דף הבית פיננסים וכספים שוק ההון סקירה כללית על מכשירים משוק ההון
סקירה כללית על מכשירים משוק ההון
ענבר צייגר 14/09/09 |  צפיות: 2759

מדדים


מדד נדל"ן 15
כפי שנמסר בסקירה הקודמת - אכן הסימנים שהעידו על ירידות צפויות מימשו את עצמם. כל שבוע המסחר החולף, כולל יום המסחר הראשון של השבוע הנוכחי, מצאנו ירידות ש"חיסלו" את כל התיקון הטכני הנדרש למהלך, בעוד שיום המסחר הראשון של שבוע המסחר הנוכחי רשם פתיחה גבוהה יותר מזו של סוף יום המסחר שקדם לו, אולם סגר את הפער ונעצר אף הוא בנקודה של יום המסחר שלפני, כלומר - בסוף התיקון הטכני. עם זאת, ניכר שנקודה זו, מעבר היותה נקודת בלימה של "פיבונאצ'י", הינה גם קו תמיכה, כך שצפוי שהשער ייעצר בשלב זה, אולם מפה הכיוון יכול להיות לשני הצדדים. אמנם צפויות בעיקר המשך ירידות, ובהחלט נוכל להבחין בכך ביתר שאת באם השער יחתוך בשלב הבא כלפי מטה עוד יותר ויפרוץ את קו התמיכה. עם זאת אנו עשויים לראות בטווח הקצר דווקא עליות שיבטאו מימושים, אולם אין להוציא מכלל אפשרות שהמגמה השוורית תמשיך מעבר לכך, כהמשך ליציאה מתיקון טכני, על אף, שכאמור, הסיכויים לכך נמוכים בשלב זה ממגמה דובית צפויה, שנראית כרגע יותר ריאלית.

מדד תל-אביב 25
הדומיננטיות שניכרה אצל המוכרים, כפי שהובא בסקירה הקודמת, באה לידי ביטוי ביום המסחר הראשון של שבוע המסחר החדש. הירידות המשמעותיות טרם ניסיון העליות ה"אנמיים" של ימי המסחר האחרונים, שלוו בירידות חדות נוספות של יום המסחר הראשון של שבוע המסחר הנוכחי רק העצימו את ההערכה שהיד השולטת היא של המגמה הדובית. יום המסחר האחרון נתן את האות לכניסה אפשרית לפוזיציית שורט שעשויה להיות בהחלט ריווחית. בשלב זה ההערכה היא שהשער לא יתקשה להמשיך מטה גם מעבר לקו התמיכה הקרוב ואף בהמשך בכניסה לתיקון טכני, ואף ספק אם יעצור בשער 915 הנקודות, אלא ייתכן ורק בקו התמיכה המשמעותי במחיר 907.5 הנקודות לערך, וגם אז כלל לא בטוח שפניו לא תהיינה מועדות מטה גם בהמשך. כל המהלך עשוי להיות אמנם מלווה בכמה עצירות "ביניים" באותן נקודות שצוינו, אולם ספק רב באם אלו יבלמו את המהלך, לפחות כפי שנראים כרגע פני הדברים.

מדד דאו-ג'ונס
עדיין המדד מנסה את כוחו במעלה הגרף, אולם ככל שעוברים ימי המסחר כך מתגבשת יותר ויותר התמונה שניסיונות אלו הינם בבחינת כוח הולך ונחלש. אמנם בפועל אנו עדים עדיין לעליות שערים, אולם ככל שבוחנים את הדברים מקרוב ניתן לשים לב שה"שור" הולך ודועך בכוחו, קווי ההתנגדות שנפרצים אינם מצליחים לשמש כקווי תמיכה, ובו בעת גם נפח המסחר הולך ויורד. כל הסימנים מצביעים כרגע שבשלב הקרוב, אולי קצת יותר מאוחר, אולי קצת יותר מוקדם, אנו צפויים להבחין במגמת ירידות שמתחילה דרכה מטה במורד הגרף. עדיין אין איתות מתאים לכניסה לפוזיציה מסוג זה, אולם מאידך - שאיפה להיכנס דווקא לעסקה בלונג נראית מאוד מסוכנת ולא כדאית.

נאסדק
הגם שהמשיכו במהלך שבוע המסחר החולף עליות השערים, כפי שבסקירה הקודמת נמסר שאכן תהיה אפשרות שכזו, עדיין גם מדד זה, כמו גם מדד הדאו-ג'ונס, מספק תמונה די דומה. הנאסדק ממשיך לכאורה בעליות, תוך יצירת מבנה מחירים עולה. אולם יש לשים לב שגם במקרה זה קווי ההתנגדות שנפרצים אינם הופכים כמקובל לקווי תמיכה וניכרת מגמה מעורבת עם נטייה קלה לעליות שערים בלבד. מה גם שכל התיקונים שבוצעו במהלכים האחרונים לא הגיעו למצב של תיקון אמיתי ו"בריא", קרי - לא נכנסו לתיקון טכני שיכול לספק יותר "שקט נפשי" שאכן מדובר במהלך עליות ממשי שיש לסמוך עליו, בעוד נפחי המסחר בכיוון העולה הולכים ומתמעטים. אמנם אין להתעלם מאפשרות שבכל זאת נמשיך ולראות עליות שערים, ובעיקר אם המשך השבוע יתאפיין ב"בדיקת" המחיר לאחר שנפרץ קו השיא האחרון, אולם בכל זאת כל הנתונים מספקים את ההערכה בדבר אפשרות צפויה בקרוב לתחילתן של ירידות של שערים במדד.

מדדים עולמיים מבית פורקס פרוז

הכותב, רן טוביה, [email protected] , מנכ"ל חברת "מעוף פיננסי" www.maoffinance.co.il , נושא הכשרה של דירקטור. עוסק בהשקעות בשוק ההון בכלל, וסוחר ותיק בעל ניסיון עשיר ומומחיות רבה בתחום מסחר בפורקס בפרט. כותב מאמרים בתחום ומעלה סקירות. מדריך סוחרי מט"ח מתחילים ומתקדמים במסגרת קורסים. מלווה סוחרים במפגשים של "אחד על אחד" באופן שמעצים הישגיהם ומסייע בידם להשיג מטרות ויעדים שהציבו לעצמם בתחום, תוך בקרה על פעילותם וגיבוש אסטרטגיות התואמות צרכיהם האינדיווידואליים ומייעלות ביצועיהם.

אזהרה: אין במובא משום המלצה לרכוש מכשיר השקעה פיננסי כלשהו או לסחור בהם. כמו-כן, אין במובא משום ערובה להצלחה. העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד. חשוב להדגיש שמסחר בשוק ההון נושא פוטנציאל רווח גבוה, אך גם טומן בחובו סיכון רב.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ענבר צייגר


 


מאמרים נוספים מאת ענבר צייגר
 
סקירת מדדים שבועית 14.12.09
מדד דאו-ג'ונס - אין למעשה הרבה חדש לגבי מדד זה מכפי שהובא בסקירה הקודמת. עדיין ניכר מאבק עיקש בין הקונים והמוכרים, בעוד הדבר מקבל את ביטויו בגרף מדשדש לאורך זמן רב יחסית. כמו-כן, אנו עדיין מוצאים שגל העליות נחלש, המומנטום גם הוא "מדשדש" ועם הפנים לכוח הולך ודועך, ובנוסף, גם האינדיקאטורים האחרים מצביעים על סיפור דומה

סקירת מט"ח שבועית 14.12.09
14/12/09 | מט"ח
דולר שקל: כמעט ואין שינוי מהסקירה משבוע שעבר. כפי שנמסר, קשה היה לומר שגל הירידות שפקד את המטבע האמריקאי הגיע לסיומו, ואכן גילינו במהלך שבוע המסחר החולף, שלאחר פתיחת מסחר בעליות, שאף חצו את המחיר 3.8000 ושאיפשר להיכנס לעסקת לונג צנועה, שהניבה רווח עד לקו ההתנגדות, מצאנו לאחר מכן שוב ירידות שערים שלוו בהתחזקותו של המטבע הישראלי דווקא.

סקירת נאסדק ודאו ג'ונס שבועית 7.12.09
08/12/09 | שוק ההון
מדד דאו-ג'ונס - אכן האפשרות להמשך עליות, כפי שהובא בסקירה הקודמת, בא לידי ביטוי בשבוע המסחר החולף. יחד עם זאת, גם כן כפי שנמסר בסקירה הקודמת, גל העליות הולך ונחלש.

סקירת מט"ח שבועית 7.12.09
08/12/09 | מט"ח
דולר שקל: כפי שהובא בסקירה הקודמת - הצפי לירידות בשבוע המסחר החולף אכן לא אכזב. כמו-כן הומלץ לסוחרים שלא "ללכת שולל" אחר המגמה הדובית המסתמנת היות שעדיין ניכר הכוח אצל הרוכשים. גם תסריט זה אכן התממש - ביום המסחר האחרון של השבוע החולף הגיעו עליות משמעותיות באופן יחסי לאחר שבוע של ירידות שערים של הדולר מול עמיתו הישראלי

סקירת מט"ח שבועית 30.11.09
30/11/09 | מט"ח
דולר שקל: אכן מי שפעל בהתאם להנחיות שהובאו בסקירה הקודמת - מסתבר בדיעבד שהפעיל בהחלט "שכל ישר". הסימנים הצביעו שאכן אנו עומדים בפני מהלך תיקונים לגל העליות שקדם לו, ושלגביו הופיעו סימני בלימה, אך בד בבד הסוחרים הוזהרו להיות עם היד על "הדופק" עם פוזיציות השורט. בפועל אכן נר ההיפוך שאותת על אפשרות לכניסה לפוזיציה דובית נפרץ וכניסה למהלך יורד היה נכון וראוי.

סקירת מדדים שבועית 30.11.09
30/11/09 | שוק ההון
הסקירה משבוע שעבר הוכיחה עצמה. הומלץ שלא להמשיך ולהסתמך על המשך עליות אפשריות, ובוודאי שלא להיגרר אחר פוזיציות שווריות, וזאת חרף העובדה שהמגמה ממשיכה להיות עולה, כמו גם קו המגמה עצמו. הצפי לירידות שערים רק הלך וגבר, ואכן צפינו בו במהלך שבוע המסחר החולף.

סקירת מכשירים כלליים 23-27/11/09
25/11/09 | השקעות
מדדים עולמיים וניתוח פנדומנטלי מבית פורקס פרוז, פורטל מסחר במט"ח הכותב, רן טוביה, [email protected] , מנכ"ל חברת "מעוף פיננסי" www.maoffinance.co.il , נושא הכשרה של דירקטור. עוסק בהשקעות בשוק ההון בכלל, וסוחר ותיק בעל ניסיון עשיר ומומחיות רבה בתחום מסחר בפורקס בפרט. כותב מאמרים בתחום ומעלה סקירות. מדריך סוחרי מט"ח מתחילים ומתקדמים במסגרת קורסים. מלווה סוחרים במפגשים של "אחד על אחד" באופן שמעצים הישגיהם ומסייע בידם להשיג מטרות ויעדים שהציבו לעצמם בתחום.

סקירת מט"ח שבועית 23-27/11/2009
25/11/09 | מט"ח
ניתוח טכני ושערים מצטלבים מבית פורקס פרוז, פורטל מסחר במט"ח הכותב, רן טוביה, [email protected] , מנכ"ל חברת "מעוף פיננסי" www.maoffinance.co.il , נושא הכשרה של דירקטור. עוסק בהשקעות בשוק ההון בכלל, וסוחר ותיק בעל ניסיון עשיר ומומחיות רבה בתחום מסחר בפורקס בפרט. כותב מאמרים בתחום ומעלה סקירות. מדריך סוחרי מט"ח מתחילים ומתקדמים במסגרת קורסים. מלווה סוחרים במפגשים של "אחד על אחד" באופן שמעצים הישגיהם ומסייע בידם להשיג מטרות ויעדים שהציבו לעצמם בתחום.

נאסדק ודאו ג'ונס - סקירת מדדים שבועית
16/11/09 | שוק ההון
מדדים עולמיים ויומן אירועים כלכליים מבית פורקס פרוז, פורטל מסחר במט"ח הכותב, רן טוביה, [email protected] , מנכ"ל חברת "מעוף פיננסי" www.maoffinance.co.il , נושא הכשרה של דירקטור. עוסק בהשקעות בשוק ההון בכלל, וסוחר ותיק בעל ניסיון עשיר ומומחיות רבה בתחום מסחר בפורקס בפרט. כותב מאמרים בתחום ומעלה סקירות. מדריך סוחרי מט"ח מתחילים ומתקדמים במסגרת קורסים. מלווה סוחרים במפגשים של "אחד על אחד" באופן שמעצים הישגיהם ומסייע בידם להשיג מטרות ויעדים שהציבו לעצמם בתחום.

סקירת מט"ח שבועית 16-20/11/2009
16/11/09 | מט"ח
ניתוח טכני ושערים מצטלבים מבית פורקס פרוז, פורטל מסחר במט"ח הכותב, רן טוביה, [email protected] , מנכ"ל חברת "מעוף פיננסי" www.maoffinance.co.il , נושא הכשרה של דירקטור. עוסק בהשקעות בשוק ההון בכלל, וסוחר ותיק בעל ניסיון עשיר ומומחיות רבה בתחום מסחר בפורקס בפרט. כותב מאמרים בתחום ומעלה סקירות. מדריך סוחרי מט"ח מתחילים ומתקדמים במסגרת קורסים. מלווה סוחרים במפגשים של "אחד על אחד" באופן שמעצים הישגיהם ומסייע בידם להשיג מטרות ויעדים שהציבו לעצמם בתחום.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI