דף הבית רוחניות תקשור וטלפתיה רגע של מפנה
רגע של מפנה
Yafator 12/11/20 |  צפיות: 598

רגע של מפנה

עדיין אינני עומד במלוא המובן על התופעה המופלאה שכל זה מתחולל ברגע אחד. באותו רגע שבו מעריב היום הראשון בשנת הארבע־עשרה להולדת הילד. האוכל לקוות להסבר מתאים?

שאלתך יש בה קצת מן תום הילדות. הרי תסכים עמי שכל מאורע צריך ל״גבול־תאריך" שממנו הוא מתחיל. כאשר ברא הקדוש ברוך הוא את העולם במאמרו ברא שחקים חוק חמן נתן להם. הוא קבע את היום הראשון לבריאה והגביל את גבולות היממה ליום ולילה׳ החלים במחזור של עשרים וארבע שעות. כאשר עברו ששה ימים ונשלמה מלאכת הבריאה עם יצירת אדם הראשק. אנו קוראים בתורה:

כאן נקרא על פרק תהילים להצלחה במבחן

"ויכלו השמים והארץ וכל צבאם ויכל אלהים ביום השביעי מלאכתו אשר עשה וישבות ביום השביעי מכל מלאכתו אשר עשה ויברך אלהים את יום השביעי ויקדש אותו כי בו שבת מכל מלאכתו אשר ברא אלהים לעשות" (בראשית ב׳־א־ג)

* . *

הקדוש ברוך הוא קידש את יום השביעי ועשה אותו ליום מנוחה יקדושה ומאז קדושה לנו השבת. אם לא שהקדוש ברוך הוא ציוה לנו לעשות את יום השביעי ליצירה ליום שביתה ומנוחה לא היה היום השביעי שונה מששת ימי המעשה.

והנה׳ בעוד שהשבת מתקדשת באופן קבוע ביום השביע•. הרי מועדי ישראל מתקדשים לפי קדוש החודש על ידי בית-הדין. לפניני בישראל היו מקדשים את החודש על פי עדים שבאו ואמרו כי ראו את הלבנה. כאשר בית הדין העלה בחקירותיו ובדיקותיו שהעדות נכונה ונאמנה׳ היה בית הדין מקדש את החודש. כשראה בית הדק בהתאם לנסיבות שלפניו, שיש צורך לעבר את החודש — עשה זאת. כל אלה השפיעו׳ כמובן, על קביעת המועדים שבאותו חודש ושבכל השנה. הבה כי כן׳ אב בית הדין קם והכריז מעל דוכנו קבל עם ועדה שהחודש מקודש הוא — וכך נהג העם לכל תפוצותיו. בית הדין קבע שביום מסוים יחול חג־הפסח וביום זה קרב הפסח ובהעריב היום הסבו כל בגי ישראל בכל מושבותיהם לסדר של פסח, סיפרו ביציאת מצרים׳ אכלו מקרבן הפסח. אכלו מצה ומרור וקיימו מצוות החג לכל פרטיו ודקדוקיו והכל על פי מאמר בית־דין.

מידע שניתן לקרוא נחש רודף אחרי בחלום

זאת אומרת׳ שגם בידי אנשים יש הכח לקבוע ימי סוער המשגים את אוירת החיים של שיגרה ומרוממים את הנפש. ואם תרצה. יש ביד

כל יהודי אותו כח מופלא. כשיהודי הוא בעל חלקת קרקע המניבה מדי שנה בשנה תבואה׳ הריהי מציוד. על הפרשת תרומות ומעשרות מן היבול. והנה הבחירה בידו לשים עין על כל שבולת הנראית בעיניו ולומר« הוי זו תרונזר. ומיד הופכת השבולת לתרומה קדושה שאסורה למאכל למי שאיננו כהן ועליה להיות נאכלת בקדושה וטהרה. ואתה עומד ותוהה t אותה השבולת היתד. קודם שבולת בין שבלים; בלי כל יחסנות מיוחדת וכרגע במאמר־פיו של בעליה הפכה זו להיות קדושה וטהורה.

מכל אלה אתה נמצא למד שהרגע שבו מעריב עליך היום הראשון לשנת הארבע־עשרה, כשמאחוריו שלש־עשרה שנה מלאים, רגע זה קובע את המפנה הגורלי שחל בחייך ואת המעבר מקטנות לבגרות. ברגע זה חל שנוי־ערכין מוחלט וכתוצאה מהפיכה נפשית אתה עולה מקטנות להיות "איש" ו״גדול".

* . ♦


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 Yafator


 


מאמרים נוספים מאת Yafator
 
היסטוריה קצרה של כתוביות סגורות
כתוביות וכתוביות היו חלק מהמדיה הנגישה מאז 1972 ומילאו תפקיד גדול בפיתוח זכויות נכים כמו גם זכויות אזרח בארצות הברית. נוצר בתחילה עבור חירשים וכבדי שמיעה, הוא מיושם בקנה מידה גדול מאז אותה תקופה בכל תוכניות טלוויזיה באמצעות כתוביות וידאו וכעת באינטרנט עם YouTube ושירותי שיתוף רבים אחרים

גלה את היתרונות של תמלול פודקאסטים
כשאתה יוצר תוכן, כפודקאסר חיוני להבין שתמלילים יכולים להיות חלק גדול וגוזל זמן מבסיס התוכן שלך. ישנן דרכים שונות לטרוף מידע, ולכל אחד חייבת להיות חיבה שונה. תוכן השמע הוא ללא ספק נוח

כיצד צביעות משפיעה על בריאותך הנפשית ועל האבולוציה הרוחנית שלך
משורר מנתח את העולם בצורה פואטית. המשמעות היא שמשורר מתבונן ומבקר את העולם בדרכים רבות. משורר הוא אמן, פילוסוף ופסיכולוג שקורא את מחשבותיהם של אנשים ומבין את רגשותיהם.

כתוביות פופ-און ו-Roll-Up מוגדרות
פופ-און ורול-אפ הם שני סגנונות ההצגה הנפוצים בכתוביות בטלוויזיה. כתוביות צבע על משמשות לעתים לאפקטים מיוחדים, אך הן הרבה פחות נפוצות. המק"ס תומכת בשימוש בסגנון הפופ-און עבור כל כתוביות הטלוויזיה. WebVTT תומך ב-Pop-on כמו גם ב-paint-on כתוביות.

ביקורת ספר על "בובה על שרשרת"
לא כל מה שנוצץ הוא זהב יהיה עוד כותרת מעוררת השראה לספר המחייב הזה של אליסטר מקלין. מקלין לוקח אותנו ברחובות אמסטרדם, שם המראה החיצוני מטעה ומסתיר באותה מידה שהוא חושף מציאות מלוכלכת שהיא של אלימות והתעללות בסמים שבה דמויות מכובדות לכאורה הן הכל מלבד אידיאליות.

תכונות מערכת טלפון שיכולות לשנות את הדרך שבה עסק מתקשר
תקשורת היא גורם ההצלחה העיקרי של כל עסק. מערכות טלפון יכולות לבצע מספר פונקציות שיכולות להיות מועילות עבור העסק. הם יכולים לעזור ביצירת תקשורת טובה יותר עם מחזיקי העניין השונים של העסק.

6 משרות מקוונות קלות לביצוע מהבית
אפשרויות כמו שירות לקוחות, הזנת נתונים, סקרים, עיצוב, משאבי אנוש ועוד. למשרות אלו יש ביקוש רב משתי סיבות ברורות. ראשית, הם משתלמים ושנית, הם נותנים לך את החופש לעבוד מהבית שלך.

הדרך הטובה ביותר להתחיל משא ומתן
כשאני עובד עם מנהלי משא ומתן שרוצים להשתפר, אחת השאלות שמוצגות לי לרוב היא לא לגבי סגנונות משא ומתן שונים או טכניקות משא ומתן, אלא "מהי הדרך הטובה ביותר להתחיל משא ומתן"

מדוע יצירה מחדש של סרט מסווגת כהתנהגות עותק
מדי פעם אתה מוצא יוצרי סרטים שלוקחים סרט פופולרי פעם ומשנים כמה מהתכונות שלו תוך שמירה על העלילה הראשית. יצירת סרטים מחדש הם תופעה נפוצה בכל המדינות והשפות. ייתכן שהטרנדים משתנים

שירות תמלול רפואי הוא מחליף משחק נהדר עבור פרמדיקי
הפרמדיקים כל כך עסוקים שהם בקושי מוצאים זמן להקליד נרטיב ברור של המפגש עם המטופל. לכן, לעתים קרובות בעיות כמו הבאות צצות ב-PCR שלהם ויוצרות בעיות עבור רופאים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI