דף הבית עסקים שיווק ופרסום הקמת מועדון לקוחות
הקמת מועדון לקוחות
פורטל לבית 03/10/19 |  צפיות: 4411

כמעט כל עסק מנהל היום מועדון לקוחות. זה לא במקרה - מועדוני לקוחות נמצאו כאמצעי אפקטיבי ביותר לניהול מערך הלקוחות של עסקים, וכן למשיכת לקוחות חדשים.


כל עסק יודע שמשיכת לקוחות חדשים היא מטרה משמעותית ורבת חשיבות שעליה ניתן דגש רב. זה ברור, הלקוחות הם שמחזיקים את העסק ומייצרים את ההכנסות. אבל מעבר לאתגר של להביא לקוחות חדשים לעסק, ניצבת המורכבות של שמירה על הלקוחות, שהרי לקוח חדש יכול להצטרף לשירות שהעסק שלכם מציע לו, ובתום תקופת ההטבה - לצאת ולחפש הטבה אטרקטיבית יותר אצל המתחרים שלכם. אתם תמשיכו לנסות להחזיק את הלקוח ותפנו אליו באמצעים שונים - פרסום חוצות - שאולי הוא לא ייתקל בו, כמו בפרסום באמצעי המדיה ואפילו האינטרנט - לא תוכלו לדעת אם הלקוחות המתנדנדים שלכם מושפעים מפרסום זה שבהם השקעתם נתח נכבד מהתקציב שלכם.


תוכלו להעסיק טלפנים שיפנו אל הלקוחות ויציעו להם הצעות מפתות להישאר בחוג הלקוחות שלכם. רוב האנשים לא אוהבים את השיטה הזאת, הם מסננים שיחות, לא עונים למספרים לא מוכרים ובמידה שענו עלולים לחוש חדירה לפרטיות שלהם ואף לבקש שתמחקו אותם מהמאגר שלכם.


לכן, מועדון לקוחות נמצא כדרך טובה לפנות אל הלקוחות הקבועים, החדשים והמתנדנדים: אתם מייצרים תוכן איכותי ובעל ערך מוסף ושולחים אותו אל הלקוחות שלכם - והם יכולים לבחור באם הם מעוניינים לקבל עוד מידע - או לא. הם יעשו זאת בזמנים שנוחים להם, ומאחר שהם אלה שיבחרו האם לפתוח את הודעתכם ומתי - הם ירגישו שהשליטה בידם, שהם מבצעים את ההחלטה לקבל עוד מידע, כמו את ההחלטה להתחבר לשירות או למבצע שאתם מציעים להם.


יתרון משמעותי נוסף שתגלו הוא שלא רק זאת שניהול מועדוני לקוחות הוא אמצעי שיווק אפקטיבי יותר מדרכים אחרות, הוא אף זול משמעותית וחוסך לכם כסף רב הן על אמצעי מדיה והן על כוח אדם.




איך עושים את זה?


לעסק שלכם יש שירות או מוצר שהלקוח שלכם עשוי לרצות. כל מה שצריך זה להציע לו אותו, נכון? עדיף בתוספת יתרון כלשהו כל פני המתחרים - על מנת שיעדיפו לחתום או לקנות אצלכם - מחיר נמוך יותר לתקופה מסויימת, מתנה אטרקטיבית וכדומה.


כאשר אתם מחתימים את הלקוח על הרכישה או ההצטרפות, אתם מזמינים אותם (וזה חייב להיות ברשותם המלאה) להשאיר מספר טלפון וכתובת מייל, על מנת שיוכלו להיות הכי מעודכנים על כל הטבה שאתם הולכים להציע.

מועדון לקוחות הוא אחד מאמצעי השיווק ושימור הלקוחות הפופולאריים כיום, ולא בכדי: זהו אמצעי יעיל מאוד, פשוט יחסית ליישום וזול משמעותית מפרסום. על-כן, לא פלא שמועדוני הלקוחות הפכו נפוצים כל-כך: כמעט ואין היום חברה שאינה מחזיקה במועדון לקוחות.

אבל כדאי לזכור שהקמה וניהול של מועדון לקוחות הם האמצעי - ולא המטרה. כלומר, לא די בכך שתקימו מועדון לקוחות גדול. האתגר יהיה להשאיר את הלקוחות חברי מועדון בעסק שלכם - וזוהי הדרך הטובה והקלה ביותר לשימור לקוחות.

אולי לא קל לבנות וליצור מועדון לקוחות, אבל תמיד תוכלו לצאת במבצע ממש משתלם שימשוך אליכם מספר לקוחות רב. במצב הזה יש סיכון שהלקוחות לא יישארו חברי מועדון לאורך זמן.

אחת הדרכים לפתור בעיה זו היא לספק מבצעים אטרקטיביים לאורך תקופת החברות במועדון - מחירים מיוחדים לחברי מועדון, אולי אפילו מוצרים מיוחדים שנמכרים אקסלוסיבית לחברי המועדון.

אפשרות נוספת היא להתנות את תקופת החברות במועדון לפרק זמן קבוע מראש, למשל לשנתיים.

כדי להצליח בבניית מועדון הלקוחות שלכם לאורך זמן, תצטרכו לבנות סביבו תוכנית עבודה. חשוב לדעת ולהבין מה אתם יכולים לעשות ולהעניק במסגרת המועדון כדי להגדיל את כמות הלקוחות שלכם, איזה סוג לקוחות יש לכם וכיצד נכון לפנות אליהם, איזה ערך מוסף יוכל העסק שלכם לתת ללקוחות, כדי שיישארו נאמנים לכם ולא למתחרים שלכם? מה הלקוחות שלכם מחפשים ואילו סוגי הטבות עשויים להשאיר אותם חברי מועדון, ולמשוך לקוחות נוספים?

מועדון לקוחות הוא אמצעי תקשורת אפקטיבי ביותר, אולם ניהול שגוי של המועדון עלול להביא לפגיעה בתחום שימור הלקוחות ואפילו לגרום לנזק תדמיתי לחברה. לכן חשוב לדעת לנהל את מועדון הלקוחות בחכמה, תוך בדיקה מתמדת של הלימה בין ציפיות הלקוחות והתאמתן לשירותים שהחברה שלכם יכולה לספק, שביעות רצון הלקוחות, השיח אודות החברה שלכם ברשתות החברתיות ועוד.

תפעול מועדון לקוחות דורש ידע, ניסיון והבנה. אנו נשמח להעניק לכם שירות של ניהול מועדוני לקוחות וניהול מאגרי לקוחות - בניית אסטרטגיות לפעולה, כתיבת ניוזלטרים והודעות ייעודיות ללקוחות, בחירת קמפיינים ומבצעים שנכונים לעסק שלכם ועוד.

ניהול נכון של מועדון לקוחות עשוי להגדיל את העסק שלכם בצורה משמעותית, להגדיל את ההכנסות שלכם ולמצב אתכם כחברה רצינית.

 



דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

  פורטל לבית

פורטל לבית, הפורטל הגדול לכל השירותים ואנשי המקצוע לבית. רהיטים, אמבטיות, מטבחים, טכנאים, אדריכאלים, סורגים, פרגולות, תריסים, שער חשמלי , פרקטים, הסקה ועוד.



 


מאמרים נוספים מאת פורטל לבית
 
יעוץ זוגי בכפר סא
זוגיות טובה היא זוגיות ששני בני הזוג מרגישים בה בנוחות, לכל זוג יכולה להתאים זוגיות שונה. ולכן חשוב להבין כיצד נתפסת בעיניכם זוגיות טובה. ובדומה לכך חשוב לצין שלא כל הנוצץ זהב . לעיתים בדמיון שלנו אנו רוצים מציאות זוגית אחרת, מפרגנת אוהבת, מפרגנת, מלאת תשוקה – כל מה שחסר לנו בזוגיות הנוכחית. האמנם?

תקנים צבאיים
09/10/22 | תעשייה
ציוד צבאי תמיד נחשב לציוד שעומד בתקנים מחמירים של הצבא, ולכן, גם בתחום האזרחי לא פעם יש דרישה לתקנים התואמים לתקינה הצבאית. לרוב הציוד נמצא בסביבות לחימה מגוונות, ציוד ומכשור אלקטרוני שעומד בפני מזג אוויר קיצוני, ציוד המופעל לאורך זמן ולא ייפגם בעת השימוש כגון מכשור מוטס, ציוד קרקע, מכשור מחשבים, ציוד הגנה וכו '

אישור יבוא ציוד רפואי
אישור רישום בפנקס האביזרים של אמ"ר – אישור ורישום המוצר או האביזר הרפואי בפנקס אמ"ר של משרד הבריאות. הרישום מאפשר את מכירתו לקהל היעד שהוגדר בגוף האישור בלבד. ויש לחדש את האישור אחת לתקופה.

שלבים בדרך לרכישת דירה מקבלן
19/01/21 | נדל"ן
מעוניינים לקנות דירה חדשה מקבלן, מה צריך לבדוק לפני, מה כלול בחוזה וטיפים לבדיקה לפני רכישה

האם כדאי להשקיע בנדל"ן בחול?
11/01/21 | נדל"ן
האם כדאי להשקיע בנדל"ן בחו"ל או בארץ? מה לבדוק לפני שמשקיעים והאם כדאי להשקיע לבד או דרך חברה?

אחסון דירות
22/06/20 | מעבר דירה
מעבר דירה או שיפוץ דירה דורש לאחסן את הציוד של הבית לתקופה קצרה או ארוכה. שירותי אחסנה יאפשרו לכם לשמור על הרכוש שלכם ולהמשיך בשיפוץ או במעבר עד לרגע שתוכלו להחזיר את הרכוש שלכם לדירה.

דירות להשכרה
10/03/20 | נדל"ן
אם החלטתם להשקיע בתחום הנדל"ן - יש הרבה דברים שאתם צריכים לדעת וללמוד ולכן כנראה שלא הגעתם למאמר הזה במקרה. אז מה חשוב לדעת? איפה מתחילים? איפה הכי כדאי לרכוש דירה להשקעה?

ירושת מקרקעין –מנוחה ונחלה
19/11/19 | נדל"ן
אם בחר היורש הפוטנציאלי להסתלק מחלקו בירושה,הרי שלא השתנה כלום מבחינת מצבו הכלכלי רגע לפני החלטה זאת,וכך גם לעניין מצבו המיסוי-ללא שינוי.אם בחר לקבל את הירושה,סעיף 4 לחוק מיסוי מקרקעין קובע כי הורשה איננה מכירה או פעולה באיגוד

משרדים להשכרה או חללי עבודה
31/10/19 | נדל"ן
משרד או חלל עבודה, מה עדיף? מה היתרונות של כל אחד מהם ואיך לבחור מה מתאים בדיוק לעסק שלך

הקמת מועדון לקוחות
הקמת מועדון לקוחות היא הדרך הקלה והיעילה ביותר לשמור על קשר עם הלקוחות שלכם ויותר מכך, להביא אותם לחזור ולרכוש מוצרים או שירותים אצלכם. הקמת מועדון לקוחות הנעשה בצורה נכונה בסופו של דבר יגדיל לכם את שורת הרווח.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI