דף הבית הודעות לעיתונות עסקים, מימון וכספים צעד אחד קדימה אל עבר היכולת לפעול יחד: שימוש במנוע CT של חברת SNOMED למאגר רישומי הבריאות הבינלאומי
צעד אחד קדימה אל עבר היכולת לפעול יחד: שימוש במנוע CT של חברת SNOMED למאגר רישומי הבריאות הבינלאומי
חיים נוי 26/11/21 |  צפיות: 747

צעד אחד קדימה אל עבר היכולת לפעול יחד: שימוש במנוע CT של חברת SNOMED למאגר רישומי הבריאות הבינלאומי

בשנת 2022, חברת SNOMED International תרחיב את ליבת הטרמינולוגיה הקלינית המובנית של SNOMED CT בכדי לספק תת-אונטולוגיה פתוחה ובלתי תלויה, אשר תהווה גיבוי להיקף התוכן במאגר רישומי הבריאות הבינלאומי (IPS) תחת רישוי של Creative Commons

לונדון, בריטניה, 25 בנובמבר 2021 (GLOBE NEWSWIRE)

בישיבות העסקיות האחרונות של חברת SNOMED International, אשר התקיימו בלונדון באוקטובר האחרון, גופי המנהל בארגון קבלו החלטה להרחיב את ליבת הטרמינולוגיה הקלינית המובנית ב-CT של החברה בכדי לספק תת-אונטולוגיה פתוחה ובלתי תלויה, אשר תהווה גיבוי להיקף המידע הקיים במאגר רישומי הבריאות הבינלאומי (IPS).

IPS הוא תמצית רישומי בריאות אלקטרוניים, המכיל מידע בריאותי חשוב לשימוש בתרחישים בהם נחוץ טיפול רפואי בלתי מתואם מחוץ לגבולות המדינה בה אדם חי, כמו גם לצורך תרחישי טיפול מקומיים, אזוריים ואחרים. זהו מערך מרכיבי נתונים מינימלי ובלתי ממצה, המוגדר על ידי ISO/EN 17269 ומסופק על ידי HL7 הן במתכונת CDA והן במתכונת FHIR, תוך שימוש במאגר מונחי SNOMED CT.

ישנה תמיכה פתאומית וחזקה בכל מגזרי הבריאות בכל הקשור בהגברת הניידות והשמישות של מידע הנוגע לחולה, וזאת לטובת מתן טיפול רפואי בטוח. בשנת 2019, חברת SNOMED International וחברת HL7 International הכריזו על הפיכתו לרשמי של הסכם מורשה, במסגרתו סדרת מושגים מוצפנים רלוונטיים ו"פתוחים לשימוש" של SNOMED CT ישמשו במאגר רישומי הבריאות הבינלאומי בגרסת 7HL. ממש לאחרונה, היינו עדים לשיתוף פעולה בין מובילי 7G לצורך הוצאת הודעה פומבית לגבי הצורך המיידי והעז לקדם אג'נדה של פעולה משותפת בתחום הבריאות, ברמה העולמית. IBM מציעה הגדרת עבודה של פעולה משותפת, היינו "גישה מתוזמנת ובטוחה, שילוב בין ושימוש בנתוני בריאות אלקטרוניים, כך שישמשו לצורך מיטוב תוצאות בתחום הבריאות ליחידים ולאוכלוסיות" ההודעה הפומבית של 7G, אשר הדגישה את חשיבות יצירת היכולת של מערכות בריאות דיגיטליות ברחבי העולם לעבוד בסנכרון, בצורה חלקה, בעת שחולים עוברים בין נותני שירות, מתקנים ואף מדינות, הינו אמירה בעלת השפעה אשר הדהדה בקהיליית הבריאות העולמית. האחריות שנטלה לידיה שותפות הבריאות הדיגיטלית העולמית (Global Digital Health Partnership) היא מסוג האחריות בה חברת SNOMED International משתוקקת לתמוך.

"תוך אימוץ גישה שיתופית, "SNOMED International שמחה להמשיך בעבודתה עם HL7 International ועם שותפים ברחבי אירופה ומעבר לה, על מנת להגדיר את תכני SNOMED CT לשימוש במאגר רישומי הבריאות העולמי", כך אמרה ג'ואן ברנס, יו"ר הוועד המנהל הבינלאומית של SNOMED International.

חברת SNOMED International, אשר ממשיכה לפעול ברוח IPS Freeset, התחייבה ליצור ולהוציא תת-אונטולוגיית IPS זמינה ופתוחה במחצית הראשונה של שנת 2022. זאת, על מנת לשפר את התנועה חוצת-הגבולות הקיימת של המידע, ובסופו של דבר, את הסנכרון במערך הבריאות. להבדיל ממערך החולים העולמי של חברת SNOMED International, רשימה פשוטה של צפני ומונחי SNOMED CT, תת-אונטולוגיית IPS תספק למשתמשים מוצר הניתן לשימוש במסגרת פתרונות בריאות, באמצעות הכוח של SNOMED CT, שפת השאילתה שלב והמדרגים המותאמים לתחום הספציפי. השימוש בתת-האונטולוגיה של IPS תאפשר שימוש יעיל יותר בניתוחי נתונים קליניים ובגיהוי החלטות, כמו גם לצורך יישומי בינה מלאכותית.

אלכס אליאס, יו"ר האספה הכללית של SNOMED International, הגוף המנהל את החברים בארגון, הבחין בעליה מובהקת בשיח הנוגע ל-IPS. "בשנת 2021 נרשם עניין מוגבר מצד ממשלות וארגוני בריאות וטיפול ברחבי העולם, בהקשר להפעלת IPS בכדי לשפר זרימת מידע בריאותי חוצת-גבולות, מתוזמנת ומסונכרנת. זהו מניע עיקרי לתמיכה מצד SNOMED International ביוזמה חדשה זו להפוך את תת-האונטולוגיה של IPS זמינה ופתוחה, עם תכני "SNOMED CT.

מאחר שהארגון הוא בעל עבר ענף ותוכנית שותפויות פעילה, דון סוויט, מנכ"ל SNOMED International, מילא תפקיד מרכזי במיצוב תת-אונטולוגיית IPS כמציאות "שתתממש עד מהרה". כפי ששרי הבריאות בקבוצת 7G ציינו לאחרונה, חשיבות פתיחת האפשרות עבודה משותפת וחלקה של מערכות בריאות ברחבי העולם, כך שהחולים לא יסבלו במעבר בין נותני שירות, מתקנים ואף מדינות, מהדהדת במרחבי קהיליית הבריאות העולמית", כך אמר סוויט. הוא הוסיף ואמר כי תוך המשך עבודה בפיתוח תקני בריאות מקבילים, לצד ישויות לאומיות, קליניות וטכניות, חברת SNOMED International תקדיש משאבים בכדי להשיג את מטרת הסנכרון בתחום הבריאות הדיגיטלית." סוויט הוסיף, "ציוד מערכת IPD, אשר כבר מהווה את אחת הדוגמאות הטובות ביותר לשיתוף פעולה בינלאומי בין גופים בתחום התקנים, בשילוב הקיבולת המלאה של העיצוב האונטולוגי של SNOMED CT, מהווה תרומה משמעותית פוטנציאלית מצידנו להישגים בתחום מידע בריאותי עבור חולים".

בחודשים הקרובים, חברת SNOMED International עובדת באופן רשמי על גיבוש השלבים ועל בדיקת הנאותות הנדרשים כדי להפוך את תת-האונטולוגיה IPS לזמינה להוצאה נרחבת. במהלך תקופה זו, חברת SNOMED International תמשיך להגדיר את תת-אונטולוגיית IPS החל בתוכן וכלה בגישת הוצאתה לשוק ואחזקתה, לקראת ההשקה במחצית הראשונה של שנת 2022.

בקרו בעמוד המידע אודות תת-אונטולוגיית IPS של חברת SNOMED International, או הירשמו לשירות העדכונים של הארגון, בכדי לדעת יותר על התקדמות יוזמה זו. למידע נוסף, צרו קשר בדואר האלקטרוני: [email protected].

אודות SNOMED International:

SNOMED International הוא ארגון ללא מטרות רווח שהוא הבעלים והמפתח של SNOMED CT, מוצר טרמינולוגיית הבריאות הכי מקיף בעולם. אנחנו ממלאים תפקיד חיוני בשיפור הבריאות של האנושות על ידי קביעת תקנים לשפת קודים שמייצגת קבוצות של מונחים קליניים. זה מאפשר החלפה גלובלית של מידע בריאות לטובת החולים ובעלי עניין אחרים. אנחנו מחויבים לפיתוח הקפדני של המוצרים והשירותים שלנו, לספק חדשנות מתמשכת לקהילת הבריאות הגלובלית. SNOMED International הוא שם המסחר של הארגון הבינ"ל לפיתוח תקני טרמינולוגיות בריאות.

www.snomed.org

קובץ מצורף:

  • SNOMED CT: The global language of healthcare

למידע נוסף:

Kelly Kuru

SNOMED International

[email protected]

*** הידיעה מופצת בעולם על ידי חברת התקשורת הבינלאומית GlobeNewswire


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 חיים נוי

חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי של סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, לשעבר עורך ראשי של סוכנות הידיעות עתים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים



 


מאמרים נוספים מאת חיים נוי
 
סגן נשיא ExaGrid למכירות באזור EMEA ו-APAC מונה למנהל ערוץ אזורי
אנדי וולסקי הוכר ברשימת ראשי הערוצים של CRN בריטניה לאזור EMEA ו-APAC

EIG MidOcean Energy משלימה רכישה של 20 אחוזים ממניות Peru LNG
MidOcean Energy ("MidOcean"), חברת גז טבעי נוזלי (LNG) שהוקמה ומנוהלת על ידי EIG, משקיעה מוסדית מובילה במגזרי האנרגיה והתשתיות העולמיים, הודיעה היום על השלמת ההסכם עליו הכריזה קודם לכן לרכישת 20 אחוזים ממניות SK earthon ‏("SK") ב-Peru LNG ‏("PLNG"), הבעלים והמפעילה של המתקן הראשון בדרום אמריקה לייצוא גז טבעי נוזלי.

Biolojic Design מכריזה כי Nektar Therapeutics מימשה את אופציית הרישיון שלה כדי לפתח באמצעות בינה מלאכותית נוגדן אגוניסטי מכוון לקולטן TNFR2 לטיפול במחלות אוטואימוניות
התוכנית היא תוצר של שיתוף פעולה מחקרי בין ביולוג'יק דיזיין לבין Nektar שהחל בשנת 2021

KnowBe4 רוכשת את Egress
תוספת פתרון אבטחה של Egress לדואר אלקטרוני בענן עבור חבילת המוצרים המקיפה של KnowBe4 תיצור את הפלטפורמה הגדולה והמתקדמת ביותר של אבטחת סייבר מונעת בינה מלאכותית לניהול סיכוני אנוש

ThreatLocker® מגייסת 115 מיליון דולר מסדרה D כדי להמשיך לספק אבטחת נקודות קצה בגישת אפס אמון לארגונים נוספים
את הסבב הובילה חברת השקעות הצמיחה הגלובלית General Atlantic, יחד עם StepStone Group וקבוצת DE Shaw, כדי להאיץ את חדשנות המוצר ולהגדיל את טווח ההגעה של אבטחת נקודות הקצה בשיטת אפס אמון לארגונים ברחבי העולם

Elavon ו-FreedomPay ישנו את התשלומים לאירוח וקמעונאות באירופה
Elavon, ספקית תשלומים גלובלית מובילה, מכריזה על שיתוף פעולה מורחב באירופה עם FreedomPay, מובילה עולמית בטכנולוגיות Next Level Commerce™. השותפות שואפת לספק פתרונות מסחר משולבים מתקדמים וטכנולוגיית תשלומים רב-ערוצית לארגוני סחר גדולים ברחבי מגזרי הקמעונאות והאירוח.

מדענים בולטים זכו להוקרה על התקדמות בריפוי גנטי למחלות נוירומוסקולריות ותגליות RNA
חתני הפרס ע"ש המלך פייסל הם: פרופסור ג'רי מנדל - רפואה, פרופסור הווארד צ'אנג - מדע במהלך המושב ה-46 הוענק פרס המלך פייסל לאישים בולטים נוספים בתחומי לימודי האסלאם והשירות לאסלאם

מחקר משותף עם בי"ח מוביל בארה"ב להערכת ההשפעה של פלטפורמת בריאות האוכלוסייה המדויקת, FeelBetter, על ניהול מטופלים המקבלים תרופות רבות בו זמנית
המחקר אשר בוחן את הפוטנציאל הטמון בפלטפורמת הבינה המלאכותית של FeelBetter ככלי המסייע בשיפור תוצאת הטיפול, הוזלה של עלויות שירותי הבריאות ואופטימיזציה של תהליכי טיפול

טקסי פרסי יפן לשנת 2024 נערך בנוכחות הקיסר והקיסרית של יפן
קרן פרסי יפן (The Japan Prize Foundation), אשר נשיאה הוא הירושי קומיאמה, קיימה את טקס חלוקת הפרסים ביום שלישי ה-16 באפריל במלון אימפריאל שבמחוז צ’יודה בטוקיו במהלכו העניקה את פרס יפן למדענים שהגיעו להישגים יצירתיים ומשמעותיים בתחומי הטכנולוגיה והמדע הגלובליים ואשר תרמו משמעותית ליוזמות של שלום ושגשוג המיטיבות עם האנושות.

EMGA גייסה מימון בסך 15 מיליון דולר עבור Banco Improsa בקוסטה ריקה
Emerging Markets Global Advisory LLP (EMGA) בשיתוף עם Banco Improsa, מודיעה כי גייסה קו אשראי של 15 מיליון דולר מהסוכנות הבינלאומית לשיתוף פעולה ביפן (JICA).
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI