דף הבית בידור ופנאי תיאטרון ביקורת: פשוט לאהוב – מחזמר משירי אריק איינשטיין
ביקורת: פשוט לאהוב – מחזמר משירי אריק איינשטיין
חיים נוי 24/06/17 |  צפיות: 3064

ביקורת: פשוט לאהוב – מחזמר משירי אריק איינשטיין – מוזיקה, קולות ועיצוב מרשימים – עלילה קלושה – תיאטרון הקאמרי

מאת חיים נוי

"פשוט לאהוב" העולה בתיאטרון הקאמרי הוא מחזמר, המבוסס על שירי אריק איינשטיין וחבורתו ומתרכז בסיפור אהבתם של עקיבא ורחל, על רקע סוף שנות השישים ותחילת שנות השבעים, המלחמה והווי החיים בארץ.

כבר כאן המקום לציין כי המופע מצטיין בשלושה אלמנטים ייחודיים: הפקת ענק של וידיאו ארט המתפרסת על כל הבמה והיא נפלאה ומרשימה ביותר. נצפים בה אירועים מאותם ימים וגם קטעים וצילומים הקשורים לעלילה , בתים ותפאורה . יואב כהן אחראי ליצירה ולבימוי הוידיאו ארט ואין ספק כי מדובר ביצירה מושקעת ומהממת שלא נצפתה כמוה בתיאטרון בארץ.

הישג נוסף ראוי לשבח מגיע לניהול המוזיקלי של המנצח טל בלכרוביץ ולהרכב הנגנים עם העוצמה שהבקיעה מהם לחלל התיאטרון בכישרון ובדיוק מקצועי.

ההישג השלישי מגיע ללהקת השחקנים-זמרים- רקדנים שהפגינה יכולות ווקאליות מוצלחות מאוד .

את המחזמר כתב שלמה (שלומי) מושקוביץ והוא עוסק באהבתו של עקיבא , נער בטלן מחבורה של צעירים, הלומי מוזיקה וסמים קלים, לנערה משכונת יוקרה, רחל. בתווך נמצאת גם נערה נוספת האוהבת אותו, רונה, וסופה הוארע ומר.

העלילה מזכירה את רוב המופעים המוזיקליים הדומים, מיקה שלי, הוא הלך בשדות, עץ השקד של נאני וגיבורנו יוצא למלחמה, משאיר מאחור את אשתו הטריה ואנו צריכים לנחש אם יחזור. העלילה היא די פשוטה ואפילו קלושה, אבל אין צורך בטקסטים דרמטיים מיוחדים כדי להתענג על שיריו של אריק איינשטיין ושירי התקופה שבוצעו על ידו ויחד עם חבריו להרכב החלונות הגבוהים. לא נפקדים גם משירי הביטלס ורן אלירן.

הבמאית דדי ברוןבהחלט הצליחה ללהטט עם הלהקה המובחרת והסצנות קולחות. ישנם רגעים ראויים לשיפור, אפילו הפתיחה הייתה יכולה להיות קולחת עם ביצוע של שיר ולא להתמשך לרגעים ארוכים עד לקטע המוזיקלי.

כוכב ההצגה הוא עוז זהבי בתפקיד עקיבא והוא מוצלח מאוד בביצוע השירים. לעוז יש יכולת משחק ושירה שראויים לציון רב.

לצידו משחקת אליאנה תדהר בתפקיד רחל והיא בעלת ביצועים יפים מאוד בשירה ובמשחק. יש לה עדינות טבעית , קול זך וצח וקלות תנועה.

דוד שאול כאסי ואיתמר זהר כמאיר, מפגינים יכולת מיוחדת מאוד של משחק כצמד החברים של עקיבא. הסצנות שלהם מעולות ויפות.

מי שגונבת את ההצגה היא דר רוזנבאום כרונה- החברה לשעבר של עקיבא - והיא בעלת קול מרשים ומופלא והופעה מצטיינת ואין ספק כי היא כוכבת שבדרך.

עידית טפרסון ואבי טרמין טובים מאוד כהוריו של עקיבא.

רוני מרחבי כחברת הלהקה מפגינה ביצועים משובחים של קול ותנועה.

יש לציין לשבח את הרקדנים שחקנים זמרים, אלונה טננבאום, נתנאל בסיל, רוני שיינדורף, רביב מדר, אדיר בובליל, ליאור בלאוס, כפיר לוי, בן נפתלי, אורי סברי.

עוז מורג, מר כוריאוגרפיה הישראלי, אחראי לתנועה הנפלאה וכמה סצנות ריקוד הן מעדן ענוג לעיניים.

ריקי בוגוטין אחראית להדרכה הקולית המוצלחת. דנה צרפתי עצבה תפאורה יפה. אורן דר עיצב את התלבושות הנאות ובמיוחד של הבנות ובין היתר שמלות של רוני מרחבי. רוני כהן עצב תאורה נאותה.

הכותב הוא חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, לשעבר עורך ראשי סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.

 


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 חיים נוי

חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי של סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, לשעבר עורך ראשי של סוכנות הידיעות עתים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים



 


מאמרים נוספים מאת חיים נוי
 
KFSH&RC פורץ גבולות עם שנה של הישגים בשלושה מרכזי מצוינות
מרכז המצוינות האונקולוגי של KFSH&RC ממשיך להוביל את המאבק במחלה בממלכת ערב הסעודית. רק השנה טיפל המרכז ב-25% מכלל מקרי הסרטן בערב הסעודית, והשיג שיעור החלמה כולל של 50% ועד 90% החלמה במקרי לוקמיה.

Curia ו-Carterra משתפות פעולה בסימפוזיון ביולוגי לקידום מחקר ביוטכנולוגי בצפון מערב האוקיינוס השקט
Curia (קוריה), חברה מובילה למחקר, פיתוח וייצור לפי חוזים, ו-Carterra Inc. (קרטרה), המובילה העולמית בגילוי נוגדנים ללא תווית בתפוקה גבוהה ותרופות למולקולות קטנות, הודיעו היום על שותפותם באירוח סימפוזיון ביולוגי עתיר נושאים המתוכנן ל-31 במאי במלון רזידנס אין במריוט בסיאטל, וושינגטון.

חברות ייעוץ הפרוקסי העצמאיות המובילות ISS ו-Glass Lewis ממליצות לבעלי המניות של תרו להצביע "בעד" המיזוג של Taro Sun Pharma
Taro Pharmaceutical Industries Ltd. תרו תעשיות פרמצבטיות (NYSE:TARO) ("תרו" או "החברה") הודיעה היום כי חברות ייעוץ הפרוקסי העצמאיות המובילות Institutional Shareholder Services ("ISS") ו- Glass Lewis & Co.("Glass Lewis") המליצו שתיהן כי בעלי המניות של Taro יצביעו "בעד" עסקת המיזוג הצפויה עם Sun Pharmaceutical Industries Ltd. ("Sun Pharms") במהלך האספה הכללית המיוחדת של בעלי המניות, שתיערך ב-22 במאי, 2024.

Nyxoah : אסיפות החברה יתקיימו ביום 12 ביוני 2024
דירקטוריון החברה מתכבד להזמין את מחזיקי ניירות הערך להשתתף באסיפת בעלי המניות השנתית של החברה, שתתקיים ביום רביעי, 12 ביוני 2024 בשעה 14:00 CET במושב החברה, או במקום אחר כפי שיצוין לפני מועד זה. אסיפת בעלי המניות השנתית תלווה מיד באסיפת בעלי מניות שלא מן המניין.

בית החולים ומרכז המחקר על שם המלך פייסל: מהפך מוביל במגזר הבריאות בערב הסעודית
אוניברסיטת הרווארד -- שמונה שנים לתוך חזון 2030, ערב הסעודית עשתה צעדים משמעותיים עם חידושים דיגיטליים וגישה משופרת לטיפול איכותי. השקעות אסטרטגיות בתשתיות, טכנולוגיה וכישרונות הובילו להתקדמות שחוללה מהפכה במתן טיפול למטופלים והעלתה את הסטנדרטים של שירותי הבריאות המקומיים.

Arqit מזהירה מנהלי אבטחת מידע מדוע עליהם לפעול כעת כדי לאבטח את הנתונים שלהם מוכנים לעולם הפוסט-קוונטי
Arqit Quantum Inc. (נאסד"ק: ARQQ, ARQQW) (Arqit), מובילה בהצפנה בטוחה בקוונטים, קוראת היום למנהלי אבטחת מידע ולצוותי אבטחה לטפל בדחיפות באסטרטגיות הטכנולוגיה הפוסט-קוונטית שלהם, כאשר המחשוב הקוונטי מתקדם במהירות

RunPod מגייסת 20 מיליון דולר בסבב גיוס Seed שהובל במשותף על ידי Intel Capital ו- Dell Technologies Capital
RunPod, ספקית הענן הראשונה עבור יישומי AI, מושכת מפתחים מתעשיות שונות ומאיצה את צמיחת הפלטפורמה

Apparel Group ו-Sandbox VR חברו יחד כדי להביא חדשנות של מציאות מדומה למזרח התיכון
שיתוף הפעולה יביא לפתיחת 25 מוקדים במזרח התיכון עד 2028

היטאצ'י אנרג'י תומכת בתפעול ארוך טווח של פרויקט אנרגיית הרוח הגדול ביותר בארה"ב המחובר ל-HVDC.
הסכם רב-שנתי מספק פתרונות שירות לפרויקט ההולכה SunZia, המחבר את חוות הרוח של ניו מקסיקו לרשת החשמל של אריזונה, ומגדיל את האנרגיה המתחדשת למדינות המערב

ATMECS Global מאיצה חדשנות בתחום ה-AI ומצטרפת לרשת השותפים של NVIDIA בתור יועצת פתרונות.
ATMECS Global, הידועה ביכולותיה בפתרונות טרנספורמציה דיגיטלית ופתרונות הנדסיים, מכריזה בגאווה על הצטרפותה לרשת השותפים של NVIDIA בתור יועצת פתרונות. ציון דרך זה מסמל רגע מכריע במסעה של ATMECS להגדיר מחדש את תחום ה-AI וה-ML, ומדגיש את מחויבותה לחדשנות ומצוינות באספקת פתרונות AI של הדור הבא.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI