דף הבית בידור ופנאי תיאטרון ביקורת: צלילי המוזיקה – מחזמר מרגש ומקסים בשפת המקור אנגלית – האופרה הקלה בנגב – תיאטרון גבעתיים
ביקורת: צלילי המוזיקה – מחזמר מרגש ומקסים בשפת המקור אנגלית – האופרה הקלה בנגב – תיאטרון גבעתיים
חיים נוי 07/03/20 |  צפיות: 3826

ביקורת: צלילי המוזיקה – מחזמר מרגש ומקסים בשפת המקור אנגלית – האופרה הקלה בנגב – תיאטרון גבעתיים

מאת חיים נוי

המחזמר "צלילי המוזיקה" בהפקת האופרה הקלה בנגב העולה בתיאטרון גבעתיים וברחבי הארץ הוא מרגש ומקסים, סוחף, קולח ומהווה חוויה לכל המשפחה. ההפקה עולה בשפת המקור – אנגלית והיא התברכה בלהקת שחקנים מוכשרים ובקבוצת נוער הגונבת את ההצגה.

צלילי המוזיקה הוא אחד ממחזות הזמר הידועים ביותר והוא מבוסס על סיפורה האמיתי של משפחת פון טראמפ האוסטרית בתקופת עליית הנאצים לשלטון.

להצלחה תרם זוג מחברי מחזות הזמר הנודעים ריצ'ארד רוג'רס (המלחין) ואוסקר האמרשטיין (פזמונים). המחזמר עלה לראשונה בברודווי ב-1959 עם מרי מרטין ותיאודור ביקל וגרף 8 פרסי טוני ורק ב-1965 יצא הסרט לאקרנים ובו לוהקה ג'ולי אנדריוס, שהגיעה היישר מהסרט מרי פופינס ועימה כריסטופר פאלמר (שהיה בכלל שחקן שייקספירי).שלושה שירים שהיו במחזמר המקורי, הוסרו בסרט ובמקומם כתב והלחין רוג'רס שני שירים חדשים (כי האמרשטיין מת בינתיים). הסרט זכה ב-5 פרסי אוסקר וזכה לתהודה עולמית והוא עד היום אחד הסרטים האהובים בכל הזמנים.

ההפקה עלתה מספר פעמים בעבר בישראל. המחזמר כולל שורה של שירים מוכרים וקליטים ובהם "אדלוייס", "דו רה מי" ,"בת 16 – עוד מעט בת 17" (ובעצם כל השירים מוכרים ומושמעים אין ספור).

תיאטרון לוגון (ראשי תיבות באנגלית של האופרה הקלה בנגב)נוסד בשנת 1981 על ידי ד"ר אד שפיץ, מומחה לאלרגיות וזמר תיאטרון, במטרה ליצור תיאטרון קהילתי, בו לוקחים חלק תושבים מאיזור הנגב והדרום.

מאז ועד היום נותר גרעין איתן של חברים, שחוזרים להופיע או לקחת חלק מאחורי הקלעים ואליהם מידי שנה מצטרפים חדשים לקהילה.

לאורך השנים, נוצר גם מרכיב רב דורי אצל חלק מהחברים (הכולל גם 3 דורות מאותה משפחה בהצגה אחת). על חברי התיאטרון נמנים עולים חדשים או ותיקים, המגיעים ממדינות דוברות אנגלית (ומכאן הצורך להעלות הפקות בשפה המדוברת) וכמובן 'צברים'.

ללא קשר לתפקיד הבימתי או המערכתי שלהם בהפקה, כולם שותפים מלאים להחלטות ולבחירות האמנותיות.

מדיי שנה מעלה התיאטרון הפקת מקור מקצועית של קלאסיקות בימתיות. בתחילת הדרך הועלו אופרטות כמו "משפט המושבעים", "הפיראטים מפנזאנס" ו"המיקאדו"  של צמד היוצרים הבריטי גילברט וסאליבן. משנות ה-90 מעלה הקבוצה מחזות זמר אמריקנים מפורסמים כמו " כנר על הגג", "נשקיני, קייט", "הלו, דולי", "ברנשים וחתיכות" "גבירתי הנאווה" ועוד.

בהפקה נוטלים חלק 35 שחקנים וזמרים, רקדנים וחברי תזמורת.

הבמאי יעקב אמסלם הצליח להפיק מחזמר מרשים, איכותי, קולח ומעוצב בצורה מקצועית, לא שונה בהרבה מהפקות דומות בחו"ל. להצלחה תרמו כמובן השחקנים-זמרים וקבוצת הילדים, שתמיד גונבת את ההצגה .

מריה מגולמת בידי נטע דרוקמן, זמרת מקצועית שעברה ללמודי חינוך ופסיכולוגיה. לנטע יש נוכחות בימתית משובחת. היא אוחזת בקול נעים ומלטף ויש לה יכולות משחק טובות מאוד.

תמר נגן מגלמת את אם המנזר והיא בולטת במשחקה ובקולה המשובח.

מיכאל מייקלהרמן הוא הקפיטן פון טראמפ והוא מרשים בהופעתו . יש לו נוכחות משובחת והוא בעל קול עז וברור אם כי אינו זמר .

ג'ף יצחק משל גונב את ההצגה בדמות הדוד מקס והוא מצוין. משל הוא פרפורמר מקצועי מושחז וצולח את התפקיד בצורה צוהלת ומשובחת. הוא גם בעל יכולת משחק מעולה וגם בעל יכולת ווקאלית נהדרת.

חגית גלקין הנעימה היא הברונית אלזה שריידר שנאלצת לפנות מקומה כארוסת הקפיטן לטובת מריה. חגית מגלמת את התפקיד בצורה נהדרת, משחקה אמין ומוצלח, יש לה נוכחותעל הבמה ויכולת השירה שלה היא נפלאה. שני הדואטים שלה ושל ג'ף משל הם מצוינים.

דבי למדן כמנהלת הבית גברת שמידט היא טובה מאוד ומוצלחת והיא מגישה משחק ראוי ומוקפד.

טלמון פצ'בסקי היא ליזלהילדה בת ה-16 ואביעד מימון הוא רולף שליח הדואר, בני הזוג המאוהבים. הם משחקים בהצלחה רבה. דואט השיר שלהם הוא מקסים.

טלמון פצ'בסקי היא בעלת נוכחות בימתית מרשימה. יש לה קול צלול ועז וקטעי השירה שלה הם מעולים. אגב, טלמון בת ה-20 היא פסנתרנית מצטיינת.

חבורת הילדים כוללת את עידו בן חמו,מאיה חייקין, גידי רז נגן, אביגייל שי המוצלחת מאוד,אורי פצ'בסקי ושואבה מרגלית סטיין הפעוטה והנפלאה.

אד שפיץ ממייסדי התיאטרון מגלם באורח מושלם את המשרת פרנץ. הדס ברעם מצויינת כנזירה ברטה. לילך לוונטל נהדרת כנזירה מרגרטה. איילת נגן טובה מאוד כנזירה סופייה. יש לציין גם את מייק קווסטל כנהג הבית, אלן כהן, אנני מולכו,ליאון גלקוף , ג'ולי צוויקל וביל מרטין. ועימם שורת רקדנים וזמרים טובים מאוד.

דוד וולדמן הוא המנצח והמנהל המוזיקלי שאחראי מוזיקלית להפקה המוצלחת והמקסימה הזו. הרכב הנגנים המשובח היה מעולה.

קשת מרגלית שטיין אחראית לכוריאוגרפיה היפה ובמיוחד לריקודים התקופתיים המרהיבים.

מלאני לומברד אחראית לתלבושות המוצלחות .

עיצוב התפאורה הוא של יוחי לוין ומתאפיין במינימליזם פרקטי ומצטיין ביופיו וגם בתמונות הרקע של הרי הטירול באוסטריה.

קריסטינה האותורן אחראית להדרכה הקולית הטובה .

"צלילי המוזיקה" הוא מחזמר מעולה וההפקה של האופרה הקלה בנגב היא מוצלחת ומענגת , מושקעת ובעלת רמה גבוהה .

הכותב הוא חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.

צילום – אביטל כהן


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 חיים נוי

חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי של סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, לשעבר עורך ראשי של סוכנות הידיעות עתים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים



 


מאמרים נוספים מאת חיים נוי
 
Corpay Cross-Border ממנה את אוליבר מוריס לתפקיד המנהל החדש של מחלקת שירותי הקרנות המוסדיות באירופה, במזרח התיכון ובאפריקה
Corpay1 NYSE: CPAY)), מובילה עולמית בתחום התשלומים התאגידיים, שמחה להודיע כי חטיבת Cross-Border של Corpay מינתה את ותיק ענף ההון הפרטי וניהול הקרנות אוליבר (אולי) מוריס לתפקיד המנהל החדש של שירותי המחלקות המוסדיות שלה באירופה, המזרח התיכון ואפריקה.

ExaGrid זוכה בדירוג של 5 כוכבים במדריך CRN® Partner Program Guide לשנת 2024
תוכנית שותפי השיווק של ExaGridנבחרה בזכות מחויבותה לקידום שותפויות ערוץ חזקות, רווחיות ומצליחות

Falcon’s Creative Groupחושפת את תפקיד המפתח שלה בפארק השעשועים דרגון בול הראשון מסוגו
חברת ההשקעות קידיה (Qiddiya Investment Company) וטואי אנימציה (Toei Animation) בחרו בקבוצת הקריאייטיב של פלקון (Falcon’s Creative Group) כדי להפיח חיים בתופעת המנגה והאנימה העולמית בפארק שעשועים סוחף למעריצים

Ambiq Apollo510 מספק שיפור פי 30 ביעילות הספק כדי לשחרר את עוצמת הבינה המלאכותית בנקודת הקצה
הדור הבא של Apollo משלב תאוצה וקטורית עם יעילות אנרגטית ללא תחרות כדי לאפשר ביצועי היסק מבוססי בינה מלאכותית במכשיר עצמו ללא NPU ייעודי

התמחות הליבה מובילה את הדרך בחדשנות עם פתרונות התוכנה כשירות מבוססי ענן של Duck Creek שמוצעים ב-Microsoft Azure Marketplace
באמצעות מערכת היחסים שלהם עם Microsoft, Duck Creek מגדירה מחדש את חווית הלקוח ומפשטת עסקאות עבור חברות ביטוח ממוקדות טכנולוגיה כמו Core Specialty

O’Reilly הוכרזה כמתמודדת עיקרית ב-™2024Fosway 9-Grid בזכות התוכן המוביל וקידום הלקוחות המוכח שלה
O’Reilly, המקור העיקרי ללמידה מבוססת תבונות בנושאי טכנולוגיה ועסקים, הכריזה היום כי דורגה כמתמודדת עיקרית בתחום הלמידה הדיגיטלית במסגרת מודל ™Fosway 9-Grid היוקרתי.

Aqara ו-e& פותחות בשיתוף פעולה כדי לחולל מהפכה בחיים החכמים באיחוד האמירויות
Aqara, ספקית מובילה של פתרונות בית חכם, נרגשת להכריז על שיתוף הפעולה שלה עם e& UAE, זרוע הטלקום של e&. שותפות זו שמה לה למטרה לענות על הביקוש הגובר לחיים חכמים באזור, לספק לצרכני איחוד האמירויות את החידושים האחרונים בטכנולוגיות ובפתרונות בית חכם הנותנים מענה להיבטים שונים של חיים חכמים, לרבות אבטחת בית, נוחות וחיסכון באנרגיה.

בינה מלאכותית, הכלה וקיימות: נושאי חובה עבור אלו ששואפים להירשם לבית ספר לעסקים
הסקר השנתי של GMAC מוצא מניעים מתפתחים לחינוך עסקי מתקדם

Medisca פותחת את מעבדת MAZ® באריזונה: מרכז חדשנות ומשאבי לקוחות
Medisca, מובילה עולמית בפתרונות רפואה מותאמת אישית ושרשרת אספקה פרמצבטית, מכריזה בגאווה על פתיחת מעבדת Medisca MAZ Lab בפיניקס, אריזונה. מעבדתMAZ Lab , המוקדשת בלעדית לפיתוח והרחבה של מערכת האקולוגית של MAZ, היא מרכז חדשנות ומשאבי לקוחות.

כדי לחזק את המאמצים העולמיים במאבק בחיידקים עמידים לאנטיביוטיקה מדעני KFSH&RC מגלים מיני חיידקים חדשים: ריאדהנסיס (Riyadhensis)
בפיתוח פורץ דרך, מדענים בבית החולים ומרכז המחקר על שם המלך פייסל - King Faisal Specialist Hospital and Research Centre (KFSH&RC) זיהו זן חדש של חיידקים, המכונה "Stenotrophomonas Riyadhensis" באמצעות יישום טכנולוגיית ריצוף גנום שלם (WGS). תגלית זו מסמלת התקדמות משמעותית בהבנת האופן שבו חיידקים מתקשרים עם תרופות קיימות, וסוללת את הדרך לאסטרטגיות טיפוליות חדשניות.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI