דף הבית רוחניות אסטרולוגיה "שלא יהיה להוט אחר דברים הנדמים לאהוב הון עולם הזה
"שלא יהיה להוט אחר דברים הנדמים לאהוב הון עולם הזה
Yafator 14/11/20 |  צפיות: 3485

"שלא יהיה להוט אחר דברים הנדמים לאהוב הון עולם הזה, שכל ההולך אחר תאות לבו בטל הוא מעבודת ה’, וצריך האדם להסתפק בהכרחי, והוא מה שרמז באומרו ודי זהב שיאמר לזהב די. או ירצה על זה הדרך שכל מה שיהיה לו יהיה בעיניו דבר מספיק כאילו יש לו כל זהב, והוא על דרך אומרו איזהו עשיר השמח בחלקו, ובזה יטה לבבו לעבודה העליונה היא עבודת ה׳ אלקים חיים”.

פס׳ י - קשה כיצד אומר הפס׳ שה׳ הרבה את ישראל ככוכבי השמים והרי לא מצינו שרבו בצורה ניכרת יותר ממה שיצאו ממצרים? ומתרץ האוה״ח ע״פ הזוה״ק שאין הכוונה שהירבה אותם יותר ממה שהיו לפני כן אלא שה׳ הוא שעשה אותם רבים מתחילה (ע״פ מאורי אור אות סג).

פס׳ יד - חז״ל דורשים פס׳ זה בדרך גנאי על ישראל אך האוה״ח מעלה אפשרות לפרשו לשבח על ישראל, וכן אפשר לומר שהתחכם משה לדבר בשני הדרכים וכל קבוצה בישראל תשמע את המתאים לה.

כנסו למידע כאן ברכת הגומל לאחר לידה

פס׳ טז - קשה מדוע אמר שמוע בין אחיכם והרי פשוט שהדיינים ישמעו את בעלי הדין שהרי אם לא ישמעום כיצד ידונו אותם? אלא כוונת הפס׳ היא שישמעו את בעלי הדין ולא יקוצו וימאסו בטענותיהם אלא ישמעו בתמידות.

”ושמעתי מפי חכם גדול חסיד וגדול בישראל חביב עלי כרוחי ה״ה הרב ר׳ משה בירדוגו זלה״ה שהיה מדקדק בשעת הדין שיהיו עיניו למטה ולא היה נושא עיניו כל עיקר ושהיה מרגיש שאם היה נושא עיניו לצד ההכרח באיזה אחד מבעלי הדין היה מתבלבל שכנגדו, והוא אומרו שמוע בין אחיכם שלא יעשו אלא השמיעה והדברים באים מהטוענים לפניהם באין השתנות לאחד מהם ובזה ושפטתם צדק". [וראה במאורי החיים מה שהביאו מספר שם הגדולים על חכם זה].

פס׳ כה - משה רבינו בדבריו אמר את שתי תשובות המרגלים הרעים והטובים, ועל הרעים סתם ואמר וישיבו אותנו דבר - ולא אמר מה אמרו כי ”לא רצה משה ע״ה לחזור הדברים הרעים שלא לעורר הדין על שכבר מתו ואמר הענין סתם שהשיבו דבר".

כלל בדיני גזירה שווה - ”והגם שאין אדם דן גזירה שוה אלא אם כן קבלה מרבו בכיוצא בזה לגלות פשטי הכתובים הודיעונו רבותינו ז״ל שיכולין לגלות בגזרה שוה כזו, וזה פשוט להולכים באור החיים". [וראה במאורי החיים].

פס׳ לז - קשה כיצד משה אומר שגם בו התאנף ה׳ בגין עוון המרגלים והרי לא מצינו שמשה בעצמו הורע בעקבות חטא המרגלים? אלא שמכיון שבעוון חטא המרגלים נקבעה בכיה לדורות ביום ט׳ באב [חורבן בית המקדש] וחז״ל לימדונו שאם משה היה נכנס לארץ ובונה את המקדש לא היה חרב לעולם וכשעמ״י יחטאו חלילה יצטרך לכלות זעמו בהם וכעת שמשה לא נכנס ולא בונה את ביהמ״ק אזי ה׳ כילה זעמו בעצים ובאבנים של המקדש ולא בעמ״י, א״כ יוצא שעוון המרגלים סיבב בדרך עקיפה שמשה לא יכנס

לארץ ישראל, שהרי אם לא היו חוטאים בחטא המרגלים אזי לא היה נגזר שיחרב הבית ומשה יכל להיכנס לארץ ולבנותו.

כנסו לקרוא על משפטי חיזוק

פרשת ואתחנן

מיקוד:



פרק ג פס׳

כג.

פס׳ לט.

פס׳ כד.


פס׳ מ.

פס׳ כה.


פרק ה פס׳ ג.

פס׳ כו.


פס׳ טו.

פרק ד פס׳

ד.

פס, כה.

פס׳ י.


פרק ו פס, ה.

פס׳ כא.


פס׳ כה.

פס׳ ל.


פרק ז פס׳ ט.

פס׳ לא.


פס׳ י.


מיקוד מורחב:

פרק ג פס׳ כג - משה רבינו בתפילתו באמת עומק כוונתו הייתה להתפלל בשביל ישראל ולא בשביל עצמו, שלאחר שה׳ יתיר לו את הנדר בנקל יוכל להתיר גם לישראל מדין נדר שהותר מקצתו הותר כולו.



דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 Yafator


 


מאמרים נוספים מאת Yafator
 
היסטוריה קצרה של כתוביות סגורות
כתוביות וכתוביות היו חלק מהמדיה הנגישה מאז 1972 ומילאו תפקיד גדול בפיתוח זכויות נכים כמו גם זכויות אזרח בארצות הברית. נוצר בתחילה עבור חירשים וכבדי שמיעה, הוא מיושם בקנה מידה גדול מאז אותה תקופה בכל תוכניות טלוויזיה באמצעות כתוביות וידאו וכעת באינטרנט עם YouTube ושירותי שיתוף רבים אחרים

גלה את היתרונות של תמלול פודקאסטים
כשאתה יוצר תוכן, כפודקאסר חיוני להבין שתמלילים יכולים להיות חלק גדול וגוזל זמן מבסיס התוכן שלך. ישנן דרכים שונות לטרוף מידע, ולכל אחד חייבת להיות חיבה שונה. תוכן השמע הוא ללא ספק נוח

כיצד צביעות משפיעה על בריאותך הנפשית ועל האבולוציה הרוחנית שלך
משורר מנתח את העולם בצורה פואטית. המשמעות היא שמשורר מתבונן ומבקר את העולם בדרכים רבות. משורר הוא אמן, פילוסוף ופסיכולוג שקורא את מחשבותיהם של אנשים ומבין את רגשותיהם.

כתוביות פופ-און ו-Roll-Up מוגדרות
פופ-און ורול-אפ הם שני סגנונות ההצגה הנפוצים בכתוביות בטלוויזיה. כתוביות צבע על משמשות לעתים לאפקטים מיוחדים, אך הן הרבה פחות נפוצות. המק"ס תומכת בשימוש בסגנון הפופ-און עבור כל כתוביות הטלוויזיה. WebVTT תומך ב-Pop-on כמו גם ב-paint-on כתוביות.

ביקורת ספר על "בובה על שרשרת"
לא כל מה שנוצץ הוא זהב יהיה עוד כותרת מעוררת השראה לספר המחייב הזה של אליסטר מקלין. מקלין לוקח אותנו ברחובות אמסטרדם, שם המראה החיצוני מטעה ומסתיר באותה מידה שהוא חושף מציאות מלוכלכת שהיא של אלימות והתעללות בסמים שבה דמויות מכובדות לכאורה הן הכל מלבד אידיאליות.

תכונות מערכת טלפון שיכולות לשנות את הדרך שבה עסק מתקשר
תקשורת היא גורם ההצלחה העיקרי של כל עסק. מערכות טלפון יכולות לבצע מספר פונקציות שיכולות להיות מועילות עבור העסק. הם יכולים לעזור ביצירת תקשורת טובה יותר עם מחזיקי העניין השונים של העסק.

6 משרות מקוונות קלות לביצוע מהבית
אפשרויות כמו שירות לקוחות, הזנת נתונים, סקרים, עיצוב, משאבי אנוש ועוד. למשרות אלו יש ביקוש רב משתי סיבות ברורות. ראשית, הם משתלמים ושנית, הם נותנים לך את החופש לעבוד מהבית שלך.

הדרך הטובה ביותר להתחיל משא ומתן
כשאני עובד עם מנהלי משא ומתן שרוצים להשתפר, אחת השאלות שמוצגות לי לרוב היא לא לגבי סגנונות משא ומתן שונים או טכניקות משא ומתן, אלא "מהי הדרך הטובה ביותר להתחיל משא ומתן"

מדוע יצירה מחדש של סרט מסווגת כהתנהגות עותק
מדי פעם אתה מוצא יוצרי סרטים שלוקחים סרט פופולרי פעם ומשנים כמה מהתכונות שלו תוך שמירה על העלילה הראשית. יצירת סרטים מחדש הם תופעה נפוצה בכל המדינות והשפות. ייתכן שהטרנדים משתנים

שירות תמלול רפואי הוא מחליף משחק נהדר עבור פרמדיקי
הפרמדיקים כל כך עסוקים שהם בקושי מוצאים זמן להקליד נרטיב ברור של המפגש עם המטופל. לכן, לעתים קרובות בעיות כמו הבאות צצות ב-PCR שלהם ויוצרות בעיות עבור רופאים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI