דף הבית בידור ופנאי תיאטרון ביקורת: החולה ההודי - דרמה קומית מצחיקה ומרגשת - תיאטרון הספרייה
ביקורת: החולה ההודי - דרמה קומית מצחיקה ומרגשת - תיאטרון הספרייה
חיים נוי 26/05/18 |  צפיות: 3530

ביקורת: החולה ההודי - דרמה קומית מצחיקה ומרגשת - תיאטרון הספרייה

מאת חיים נוי

"החולה ההודי" העולה בתיאטרון הספרייה , מיסודו של בית צבי, הוא דרמה קומית מצחיקה ומרגשת כאחד, המבקיעה צוהר אל חייה של משפחה, הנקרעת בין החיים בצל אב הלוקה בדמנציה ובן החולה במחלה קשה, לבין קשיים משפחתיים ויסורי עבר הרובצים על מצפונם של בני הבית.

רשף ורגב לוי  כתבו את המחזה שזכה בשעתו בפרס ובשבחים ושעלה בתיאטראות בארץ .

העלילה עוסקת בשגב, צעיר בן 21, היוצא לחפש את אחיו, כיום עורך דין, שניתק מגע עם משפחתו, לאחר ריב קשה עם אביו. כאשר הם נפגשים , צצים ועולים מאורעות מן העבר, הקשורים עתה לחיים של ההווה ומחלתו של הצעיר. ברקע שולטת דמותו של האב, שהפך סנילי לאחר אירוע מוחי ואין הוא זוכר מן ההווה , שקוע בעברו הפוליטי ואינו שולט בצרכיו. אשתו השנייה מנסה לקיים חיי משפחה ככל יכולתה הצנועה ואולם חורבות העבר מאיימים להציף אותה ואת המתרחש בעולמה. החולה ההודי הוא מעין משל לאדם המצוי במצב קשה והנרפא לפתע פתאום, ללא הסבר הגיוני. מי יחלים ומי יגיע לסוף דרכו, כיצד ייפגשו העולמות השונים זה מזה - על כך מנסה להשיב המחזה ובדרך, אנו צוחקים וגם מתמלאים לחלוחית בעיניים עד לסיום המפתיע.

דניאל אפרת הבמאי הצליח ללהטט עם השחקנים המוכשרים והתוצאה היא הפקה מרגשת מאוד שמעניקה חוויה תיאטרלית ענוגה לקהל הצופים.

כוכב ההצגה הוא אלי דנקר הוותיק, המגלם את אליהו חסדאי, איש שהפך שבר כלי שאינו זוכר את הקורה עימו והסבור כי אשתו היא גרושתו ומכנה אותה בשמה (למעשה זו הברקה קלה של הבמאי שכן השם הוא שמה האמיתי של השחקנית).

אלי דנקר הוא שחקן מצטיין שהופעתו היא בית ספר למשחק. הוא מסוגל להעביר מצבים ודמויות כהרף עין ומותיר רושם עז על הצופים.

מיכל אטלס היא דליה, אשתו השנייה ואימו של שגב, ומשחקה הוא מקצועי, מרגש ושזור הילה של דמות תיאטרלית מקסימה. מיכל היא שחקנית נהדרת ומוצלחת מאוד.

עידן סמדג'ה מגלם נפלא את דמותו של אבשלום, בנו של אליהו, שניתק עימו את הקשר על רקע היותו בעבר מכור לסמים. עידן הוא שחקן משובח, אחד מהשחקנים הדרמטיים המעולים ביותר בתיאטרון כיום.

עודאל חיון מגלם נפלא את שגב חסדאי ומשחקו הוא מוצלח מאוד, מרגש ומקצועי.

שמעון קסטיאל עיצב תפאורה מוצלחת שבמחלקת את הבמה לדירת המגורים הטיפוסית ולחלק של חומוסייה שם מספר אבשלום את מהלך האירועים. אגב, הבמאי שזר גם בסצנה זו הומור פנימי וקרא למקום החומוסיה של דוד וארתור, כשם מנכ"ל בית צבי ותיאטרון הספרייה, דוד בנימין וארתור קוגן המנהל האמנותי והפדגוגי.

עידן שמעוני עיצב תלבושות ראויות ויפות ודולב ציגל אחראי לעיצוב התאורה הנפלאה שיש לה חלק חשוב בעלילה.

רמי אוסרווסר אחראי לעריכה המוזיקלית המוצלחת.

הכותב הוא חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים,חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.

צלם - יוסי צבקר


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 חיים נוי

חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי של סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, לשעבר עורך ראשי של סוכנות הידיעות עתים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים



 


מאמרים נוספים מאת חיים נוי
 
סגן נשיא ExaGrid למכירות באזור EMEA ו-APAC מונה למנהל ערוץ אזורי
אנדי וולסקי הוכר ברשימת ראשי הערוצים של CRN בריטניה לאזור EMEA ו-APAC

EIG MidOcean Energy משלימה רכישה של 20 אחוזים ממניות Peru LNG
MidOcean Energy ("MidOcean"), חברת גז טבעי נוזלי (LNG) שהוקמה ומנוהלת על ידי EIG, משקיעה מוסדית מובילה במגזרי האנרגיה והתשתיות העולמיים, הודיעה היום על השלמת ההסכם עליו הכריזה קודם לכן לרכישת 20 אחוזים ממניות SK earthon ‏("SK") ב-Peru LNG ‏("PLNG"), הבעלים והמפעילה של המתקן הראשון בדרום אמריקה לייצוא גז טבעי נוזלי.

Biolojic Design מכריזה כי Nektar Therapeutics מימשה את אופציית הרישיון שלה כדי לפתח באמצעות בינה מלאכותית נוגדן אגוניסטי מכוון לקולטן TNFR2 לטיפול במחלות אוטואימוניות
התוכנית היא תוצר של שיתוף פעולה מחקרי בין ביולוג'יק דיזיין לבין Nektar שהחל בשנת 2021

KnowBe4 רוכשת את Egress
תוספת פתרון אבטחה של Egress לדואר אלקטרוני בענן עבור חבילת המוצרים המקיפה של KnowBe4 תיצור את הפלטפורמה הגדולה והמתקדמת ביותר של אבטחת סייבר מונעת בינה מלאכותית לניהול סיכוני אנוש

ThreatLocker® מגייסת 115 מיליון דולר מסדרה D כדי להמשיך לספק אבטחת נקודות קצה בגישת אפס אמון לארגונים נוספים
את הסבב הובילה חברת השקעות הצמיחה הגלובלית General Atlantic, יחד עם StepStone Group וקבוצת DE Shaw, כדי להאיץ את חדשנות המוצר ולהגדיל את טווח ההגעה של אבטחת נקודות הקצה בשיטת אפס אמון לארגונים ברחבי העולם

Elavon ו-FreedomPay ישנו את התשלומים לאירוח וקמעונאות באירופה
Elavon, ספקית תשלומים גלובלית מובילה, מכריזה על שיתוף פעולה מורחב באירופה עם FreedomPay, מובילה עולמית בטכנולוגיות Next Level Commerce™. השותפות שואפת לספק פתרונות מסחר משולבים מתקדמים וטכנולוגיית תשלומים רב-ערוצית לארגוני סחר גדולים ברחבי מגזרי הקמעונאות והאירוח.

מדענים בולטים זכו להוקרה על התקדמות בריפוי גנטי למחלות נוירומוסקולריות ותגליות RNA
חתני הפרס ע"ש המלך פייסל הם: פרופסור ג'רי מנדל - רפואה, פרופסור הווארד צ'אנג - מדע במהלך המושב ה-46 הוענק פרס המלך פייסל לאישים בולטים נוספים בתחומי לימודי האסלאם והשירות לאסלאם

מחקר משותף עם בי"ח מוביל בארה"ב להערכת ההשפעה של פלטפורמת בריאות האוכלוסייה המדויקת, FeelBetter, על ניהול מטופלים המקבלים תרופות רבות בו זמנית
המחקר אשר בוחן את הפוטנציאל הטמון בפלטפורמת הבינה המלאכותית של FeelBetter ככלי המסייע בשיפור תוצאת הטיפול, הוזלה של עלויות שירותי הבריאות ואופטימיזציה של תהליכי טיפול

טקסי פרסי יפן לשנת 2024 נערך בנוכחות הקיסר והקיסרית של יפן
קרן פרסי יפן (The Japan Prize Foundation), אשר נשיאה הוא הירושי קומיאמה, קיימה את טקס חלוקת הפרסים ביום שלישי ה-16 באפריל במלון אימפריאל שבמחוז צ’יודה בטוקיו במהלכו העניקה את פרס יפן למדענים שהגיעו להישגים יצירתיים ומשמעותיים בתחומי הטכנולוגיה והמדע הגלובליים ואשר תרמו משמעותית ליוזמות של שלום ושגשוג המיטיבות עם האנושות.

EMGA גייסה מימון בסך 15 מיליון דולר עבור Banco Improsa בקוסטה ריקה
Emerging Markets Global Advisory LLP (EMGA) בשיתוף עם Banco Improsa, מודיעה כי גייסה קו אשראי של 15 מיליון דולר מהסוכנות הבינלאומית לשיתוף פעולה ביפן (JICA).
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI