זה?
המזגן הנייד הוא אחד החידושים בעשור האחרון בתחום המזגנים. הוא מתאים למי שזקוק לחימום וקירור של חדר אחד והוא מנויד בהתאם לצורך.

הדרך היחידה לשמור על המזגן היא באמצעות ניקיונו הקבוע!
מזג האוויר בישראל מצריך מזגן בכמעט בכל הבתים, המלונות, בתי החולים והמוסדות הציבוריים. בכל אזורי הארץ יש צורך במזגן.

טכנאי למזגן בראשון לציון – קריטי לימי הקיץ החמים
לאור מחקרים וסקרי שוק שנעשו בארץ התברר שהמזגן הוא הדרך הזולה והיעילה לחימום וקירור הבית.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI