דף הבית רוחניות יצירתיות הקדמה לאבות
הקדמה לאבות
Yafator 11/11/20 |  צפיות: 2953



הקדמה לאבות

אלו הפרקים מבוא הם לתורה כולה, כתבו אותם החכמים לאדם הרוצה להשכיל איך יעבוד את בוראו כפי הראוי לו, עבודה תמה לשמה, ומוכרח שכל אחד ואחד ימצא בהן נתיב לעצמו לפעול לרצון בוראו על פי כוחותיו ותכונות נפשו והשכלתו, כי לא כולם שווים בכוחות הגוף או הנפש או השכלי, וההשגה אינה אלא לפי כח המשיג (רבי צדוק הכהן מלובלין, קמץ המנחה חלק ב׳ אות עט׳), אם כן מוכרח הוא שיאמרו החכמים את אשר אפשר לכל אחד מישראל לפעול בו למען ישיג קירבת קונו. מידע על נפילת שן בחלום

וכך אמר רבי איזוהי דרך ישרה שיבור לו האדם, ובנביא אמר עיניף פקחות על כל דךכי בני אךם לתת לאיש כדרכיו (ירמיהו פרק לב׳ פסוק יט׳), ובמשמע דרכים רבות, כי לכל אדם יש את הדרך המיוחדת לו, כי לבני האדם ככלל אין דרך אחת, אלא כל אחד ילך בדרך הנכונה לו, והעיקר שיהיה תפארת לעושיה.

ולטעם זה גם אפשר שקראו לזו המסכת אבות, שאשר השיגו האבות, הם אבן השתיה של אומה קדושה, אברהם בחסד, בנו יחידו יצחק תכלית עבודתו בגבורה הייתה, ובן בנו יעקב במידת האמת, ומוכרח שכאשר פילס אברהם דרכו בחסד, סופו שהשיג גם בגבורה ובאמת, וכן הוא ביצחק ויעקב שקנו כל קנייני העבודה, להורות לדורות שהרבה נתיבות לעבודת הבורא הן.

ואמר רב לעולם יעסוק אדם בתורה ובמצות אף על פי שלא לשמה,
שמתוך שלא לשמה בא לשמה (פסחים דף נ׳ עמוד ב׳), כי רוב האדם לא
יבואו לעבוד בוראם אש שלהבת יה, כבר בתחילת עבודתם, והדריך התנא
כי צריכים הכול לשאוף לזה, ובהשיגו המידות הטובות, בד בבד ישיג
התורה, ובהשגת התורה, ידע את אלוהי אביו, ועם הידיעה מוכרח שתגדל

אהבת הבורא, וברוב האהבה אי אפשר שלא יהא חפצו לשמש שלא על מנת

חפצה (דברי הימים א׳ פרק כה׳ פסוק ט׳).

ופתח התנא לומר יסוד לדברי המוסר האלו, כי ניתנו בסיני מאת האלהים כולם, וכמותם יהיו הדינים והמשפטים הצודקים, וגם כי נראים כך, היינו צודקים לכל שכל אנושי, אין הפרש וחילוק בין חוקי האלהים למשפטיו ומוסרי תוכחה, ויען מקורם גבוה מעל גבוה, גם הנראה שכלי גבי המקבל חוק הוא, והיפוכו, אשר נראה חוק, אם יהיה אפשר לאנוש לרדת לשורשו השכלי, ימצא כי נכון הוא גם בעיני השכל.

וראה לרמב״ם (הלכות מעילה פרק ח׳ הלכה ח׳) שכתב, ראוי לאדם להתבונן במשפטי התורה הקדושה ולידע סוף ענינם כפי כחו עכ״ל.



דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 Yafator


 


מאמרים נוספים מאת Yafator
 
היסטוריה קצרה של כתוביות סגורות
כתוביות וכתוביות היו חלק מהמדיה הנגישה מאז 1972 ומילאו תפקיד גדול בפיתוח זכויות נכים כמו גם זכויות אזרח בארצות הברית. נוצר בתחילה עבור חירשים וכבדי שמיעה, הוא מיושם בקנה מידה גדול מאז אותה תקופה בכל תוכניות טלוויזיה באמצעות כתוביות וידאו וכעת באינטרנט עם YouTube ושירותי שיתוף רבים אחרים

גלה את היתרונות של תמלול פודקאסטים
כשאתה יוצר תוכן, כפודקאסר חיוני להבין שתמלילים יכולים להיות חלק גדול וגוזל זמן מבסיס התוכן שלך. ישנן דרכים שונות לטרוף מידע, ולכל אחד חייבת להיות חיבה שונה. תוכן השמע הוא ללא ספק נוח

כיצד צביעות משפיעה על בריאותך הנפשית ועל האבולוציה הרוחנית שלך
משורר מנתח את העולם בצורה פואטית. המשמעות היא שמשורר מתבונן ומבקר את העולם בדרכים רבות. משורר הוא אמן, פילוסוף ופסיכולוג שקורא את מחשבותיהם של אנשים ומבין את רגשותיהם.

כתוביות פופ-און ו-Roll-Up מוגדרות
פופ-און ורול-אפ הם שני סגנונות ההצגה הנפוצים בכתוביות בטלוויזיה. כתוביות צבע על משמשות לעתים לאפקטים מיוחדים, אך הן הרבה פחות נפוצות. המק"ס תומכת בשימוש בסגנון הפופ-און עבור כל כתוביות הטלוויזיה. WebVTT תומך ב-Pop-on כמו גם ב-paint-on כתוביות.

ביקורת ספר על "בובה על שרשרת"
לא כל מה שנוצץ הוא זהב יהיה עוד כותרת מעוררת השראה לספר המחייב הזה של אליסטר מקלין. מקלין לוקח אותנו ברחובות אמסטרדם, שם המראה החיצוני מטעה ומסתיר באותה מידה שהוא חושף מציאות מלוכלכת שהיא של אלימות והתעללות בסמים שבה דמויות מכובדות לכאורה הן הכל מלבד אידיאליות.

תכונות מערכת טלפון שיכולות לשנות את הדרך שבה עסק מתקשר
תקשורת היא גורם ההצלחה העיקרי של כל עסק. מערכות טלפון יכולות לבצע מספר פונקציות שיכולות להיות מועילות עבור העסק. הם יכולים לעזור ביצירת תקשורת טובה יותר עם מחזיקי העניין השונים של העסק.

6 משרות מקוונות קלות לביצוע מהבית
אפשרויות כמו שירות לקוחות, הזנת נתונים, סקרים, עיצוב, משאבי אנוש ועוד. למשרות אלו יש ביקוש רב משתי סיבות ברורות. ראשית, הם משתלמים ושנית, הם נותנים לך את החופש לעבוד מהבית שלך.

הדרך הטובה ביותר להתחיל משא ומתן
כשאני עובד עם מנהלי משא ומתן שרוצים להשתפר, אחת השאלות שמוצגות לי לרוב היא לא לגבי סגנונות משא ומתן שונים או טכניקות משא ומתן, אלא "מהי הדרך הטובה ביותר להתחיל משא ומתן"

מדוע יצירה מחדש של סרט מסווגת כהתנהגות עותק
מדי פעם אתה מוצא יוצרי סרטים שלוקחים סרט פופולרי פעם ומשנים כמה מהתכונות שלו תוך שמירה על העלילה הראשית. יצירת סרטים מחדש הם תופעה נפוצה בכל המדינות והשפות. ייתכן שהטרנדים משתנים

שירות תמלול רפואי הוא מחליף משחק נהדר עבור פרמדיקי
הפרמדיקים כל כך עסוקים שהם בקושי מוצאים זמן להקליד נרטיב ברור של המפגש עם המטופל. לכן, לעתים קרובות בעיות כמו הבאות צצות ב-PCR שלהם ויוצרות בעיות עבור רופאים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI