דף הבית רוחניות מאגיה ומיסטיקה פס׳ ב - "וישמע ה’
פס׳ ב - "וישמע ה’
Yafator 14/11/20 |  צפיות: 2286

פס׳ ב - "וישמע ה’. הוצרך לומר וישמע ה; לומר שלא שמע אלא ה׳ הכוונה בזה שלא דברו בפני בריה, עוד נתכוין לומר שמהם שמע ולא ממשה, שלא קבל לפני ה’ כדרך הנעלבין מזולתם".

פס׳ ו - מרים ואהרן אמרו "גם בנו דיבר ה׳" וה׳ הענישם ולאחר מקרה זה לא דיבר עמם.

ישנם שלוש דרגות כלליות בהכרת ה׳ "האחת לא השיגה אדם בנבואה והוא מה ששאל משה (תשא לג יח) הראני נא את כבודך פירוש נא עתה מה שאתה עתיד להראותני לאחר מיתה, כי יודע היה משה המושג לצדיקים בעולם העליון, והשיבו ה׳ לא תוכל וגו׳ כי לא יראני האדם וחי אלא לאחר מיתה, והדרגה זו היא בעצמות אורו יתברך, והגם שלא יתייחס אליו מאמר עצמות אלא לשכך אוזן וכו’, הדרגה השניה היא אור המאיר ממנו יתברך שיתייחס אליו תמונה, ואין תמונה זו דומה לשום תמונה מההוים בנמצא, כי אין לו תמונה אלא תמונה לנעלם מעיני כל חי שאין לה מכיר זולת משה אשר הכירה לו ה׳ דכתיב ותמונת ה׳ יביט, מה שלא השיג זולתו בכל הנביאים, הדרגה שלישית היא הבהקת אורו יתברך ברחוק, הא למה זה דומה לנר דלוק אשר ילך אורו למרחוק ויראה אדם האור ההוא, וזה יקרא מראה, וזה הוא השגת הנביאים זולת משה, והוא מאמר ה׳ במראה והבן, וכנגדה אמר במשה ותמונת ה׳ יביט".

כאן נקרא על פיטום הקטורת עם כוונות

פס׳ ח - נבואת זכריה היא סגורה ואין יודע כוונת נבואתו. [במאורי החיים הביאו עוד מקורות לסתימות נבואת זכריה].

פס׳ ט - גם אהרן נענש בצרעת אלא שהוא נתרפא מיד.

פס׳ יד - כמשה התפלל על מרים מיד פרחה ממנה הצרעת אך היתה צריכה להיסגר שבעת ימים כל זאת.

פרשת שלח לך

מיקוד:

פרק יג פס׳ ב.


פס׳ יז.

פס׳ יז.

פס׳ יח.

פס׳ כד.

פס׳ כו.

פס׳ כה.

פס׳ ל.

פס׳ כט.

פרק יד פס׳ א.

פס׳ לב.

פס׳ ט.

פס׳ לו.

פס׳ י.

פרק טו פס׳ ל.

פס׳ יא.


מיקוד מורחב:

פרק יג פס׳ ב - ישנם שני סוגי ריגול - א. לראות באיזה דרך כדאי לעלות ומהיכן לתקוף וכדומה. ב. ריגול האם בכלל יש בנו כוח לנצח את העמים היושבים שם. ומשה אמר שאין ללכת לרגל את הארץ משום שה׳ הבטיחנו בה ולכן הריגול הוא מיעוט אמונה בה׳ אך עמ״י הערים על משה שהם הולכים לרגל את הארץ לצורך מציאת הטמנת הממון של הגוים.

"או אפשר לצד שכוונת המשלחים היתה רעה תפעיל פועל הרע בשליח ויחזור להיות שלוחו של אדם כמותו ויולד בו תכונה רעה מה שלא היתה בו קודם כדרך שתולד בחינת הקדושה בשלוחי מצוה לטובה אות, ולזה הגם שהיו צדיקים, בהתחלתם עשות ההליכה לרגל נולד בהם תכונה רעה מכח המשלחים ויעצו להדיח". [וראה במאורי החיים שהביאו מהשם משמואל בשם אביו האבני נזר להסביר את הגמ׳ בברכות (לד:) ש״צ שטעה סימן רע לשלוחיו שהחסרון הוא מחמת המשלח ולכן ה׳ אמר למשה שלח לך - שאם משה היה משלחם לא היו חוטאים, אבל כאשר המרגלים נעשו שלוחים של ישראל חטאו].

מידע שניתן לקרוא יארצייט צדיקים

 

"עוד רמז במאמר לך על פי מה שאמרו ז״ל בפסוק עתה תראה אבל במלחמת ל״א מלכים אינך רואה עד כאן. מעתה אם היו ישראל נכנסים לארץ בשנה השנית ליציאת מצרים והיה מתקיים מאמר ה׳ שאמר עתה תראה היה מוכרח משה לישב חוץ לארץ כהדיוט או יכנס לארץ ישראל הדיוט, ובאמצעות שליחות המרגלים נתעכבו ישראל מ׳ שנה ולא ירד משה מגדולתו ויהי בישורון מלך מ׳ שנה עד מלאת ימיו, והוא אומרו שלח לך כי לך הנאה בזה בתכלית הדברים".



דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 Yafator


 


מאמרים נוספים מאת Yafator
 
היסטוריה קצרה של כתוביות סגורות
כתוביות וכתוביות היו חלק מהמדיה הנגישה מאז 1972 ומילאו תפקיד גדול בפיתוח זכויות נכים כמו גם זכויות אזרח בארצות הברית. נוצר בתחילה עבור חירשים וכבדי שמיעה, הוא מיושם בקנה מידה גדול מאז אותה תקופה בכל תוכניות טלוויזיה באמצעות כתוביות וידאו וכעת באינטרנט עם YouTube ושירותי שיתוף רבים אחרים

גלה את היתרונות של תמלול פודקאסטים
כשאתה יוצר תוכן, כפודקאסר חיוני להבין שתמלילים יכולים להיות חלק גדול וגוזל זמן מבסיס התוכן שלך. ישנן דרכים שונות לטרוף מידע, ולכל אחד חייבת להיות חיבה שונה. תוכן השמע הוא ללא ספק נוח

כיצד צביעות משפיעה על בריאותך הנפשית ועל האבולוציה הרוחנית שלך
משורר מנתח את העולם בצורה פואטית. המשמעות היא שמשורר מתבונן ומבקר את העולם בדרכים רבות. משורר הוא אמן, פילוסוף ופסיכולוג שקורא את מחשבותיהם של אנשים ומבין את רגשותיהם.

כתוביות פופ-און ו-Roll-Up מוגדרות
פופ-און ורול-אפ הם שני סגנונות ההצגה הנפוצים בכתוביות בטלוויזיה. כתוביות צבע על משמשות לעתים לאפקטים מיוחדים, אך הן הרבה פחות נפוצות. המק"ס תומכת בשימוש בסגנון הפופ-און עבור כל כתוביות הטלוויזיה. WebVTT תומך ב-Pop-on כמו גם ב-paint-on כתוביות.

ביקורת ספר על "בובה על שרשרת"
לא כל מה שנוצץ הוא זהב יהיה עוד כותרת מעוררת השראה לספר המחייב הזה של אליסטר מקלין. מקלין לוקח אותנו ברחובות אמסטרדם, שם המראה החיצוני מטעה ומסתיר באותה מידה שהוא חושף מציאות מלוכלכת שהיא של אלימות והתעללות בסמים שבה דמויות מכובדות לכאורה הן הכל מלבד אידיאליות.

תכונות מערכת טלפון שיכולות לשנות את הדרך שבה עסק מתקשר
תקשורת היא גורם ההצלחה העיקרי של כל עסק. מערכות טלפון יכולות לבצע מספר פונקציות שיכולות להיות מועילות עבור העסק. הם יכולים לעזור ביצירת תקשורת טובה יותר עם מחזיקי העניין השונים של העסק.

6 משרות מקוונות קלות לביצוע מהבית
אפשרויות כמו שירות לקוחות, הזנת נתונים, סקרים, עיצוב, משאבי אנוש ועוד. למשרות אלו יש ביקוש רב משתי סיבות ברורות. ראשית, הם משתלמים ושנית, הם נותנים לך את החופש לעבוד מהבית שלך.

הדרך הטובה ביותר להתחיל משא ומתן
כשאני עובד עם מנהלי משא ומתן שרוצים להשתפר, אחת השאלות שמוצגות לי לרוב היא לא לגבי סגנונות משא ומתן שונים או טכניקות משא ומתן, אלא "מהי הדרך הטובה ביותר להתחיל משא ומתן"

מדוע יצירה מחדש של סרט מסווגת כהתנהגות עותק
מדי פעם אתה מוצא יוצרי סרטים שלוקחים סרט פופולרי פעם ומשנים כמה מהתכונות שלו תוך שמירה על העלילה הראשית. יצירת סרטים מחדש הם תופעה נפוצה בכל המדינות והשפות. ייתכן שהטרנדים משתנים

שירות תמלול רפואי הוא מחליף משחק נהדר עבור פרמדיקי
הפרמדיקים כל כך עסוקים שהם בקושי מוצאים זמן להקליד נרטיב ברור של המפגש עם המטופל. לכן, לעתים קרובות בעיות כמו הבאות צצות ב-PCR שלהם ויוצרות בעיות עבור רופאים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI