דף הבית פיננסים וכספים מט"ח סקירת מט"ח שבועית שבין 24/08/09-28/08/09
סקירת מט"ח שבועית שבין 24/08/09-28/08/09
ענבר צייגר 24/08/09 |  צפיות: 3168

דולר שקל - עדיין אנו למדים שיחסי הכוחות בין הקונים והמוכרים מאוד ערים ומנוגדים, אולם עם בכל זאת נטייה מסוימת לטובת הקונים. כל אי הבהירות לגבי הצמד הינה פרי הצהרותיו לאחרונה של הנגיד הישראלי, אך השוק מלמד שאי הוודאות וחוסר הביטחון לגבי הצפוי בכל זאת ממשיך. למרות שאנו נמצאים במגמה משנית דובית כבר זמן רב, הכורכת גם מבנה מחירים יורד בגרף, בכל זאת - ככל שבודקים יותר מקרוב את הפרמטרים השונים ניתן ללמוד על נטייה, כאמור, לרכישות שצפויות להגיע של המטבע האמריקאי. הדבר משתקף גם במבט רחב יותר של התהליך בטווח הבינוני ולאו דווקא רק בזה הקרוב. אולם בשל חוסר הבהירות ורמת הסיכון שכרוכה לעת עתה במסחר בצמד זה, ראוי להמתין להתפתחויות. מצד אחד אפשרות לרכישה מעל 3.8130, או לחילופין אפשרות למכירה באם השער חוצה בכיוון מטה את המחיר 3.7480, אם כי מדובר ברמת מחיר מסוכנת למסחר היות שהיא נמצאת קרוב / על גבול רמת תמיכה קריטית.

יורו דולר - חרף העליות אליהן התוודענו במהלך שבוע המסחר האחרון, ולמרות שמדובר בקו מגמה עולה ומגמה שוורית באופן כללי אנו מוצאים שעדיין כרגע הכוח בכל זאת אצל המוכרים, לפחות כשמדובר בטווחי הזמן הקצר והבינוני. הדבר בא לידי ביטוי גם באינדיקאציות השונות. אין מספיק "כוח" לעליות, המומנטום נחלש. אין להסיק מכך שאנו לא יכולים להבחין בתחילת שבוע המסחר הקרוב בהמשכן של עליות קלות, אולם לא ניראה שנכון יהיה בשלב זה לבחור בפוזיציות לונג, אלא לנסות ולהתמקד דווקא באלו היורדות, אשר חציית מחיר 1.4260 בכיוון מטה יכולה לסמל את האפשרות לכניסה לפוזיציה הדובית האמורה. האגרסיביים יוכלו לבחור כניסה לפוזיציית שורט כבר מחציית מחיר של 1.4290 בכיוון מטה ואף מוקדם יותר.

סטרלינג דולר - אכן, כפי שדווח בסקירה הקודמת, השער המשיך בירידות גם במהלך שבוע המסחר החולף ואף "חתך" את קו המגמה העולה. עם זאת הוא נבלם בנקודה זו, בעוד היינו עדים מאותה עת למאבק כוחות ערני בין המוכרים לקונים, אם כי מדובר בסיטואציה הגיונית ושכיחה. גם לעת עתה מאבק זה ניכר על הגרף, כמו גם על האינדיקאטורים השונים, אם כי אנו צופים יותר נטיות לכיוון המשך מגמה דובית. אולם, בכל זאת, לעת עתה - הכול צפוי. ישנה אפשרות להמשך עליות שיחרגו מטווח מיצוי התיקון הטכני המלא, אך מה שניראה יותר שדווקא הגרף, לפחות בהמשך, יראה פנים כלפי מטה, בעוד שחציית המחיר בשער 1.6455 בכיוון האמור יכולה לסמל אפשרות טובה לכניסה לפוזיציה דובית, אך לעת עתה עם יד על הדופק ועם נקיטה בשיטת ה"מנות הקטנות".

דולר יין - כפי שהובא בסקירה הקודמת - עדיין הצפי להמשך ירידות בא לידי ביטוי גם במהלך שבוע המסחר החולף. כרגע השער נבלם על קו התמיכה שהוא גם קו הבלימה של "גאן" ו"פיבונאצ'י". יחד עם זאת עד ממש לאחרונה הניסיונות להעלות את מחיר הדולר זכו למאמצים רבים מצד הקונים, אולם מאמציהם של המוכרים כפי שמשתקף על הגרף היו נמוכים בהרבה. גם הניסיון מלפני כשבוע וחצי להעלות את רף המחיר שזכה להצלחה חלקית והתבטא בפריצת קו המגמה היורד, התגלה בסופו של דבר כפריצת שווא שהובילה לירידות חדות של השער. אולם כאמור, כל זאת עד ממש לאחרונה. ביום המסחר האחרון של השבוע שעבר חלה התפתחות מסוימת לטובת הקונים. בשורה התחתונה - במבט רחב לטווח הזמן הבינוני אנו יכולים עדיין להבחין במגמה הדובית השלטת, אולם אין בכך כדי להעיב בהכרח על מה שעומד לקרות בתחילת שבוע המסחר הקרוב, שכן שם התמונה קצת שונה ומצביעה על אפשרות של עליות שערים דווקא של הדולר בטווח המיידי או הקרוב. אולם בסה"כ הדבר יוצר התכנסות של הצמד שאינה מעודדת דווקא להפנות את תשומת הלב למסחר עמו.

דולר קנדי - כנראה שהולך להיות מאוד מעניין בצמד זה. כשמדובר בטווחים הבינוני והארוך הסימנים מצביעים על ירידות שערים צפויות. הדבר ניכר במיוחד בכוחות החזקים בשוק שפועלים לכך. אולם כשמדובר בטווח הקצר ואפילו אולי המיידי - דווקא מסתמנת מגמה הפוכה. התחתית הכפולה מלפני כשבועיים יחד עם הניסיון הכושל מיום המסחר האחרון של שבוע המסחר החולף לפרוץ את קו התמיכה מובילים למסקנה שאנו צפויים לראות אוטוטו עליות שערים של הדולר למול עמיתו הקנדי. הדבר מוצא גם חיזוק באינדיקאציות השונות, כמו גם במומנטום שהולך ומתעצם. אבל...לא כדאי לחילופין להתעלם גם מהפסגה הכפולה שהתהוותה מלפני כמה ימים. ובאופן כללי - לא כדאי למהר ולהיכנס לפוזיציות לונג, שכן האינדיקציות אינן מספיק חזקות ומהימנות, מה גם שעליות שערים, אם תהיינה, לא ניראה שבהכרח תוכחנה תנובת רווח נאה, שכן לא ניכר שהמהלך יטמון בחובו עליות שערים עתירות בפיפסים. מה גם שלעת עתה מסתמן שפריצת קו המגמה העולה משמשת עדיין קו התנגדות לעליות שערים.
אוסטרלי דולר - אכן כפי שצוין בסקירה הקודמת יום המסחר הראשון של השבוע החולף אופיין בירידות שערים חדות באופן יחסי, שהמשכן בא לידי ביטוי במימושים בלבד. עליות המטבע האוסטרלי נעצרו לעת עתה על גבול קו הבלימה 61.8 של "פיבונאצ'י", בעוד הכוח נותר בשלב זה אצל המוכרים, מה גם שכל האינדיקאציות מותירות את הרושם שמהלך העליות לא עומד להמשיך בטווח הקרוב, מעבר אולי באופן חלקי בלבד, אלא שבמקומו עשויה להופיע מגמת ירידות דווקא. הדבר מוצא את חיזוקו גם במומנטום שהולך ונחלש.

דולר פרנק - כפי שצוין בסקירה הקודמת, אכן פתיחת המסחר בתחילת שבוע שעבר סימנה עליות שערים, אולם סוחרי הלונג הוזהרו עוד קודם לכן, בהמשך לאותה סקירה, שעליהם להיות עם היד על הדופק, שכן מדובר במהלכים שווריים קטנים ובטווח קצר בלבד. יחד עם זאת, הצמד עדיין ממשיך גם עתה להיות "עצבני וסוער" באופן יחסי, בעוד הוא מלווה באינדיקציות סותרות, המותירות אותו ככזה שכדאי להימנע מלתת עליו את הדעת למסחר בטווח הקרוב, לפחות עד שתתבהר התמונה לגביו, שכן כל עוד מדובר בטווחים הקצר והבינוני, גם אם לא בטווח הקצר מאוד או המיידי, בכל זאת רב הסיכון במסחר עמו על הסיכוי להצליח איתו כראוי. מה גם שיש להבחין ולתת את הדעת, שסוף שבוע המסחר החולף הותיר את השער בדיוק על קו התמיכה.

הסקירה מבית פורקס פרוז פורטל מסחר במט"ח

הכותב, רן טוביה, [email protected] , מנכ"ל חברת "מעוף פיננסי" www.maoffinance.co.il , נושא הכשרה של דירקטור. עוסק בהשקעות בשוק ההון בכלל, וסוחר ותיק בעל ניסיון עשיר ומומחיות רבה בתחום מסחר בפורקס בפרט. כותב מאמרים בתחום ומעלה סקירות. מדריך סוחרי מט"ח מתחילים ומתקדמים במסגרת קורסים. מלווה סוחרים במפגשים של "אחד על אחד" באופן שמעצים הישגיהם ומסייע בידם להשיג מטרות ויעדים שהציבו לעצמם בתחום, תוך בקרה על פעילותם וגיבוש אסטרטגיות התואמות צרכיהם האינדיווידואליים ומייעלות ביצועיהם.

אזהרה: אין במובא משום המלצה לרכוש מטבע כלשהו או לסחור בין צמדי מטבעות כלשהם. כמו-כן, אין במובא משום ערובה להצלחה. העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד. חשוב להדגיש שמסחר במט"ח נושא פוטנציאל רווח גבוה, אך גם טומן בחובו סיכון רב.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ענבר צייגר


 


מאמרים נוספים מאת ענבר צייגר
 
סקירת מדדים שבועית 14.12.09
מדד דאו-ג'ונס - אין למעשה הרבה חדש לגבי מדד זה מכפי שהובא בסקירה הקודמת. עדיין ניכר מאבק עיקש בין הקונים והמוכרים, בעוד הדבר מקבל את ביטויו בגרף מדשדש לאורך זמן רב יחסית. כמו-כן, אנו עדיין מוצאים שגל העליות נחלש, המומנטום גם הוא "מדשדש" ועם הפנים לכוח הולך ודועך, ובנוסף, גם האינדיקאטורים האחרים מצביעים על סיפור דומה

סקירת מט"ח שבועית 14.12.09
14/12/09 | מט"ח
דולר שקל: כמעט ואין שינוי מהסקירה משבוע שעבר. כפי שנמסר, קשה היה לומר שגל הירידות שפקד את המטבע האמריקאי הגיע לסיומו, ואכן גילינו במהלך שבוע המסחר החולף, שלאחר פתיחת מסחר בעליות, שאף חצו את המחיר 3.8000 ושאיפשר להיכנס לעסקת לונג צנועה, שהניבה רווח עד לקו ההתנגדות, מצאנו לאחר מכן שוב ירידות שערים שלוו בהתחזקותו של המטבע הישראלי דווקא.

סקירת נאסדק ודאו ג'ונס שבועית 7.12.09
08/12/09 | שוק ההון
מדד דאו-ג'ונס - אכן האפשרות להמשך עליות, כפי שהובא בסקירה הקודמת, בא לידי ביטוי בשבוע המסחר החולף. יחד עם זאת, גם כן כפי שנמסר בסקירה הקודמת, גל העליות הולך ונחלש.

סקירת מט"ח שבועית 7.12.09
08/12/09 | מט"ח
דולר שקל: כפי שהובא בסקירה הקודמת - הצפי לירידות בשבוע המסחר החולף אכן לא אכזב. כמו-כן הומלץ לסוחרים שלא "ללכת שולל" אחר המגמה הדובית המסתמנת היות שעדיין ניכר הכוח אצל הרוכשים. גם תסריט זה אכן התממש - ביום המסחר האחרון של השבוע החולף הגיעו עליות משמעותיות באופן יחסי לאחר שבוע של ירידות שערים של הדולר מול עמיתו הישראלי

סקירת מט"ח שבועית 30.11.09
30/11/09 | מט"ח
דולר שקל: אכן מי שפעל בהתאם להנחיות שהובאו בסקירה הקודמת - מסתבר בדיעבד שהפעיל בהחלט "שכל ישר". הסימנים הצביעו שאכן אנו עומדים בפני מהלך תיקונים לגל העליות שקדם לו, ושלגביו הופיעו סימני בלימה, אך בד בבד הסוחרים הוזהרו להיות עם היד על "הדופק" עם פוזיציות השורט. בפועל אכן נר ההיפוך שאותת על אפשרות לכניסה לפוזיציה דובית נפרץ וכניסה למהלך יורד היה נכון וראוי.

סקירת מדדים שבועית 30.11.09
30/11/09 | שוק ההון
הסקירה משבוע שעבר הוכיחה עצמה. הומלץ שלא להמשיך ולהסתמך על המשך עליות אפשריות, ובוודאי שלא להיגרר אחר פוזיציות שווריות, וזאת חרף העובדה שהמגמה ממשיכה להיות עולה, כמו גם קו המגמה עצמו. הצפי לירידות שערים רק הלך וגבר, ואכן צפינו בו במהלך שבוע המסחר החולף.

סקירת מכשירים כלליים 23-27/11/09
25/11/09 | השקעות
מדדים עולמיים וניתוח פנדומנטלי מבית פורקס פרוז, פורטל מסחר במט"ח הכותב, רן טוביה, [email protected] , מנכ"ל חברת "מעוף פיננסי" www.maoffinance.co.il , נושא הכשרה של דירקטור. עוסק בהשקעות בשוק ההון בכלל, וסוחר ותיק בעל ניסיון עשיר ומומחיות רבה בתחום מסחר בפורקס בפרט. כותב מאמרים בתחום ומעלה סקירות. מדריך סוחרי מט"ח מתחילים ומתקדמים במסגרת קורסים. מלווה סוחרים במפגשים של "אחד על אחד" באופן שמעצים הישגיהם ומסייע בידם להשיג מטרות ויעדים שהציבו לעצמם בתחום.

סקירת מט"ח שבועית 23-27/11/2009
25/11/09 | מט"ח
ניתוח טכני ושערים מצטלבים מבית פורקס פרוז, פורטל מסחר במט"ח הכותב, רן טוביה, [email protected] , מנכ"ל חברת "מעוף פיננסי" www.maoffinance.co.il , נושא הכשרה של דירקטור. עוסק בהשקעות בשוק ההון בכלל, וסוחר ותיק בעל ניסיון עשיר ומומחיות רבה בתחום מסחר בפורקס בפרט. כותב מאמרים בתחום ומעלה סקירות. מדריך סוחרי מט"ח מתחילים ומתקדמים במסגרת קורסים. מלווה סוחרים במפגשים של "אחד על אחד" באופן שמעצים הישגיהם ומסייע בידם להשיג מטרות ויעדים שהציבו לעצמם בתחום.

נאסדק ודאו ג'ונס - סקירת מדדים שבועית
16/11/09 | שוק ההון
מדדים עולמיים ויומן אירועים כלכליים מבית פורקס פרוז, פורטל מסחר במט"ח הכותב, רן טוביה, [email protected] , מנכ"ל חברת "מעוף פיננסי" www.maoffinance.co.il , נושא הכשרה של דירקטור. עוסק בהשקעות בשוק ההון בכלל, וסוחר ותיק בעל ניסיון עשיר ומומחיות רבה בתחום מסחר בפורקס בפרט. כותב מאמרים בתחום ומעלה סקירות. מדריך סוחרי מט"ח מתחילים ומתקדמים במסגרת קורסים. מלווה סוחרים במפגשים של "אחד על אחד" באופן שמעצים הישגיהם ומסייע בידם להשיג מטרות ויעדים שהציבו לעצמם בתחום.

סקירת מט"ח שבועית 16-20/11/2009
16/11/09 | מט"ח
ניתוח טכני ושערים מצטלבים מבית פורקס פרוז, פורטל מסחר במט"ח הכותב, רן טוביה, [email protected] , מנכ"ל חברת "מעוף פיננסי" www.maoffinance.co.il , נושא הכשרה של דירקטור. עוסק בהשקעות בשוק ההון בכלל, וסוחר ותיק בעל ניסיון עשיר ומומחיות רבה בתחום מסחר בפורקס בפרט. כותב מאמרים בתחום ומעלה סקירות. מדריך סוחרי מט"ח מתחילים ומתקדמים במסגרת קורסים. מלווה סוחרים במפגשים של "אחד על אחד" באופן שמעצים הישגיהם ומסייע בידם להשיג מטרות ויעדים שהציבו לעצמם בתחום.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI