דף הבית רוחניות פנג שווי מתי אין מניחין?
מתי אין מניחין?
Yafator 12/11/20 |  צפיות: 2300

מתי אין מניחין?

בהסתמך על דברים שכבר נאמרו ושלפיהם אין חובה להניח תפילין במשך כל השנה — רצוני לשאול, מה הס המועדים הפוטרים מהנחת תפילין ולמה?

אכן, זכרת טוב לך ואני מניח שגם נוכחת לראות שבשבתות ובמועדי ישראל אין מניחים תפילין. בימים הללו פטורים מהנחת תפילין. למה? מכיון שהימים הללו הם עצמם אוח בין ישראל והקדוש ברוך הוא. 'אצל יום־השבת נאמר בפירוש: "ביני ובין בני ישראל אות היא לעולם" (שמות ל״א י״ז). ובימים אלה אין צורך להזדקק לאות נוסף שהן התפילין.

רמז לכך מצוי במילה! שבת: שבת במקום תפילין ובחול קרא מסיפא לרישא: תפילין במקום שבת (מגורת המאור).

כנסו לקרוא על הרב שלום ארוש חולה

גם הפסוק שהוזכר: "על פי שנים עדים יקום דבר" מאשר את זאת. שה בשבתות וימים טובים שהם עצמם אות, מצטרפים הם לאות ברית להיות עדות לישראל. ישנם גם ימים אחרים שבהם אין מניחים תפילין ואלה הם ימי חול המועד שרואים אותם כימי מועד: ואולם התנהגות זו תלויה במנהגים שוגים ויש הרבה מקהלות ישראל שנהגו להניח תפילין בחולו של מועד. ישנם גם כמה פיטורים חלקיים. למשל בתשעה באב שהוא יום אבל וצום על חורבן בית המקדש מניחים תפילין רק אחרי הצהרים, בשעת תפילת מנחה׳ או למשל ישנו פטור שנוגע רק למספר מסוים של אנשים. כגון, חולים הנמצאים במצב של חוסר אפשרות להניח תפילין, וכן אנשים שפגע בהם חלילה אסון ומת עליהם קרוב, פטורים מן התפילין כל עוד לא הובא המת לקבורה ושם "אונן" עליהם וכן ביום הראשון לאבלם.

מה מעם פטורים אותם אנשים מן התפילין — האם הם פטורים גס מן המצוות האחרות ? וכן מדוע אין מניחים תפילין בבוקרו של תשעה באב?

כי התפילין הם פאר ותכשיט בשביל זה שמניח אותם, כדוגמת טבעת או שעון זהב שמקשטים את האדם, והנביא קרא על התפילין: "פארך חבוש עליך״, (״פארך חבוש״ — 617 בגימטריא ״אלו תפילין״ — רבנו יעקב בעל הטורים, שמות י״ג י׳), "פארכם על ראשכם" ומן ההגיון הוא, שלא

ללכת במלבושי ׳*פאר" בשעח שמתו מונח לפניו׳ או בשעה שהוא מקונן על חורבן הבית. .

גדול המחשבה בזמננו הגאון רבי אברהם יצחק הכהן קוק זצ״ל מסביר את הדברים בדרכו המיוחדת.

כאן נקרא על סיפור על כבוד האדם

תפקידה של המצווה הנעשית — במיוחד מצוות תפילין — הוא להשפיע על הזולת ולשמש לו דוגמא; כאמור: "וראו כל עמי הארץ" וכר. מתי יש לאדם אפשרות וכח השפעה ז — בעת שהוא עליז ושמח ושרוי בחדוה רבה ובהרגשת רוממות פנימית על קיום המצווה. ברם׳ כאשר הוא שרוי באבל ובצער — פג ממנו כוח ההשפעה על הזולת, כיוון שהשמחה נסתלקה מעל פניו. במצב שכזה — פוטרים אותו מלהניח תפילין.

נזה דינו של אדם שאי! באפשרותו להניח תפילי! "של יד", כגון מי שיד שמאלו שבורה ונתונה בגבס, האס חייב הוא להניח רק "של ראש", או שפסור הוא בכלל מהנחת תפילי!?

זכור לך בוודאי שכבר קבענו כי תפילין של יד ושל ראש שתי מצוות הן. נמצא שאם אין אפשרות להניח תפילין של יד, אין זה פוטר מלהגיח

תפילין של ראש, שהיא מצווה בפני עצמה. רק בנדון הברכה קיים הבדל דק: אם אתה מניח רק של יד, הנך מברך על של יד ואם מניח אתה רק של ראש עליך לברך את שתי הברכות בתוספת המילים: ,"ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד".



דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 Yafator


 


מאמרים נוספים מאת Yafator
 
היסטוריה קצרה של כתוביות סגורות
כתוביות וכתוביות היו חלק מהמדיה הנגישה מאז 1972 ומילאו תפקיד גדול בפיתוח זכויות נכים כמו גם זכויות אזרח בארצות הברית. נוצר בתחילה עבור חירשים וכבדי שמיעה, הוא מיושם בקנה מידה גדול מאז אותה תקופה בכל תוכניות טלוויזיה באמצעות כתוביות וידאו וכעת באינטרנט עם YouTube ושירותי שיתוף רבים אחרים

גלה את היתרונות של תמלול פודקאסטים
כשאתה יוצר תוכן, כפודקאסר חיוני להבין שתמלילים יכולים להיות חלק גדול וגוזל זמן מבסיס התוכן שלך. ישנן דרכים שונות לטרוף מידע, ולכל אחד חייבת להיות חיבה שונה. תוכן השמע הוא ללא ספק נוח

כיצד צביעות משפיעה על בריאותך הנפשית ועל האבולוציה הרוחנית שלך
משורר מנתח את העולם בצורה פואטית. המשמעות היא שמשורר מתבונן ומבקר את העולם בדרכים רבות. משורר הוא אמן, פילוסוף ופסיכולוג שקורא את מחשבותיהם של אנשים ומבין את רגשותיהם.

כתוביות פופ-און ו-Roll-Up מוגדרות
פופ-און ורול-אפ הם שני סגנונות ההצגה הנפוצים בכתוביות בטלוויזיה. כתוביות צבע על משמשות לעתים לאפקטים מיוחדים, אך הן הרבה פחות נפוצות. המק"ס תומכת בשימוש בסגנון הפופ-און עבור כל כתוביות הטלוויזיה. WebVTT תומך ב-Pop-on כמו גם ב-paint-on כתוביות.

ביקורת ספר על "בובה על שרשרת"
לא כל מה שנוצץ הוא זהב יהיה עוד כותרת מעוררת השראה לספר המחייב הזה של אליסטר מקלין. מקלין לוקח אותנו ברחובות אמסטרדם, שם המראה החיצוני מטעה ומסתיר באותה מידה שהוא חושף מציאות מלוכלכת שהיא של אלימות והתעללות בסמים שבה דמויות מכובדות לכאורה הן הכל מלבד אידיאליות.

תכונות מערכת טלפון שיכולות לשנות את הדרך שבה עסק מתקשר
תקשורת היא גורם ההצלחה העיקרי של כל עסק. מערכות טלפון יכולות לבצע מספר פונקציות שיכולות להיות מועילות עבור העסק. הם יכולים לעזור ביצירת תקשורת טובה יותר עם מחזיקי העניין השונים של העסק.

6 משרות מקוונות קלות לביצוע מהבית
אפשרויות כמו שירות לקוחות, הזנת נתונים, סקרים, עיצוב, משאבי אנוש ועוד. למשרות אלו יש ביקוש רב משתי סיבות ברורות. ראשית, הם משתלמים ושנית, הם נותנים לך את החופש לעבוד מהבית שלך.

הדרך הטובה ביותר להתחיל משא ומתן
כשאני עובד עם מנהלי משא ומתן שרוצים להשתפר, אחת השאלות שמוצגות לי לרוב היא לא לגבי סגנונות משא ומתן שונים או טכניקות משא ומתן, אלא "מהי הדרך הטובה ביותר להתחיל משא ומתן"

מדוע יצירה מחדש של סרט מסווגת כהתנהגות עותק
מדי פעם אתה מוצא יוצרי סרטים שלוקחים סרט פופולרי פעם ומשנים כמה מהתכונות שלו תוך שמירה על העלילה הראשית. יצירת סרטים מחדש הם תופעה נפוצה בכל המדינות והשפות. ייתכן שהטרנדים משתנים

שירות תמלול רפואי הוא מחליף משחק נהדר עבור פרמדיקי
הפרמדיקים כל כך עסוקים שהם בקושי מוצאים זמן להקליד נרטיב ברור של המפגש עם המטופל. לכן, לעתים קרובות בעיות כמו הבאות צצות ב-PCR שלהם ויוצרות בעיות עבור רופאים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI