דף הבית בידור ופנאי תיאטרון סינית אני מדברת אליך - הצגה נוקבת ומרגשת על עבר השואה, ילדות ובגרות אהבה וסודות – בית ליסין
סינית אני מדברת אליך - הצגה נוקבת ומרגשת על עבר השואה, ילדות ובגרות אהבה וסודות – בית ליסין
חיים נוי 14/07/21 |  צפיות: 1924

סינית אני מדברת אליך - הצגה נוקבת ומרגשת על עבר השואה, ילדות ובגרות אהבה וסודות – בית ליסין

מאת חיים נוי

"סינית אני מדברת אליך" מאת המחזאית והסופרת סביון ליברכט, העולה בתיאטרון בית ליסין,  היא הצגה נוקבת ומרגשת, מרתקת ומעניינת. הביצוע המוקפד של להקת השחקנים המוכשרת , מביא את המחזה הנודע, לממדים של חוויה תיאטרלית..

העלילה עוסקת במירי, אישה נשואה, המגיעה לדירת הוריה בשכונה עלובה בעיר, כדי לחתום עסקת מכר עם מתווך נדל"ן. מתברר כי לפני 20 שנה עזבה מירי את הבית בעיצומם של ימי ה"שבעה" על אביה ועכשיו היא שוהה שוב בבית שבו גדלה, בתנאים של זיכרונות קשים. העבר מציף אותה ורוקם את הדמויות מחדש והיא צופה בעלילות מן העבר שעיצבו את חייה.

שוב היא נזכרת בילדותה ובבגרותה בבית, בו חיו עימה הוריה ודודתה, ניצולי השואה שהיו קשורים בקשר אהבה סודי ומסובך. מתברר גם כי המתווך עצמו היה שכנה וליווה את חייה, היה מאוהב בה, אז ועכשיו. הוא שחושף לפניה את הסוד מן העבר וגם מגלה לה כיצד סייע לאימא החולה והנטושה וגם מגלה לה את אהבתו.

הבמאית ציפי פינס, מנכ"ל התיאטרון, רקחה הפקה מרתקת , נוקבת, מרגשת עד דמעות ושזרה בה גם צחוק ודמע. היא הצליחה ללהטט עם השחקנים והתוצאה היא מעדן תיאטרלי שראוי לתשבחות רמות. אין ספק כי ההפקה הצנועה הזו מהווה שוב ציון לשבח למחזה הקלאסי של סביון ליברכט.

קובי פרג' המעולה מגלם את שמעון המתווך והוא מבצע את תפקידו בחן רב ובכישרון. באחת הסצנות פולט שמעון כי באותה תקופה לא היתה לילד עיראקי מצלמה. קובי בחייו האמתיים הוא בנו של  מי שזכור כבעל פוטו פרג', החנות המיתולוגית  ובנעוריו היו לו דווקא מצלמות רבות..

דניאל גל המצוינת מגלמת את מירי הבוגרת והיא מרגשת מאוד ומרתקת. המפגש שלה עם דמותה מן העבר הוא עוצמתי ומניב לחלוחית קלה. .

מיטל נוטיק מעולה כמירל'ה  הנערה ומשחקה מקצועי ומשובח וראוי לציון מיוחד המונולוג הסוחף שהיא משמיעה ב"שבעה" לזכר אביה. מיטל היא זמרת נהדרת שנטלה חלק במחזות זמר רבים. בתפקידה הנוכחי היא מפגינה משחק דרמטי משובח המציף את עיני הצופים בקורטוב של דמע ואין ספק כי היא תגלית תיאטרלית מרשימה..

שירי גולן מצוינת כאימא , מרתה, והיא מגלמת את התפקיד ברגש ובעוצמה הראויה לתשואות מיוחדות. זיכרונות העבר ומחלתה, מערבלים את התנהלותה – עד לסוף הבלתי נמנע..

נמרוד ברגמן כאביה של מירי, אברם, מגלם את התפקיד באורח נפלא והוא מוכשר ביותר. מצד אחד הוא שואף להתקרב אל אשתו, הדוחה אותו בתואנות שווא, הרודפות אותה ומצד שני , מסתבך בהרפתקת אהבים עם גיסתו. .

לימור גולדשטיין גונבת את ההצגה בדמותה של הדודה קרולה והיא סוחפת, מעניינת , מרתקת. קטע יום ההולדת למירל'ה נהדר ומהווה שיר הלל להצגה המופלאה  הזו. לימור גם מרגשת מאוד בסצנה עם השיר ביידיש..

כנרת קיש עיצבה את התפאורה המדויקת והראויה. חלקה מאחורי מסך פרחוני שקוף שבו שוכן חדר השינה.  אורנה סמורגונסקי  עצבה את התלבושות הנאות ובמיוחד בגדיה המרשימים של קרולה. קרן גרנק עיצבה את התאורה המעולה. אמיר לקנר אחראי למוזיקה המקורית היפה.

הכותב הוא חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל  אי.פי.איי, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות הישראלית עתי"ם, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.

צילום: כפיר בולוטין


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 חיים נוי

חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי של סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, לשעבר עורך ראשי של סוכנות הידיעות עתים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים



 


מאמרים נוספים מאת חיים נוי
 
מדענים בולטים זכו להוקרה על התקדמות בריפוי גנטי למחלות נוירומוסקולריות ותגליות RNA
חתני הפרס ע"ש המלך פייסל הם: פרופסור ג'רי מנדל - רפואה, פרופסור הווארד צ'אנג - מדע במהלך המושב ה-46 הוענק פרס המלך פייסל לאישים בולטים נוספים בתחומי לימודי האסלאם והשירות לאסלאם

מחקר משותף עם בי"ח מוביל בארה"ב להערכת ההשפעה של פלטפורמת בריאות האוכלוסייה המדויקת, FeelBetter, על ניהול מטופלים המקבלים תרופות רבות בו זמנית
המחקר אשר בוחן את הפוטנציאל הטמון בפלטפורמת הבינה המלאכותית של FeelBetter ככלי המסייע בשיפור תוצאת הטיפול, הוזלה של עלויות שירותי הבריאות ואופטימיזציה של תהליכי טיפול

טקסי פרסי יפן לשנת 2024 נערך בנוכחות הקיסר והקיסרית של יפן
קרן פרסי יפן (The Japan Prize Foundation), אשר נשיאה הוא הירושי קומיאמה, קיימה את טקס חלוקת הפרסים ביום שלישי ה-16 באפריל במלון אימפריאל שבמחוז צ’יודה בטוקיו במהלכו העניקה את פרס יפן למדענים שהגיעו להישגים יצירתיים ומשמעותיים בתחומי הטכנולוגיה והמדע הגלובליים ואשר תרמו משמעותית ליוזמות של שלום ושגשוג המיטיבות עם האנושות.

EMGA גייסה מימון בסך 15 מיליון דולר עבור Banco Improsa בקוסטה ריקה
Emerging Markets Global Advisory LLP (EMGA) בשיתוף עם Banco Improsa, מודיעה כי גייסה קו אשראי של 15 מיליון דולר מהסוכנות הבינלאומית לשיתוף פעולה ביפן (JICA).

עסקים בבריטניה חייבים לתת עדיפות לטכנולוגיית תשלום כדי לבנות את הנאמנות של הלקוחות ולהישאר תחרותיים
מחקר חדש של Lloyds Bank ו-FreedomPay

ג'יאמבטיסטה ואלי סנוור את ברצלונה במהלך אירוע 'ליל הכלות'
שבוע האופנה לכלות בברצלונה, תצוגת האופנה האקסקלוסיבית ביותר, הקסימה אמש מעל 450 אורחים שנהנו מתצוגה ייחודית בבניין ההיסטורי של לוטה דה מאר. המייסון ג'יאמבטיסטה ואלי (Maison Giambattista Valli ) חגג באופן בלעדי את הופעת הבכורה על המסלול של קולקציית הכלות שלו במהלך אירוע 'ליל הכלות', ערב הגאלה של האירוע שאורגן על ידי Fira de Barcelona בתמיכת משרד העסקים והעבודה הקטלוני

e4life" מוצג ב-Expomed Eurasia עם התקן חדשני בעל יכולת לנטרל וירוסי שפעת וקורונה ברמת יעילות גבוהה מ-90%
Expomed Eurasia, התערוכה הרפואית החשובה ביותר באירופה ובאסיה, מוכנה לארח למעלה ממאה חברות, וכן לחשוף את המגמות חדשות בטכנולוגיה ואת המוצרים החדשניים שעתידים לחולל שינוי מעמיק בשוק הבריאות.

Hemohim, מזון פונקציונלי לחיזוק המערכת החיסונית, מכה גלים בקהילה הגלובלית
Hemohim צובר פופולריות מרשימה בשוק הגלובלי כאחד ממוצרי המזון הפונקציונליים המובילים. Hemohim מפותח במסגרת שיתוף פעולה בן שמונה שנים בין Kolmar BNH ‏(KOSDAQ: 200130) לבין המוסד הקוריאני לחקר אנרגיית האטום, בהשקעה של 5 מיליארד וון דרום קוריאני.

Concentrix + Webhelp ממותגת מחדש כ-Concentrix
הזהות הממותגת מחדש של החברה מבססת את מעמדה כארגון הטכנולוגיה והשירותים העולמי, המניע את מותגי העתיד

היטאצ'י אנרג'י תשקיע 1.5 מיליארד דולר נוספים כדי להגביר את ייצור השנאים העולמי עד 2027
הרחבת הקיבולת תקצר את הזמן לשוק כדי לספק מענה להאצה בביקוש הגלובלי, כדי להתייחס להשקעות ארוכות טווח של לקוחות וכדי וליצור למעלה מ-4,000 מקומות עבודה - הסכום יתחלק בין השקעות באירופה, צפון ודרום אמריקה ואסיה תוך מינוף טביעת הרגל הגלובלית הקיימת.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI