דף הבית רוחניות רוחניות - אחר וכל העמלים עם הצבור
וכל העמלים עם הצבור
Yafator 12/11/20 |  צפיות: 999
  1. וכל העמלים עם הצבור, היינו הפרנסים, מורי ההוראה, ומלמדי התורה, שכן אמר התנא וזכות אבותם מסיעתן, ר״ל אברהם יצחק ויעקב, אברהם כנגד פרנסי הציבור, שהיתה לו אכסיה לכל רוח פתוחה, יצחק כנגד הדיינים, היינו פחד יצחק (זוהר פנחס דף רלא׳ עמוד ב׳), ויעקב כנגד מלמדי התורה, שנאמר תתן אמת להנקב (מיכה פרק ז׳ פסוק כ׳).

ואפשר שתלה לו רבן גמליאל זכות אביו רבי יהודה, והלשון אבותם לאו דווקא.

כנסו למידע כאן השפעת הטלוויזיה על ילדים מאמרים

  1. הטעם דבעי האזהרה לשם שמים, יען מכשול ההתנשאות יותר מצוי במתעסקים עם הצבור, ואם עושים לשם שמים צדקתם עומדת לעד.

נח פרק ב׳ אבות אדרת שנער

104וצד־קתם עומדת לעד. ואתם, מעלה אני עליכם שכר הךבה כאלו עשיתם:

  1. הוו ןהיךין ברשות,

שאין מקךבין לו לאדם אלא 106לצרך עצמן. בו־אין כאוהבין בשעת הנאתן.

107ואין עומדין לו לאדםבשעת דחקו: נשיא והם לא, לכן אמרו הם ואל תתודע לרשות, היינו כלל לא, אבל רבן גמליאל שנשיא הוא וחייב היה להתודע לרשות, רק הזהיר מהרשות, ודקדק לומר רבן גמליאל זהירין ברשות, היינו למי שמוכרח להתודע להם בעל כורחו.

ובא מאמרו זה אחר שהודיע מעלת העמלים עם הציבור, כי כך הכרח לנשיא לבוא ולצאת ברשות למען הכלל, ואף דיש לו זכות הרבים שעמל הוא למענם, וכל מעשיו לשם שמים, כי מוכרח דנאה דורש ונאה מקיים הוא, וזכות בית דוד שבא רבן גמליאל ממנו, עם כל זה אמר דיש להיות זהיר ברשות, יען מקום מסוכן הוא.

כנסו לקרוא על שמות של צדיקים

  1. כל אחד לצורכו הוא, כי הרשות אוסף אנשים היא, וכל אחד יקרב לפי עניינו, וגם זה לשעה הצריכה לו, לכן נקט לשון רבים, לצורך עצמן, וגם בשעת הנאתן אמר.

וכיון דאין צורכן של אנשי הרשות שווה, אמר התנא ואין עומדין לו לאדם בשעת דחקו, לא דאינם רוצים אלא אין הם כלל יכולים, ועיתים אף אם יכולים עברה השעה שהיה להם הצורך לקרב לאדם, ומה אנוש כי תזכרנו, וכן הוא אומר מקם מלך חדש על מצתם אשר לא ח־ע את יוסף (שמות פרק א׳ פסוק ח׳).

  1. גם מהטעם שכתבנו לעיל, ועוד שכל שצריך לאחר בסיבת שאין הוא השליט, כי המלך אינו צריך לאיש, והמשנה למלך צריך למלך, וכן הלאה עד האחרון מעבדי המלך, ואף שצריך המלך לכל עבדיו, אין זו הצטרכות של תלות, לכן כל הצריך לאחר לצורך הרשות מראה באצבע חולשתו, אם כן אין מי שיכול לעמוד לאדם בשעת דחקו.

  1. 109הוא היה אומר, 110עשה ךצונו* פךצו׳נף, פדי שיעשה ךצונך כךצו׳נו.

  1. בטל ךצונף מפני ךצונו, כדי 112שיבטל ךצ1ן אחרים מפני ךצונף. הלל אומר, 3"אל תפרוש מן הצבור, יהושע בן לוי, כדאי הוא רבי שמעון לסמוך עליו בשעת הדחק (ברכות דף ט׳ עמוד א׳).

  2. ר״ל רבן גמליאל, וכל מקום במאמר שתראה פותח בהוא היה אומר, עוד עניין הוא לאותו התנא.

  3. פרושו שיעשה את רצון קונו כאילו זה רצון שלו, ופשט הדברים הנראה היינו שלא לשמה, הן אמר כדי שיעשה רצונך כרצונו, ואינו כך, כי משעה שעשה האדם רצונו כרצון קונו, ממילא רצון אחד הוא ללא שינוי, ואין עוד רצון אחר.

111וביטול הרצון היינו אין כאן רצון משלו כלל, וגבוה הוא יותר במעלתו מעשיית רצון קונו, כי עדיין יש כאן רצון שלו לעשות כרצון האדון, אבל בעי בירור למה לא אמר כדי שיבטל רצונו מפני רצונך, ומה עניינו לרצון אחרים, כי אינו דומה לראשית המאמר.

ופשיטא דאין מציאות של ביטול רצון בעליון, לטעם דהוא ורצונו אחד הם, אבל מי שביטל רצונו אצל רצון אדונו, מעתה אחד הם ברצון, ואי אפשר רצון אחר, לכן כל רצון אחר יהא בטל להם.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 Yafator


 


מאמרים נוספים מאת Yafator
 
היסטוריה קצרה של כתוביות סגורות
כתוביות וכתוביות היו חלק מהמדיה הנגישה מאז 1972 ומילאו תפקיד גדול בפיתוח זכויות נכים כמו גם זכויות אזרח בארצות הברית. נוצר בתחילה עבור חירשים וכבדי שמיעה, הוא מיושם בקנה מידה גדול מאז אותה תקופה בכל תוכניות טלוויזיה באמצעות כתוביות וידאו וכעת באינטרנט עם YouTube ושירותי שיתוף רבים אחרים

גלה את היתרונות של תמלול פודקאסטים
כשאתה יוצר תוכן, כפודקאסר חיוני להבין שתמלילים יכולים להיות חלק גדול וגוזל זמן מבסיס התוכן שלך. ישנן דרכים שונות לטרוף מידע, ולכל אחד חייבת להיות חיבה שונה. תוכן השמע הוא ללא ספק נוח

כיצד צביעות משפיעה על בריאותך הנפשית ועל האבולוציה הרוחנית שלך
משורר מנתח את העולם בצורה פואטית. המשמעות היא שמשורר מתבונן ומבקר את העולם בדרכים רבות. משורר הוא אמן, פילוסוף ופסיכולוג שקורא את מחשבותיהם של אנשים ומבין את רגשותיהם.

כתוביות פופ-און ו-Roll-Up מוגדרות
פופ-און ורול-אפ הם שני סגנונות ההצגה הנפוצים בכתוביות בטלוויזיה. כתוביות צבע על משמשות לעתים לאפקטים מיוחדים, אך הן הרבה פחות נפוצות. המק"ס תומכת בשימוש בסגנון הפופ-און עבור כל כתוביות הטלוויזיה. WebVTT תומך ב-Pop-on כמו גם ב-paint-on כתוביות.

ביקורת ספר על "בובה על שרשרת"
לא כל מה שנוצץ הוא זהב יהיה עוד כותרת מעוררת השראה לספר המחייב הזה של אליסטר מקלין. מקלין לוקח אותנו ברחובות אמסטרדם, שם המראה החיצוני מטעה ומסתיר באותה מידה שהוא חושף מציאות מלוכלכת שהיא של אלימות והתעללות בסמים שבה דמויות מכובדות לכאורה הן הכל מלבד אידיאליות.

תכונות מערכת טלפון שיכולות לשנות את הדרך שבה עסק מתקשר
תקשורת היא גורם ההצלחה העיקרי של כל עסק. מערכות טלפון יכולות לבצע מספר פונקציות שיכולות להיות מועילות עבור העסק. הם יכולים לעזור ביצירת תקשורת טובה יותר עם מחזיקי העניין השונים של העסק.

6 משרות מקוונות קלות לביצוע מהבית
אפשרויות כמו שירות לקוחות, הזנת נתונים, סקרים, עיצוב, משאבי אנוש ועוד. למשרות אלו יש ביקוש רב משתי סיבות ברורות. ראשית, הם משתלמים ושנית, הם נותנים לך את החופש לעבוד מהבית שלך.

הדרך הטובה ביותר להתחיל משא ומתן
כשאני עובד עם מנהלי משא ומתן שרוצים להשתפר, אחת השאלות שמוצגות לי לרוב היא לא לגבי סגנונות משא ומתן שונים או טכניקות משא ומתן, אלא "מהי הדרך הטובה ביותר להתחיל משא ומתן"

מדוע יצירה מחדש של סרט מסווגת כהתנהגות עותק
מדי פעם אתה מוצא יוצרי סרטים שלוקחים סרט פופולרי פעם ומשנים כמה מהתכונות שלו תוך שמירה על העלילה הראשית. יצירת סרטים מחדש הם תופעה נפוצה בכל המדינות והשפות. ייתכן שהטרנדים משתנים

שירות תמלול רפואי הוא מחליף משחק נהדר עבור פרמדיקי
הפרמדיקים כל כך עסוקים שהם בקושי מוצאים זמן להקליד נרטיב ברור של המפגש עם המטופל. לכן, לעתים קרובות בעיות כמו הבאות צצות ב-PCR שלהם ויוצרות בעיות עבור רופאים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI