דף הבית בידור ופנאי מוסיקה 1684כרמן-ביזה-האופרה הישראלית
1684כרמן-ביזה-האופרה הישראלית
ELYBIKORET 21/07/18 |  צפיות: 2944


אלי ליאון

[email protected]

www.elybikoret.022.co.il

03-6856786
0542493488
עיתונאי-מבקר אמנות
תיאטרון,מחול,מוסיקה,קולנוע,פנאי

חבר אגודת העתונאים של תל אביב
ותא המבקרים שליד האגודה
מנהל קהילות התרבות והפנאי-אתר  מוטקה

מבקר התרבות של אתרי דעתון והפורטלשלי

מבקר גם באתרים עסקים,ק. דהמרקר.תפוז.פרשן

Word press

1

1684כרמן -ביזה-האופרה הישראלית צילומים-אלי ליאון
האופרה הישראלית מציגה כעת את האופרה 'כרמן'מאתביזה. זו אחת מחמש האופרות המפורסמות והמבוצעות ביותר היוםבעולם. בהתחשב בעובדה שבבכורה שהתקימה בשנת 1875 היא לא זכתה להצלחהונכשלה, דבר שהביא בין השאר גם למותו של ביזה בגיל צעיר תקופה של כמה חודשים אחריהכשלון,הרי זהו הישג עצום . זה מראה לנו כי טעם הקהל אז והיום שונה מאוד מאוד.
אין היום הרבה אנשים שלא שמעו את השם 'כרמן' בהקשר אופראי ורבים,אם לא כולם ,מאוהבי המוסיקה האופראית שלא יודעים ולא שמעו את האריות המפורסמותממנה ואת תוכנה.
האופרה הישראלית תכננה להעלות את האופרה 11 פעם אך לאור  הביקושהגדול לכרטיסים היא הוסיפה עוד שתי הופעות והיא תוצג  בסך הכל 13 פעם.הישג בתירגיל.
הפעם האופרה תוצג בבימוי המתבסס על ההפקה המקורית משנת 1996 שלפרנקו זפירלי במוטרופוליטן אופרה בניורק.
הפקה זו כבר הוצגה בארץ בשנת 2009 וכעת חוזרת כאשר הבמאי המחדשהנו גדי שכטר והמנצחת קרן קמנסק מארה'ב.
היה מאוד נעים לראות על דוכן המנצחים את קרן קמנסק המנצחת כאישהראשונה שניצחה על אופרה במשכן האמנויות הבמה בתא בתקופה האחרונה. לא זכור לי מתי לפני זה מנצחת ניצחה על אופרה שלמה. היא שלטה היטב בצוות הגדול.
משך המופע הנו שלוש וחצי שעות כולל שתי הפסקות.
בתפקיד כרמו מופיעות לסרוגין אלנה מקסימובה מרוסיה ונעמה גולדמןמישראל.היא כבר הופיעה בתפקיד זה בהצלחה גדולה בפסטיבל מצדה לפני כמהשנים.
ראיתי את האופרה בבכורה עם הקאסט הראשון בו הופיעה אלנה מקסימובהכאשר בביצוע של האופרה השתתפו מעל ל300 איש.
זאת הפקה מרשימה ,רבת משתתפים,קולות טובים ברובם,תפאורה מרשימההמתחלפת כמה פעמים,מקהלה טובה אך הפעם לא יותר מזה,וריקודי פלמנקו טובים אךסטנדרטיים.
הכל היה טוב ויפה ונהנתי ביותר, אך מאחר והאופרה כבר הוצגהבבימוי זה לפני 8 שנים ומאחר ומאז ראיתי הפקות רבות אחרות בחו'ל  ובארץ וביניהם גםטובים יותר מההפקה הזו,היתי מעדיף בימוי חדש יותר,אקטואלי יותר ומרשיםיותר.
הבימוי,כדי שלא אובן שלא ככונתי,טוב מאוד,עשיר,צבעוני ביותר,ישהרבה סצינות המוניות נהדרות,מאוד סולידי ואוטנטי הגורם לקהל לנהור לראותולהנות מההופעה.מקסימובה היתה טובה ,שובבה.עמדה בכבוד ברצונה לותר על אהבה כדילהיות חופשיה.יש לה קול טוב והיא גם שחקנית טובה אך הצטערתי שבבכורה לא הופיעה נעמהגולדמן שהמפרסמים של האופרה השתמשו בשמה ותמונתה בפרסומים לאופרה והוא הופיעה בקאסטהשני ולא בבכורה.בתפקיד דון ז'וזה הופיע נג'מדין מבליאנוב שיש לו קול טוב מאוד,חזק ונקי. הבאס ולדימיר בראון כתמיד היה טוב מאוד וראוי לציוןמיוחד. גיא מינהיים היה מלא מרץ,הומור ונהדר כתמיד.מיכאלה -הילה בג'יו היתה מקסימה הן בשירתה והן במשחקה.כאשר היאהיתה על הבמה היא היתה תמיד במרכז והיתה הראשונה במעלה מבין כל הזמרים הישראלייםהרבים שהופיעו בהפקה.הופיעו עוד בהופעה שהיתי גם עודד רייך,שירי הרשקוביץ,שיבלוך,ועוד שהיו טובים מאוד.התרשמתי מאוד לא לטובה מדריו סולארי שהיה לא משכנע וגם הרשהלעצמו פעמיים או שלוש משך הופעתו להסתיר לא בהצלחה מלאה זיופים קטניםהתזמורת הסימפונית הישראלית רשל'צ היתה בסדר גמור. מעצבת התלבושות הייתה אנה אנני עם תלבושות בשלל צבעים בהתאםלסצנות השונות.התאורה-אייל לוי שרון היתה בדרך כלל טובה מאוד פרט למערכות שתייםושלוש שלא היה מספיק אור למעלה בשבילים כאשר המקהלה יורדת בהם אועומדת.את הכוריאוגרפיה עיצבה נטע שיזף מבלי לחרוג מהמקובל בריקודיפלמנקו. השתתפו עוד המקהלה של האופרה וכן מקהלת הילדים בת קול שהיתהחביבה ביותר ,שרה היטב אך לא  כן בהליכה על הבמה. לראות או לא לראות:יין ישן אך טוב.הקהל אוהב אופרות מפורסמות וישלתת לו זאת מפעם לפעם.מומלץ לראות ,אם כי אופרה זו,בכל הפקה,אינה זקוקהלהמלצה.
נכתב על ידי elybikoret-אלי ליאון,17/7/2018 10:10

דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ELYBIKORET

אלי ליאון-ELYBIKORET



 


מאמרים נוספים מאת ELYBIKORET
 
1822דב נבון-תיאטרון תמונע
12/07/20 | תיאטרון
הצגת יחיד

1823 הכוזרי-תיאטרון תמונע
10/07/20 | תיאטרון
עפי ספר של יהודה הלוי

1821 הבן- תיאטרון הקאמרי
27/06/20 | תיאטרון
מחזה מרגש ביותר

1818אלף לילה ולילה-תיאטרון יפו
30/05/20 | תיאטרון
4 מתוך סיפורי אלף לילה ולילה

1816אורית וולף דוד דאור-מסע בשניים
24/03/20 | מוסיקה
שירים מאלבום ובכלל

1813שבילי הזמן
01/03/20 | מוסיקה
סולן פסנתרן צעיר מעולה

1811אורית וולף-לימור עובד
15/02/20 | מוסיקה
קונצרט נפלא

1810ג'נטלי-מחזמר בתיאטרון חיפה
13/02/20 | מוסיקה
מחזמר על הפליה .רוב השחקנים כההי עור

1809חלבה בטעם מלבי-אחוה
09/02/20 | עיצוב
טעם שלא קיים בעולם בחלבה יחודי לאחוה

1808רומאו ויוליה-בלט מוסיקה פרוקופייב
08/02/20 | מוסיקה
ביצוע בולשוי בלט
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI