דף הבית בידור ופנאי תיאטרון ביקורת: אינטימיות - הדילמה בין סקופ עיתונאי לבין מלחמה עקובה מדם – מחזהו הנוקב והמרגש של רוני קובן – בית ליסין
ביקורת: אינטימיות - הדילמה בין סקופ עיתונאי לבין מלחמה עקובה מדם – מחזהו הנוקב והמרגש של רוני קובן – בית ליסין
חיים נוי 22/07/21 |  צפיות: 2271

ביקורת: אינטימיות - הדילמה בין סקופ עיתונאי לבין מלחמה עקובה מדם – מחזהו הנוקב והמרגש של רוני קובן – בית ליסין

מאת חיים נוי

אינטימיות , מחזהו החדש שלרוני קובן , העולה בתיאטרון בית ליסין, עוסק בדילמות עיתונאיות, בין פרסום סקופ שיבלום מלחמה לבין ויתור על הישג עיתונאי , שיוביל כנראה לניצחון עקוב מדם. המחזה שזור בעלילה הלקוחה מעולם התקשורת התובעני והדורסני עם עיסוק בחיים של משפחה רצוצה בעיר הגדולה.

רוני קובן הוא עיתונאי ואיש התכנית עובדה ומחזאי שזה לו מחזהו השני בתיאטרון. המחזה הוא נוקב ומותח, מריר ומרגש, טעון ואפילו מצחיק פה ושם ואין ספק שראוי הוא למחמאות ולצפייה שתציף את הקהל בחוויה תיאטרלית .

העלילה עוסקת בחווה קפלן, כוהנת השירה בציבור, ששיכלה את בעלה באחת המלחמות ועתה היא עוסקת בהנצחת זכרו על ידי מופעי שירה ישראלית שהיא מארגנת , לא כל כך מוצלחים בלשון המעטה. בהמשך ייחשף בפנינו האירוע האמיתי בו מצא את מותו בעלה המנוח סגן אלוף קפלן.

קפלן מגייסת לצידה את שלוש בנותיה הרווקות,והן עסוקות בחיפוש אחר מחזרים ובהוללות נעורים. מאיה היא הבת הצעירה, תלמידת תיכון המתמודדת עם בלבול גיל ההתבגרות. נעמה , הבת האמצעית, לא מסוגלת לשמור על קשר רומנטי יותר משבועיים ופרידה, כתבת צבאית בטלוויזיה, רודפת אחר סקופים ומקריבה בכך את חייה האישיים.

לבית המשפחה מגיע קצין צעיר, רב סרן יותם מורנו, המבקש לתת סקופ לפרידה. קלטת וידיאו שבה מגלה אחד מבכירי הצבא כי הפסקת האש האמורה להיכנס לתוקף, במלחמה השוררת באותם ימים בגזרת לבנון, היא בעצם החלטה שלא תיושם וכי הצבא מתכנן מלחמה נוספת כדי להשיג ניצחון צבאי. יותם טוען כי תהיה זו מלחמה עקובה מדם ויש לבלום אותה בכל מחיר ולכן הוא מעוניין שתפורסם בתקשורת וכך היא תמנע.

העלילה מסתעפת כאשר מתברר שבנות המשפחה חומדות את יותם ובין לבין אנו נהנים משירי רוח התקופה וארץ ישראל – עד לסיום המותח.

ליאת גורן הנפלאה מגלמת את כהנת השירה בציבור, חווה קפלן, ומשחקה הוא מרגש, נוקב ומצטיין הן במשחק משכנע והן ביכולות ווקאליות ומוזיקליות. התענגתי במיוחד בהדרכה הקולית ובבימוי שבו משולבים שירי הבנות בליווי המוצלח של חווה קפלן. אין ספק כי ליאת גורן מבכירות הבמה הישראלית היא כוכב ההצגה ומגיעות לה תשואות מיוחדות.

יעל וקשטיין מגלמת בהצלחה את פרידה, הכתבת הצבאית תאוות הסקופים ומרשימה ביכולות התיאטרליים שלה בהתלבטות בין סקופ מקצועי לבין הישג מדיני.

מאי קשת בתפקיד מאיה הבת הצעירה היא המספרת של העלילה ומשחקה הוא רווי יכולות מקצועיות משובחות, התנהלות נינוחה ומוצלחת של התפקיד והיא בהחלט בעלת פוטנציאל מרשים על הבמה התיאטרלית בארץ.

גל אמיתי בדמות יותם הקצין הוא משכנע ומשחקו הוא ראוי ומוצלח. הוא נקלע לבית רדוף יצרים רומנטיים מצד בנות המשפחה ומאבקו למען החיים מול מדינה במלחמה הוא רווי משחק משובח ומרגש.

יעל אלקנה כנעמה גונבת לעתים את ההצגה בזכות יכולותיה הווקאליות הנפלאות ומשחק דרמטי נהדר. יעל היא זמרת מקצועית ושחקנית מבטיחה במיוחד וברור לי שהיא עוד תהיה אחת מהבולטות על במת התיאטרון. אישית, אני זוכר אותה בתחילת דרכה , לפני 6 שנים, במחזמר שולי וחביב על מטיילים ישראלים במזרח הרחוק והייתי משוכנע שמשחקה אז יוביל אותה להישגים נפלאים.

ראוי לציין עוד שתי שחקניות שמופיעות על הבמה בתפקיד קטן אבל בעל אוירה . ירדן אנדולט, שמופיעה בדרך כלל במופע חושף על חייה האישיים . אלונה לובנברג, שחקנית מקסימה עם יכולות טובות מאוד.

הבמאי אמיר וולף להטט עם להקת השחקנים והתוצאה היא משובחת וענוגה. ההצגה היא קולחת ובעלת הברקות בימוי נעימות. שני טור עצבה תפאורה נאותה, חלקה שזור בכיסאות פלסטיק למכביר. אולה שבצוב עצבה תלבושות יפות, במיוחד של חווה ונעמה. טל בלכרוביץ אחראי למוזיקה היפה. קרן גרנק עצבה את התאורה הראויה. ריקי בוגוטין אחראית להדרכה הקולית המוצלחת ולסנכרון בין הקולות , במיוחד של הבנות מול חווה קפלן. אריאל וולף אחראי לתנועה היפה על הבמה.

הכותב הוא חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתי"ם, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים

צילום- אור דנון


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 חיים נוי

חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי של סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, לשעבר עורך ראשי של סוכנות הידיעות עתים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים



 


מאמרים נוספים מאת חיים נוי
 
Corpay Cross-Border ממנה את אוליבר מוריס לתפקיד המנהל החדש של מחלקת שירותי הקרנות המוסדיות באירופה, במזרח התיכון ובאפריקה
Corpay1 NYSE: CPAY)), מובילה עולמית בתחום התשלומים התאגידיים, שמחה להודיע כי חטיבת Cross-Border של Corpay מינתה את ותיק ענף ההון הפרטי וניהול הקרנות אוליבר (אולי) מוריס לתפקיד המנהל החדש של שירותי המחלקות המוסדיות שלה באירופה, המזרח התיכון ואפריקה.

ExaGrid זוכה בדירוג של 5 כוכבים במדריך CRN® Partner Program Guide לשנת 2024
תוכנית שותפי השיווק של ExaGridנבחרה בזכות מחויבותה לקידום שותפויות ערוץ חזקות, רווחיות ומצליחות

Falcon’s Creative Groupחושפת את תפקיד המפתח שלה בפארק השעשועים דרגון בול הראשון מסוגו
חברת ההשקעות קידיה (Qiddiya Investment Company) וטואי אנימציה (Toei Animation) בחרו בקבוצת הקריאייטיב של פלקון (Falcon’s Creative Group) כדי להפיח חיים בתופעת המנגה והאנימה העולמית בפארק שעשועים סוחף למעריצים

Ambiq Apollo510 מספק שיפור פי 30 ביעילות הספק כדי לשחרר את עוצמת הבינה המלאכותית בנקודת הקצה
הדור הבא של Apollo משלב תאוצה וקטורית עם יעילות אנרגטית ללא תחרות כדי לאפשר ביצועי היסק מבוססי בינה מלאכותית במכשיר עצמו ללא NPU ייעודי

התמחות הליבה מובילה את הדרך בחדשנות עם פתרונות התוכנה כשירות מבוססי ענן של Duck Creek שמוצעים ב-Microsoft Azure Marketplace
באמצעות מערכת היחסים שלהם עם Microsoft, Duck Creek מגדירה מחדש את חווית הלקוח ומפשטת עסקאות עבור חברות ביטוח ממוקדות טכנולוגיה כמו Core Specialty

O’Reilly הוכרזה כמתמודדת עיקרית ב-™2024Fosway 9-Grid בזכות התוכן המוביל וקידום הלקוחות המוכח שלה
O’Reilly, המקור העיקרי ללמידה מבוססת תבונות בנושאי טכנולוגיה ועסקים, הכריזה היום כי דורגה כמתמודדת עיקרית בתחום הלמידה הדיגיטלית במסגרת מודל ™Fosway 9-Grid היוקרתי.

Aqara ו-e& פותחות בשיתוף פעולה כדי לחולל מהפכה בחיים החכמים באיחוד האמירויות
Aqara, ספקית מובילה של פתרונות בית חכם, נרגשת להכריז על שיתוף הפעולה שלה עם e& UAE, זרוע הטלקום של e&. שותפות זו שמה לה למטרה לענות על הביקוש הגובר לחיים חכמים באזור, לספק לצרכני איחוד האמירויות את החידושים האחרונים בטכנולוגיות ובפתרונות בית חכם הנותנים מענה להיבטים שונים של חיים חכמים, לרבות אבטחת בית, נוחות וחיסכון באנרגיה.

בינה מלאכותית, הכלה וקיימות: נושאי חובה עבור אלו ששואפים להירשם לבית ספר לעסקים
הסקר השנתי של GMAC מוצא מניעים מתפתחים לחינוך עסקי מתקדם

Medisca פותחת את מעבדת MAZ® באריזונה: מרכז חדשנות ומשאבי לקוחות
Medisca, מובילה עולמית בפתרונות רפואה מותאמת אישית ושרשרת אספקה פרמצבטית, מכריזה בגאווה על פתיחת מעבדת Medisca MAZ Lab בפיניקס, אריזונה. מעבדתMAZ Lab , המוקדשת בלעדית לפיתוח והרחבה של מערכת האקולוגית של MAZ, היא מרכז חדשנות ומשאבי לקוחות.

כדי לחזק את המאמצים העולמיים במאבק בחיידקים עמידים לאנטיביוטיקה מדעני KFSH&RC מגלים מיני חיידקים חדשים: ריאדהנסיס (Riyadhensis)
בפיתוח פורץ דרך, מדענים בבית החולים ומרכז המחקר על שם המלך פייסל - King Faisal Specialist Hospital and Research Centre (KFSH&RC) זיהו זן חדש של חיידקים, המכונה "Stenotrophomonas Riyadhensis" באמצעות יישום טכנולוגיית ריצוף גנום שלם (WGS). תגלית זו מסמלת התקדמות משמעותית בהבנת האופן שבו חיידקים מתקשרים עם תרופות קיימות, וסוללת את הדרך לאסטרטגיות טיפוליות חדשניות.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI