דף הבית רוחניות רונים ענה על עחךית
ענה על עחךית
Yafator 12/11/20 |  צפיות: 4245


268ענה על עחךית,ן"ן של צהרים, וע1יחת הילדים, וישיבת בתי כנסיות על עמי הארץ, מוציאיץ את האדם מן העולם:

(יא) רבי אלעזר המודעי אומר, המחלל את הקדקוים,והמבזה את

T " TT :%• • — \ Z • •• י - v ״:tIt • י : " : "••• •••

המועדות,

273והמלבין פני חברו ברבים, 274 והמפר בריתו* של אברהם אבינו עליו

TT •T T T S " V •5 ••••-• > • -T

העלום,והמגלה פנים בתורה שלא כהלכה,

" J J T״:״״•״ T " •T •% ״: " T T י

כאן נקרא על powerpoint להורדה בעברית חינם

ובמלבוש, ואם אינו משמחם הרי הוא בכלל המבזה את המועדות, כך הוא הנראה לענ״ד.

  1. תימה מה שסידר התנא המלבין פני חברו ברבים דהוי עבירה שבין אדם לחברו, באמצע הדברים שהם עבירות שבין אדם למקום, וזה אינו מקומו (עיין הערה לעיל מה שכתבנו לתרץ), ואכן הרמב״ם (הלכות תשובה פרק ג׳ הלכה יד׳), הפריד עבירות שבין אדם לחבירו, לעבירות שבין אדם למקום.

הנה אכן בסנהדרין (דף צט׳ עמוד א׳) סידרו דברי רבי אלעזר המודעי כראוי, ואמר שם המחלל את הקדשים, והמבזה את המועדות והמפר בריתו של אברהם אבינו, והמגלה פנים בתורה שלא כהלכה, והמלבין פני חבירו ברבים, אף על פי שיש בידו תורה ומעשים טובים, אין לו חלק לעולם הבא עכ״ל, אשר על כן הופרדו העניינים במיני העבירות.

ועיין (שם) שכל זה דרשו מדכתיב כי ךבר ןז?וה בזה ואת מצותו* הפר הכרת תכרת (במדבר פרק טו׳ פסוק לא׳), ורש״י כתב דבגרסא שלו אינו נמצא בפרק חלק המלבין פני חברו ברבים, וכיון דנלמד מדכתיב ׳כי דבר יהוה בזה׳, ואין במלבין פני חברו ברבים לימוד מזה הפסוק, ולזה הטעם אינו יודע למה סידרו התנא הכא.

  1. כתב רבינו יונה דמיירי במושך עורלתו עכת״ד, ויש מפרשים במי שלא מל עצמו, או במצוי אצל בת אל נוכרי, ופשוט דצ״ל במי שלא מל עצמו, אמר כן דווקא אם עושה כך להכעיס.

276אף על פי שיש בידו תורה ומעבים טובים, אין לו חלק לעולם הבא: (יב) רבי ישמעאל אומר,הוי קל לראש וביאורו כי האפיקורוס יבוא משיבוש הדעות, אבל יש לו עדיין תקווה אם הסתייע מילתא לו לשמוע דיברי חכם חוצבים אל ליבו, אבל מי שמעיז פניו כנגד חכמים עוסקי התורה, איך ישמע להם.

  1. איך אפשר שיהא לאדם תורה ומעשים טובים ועובר על כל אלו, ואין לי

אלא לומר דהוי זה האיש כעין עיתים חלים ועיתים שוטה, ואינו שם על ליבו רוע מעלליו, וגם אפשר ששם על ליבו ואומר לנפשו תורתי ומעשי יכריעו את הכף, ושניהם רעים הם, כי לא ישוב מדרכו הרעה, ולכל הטעמים הנ״ל נראה עוד לומר שלומד ועושה המצוות מדעתו, ויש מהן שכיוון לאמת.

מידע שניתן לקרוא בפרדסים של גן עדן

והמפר בריתו של אברהם אבינו אפשר שהוא בפרהסיה, כגון שנוכרית מצויה אצלו (מרכבת המשנה לר״י אלאשקר על אבות).

אבל עדיין קשה לומר דלא יהיב ליה בוראו כלום לעולם הבא, הן יש בידו תורה ומעשים טובים, ונלענ״ד דדווקא התורה והמעשים הטובים הם בעוכריו, שיש בזה חילול ה׳ שרואים הבריות מי שיש בו לכאורה תורה ומעשים טובים, ודרכיו מקולקלים, ולכן לכל זה פשיטא לומר כי דבר ה׳ בזה.

וצא וראה כמה קשה תשובתו של מחלל שם שמים, כי המחלל שם שמים אף שעשה תשובה, וגם עבר לו יום הכיפורים, ועוד זכה ובאו לו יסורין, רק מיתה מכפרת לו.

278ונו׳ח לתשהרת,והוי מהבל את פל האדם כשמחה:

S " " ״ 5 T : • J T T T T V •• F" : ••%•: V * V

(יג) רבי עקיבא אומר, כדמצינו ברבי יהושע ששלח לו רבן גמליאל, גוזרני עליך שתבא אצלי במקלך ובמעותיך ביום הכפורים שחל להיות בחשבונך, ונטל מקלו ומעותיו בידו, והלך ליבנה אצל רבן גמליאל ביום שחל יום הכפורים להיות בחשבונו (ראש השנה דף כה׳ עמוד א׳).

אבל עדיין בזה לא קנה מידה טובה, כי זה כל האדם שיכוף ראשו כאגמון בפני הגדולים ממנו, אבל בהיותו נוח לתשחורת התגלה למפרע שגם היותו קל לראש בא ממידות טובות.

ועוד אפשר קל לראש, היינו שלא יקשה לרב יותר מהראוי, ויש להזהר בכבודו, כי כבודו הוא כבוד הציבור, ואפילו גדול הוא ממנו בתורה, במקומו של הרב יהא קל לו, כדי שתהא אימתו על הציבור, ועל דרך זו אומר, ונוח לתשחורת, שיהא עונה בנחת לצעירים גם אם שאלו שלא כהוגן, כדי שיוסיפו לשאול, ויוסיפו לקח.



דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 Yafator


 


מאמרים נוספים מאת Yafator
 
היסטוריה קצרה של כתוביות סגורות
כתוביות וכתוביות היו חלק מהמדיה הנגישה מאז 1972 ומילאו תפקיד גדול בפיתוח זכויות נכים כמו גם זכויות אזרח בארצות הברית. נוצר בתחילה עבור חירשים וכבדי שמיעה, הוא מיושם בקנה מידה גדול מאז אותה תקופה בכל תוכניות טלוויזיה באמצעות כתוביות וידאו וכעת באינטרנט עם YouTube ושירותי שיתוף רבים אחרים

גלה את היתרונות של תמלול פודקאסטים
כשאתה יוצר תוכן, כפודקאסר חיוני להבין שתמלילים יכולים להיות חלק גדול וגוזל זמן מבסיס התוכן שלך. ישנן דרכים שונות לטרוף מידע, ולכל אחד חייבת להיות חיבה שונה. תוכן השמע הוא ללא ספק נוח

כיצד צביעות משפיעה על בריאותך הנפשית ועל האבולוציה הרוחנית שלך
משורר מנתח את העולם בצורה פואטית. המשמעות היא שמשורר מתבונן ומבקר את העולם בדרכים רבות. משורר הוא אמן, פילוסוף ופסיכולוג שקורא את מחשבותיהם של אנשים ומבין את רגשותיהם.

כתוביות פופ-און ו-Roll-Up מוגדרות
פופ-און ורול-אפ הם שני סגנונות ההצגה הנפוצים בכתוביות בטלוויזיה. כתוביות צבע על משמשות לעתים לאפקטים מיוחדים, אך הן הרבה פחות נפוצות. המק"ס תומכת בשימוש בסגנון הפופ-און עבור כל כתוביות הטלוויזיה. WebVTT תומך ב-Pop-on כמו גם ב-paint-on כתוביות.

ביקורת ספר על "בובה על שרשרת"
לא כל מה שנוצץ הוא זהב יהיה עוד כותרת מעוררת השראה לספר המחייב הזה של אליסטר מקלין. מקלין לוקח אותנו ברחובות אמסטרדם, שם המראה החיצוני מטעה ומסתיר באותה מידה שהוא חושף מציאות מלוכלכת שהיא של אלימות והתעללות בסמים שבה דמויות מכובדות לכאורה הן הכל מלבד אידיאליות.

תכונות מערכת טלפון שיכולות לשנות את הדרך שבה עסק מתקשר
תקשורת היא גורם ההצלחה העיקרי של כל עסק. מערכות טלפון יכולות לבצע מספר פונקציות שיכולות להיות מועילות עבור העסק. הם יכולים לעזור ביצירת תקשורת טובה יותר עם מחזיקי העניין השונים של העסק.

6 משרות מקוונות קלות לביצוע מהבית
אפשרויות כמו שירות לקוחות, הזנת נתונים, סקרים, עיצוב, משאבי אנוש ועוד. למשרות אלו יש ביקוש רב משתי סיבות ברורות. ראשית, הם משתלמים ושנית, הם נותנים לך את החופש לעבוד מהבית שלך.

הדרך הטובה ביותר להתחיל משא ומתן
כשאני עובד עם מנהלי משא ומתן שרוצים להשתפר, אחת השאלות שמוצגות לי לרוב היא לא לגבי סגנונות משא ומתן שונים או טכניקות משא ומתן, אלא "מהי הדרך הטובה ביותר להתחיל משא ומתן"

מדוע יצירה מחדש של סרט מסווגת כהתנהגות עותק
מדי פעם אתה מוצא יוצרי סרטים שלוקחים סרט פופולרי פעם ומשנים כמה מהתכונות שלו תוך שמירה על העלילה הראשית. יצירת סרטים מחדש הם תופעה נפוצה בכל המדינות והשפות. ייתכן שהטרנדים משתנים

שירות תמלול רפואי הוא מחליף משחק נהדר עבור פרמדיקי
הפרמדיקים כל כך עסוקים שהם בקושי מוצאים זמן להקליד נרטיב ברור של המפגש עם המטופל. לכן, לעתים קרובות בעיות כמו הבאות צצות ב-PCR שלהם ויוצרות בעיות עבור רופאים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI