דף הבית נשים העצמת נשים טיולי נשים בישראל, "מסע נשי"
טיולי נשים בישראל, "מסע נשי"
mira 23/08/09 |  צפיות: 6878

טיולי נשים בארץ

בשנים האחרונות אנו עדים בישראל, למספר הולך וגדל של נשים המעדיפות להנות מהיתרונות של טיול בחברת נשים בלבד.

טיול המתוכנן על ידי נשים עבור נשים הוא  טיול אחר . יעדי הטיול ותכניו, אופי הטיול והפעילויות  במהלכו  כל אלה מותאמים לתחומי העניין ולרגישות השונה של נשים  הן מהנוף והן מהמיפגש  האנושי המתקיים במהלך הטיול.

יעדי הטיול ותכניו מקבלים משמעות נוספת מפני שבטיול נשים ניתן מקום ליכולת ולרצון של נשים לדבר ולשתף אחרים בחוויות חיים וברשמים הקשורים לתכני הטיול ולסוגיות המועלות במהלכו. השיח הזה מתקיים בעזרת פעילויות חברתיות  וסדנאות  "להתבוננות פנימית " , דמיון מודרך, מדיטציה ,"מעגלי נשים"  ועוד. למשל: חווית הרכיבה על גמלים, (ראה בתמונה)תעורר שיחה על תרומתה של  האישה הבדואית בגידול הגמלים, הפקת מוצרי מזון מחלב הנאקה, טכניקות של טווית צמר הגמלים ועוד..

סיור ברהט מפגיש אותנו הנשים עם בעייתן של הבדואיות השחורות שמתקשות למצא חתן מתאים בקרב קהילתן. ב"מעגל נשים" עולים קשיים אלו גם מחוויות אישיות של המטיילות.

הטיול  הנשי עובר בנופים גיאוגרפים שונים ובמובן זה איננו שונה מהטיול המעורב, אולם ההתייחסות אל הנופים שונה: כאן מושם דגש על התייחסות רגשית אל הנוף, אל "ההידהוד שהנוף יוצר בנפש" וישנה העדפה לדבר על הרגשות העולים מתוך ההתבוננות בנוף .כמו תחושות הבדידות העולות מחווית נוף מידברי או  חוויות רומנטיות בערב ירח מלא. בעזרת דימיון מודרך נעלה ריחו של בושם האפרסמון בצפון ים המלח.ובצל היער הים תיכוני ביערות הכרמל נכיר את עצי האלון והאלה אך גם נקשיב לקולות הרוח בינות הענפים, וניצור תנועה המשלבת גוף ונפש.

נשים אוהבות לפגוש נשים אחרות כדי לחלוק  עימן חוויות, לכן בטיולי נשים ייתקימו מיפגשים עם  נשים המייצגות מגזרים שונים בחברה הישראלית. מיפגשים עם  נשים חרדיות ,ערביות,בדואייות כושיות עבריות, נזירות ועוד, מיפגשים עם נשים יוצרות , אומניות,  נשים  משפיעות ו"פורצות דרך" כמו חברות כנסת, נשות עסקים, מדעניות,יו"ר עמותות חברתיות .

המפגשים מתקיימים לרוב בסביבה האותנטית בה הנשים חיות ופועלות כמו הבית, החצר או מקום העבודה והיצירה.

במהלך המיפגש מתקיים שיח בלתי אמצעי ובמהלכו הנשים מעלות נושאים כמו:  זוגיות ונישואין, מעמד האישה ומקומה בחברה, אופנה מקומית, בישול אותנטי, אומנויות אופייניות, שיטות ריפוי מיוחדות, אמונות, רוחניות מיסטיקה ועוד.

מקומה של ההיסטוריה היהודית והארץ ישראלית אף הוא איננו נפקד, אם כי הוא מקבל פנים מעט שונות: במהלך הטיולים מסופר הסיפור של ארץ ישראל מהזווית הנשית. כאן מעלים על נס את חלקן של הנשים בהיסטוריה של העם היהודי בארץ ישראל ומדגישים את תרומתן לבנייה של החברה בארץ.למשל  במצדה יסופר סיפור המאבק ברומאים ונקרא את נאום ההתאבדות הארואי אך יחד עם זאת נעלה את תחושות הנשים שישבו ברום המצדה, הביטו למטה וראו יום יום את גדודי החיילים הרומאים המתקיפים את ההר, נזדהה תחושותיהן כאשר הבעלים שבו והודיעו שמחר "מתאבדים" בעזרת דימיון מודרך ניצור הזדהות עם האישה שצמה וסנדל שלה נימצאים  במוזאון מצדה ,וכך בכל מקום ואתר נעלה את תרומתן של הנשים גם אם היו בעורף, גידלו ילדים ונאבקו בקדחת ובמלריה.

בטיול של נשים בלבד  לא קיים המתח הסמוי המצוי בטיול מעורב עם גברים.

לכן נשים רבות מרגישות חופש להעז ולעשות דברים שלא תעזנה לעשות במהלך החיים הרגיל, כמו "לחזור" לימי הנעורים, לרקוד, לשיר לספר בדיחות. נוצרת אווירה מיוחדת  הבאה לידי ביטוי בצחוקים, בפתיחות, ביכולת ההכלה, בתחושת חופש ושחרור...

כל אלו הופכים את הטיול הנשי למסע נשי המשאיר חוויה מיוחדת במינה .

טיול נשים נתפס בעיני רבות מהנשים הישראליות,  כחוויה מיוחדת לעצמן , הן אומרות : "עכשיו תורי...מגיע לי להנות".

רבות מן הנשים  מעניקת לעצמן הנאה זו ברגע "שזה בסדר להשאיר את הבעל והילדים בבית" ולצאת להנות לבד.

נכתב על ידי: ריקי כהן,  ניצה דוידוב,  מירה שנער "מסע נשי" -טיולי נשים www.masanashi.com


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 mira

מירה שנער                                                                                   ר[email protected]

www.masanashi.com



 


מאמרים נוספים מאת mira
 
הגשימה חלום : "עכשיו תורי.... מגיע לי להנות .!!!!" אמרה.... והקימה בהנאה את "מסע נשי"
יום בהיר לפני 4 שנים הודיעה ריקי לבעלה שהיא ושתי חברות נוספות מארגנות למען

נשים מישראל "מסע להודו". המטרה היא להקים "מקום" בו נשים תוכלנה לפגוש

נשים ש"חיות אחרת" חושבות אחרת ואפילו אוהבות אחרת. הן קוו שעם סיום המסע

להודו תחזורנה הנשים הביתה עם תובנות חדשות לחיים, חלקן תודנה לאל עליון על כל

הטוב שזימן להן ואחרות תשובנה מלאות באנרגיה חיובית וכח לשנות ולהייטיב עם עצמן.

וכך נוסדה "מסע נשי"!!!!.

שלבי ההקמה ,ומיכלול פעולות "מסע נשי" בהמשך


טיולי נשים בישראל, "מסע נשי"
בשנים האחרונות אנו עדים בישראל, למספר הולך וגדל של נשים המעדיפות להנות מהיתרונות של טיול בחברת נשים בלבד.
"מסע נשי" הוא טיול המתוכנן על ידי נשים עבור נשים הוא טיול אחר . יעדי הטיול ותכניו, אופי הטיול והפעילויות במהלכו כל אלה מותאמים לתחומי העניין ולרגישות השונה של נשים הן מהנוף והן מהמיפגש האנושי המתקיים במהלך הטיול.

     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI