דף הבית רוחניות פנג שווי פרק מט פס׳ ג - [דיבור המתחיל זה ארוך ביותר וכולל הרבה
פרק מט פס׳ ג - [דיבור המתחיל זה ארוך ביותר וכולל הרבה
Yafator 12/11/20 |  צפיות: 2536

פרק מט פס׳ ג - [דיבור המתחיל זה ארוך ביותר וכולל הרבה יסודות ודברים חשובים וכדאי מאוד לראותו בפנים. כאן מובא נק׳ בתמצות רב]

האם האבות היו מחויבים בקיום התורה לפני מתן תורה? דעת הרמב״ן שעיקר המצוות זה בארץ ישראל - והאוה״ח דוחה דעתו, האוה״ח מסביר שהאבות קיימו את התורה אלא אם כן הייתה מצווה שהיה צורך שעה לבטלה וכמו שנביא יכול לעבור על איסור תורה לפי שעה.

מדוע יעקב העביר את הבכורה מראובן ליוסף וכן מדוע המלוכה ניתנה ליהודה?

ספר הישר שכתבו רבינו תם.

כל דבר ברוחניות מחולק לשלוש - קדושה, חול וחלק רע, קדושת הזיווג.

כיצד חטא אדם הראשון והרי הוא היה משולל מרע וא״כ אינו מתאווה לרע אלא שעץ הדעת לא היה רע אלא בדרגת חול וביחס לקדושה הוא פחות ולכן התאווה לו.

כאן נקרא על חלום על חתול שחור

על אף שחז״ל אמרו ’כל האומר ראובן חטא אינו אלא טועה׳ הכתוב העלה עליו החטא או שעשהו או שראוי להיקרא עליו.

פס׳ ה - הגמי מסבירה ששאול בחטא אחד כבר נלקחה לו המלוכה ואילו דוד ביותר חטאים ולא נלקחה לו המלכות, אלא שה׳ דן את האדם כפי הרכבתו וכפי טבעו.

פס׳ ט - חטא אדם הראשון גרם לפיזור ניצוצות הקדושה ועמ״י עסוקים בליקוט הניצוצות באמצעות התורה והמצוות, גרים, דברים גדולים [משיח וכדומה] יוצאים ממקומות שנראים מאוד טמאים.

פס׳ יא - [דיבור המתחיל זה ארוך ביותר וכולל הרבה יסודות ודברים חשובים וכדאי מאוד לראותו בפנים. כאן מובא בתמצות רב]

הסבר הפס׳ שהאומות יהיו תחת הכנעת ישראל ודיוקים יפים בהבדל בין עיר ואתון, וכן השלכות על הגאולה העתידה ”בעזרת ה’ שתהיה בימינו”.

מצד הטומאה - הנקבה יותר חזקה מהגבר והאוה״ח מספר שבחזיונו הוא נלחם עם הזכר והנקבה של הטומאה, את הזכר הכניע בקלות אך עם הנקבה זה היה קרב קשה ועל אף שהצליח להפילה כמה מדרגות אך לא הכניעה לגמרי [וראה במאורי החיים דברים מעלפים בשם הרי״ח ילוז, והאישה השחורה שהיא מידת הדין שראה האוה״ח בהגיעו לכותל המערבי].

בשם הזוהר משה ר״ת מה שהיה הוא שיהיה שמשה שגאל אבותינו ממצרים הוא הגואל האחרון גם כן.

קשה שהרי פעם נאמר שדוד או זרעו יהיו הגואל האחרון (המשיח) ומצד שני הזוהר שהובא לעיל אומר שמשה הוא הגואל האחרון, אלא שנשמת משה כלולה מכל שישים ריבוא ישראל וכן מענפו של דוד המלך שהוא שורש המלכות ולכן בעצם זה אותה נשמה [צריך לי יותר בירור בהבנת העניין].

הגאולה העתידה שבה יתגלה "הגואל העצום" תהיה או ע״י שיהיה בישראל מצות עסק התורה או חלילה ע״י ייסורין "אלא שזו מלאכתו נאה וזו מלאכתו בלתי נאה".

הצער הגדול שיש לאוה״ח בכך שמנעו בני עוולה מבני תורה ללמוד תורה.

פס׳ יב - הסבר יפה לפס׳ ע״פ המדרש החמור נהק [השמיע קול] וגרם שלאה תצא לקראת יעקב ומכך נולד יששכר.

מעשה אבות סימן לבנים - יציאת לאה לקראת יעקב סיבבה שיצטרכו בני תורה לסבוב מעיר לעיר [וראה לעיל פרק ל׳ פס׳ טז שהאוה״ח פירש יציאתה כדבר טוב].

מידע שניתן לקרוא פסוק המתחיל באות ומסתיים באות

שני הבדלים בין הנאות העולם לבין העונג הטוב והעליון:

  1. בהנאות העולם כאשר מילא תאוותו לא רק שלא ירצה עוד מאותה תאווה אלא ימאס בה, משא״כ בעונג העליון.

  2. כאשר יחקור לעומק יראה שהנאות העולם הזה הכל דמיון והבל, משא״כ בעונג העליון.

פס׳ טז - "כל השבטים היו בהם שופטים לישראל” [וראה במאורי החיים שמפרט].

פס׳ כח - יעקב בירך את כל השבטים וגם את ראובן שמעון ולוי אף שנראה שלא ברכם האוה״ח מסביר היכן בירכם, ”ודיבורו הקשה להם היא ברכתם”.

יעקב בירך כל שבט במעלתו המיוחדת לו.

פס׳ לא-לב - מערת המכפלה אין עליה שום עוררין והיא שייכת ליעקב וזרעו.

פס׳ לג - פירוש לדברי חז״ל ’יעקב אבינו לא מת’ הכוונה שהוא שלט מתי ימות ולא נאמר עליו הפס׳ אין שלטון ביום המוות.

פרק נ פס׳ א - אין נכון לנשק למת כי הוא גדוש בטומאה ותטמא נפש הנושק לו, אבל יוסף נשק ליעקב משום שיעקב אבינו לא מת ויכל לנשקו.

פס׳ טו - האחים רצו שיוסף ישיב להם רעה תחת הרעה שגרמו לו ובכך לא יענשו במשך הדורות עקב חטא מכירת יוסף.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 Yafator


 


מאמרים נוספים מאת Yafator
 
היסטוריה קצרה של כתוביות סגורות
כתוביות וכתוביות היו חלק מהמדיה הנגישה מאז 1972 ומילאו תפקיד גדול בפיתוח זכויות נכים כמו גם זכויות אזרח בארצות הברית. נוצר בתחילה עבור חירשים וכבדי שמיעה, הוא מיושם בקנה מידה גדול מאז אותה תקופה בכל תוכניות טלוויזיה באמצעות כתוביות וידאו וכעת באינטרנט עם YouTube ושירותי שיתוף רבים אחרים

גלה את היתרונות של תמלול פודקאסטים
כשאתה יוצר תוכן, כפודקאסר חיוני להבין שתמלילים יכולים להיות חלק גדול וגוזל זמן מבסיס התוכן שלך. ישנן דרכים שונות לטרוף מידע, ולכל אחד חייבת להיות חיבה שונה. תוכן השמע הוא ללא ספק נוח

כיצד צביעות משפיעה על בריאותך הנפשית ועל האבולוציה הרוחנית שלך
משורר מנתח את העולם בצורה פואטית. המשמעות היא שמשורר מתבונן ומבקר את העולם בדרכים רבות. משורר הוא אמן, פילוסוף ופסיכולוג שקורא את מחשבותיהם של אנשים ומבין את רגשותיהם.

כתוביות פופ-און ו-Roll-Up מוגדרות
פופ-און ורול-אפ הם שני סגנונות ההצגה הנפוצים בכתוביות בטלוויזיה. כתוביות צבע על משמשות לעתים לאפקטים מיוחדים, אך הן הרבה פחות נפוצות. המק"ס תומכת בשימוש בסגנון הפופ-און עבור כל כתוביות הטלוויזיה. WebVTT תומך ב-Pop-on כמו גם ב-paint-on כתוביות.

ביקורת ספר על "בובה על שרשרת"
לא כל מה שנוצץ הוא זהב יהיה עוד כותרת מעוררת השראה לספר המחייב הזה של אליסטר מקלין. מקלין לוקח אותנו ברחובות אמסטרדם, שם המראה החיצוני מטעה ומסתיר באותה מידה שהוא חושף מציאות מלוכלכת שהיא של אלימות והתעללות בסמים שבה דמויות מכובדות לכאורה הן הכל מלבד אידיאליות.

תכונות מערכת טלפון שיכולות לשנות את הדרך שבה עסק מתקשר
תקשורת היא גורם ההצלחה העיקרי של כל עסק. מערכות טלפון יכולות לבצע מספר פונקציות שיכולות להיות מועילות עבור העסק. הם יכולים לעזור ביצירת תקשורת טובה יותר עם מחזיקי העניין השונים של העסק.

6 משרות מקוונות קלות לביצוע מהבית
אפשרויות כמו שירות לקוחות, הזנת נתונים, סקרים, עיצוב, משאבי אנוש ועוד. למשרות אלו יש ביקוש רב משתי סיבות ברורות. ראשית, הם משתלמים ושנית, הם נותנים לך את החופש לעבוד מהבית שלך.

הדרך הטובה ביותר להתחיל משא ומתן
כשאני עובד עם מנהלי משא ומתן שרוצים להשתפר, אחת השאלות שמוצגות לי לרוב היא לא לגבי סגנונות משא ומתן שונים או טכניקות משא ומתן, אלא "מהי הדרך הטובה ביותר להתחיל משא ומתן"

מדוע יצירה מחדש של סרט מסווגת כהתנהגות עותק
מדי פעם אתה מוצא יוצרי סרטים שלוקחים סרט פופולרי פעם ומשנים כמה מהתכונות שלו תוך שמירה על העלילה הראשית. יצירת סרטים מחדש הם תופעה נפוצה בכל המדינות והשפות. ייתכן שהטרנדים משתנים

שירות תמלול רפואי הוא מחליף משחק נהדר עבור פרמדיקי
הפרמדיקים כל כך עסוקים שהם בקושי מוצאים זמן להקליד נרטיב ברור של המפגש עם המטופל. לכן, לעתים קרובות בעיות כמו הבאות צצות ב-PCR שלהם ויוצרות בעיות עבור רופאים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI