דף הבית עיצוב ואדריכלות עיצוב פנים בחירת כיור אמבטיה - שקוע או מונח? מחרס או אבן קיסר ואיזה סוג ברז מתאים לכל אחד?
בחירת כיור אמבטיה - שקוע או מונח? מחרס או אבן קיסר ואיזה סוג ברז מתאים לכל אחד?
גרשון שלום 29/05/18 |  צפיות: 719

מי שמשפץ את הבית, או אולי עוסק בעיצוב בית חדש, צריך לקבל החלטות עיצוביות שונות; אחת ההחלטות העיצוביות החשובות היא לגבי חדר הרחצה, מקום בו משתלבים השיקולים הפרקטיים עם השיקולים העיצוביים. היום ישנה מודעות עיצובית גבוהה בקרב הציבור הישראלי אשר מעוניין בחוויית מגורים איכותית. לשמחתנו גם עומדות בפני הציבור אפשרויות בחירה רבות. הפעם ברצוננו לעסוק בבחירת כיור אמבטיה וברזים.

כיור שקוע או מונח

ישנם סוגים שונים של כיורים לאמבטיה, סוגים הנבדלים בעיצוב וגודל, חומר וצבע. ישנם שני סגנונות פופולריים של כיור לאמבטיה - כיור שקוע וכיור מונח. לכל אחד מהם עיצוב שונה.

הכיור השקוע נחשב לבחירה המסורתית. הוא נכנס לתוך שקע בשיש או בריהוט חדר האמבטיה והצנרת מוסווית בתוך הריהוט או מבנה גבס ייעודי. לכיור אמבטיה מסוג זה ישנה נוכחות עיצובית מינימלית מכיוון שרק חלקו הפנימי נראה לעין. מבחינה פרקטית הגובה שלו מאוד נוח וגם מאוד קל לנקותו.

לעומתו קיים גם כיור אמבטיה מונח. הוא מגיע בסגנונות שונים, אך המאפיין העיקרי המגדיר אותו הוא המיקום - כיור זה מונח על השיש ולא שקוע בתוכו, או שקוע באופן חלקי. לכיור זה ישנה נוכחות עיצובית חזקה והוא תורם רבות לעיצוב. מבחינה פרקטית יש לשים לב לגובה הכיור, הוא יכול להיות בעייתי עבור ילדים.

בחירת כיור אמבטיה לפי החומר

הכיורים לאמבטיה נבדלים לא רק בגודל, צבע או צורה אלא גם בסוג החומר ממנו הם עשויים. ישנם חומרים המשדרים מראה יוקרתי יותר, אחרים קצת פחות. סוג החומר משפיע גם על התחזוקה והניקיון וגם זה דבר שצריך לקחת בחשבון לצד השיקולים העיצוביים.

רבים מתלבטים בין כיור חרס לבין כיור העשוי אבן קיסר. כיור לאמבטיה העשוי חרס הוא בהחלט אפשרות טובה, זהו חומר גלם נפוץ לכיורים, יש לו עמידות גבוהה והוא שומר על הברק. כמו כן הוא קל לניקיון ותחזוקה.

אפשרות אחרת היא שימוש בכיור מאבן קיסר. אבן קיסר היא למעשה תערובת של קוורץ עם פולימרים ופיגמנטים. יש לו מראה יוקרתי מאוד וניתן להשיגו במבחר צבעים וגימורים, אך שימו לב שהוא עלול לספוג כתמים. יש לנקות אותו עם חומרי ניקוי מתאימים, כימיקלים מסוימים עלולים לפגוע בו.

בחירת ברזים

במקביל לבחירת כיור יש גם לבחור גם ברזים לכיור האמבטיה, ברז המתאים מבחינה עיצובית לכיור. חשוב להתאים את גודל הברז לגודל הכיור, כך שיתאפשר שימוש נוח. כמו כן יש לקחת בחשבון את אופן השימוש בברז, בהתאם להעדפותיכם. למשל אתם יכולים לבחור ידית פתיח דו כיוונית או שתי ידיות מסתובבות, זהו עניין של העדפה אישית.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 גרשון שלום


 


מאמרים נוספים מאת גרשון שלום
 
בחירת כיור אמבטיה - שקוע או מונח? מחרס או אבן קיסר ואיזה סוג ברז מתאים לכל אחד?
אחת ההחלטות העיצוביות החשובות היא לגבי חדר הרחצה, מקום בו משתלבים השיקולים הפרקטיים עם השיקולים העיצוביים. הפעם ברצוננו לעסוק בבחירת כיור אמבטיה וברז אמבטיה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI