דף הבית הודעות לעיתונות עסקים, מימון וכספים החברה הפתוחה מקבלת בברכה את הפסיקה של בית המשפט האפריקני נגד חוקי נוודות "שרירותיים"
החברה הפתוחה מקבלת בברכה את הפסיקה של בית המשפט האפריקני נגד חוקי נוודות "שרירותיים"
חיים נוי 09/12/20 |  צפיות: 1314

החברה הפתוחה מקבלת בברכה את הפסיקה של בית המשפט האפריקני נגד חוקי נוודות "שרירותיים"

ניו יורק, 8 בדצמבר 2020, (GLOBE NEWSWIRE) :

ב-4 בדצמבר בית משפט יבשתי באפריקה פרסם חוות דעת שהיא ציון דרך על חוקי הנוודות מהתקופה הקולוניאלית, שהפכו לעבירה פעולות כמו שוטטות, התערטלות בציבור וקיבוץ נדבות. לפסק הדין יש פוטנציאל לעזור לעצב מחדש את המדיניות והפרקטיקה של המשפט הפלילי בעשרות מדינות אפריקניות ולהפחית את צפיפות היתר בבתי סוהר.

בית המשפט האפריקני לזכויות אדם ועמים פרסם חוות דעת מייעצת בתגובה לתיק שהובא על ידי איגוד עורכי הדין הפן אפריקני ומצא שחוקי או תקנות הנוודות בכל מדינה כמעט באפריקה מהווים אפליה נגד אוכלוסיות שוליים כולל נשים, ילדים, אנשים עם מוגבלויות ואחרים.

"משתמשים בחוקים המעורפלים והשרירותיים האלה שמקורם בתקופה שאימפריות קבעו את החוקים, כדי לעצור ולכלוא אלפי אנשים עניים ואנשי שוליים בכל יום כולל העניים וחסרי הבית, ילדי רחוב, מהגרים, אנשים עם מוגבלויות, עובדי מין, להט"בים ומשתמשים בסמים", אמרה לואיז אלרס, מקרנות החברה הפתוחה. " לפסק הדין הזה יש פוטנציאל להפחית משמעותית את החשיפה לאלימות משטרתית והכליאה של הקהילות האלה, באפריקה ובמקומות אחרים שנאבקים במורשת קולוניאלית של משפט פלילי מעורפל ומפלה", אמרה.

יוזמת הצדק של החברה הפתוחה הגישה מכתב בקשה של ידיד בית המשפט בתיק, שצוין בו הצורך הדחוף לבטל את חוקי הנוודות לאור מגיפת קוביד-19 כי החוקים גורמים למאסר יתר של אנשים עניים ואנשי שוליים, ומגבירים את הסיכון שלהם להידבק בנגיף.

"זה האינטרס של מדינות אפריקניות ליישם את חוות הדעת המייעצת הזאת על ידי ביטול כל חוקי הנוודות, שמחזקים אפליה מובנית ומענישים עוני", אמר סטנלי איבה, משפטן חבר לאפריקה ביוזמת הצדק של החברה הפתוחה. "משום שחוקי הנוודות תורמים לצפיפות היתר המסוכנת בבתי הסוהר, מדגרה של קוביד-19, אם זה לא ייעשה יכולות להיות השלכות נוראיות".

מתיישבים בריטים, צרפתים, פורטוגלים, הולנדים ובלגים השתמשו בחוקי הנוודות כדי לשלוט ברחובות. הם היו בכוונה רחבים ומוגדרים באופן עמום, ונתנו לאוכפי החוק שיקול דעת רחב לעצור ולכלוא על כל דבר כמעט.

החוקים האלה עדיין קיימים בהרבה מושבות לשעבר. לדוגמה, אותו הנוסח בדיוק שהונהג במושבות בריטיות באמצעות חוק הנוודות האנגלי של 1824 עדיין בשימוש כיום בכמה מקומות. בבוטסואנה, גמביה, ניגריה, סיישל, טנזניה, אוגנדה וזמביה, אדם עדיין לקבל הזמנה לדין על היותו "קבצן ונווד". חוקי העונשין של לפחות 18 מושבות צרפתיות לשעבר, כולל אלג'יריה, בורונדי, בורקינה פאסו, קמרון, צ'אד, איי קומורו, הרפובליקה של קונגו, חוף השנהב, גבון, גינאה, מדגסקר, מאוריטניה, מאלי, מרוקו, ניז'ר, רפובליקת סהרה הערבית הדמוקרטית, סנגל וטוגו מכילים עבירה שמנוסחת באופן דומה של "נוודות".

חוות הדעת של בית המשפט האפריקני מבהירה את האופי המפלה של החוקים האלה. זה יחזק את המאמצים לבטל את התוקף שלהם בבתי משפט מקומיים ואזוריים באפריקה ויהווה בסיס להגביל את האכיפה שלהם על ידי המשטרה בטווח הקצר. ההצהרה הזאת, שמגיעה מבית המשפט העליון של אפריקה, תוסיף משקל משפטי וסמכות מוסרית למאמצים נרחבים יותר לטפל במורשת של העבדות, הקולוניאליזם וגזענות מובנית ביבשת.

"זה ניצחון משפטי משמעותי כי הוא שולח מסר ברור לקובעי המדינות ברחבי אפריקה", הוסיפה אלרס. "לחוקים המסתוריים האלה אין מקום בחברות פתוחות וכלילתיות וצריך לבטל אותם".

קרנות החברה הפתוחה, שהוקמו על ידי ג'ורג' סורוס, הן המממנות הפרטיות הכי גדולות של קבוצות בלתי תלויות שפועלות למען צדק, מימשל דמוקרטי וזכויות אדם. אנחנו מעניקים אלפי מענקים כל שנה דרך רשת של קרנות ומשרדים ארציים ואזוריים, שמממנים מערך רחב של פרויקטים -- שרבים מהם עוצבו עכשיו על ידי האתגרים של מגיפת קוביד-19.

ליצירת קשר:

Office of Communications
Open Society Foundations
[email protected]
(212)-548-0668

*** הידיעה מופצת בעולם על ידי חברת התקשורת הבינלאומית GLOBE NEWSWIRE


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 חיים נוי

חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי של סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, לשעבר עורך ראשי של סוכנות הידיעות עתים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים



 


מאמרים נוספים מאת חיים נוי
 
EBC Financial Group (Cayman) Limited קיבלה רישיון רגולטורי מלא מהרשות המוניטרית של איי קיימן (CIMA)
EBC Financial Group מחזקת את נוכחותה הגלובלית עם רישיון CIMA מלא, ומדגישה את מחויבות הקבוצה לתקנים רגולטוריים גלובליים מחמירים

נפתחה עכשיו למועמדויות: המהדורה הראשונה של פרסי Stevie® למצוינות טכנולוגית
המהדורה החדשה ביותר של פרסי העסקים המובילים בעולם תחגוג הישגים הקשורים לטכנולוגיה ברחבי העולם

Fetch.ai, Ocean Protocol ו-SingularityNET מתאחדות ליצירת ברית הבינה המלאכותית
חלוצות הבינה המלאכותית מאחדות כוחות ליצירת חלופה מבוזרת לפרויקטים קיימים של בינה מלאכותית הנשלטים על ידי חברות ה-Big Tech

MidOcean Energy מבית EIG משלימה את רכישת הזכויות של Tokyo Gas בפורטפוליו פרויקטי LNG משולב באוסטרליה
MidOcean Energy ("MidOcean"), חברת גז טבעי נוזלי (LNG) שהוקמה ומנוהלת על ידי EIG, משקיעה מוסדית מובילה במגזרי האנרגיה והתשתיות העולמיים, הודיעה היום על השלמת ההסכם שהוכרז בעבר לרכישת הזכויות של Tokyo Gas Co., Ltd ("Tokyo Gas") בפורטפוליו של פרויקטי LNG משולבים באוסטרליה.

Corpay Cross-Border ממנה את אוליבר מוריס לתפקיד המנהל החדש של מחלקת שירותי הקרנות המוסדיות באירופה, במזרח התיכון ובאפריקה
Corpay1 NYSE: CPAY)), מובילה עולמית בתחום התשלומים התאגידיים, שמחה להודיע כי חטיבת Cross-Border של Corpay מינתה את ותיק ענף ההון הפרטי וניהול הקרנות אוליבר (אולי) מוריס לתפקיד המנהל החדש של שירותי המחלקות המוסדיות שלה באירופה, המזרח התיכון ואפריקה.

ExaGrid זוכה בדירוג של 5 כוכבים במדריך CRN® Partner Program Guide לשנת 2024
תוכנית שותפי השיווק של ExaGridנבחרה בזכות מחויבותה לקידום שותפויות ערוץ חזקות, רווחיות ומצליחות

Falcon’s Creative Groupחושפת את תפקיד המפתח שלה בפארק השעשועים דרגון בול הראשון מסוגו
חברת ההשקעות קידיה (Qiddiya Investment Company) וטואי אנימציה (Toei Animation) בחרו בקבוצת הקריאייטיב של פלקון (Falcon’s Creative Group) כדי להפיח חיים בתופעת המנגה והאנימה העולמית בפארק שעשועים סוחף למעריצים

Ambiq Apollo510 מספק שיפור פי 30 ביעילות הספק כדי לשחרר את עוצמת הבינה המלאכותית בנקודת הקצה
הדור הבא של Apollo משלב תאוצה וקטורית עם יעילות אנרגטית ללא תחרות כדי לאפשר ביצועי היסק מבוססי בינה מלאכותית במכשיר עצמו ללא NPU ייעודי

התמחות הליבה מובילה את הדרך בחדשנות עם פתרונות התוכנה כשירות מבוססי ענן של Duck Creek שמוצעים ב-Microsoft Azure Marketplace
באמצעות מערכת היחסים שלהם עם Microsoft, Duck Creek מגדירה מחדש את חווית הלקוח ומפשטת עסקאות עבור חברות ביטוח ממוקדות טכנולוגיה כמו Core Specialty

O’Reilly הוכרזה כמתמודדת עיקרית ב-™2024Fosway 9-Grid בזכות התוכן המוביל וקידום הלקוחות המוכח שלה
O’Reilly, המקור העיקרי ללמידה מבוססת תבונות בנושאי טכנולוגיה ועסקים, הכריזה היום כי דורגה כמתמודדת עיקרית בתחום הלמידה הדיגיטלית במסגרת מודל ™Fosway 9-Grid היוקרתי.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI