דף הבית רוחניות שפת האור מעשה באדם אחד שאמר לרבן גמליאל (מדרש תהלים מזמור קג׳ פיסקא ה׳)
מעשה באדם אחד שאמר לרבן גמליאל (מדרש תהלים מזמור קג׳ פיסקא ה׳)
Yafator 12/11/20 |  צפיות: 1292
  1. מעשה באדם אחד שאמר לרבן גמליאל (מדרש תהלים מזמור קג׳ פיסקא ה׳), יפה אנו עושים שמשתחוים למעשה ידינו, שאנו מביטים בו בכל שעה, אמר לו מעשה ידיכם אתם רואים, והמה אין רואין אתכם, אבל הקדוש ברוך הוא רואה למעשה ידיו, ומעשה ידיו אינם רואים אותו, שנאמר כי לא יךאני האדם וחי (שמות פרק לג׳ פסוק כ׳).

  1. רבן גמליאל בנו של רבי יהודה הנשיא אומר, 96יפה תלמוד תורה עם

—S |T ״.•"•T J ־ T J" '.'T * • T •

דרך ארץ, 97שיגיעת שניהם משכחת עון. 98וכל תורה שאין עמה מלאכה, 99סופה בטלה אבל האדם שמצויה בו השכחה, כל אשר יעלה ברעיונו לא יתעצל וימהר לחקוק עלי ספר, ואפילו דבר קטן.

קרא כאן תפילה להצלחה בטסט נהיגה

  1. על תלמוד התורה עם דרך ארץ אמר יפה, כיון דאינו נזקק לבריות, אבל אם ימצא מי שרוצה חלק בתורתו להיותם כיששכר וזבולון אין משובח מזה לשניהם, וגם זה יחשב לתורה שיש עמה מלאכה, כיון ששותפים הם, ונראה פשוט לומר דבעי ממש כשותפים, היינו שווה בשווה מאשר יזמן ה׳ לזבולון, אבל אם רק נותן לו ממעשר הכספים שמפריש, לא יקרא זה שותפות, אלא מתן צדקה בעלמא, וגם לא יקרה בזה תורה שיש עמה מלאכה.

  2. יגיעת הגוף ויגיעת הרוח, ועיקר יגיעת הגוף שהיא משכחת עוון המעשה, ויגיעת הרוח כנגד עוון ההרהור, ולטעם כי ההרהור יבוא בלב פנוי מתורה, אמר הרמב״ם (הלכות איסורי ביאה פרק כב׳ הלכה כא׳) וירחיב דעתו בחכמה, שאין מחשבת עריות מתגברת אלא בלב פנוי מן החכמה.

  3. ומי שיודע בנפשו שיקיים את התורה בכל אופן, ישליך על ה׳ יהבו, ותמצא כלכלתו אפילו בשפע, אבל אמר אביי הרבה עשו כרבי ישמעאל ועלתה בידן, כרבי שמעון בן יוחי ולא עלתה בידן (ברכות דף לה׳ עמוד ב׳), וקצת משמע כי מעט עשו כרבי שמעון בן יוחי, ואפילו אלה היחידי סגולה לא עלתה בידן, ואולי כרבי שמעון לא עלתה בידן ממש כמוהו שיעשה להם נס למחייתם, אבל בדרך הטבע פרס לחמו להם.

היה לו בקב חרובין מערב שבת לערב שבת (ברכות דף יז׳ עמוד ב׳), ולא היה סופו בטלה, ולא עוד אלא שכל העולם ניזון בשבילו.

מידע על משפטים מחזקים של רבי נחמן

ואותם קדושים אשר עסקו במלאכה, לרוב ענווה שבהם לטעם שלא חשבו שיש בהם די יראת שמים לעסוק בתורה בלבד, ואפילו רבי מאיר לבלר היה (עירובין דף יג׳ עמוד א,), ואיכא שמעון הפקולי שהיה משתכר בצמר גפן (ברכות דף כח׳ עמוד ב׳).

וכתב בשו״ת יחווה דעת (חלק ג׳ סימן עה׳) כי מי לנו גדול מהרמב״ם שהעיד על עצמו באגרותיו, שכל מה שעסק בחכמות אחרות כפילוסופיא ורפואה וכדומה, אינו אלא לשמש לרקחות ולטבחות לתורה הקדושה, להראות העמים והשרים את יפיה כי טובת מראה היא, ועם כל זה התאונן על כי נתמעטה עונתה של התורה, ואמר החכם מימי לא נצחני אלא בעל מלאכה אחת עכ״ל, וכוונתו כידוע לראב״ד שהיה עשיר גדול ולא נזקק אלא לתורה, והמה רבים מי ימנה.

לכן נראה מהאמור לעיל לומר דאין הכי נמי עדיין עוסק בתורה הוא, אלא שלבו בל עמו, ואם היה עוסק גם במלאכה הייתה תורתו יותר מתקיימת בידו, ותנאי היה לרבי חנינא בן דוסא למי שרוצה להיות בטל ממלאכה, שיראת חטאו תהא קודמת לחכמתו, דאם לא כן אין סופו להתקיים (אבות דרבי נתן פרק לב׳ ד״ה רבי חנינא בן דוסא), ויראת חטא לא שכיח (סוטה דף מט׳ עמוד ב׳).

ולזה נאה לדרוש ןךאת ןהוה טהורה עומדת לעד (תהלים פרק יט׳ פסוק י׳), כלומר כאשר יש יראת האדון, והיא יראה טהורה, תורתו עומדת לעד. וגם אפשר לדרוש כהא דאמר רבי יהושע בן לוי, כרך שאין בו עשרה בטלנין, נדון ככפר (מגילה דף ג׳ עמוד ב׳), והוא שקיבל על עצמו לעסוק רק בתורה יהא אשר יהא, סופו להיות אחד מאלו הבטלים ממלאכה, ולא עוד אלא שבזכותו נידון מקומו ככרך.

100וגוררת עון. 101וכל העמלים עם הצבור, ?היו עמלים עמהם

102 לשם שמים,עון־כות אבותם מסיעתן

  1. ונלענ״ד עיקר העוון חילול ה׳ הוא, שנראה לבריות כי לימוד התורה של התלמידי חכמים על תנאי הוא, ומשעה שאין פרנסתם מצויה אינם לומדים, לכן אמר סופה בטלה וגוררת עוון, אם כן אין התורה עיקר עבורם ח"ו, דאם הייתה עיקר לא היו בטלים ממנה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 Yafator


 


מאמרים נוספים מאת Yafator
 
היסטוריה קצרה של כתוביות סגורות
כתוביות וכתוביות היו חלק מהמדיה הנגישה מאז 1972 ומילאו תפקיד גדול בפיתוח זכויות נכים כמו גם זכויות אזרח בארצות הברית. נוצר בתחילה עבור חירשים וכבדי שמיעה, הוא מיושם בקנה מידה גדול מאז אותה תקופה בכל תוכניות טלוויזיה באמצעות כתוביות וידאו וכעת באינטרנט עם YouTube ושירותי שיתוף רבים אחרים

גלה את היתרונות של תמלול פודקאסטים
כשאתה יוצר תוכן, כפודקאסר חיוני להבין שתמלילים יכולים להיות חלק גדול וגוזל זמן מבסיס התוכן שלך. ישנן דרכים שונות לטרוף מידע, ולכל אחד חייבת להיות חיבה שונה. תוכן השמע הוא ללא ספק נוח

כיצד צביעות משפיעה על בריאותך הנפשית ועל האבולוציה הרוחנית שלך
משורר מנתח את העולם בצורה פואטית. המשמעות היא שמשורר מתבונן ומבקר את העולם בדרכים רבות. משורר הוא אמן, פילוסוף ופסיכולוג שקורא את מחשבותיהם של אנשים ומבין את רגשותיהם.

כתוביות פופ-און ו-Roll-Up מוגדרות
פופ-און ורול-אפ הם שני סגנונות ההצגה הנפוצים בכתוביות בטלוויזיה. כתוביות צבע על משמשות לעתים לאפקטים מיוחדים, אך הן הרבה פחות נפוצות. המק"ס תומכת בשימוש בסגנון הפופ-און עבור כל כתוביות הטלוויזיה. WebVTT תומך ב-Pop-on כמו גם ב-paint-on כתוביות.

ביקורת ספר על "בובה על שרשרת"
לא כל מה שנוצץ הוא זהב יהיה עוד כותרת מעוררת השראה לספר המחייב הזה של אליסטר מקלין. מקלין לוקח אותנו ברחובות אמסטרדם, שם המראה החיצוני מטעה ומסתיר באותה מידה שהוא חושף מציאות מלוכלכת שהיא של אלימות והתעללות בסמים שבה דמויות מכובדות לכאורה הן הכל מלבד אידיאליות.

תכונות מערכת טלפון שיכולות לשנות את הדרך שבה עסק מתקשר
תקשורת היא גורם ההצלחה העיקרי של כל עסק. מערכות טלפון יכולות לבצע מספר פונקציות שיכולות להיות מועילות עבור העסק. הם יכולים לעזור ביצירת תקשורת טובה יותר עם מחזיקי העניין השונים של העסק.

6 משרות מקוונות קלות לביצוע מהבית
אפשרויות כמו שירות לקוחות, הזנת נתונים, סקרים, עיצוב, משאבי אנוש ועוד. למשרות אלו יש ביקוש רב משתי סיבות ברורות. ראשית, הם משתלמים ושנית, הם נותנים לך את החופש לעבוד מהבית שלך.

הדרך הטובה ביותר להתחיל משא ומתן
כשאני עובד עם מנהלי משא ומתן שרוצים להשתפר, אחת השאלות שמוצגות לי לרוב היא לא לגבי סגנונות משא ומתן שונים או טכניקות משא ומתן, אלא "מהי הדרך הטובה ביותר להתחיל משא ומתן"

מדוע יצירה מחדש של סרט מסווגת כהתנהגות עותק
מדי פעם אתה מוצא יוצרי סרטים שלוקחים סרט פופולרי פעם ומשנים כמה מהתכונות שלו תוך שמירה על העלילה הראשית. יצירת סרטים מחדש הם תופעה נפוצה בכל המדינות והשפות. ייתכן שהטרנדים משתנים

שירות תמלול רפואי הוא מחליף משחק נהדר עבור פרמדיקי
הפרמדיקים כל כך עסוקים שהם בקושי מוצאים זמן להקליד נרטיב ברור של המפגש עם המטופל. לכן, לעתים קרובות בעיות כמו הבאות צצות ב-PCR שלהם ויוצרות בעיות עבור רופאים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI