דף הבית הודעות לעיתונות עסקים, מימון וכספים העניין בבתי ספר למנהל עסקים שורד תפיסת עלויות
העניין בבתי ספר למנהל עסקים שורד תפיסת עלויות
חיים נוי 20/04/22 |  צפיות: 274

העניין בבתי ספר למנהל עסקים שורד תפיסת עלויות

סקר עולמי מגדיר שינויים הנגרמים כתוצאה ממגפה בתארי MBA ותואר שני במנהל עסקים

רסטון, וירג'יניה, 19 באפריל 2022, (GLOBE NEWSWIRE) :

המועצה לקבלה ללימודי ניהול למוסמכים (GMAC™), ארגון עולמי של בתי ספר מובילים לתארים מתקדמים בעסקים, פרסמה היום את סקר הסטודנטים הפוטנציאליים של GMAC – דו"ח סיכום 2022, הבוחן כיצד השתנו העדפות המועמדים במהלך מגפת קוביד-19. הדו"ח התבסס על תגובות לסקר של יותר מ-6,500 אנשים ברחבי העולם שהביעו עניין בלימודים עסקיים לתארים מתקדמים בשנת 2021. בעוד שהעלות נותרה דאגה עיקרית בכלכלה הדינמית של ימינו עם שוק עבודה מהיר ואינפלציה עולה, מועמדים מרחבי העולם ממשיכים לתפוס את ההשכלה הניהולית לתואר שני כדרך בדוקה להתקדמות מקצועית ולמצב את עצמם כדי להשיג את מטרותיהם, בהתאם לרמות שלפני המגפה. ברחבי העולם, 4 מתוך 5 מועמדים הצהירו כי תואר שני במנהל עסקים מאפשר להם להתבלט בעבודה. באופן דומה, תוכנית MBA במשרה מלאה ממשיכה להיות אפשרות התוכנית הפופולרית ביותר, כאשר 1 מתוך 4 מכל המועמדים מעדיפים את הפורמט של שנתיים במשרה מלאה ועוד 1 מתוך 5 המעדיף את הפורמט של שנה אחת במשרה מלאה.

"בעוד המגפה שינתה היבטים של נוף החינוך לניהול בוגרים, התפיסות הבסיסיות של הערך של חינוך לניהול לתארים מתקדמים באופן כללי ואת MBA במיוחד, ממשיכות להישאר איתנות", אמר סנגיט צ'ופלה, נשיא ומנכ"ל GMAC. "בעוד שיש עדיין התפתחויות ביעדי המחקר המועדפים על המועמדים, פורמטי המסירה, מסלולי הקריירה והתפיסות של מדיניות מבחני הקבלה, אם אי פעם היו חששות שהמגפה והשפעותיה יפחיתו את התפיסות של שאיפות בתי הספר למנהל עסקים לגבי הערך של תואר, הממצאים האחרונים של GMAC של סקר הסטודנטים הפוטנציאליים אמורים לסייעלהם ".

ממצאים מרכזיים אחרים

יותר מועמדים מעדיפים ללמוד קרוב יותר לבית בזמן שארה"ב ואירופה מגבירות את התחרות שלהן על מועמדים בינלאומיים

יותר מועמדים משווקי מובייל מסורתיים בוחרים ללמוד קרוב יותר לבית מאשר לפני המגפה. כך למשל, בקרב מועמדים ממרכז אסיה ודרום אסיה, שיעור המעדיפים ללמוד לימודים בינלאומיים ירד מ-89% ל-73% בין 2019 ל-2021. בקרב מועמדים ממזרח ומדרום מזרח אסיה, גם ההעדפה ללימודים בינלאומיים ירדה מ-92% ל-87% בין 2020 ל-2021, אינדיקציה אפשרית לכך שהלימודים בחו"ל הוגבלו בשל הגבלות התנועה הנגרמות על ידי מגפה.

בקרב מועמדים בינלאומיים – מועמדים שיעד הלימודים המועדף עליהם שונה ממדינת האזרחות שלהם – כמעט אותו שיעור אמר ב-2021 שארה"ב ומערב אירופה הן היעד המועדף עליהן (39%, בהתאמה). בקרב מועמדי MBA בינלאומיים בפרט, ארה"ב היא היעד המועדף של מחצית (50%), הרחבת ההובלה שלה על פני המקום השני מערב אירופה (28%) בין 2019 ל -2021. בינתיים, מערב אירופה נותרה היעד המועדף על יותר ממחצית המועמדים לתואר שני בעסקים בינלאומיים.

האמונה בערך החינוך המקוון המלא נותרה נמוכה בעוד שהקבלה של פורמטים היברידיים עולה

המועמדים רואים ערך גבוה יותר בחוויית בית הספר למנהל עסקים בהשוואה לאינטרנט כאשר שיעור המועמדים שהשתתפו בסקר המעדיפים תוכניות מקוונות מלאות נשאר קבוע. בקרב סטודנטים פוטנציאליים גלובליים שהשתתפו בסקר בשנת 2021, רובם חולקים על כך שתוכניות לתואר מקוון מציעות ערך זהה לזה של תוכניות בקמפוס (73%). כמעט 4 מתוך 5 חולקים על כך שהזדמנויות הרשת שוות ערך, ו -2 מתוך 3 חולקים על כך שהזדמנויות הקריירה זהות. עם זאת, השקפות שליליות אלה התרככו מעט בין 2020 ל-2021.

יחד עם זאת, ההעדפה לדגמים היברידיים עלתה משמעותית על פני סוגי המועמדים, במיוחד אלה המעדיפים תוכניות MBA מנהלים, במשרה חלקית וגמישה (44%, מ-30% ב-2019), אך גם אלה שרוצים ללמוד במשרה מלאה כדי להרוויח תואר שני בעסקים (20%, מ-13% ב-2019) או MBA (13%, מ-7% ב-2019). ברחבי העולם, 20% מהמועמדים שהשתתפו בסקר ב-2021 מעדיפים מסירת תוכניות היברידיות, לעומת 14% לפני המגפה. גם מועמדי מיעוטים בארה"ב (28%) מביעים עניין בתוכניות היברידיות, עלייה משמעותית מהרמה שלפני המגפה.

הייעוץ ממשיך להתעלות על תחומי העניין הפוטנציאליים של הסטודנטים, אבל הטכנולוגיה עדיין במגמת עלייה

בקרב מועמדים בארצות הברית, שבה "ההתפטרות הגדולה" זעזעה את שוק העבודה, 42 אחוזים מזדהים כ"מחליפים קריירה" - שמטרתם לשנות תעשיות או תפקידים על ידי קידום תואר עסקי - גבוה משמעותית מהרמות הגלובליות של 32%. כפי שהיה לפני המגפה, ייעוץ ממשיך להיות התעשייה העליונה ותפקוד עבודה הן גברים ונשים מועמדים שואפים. אבל יש עניין גובר בתעשיית הטכנולוגיה, במיוחד בקרב מחליפי קריירה (50%) וסטודנטים לתואר ראשון שאינם עסקים (49%). יתר על כן, בין 2019 ל-2021, העניין בטכנולוגיה עלה גם בקרב נשים (29% עד 34%).

"ככל שאנשים תופסים את העבודה אחרת אחרי המגפה, רבים הופכים להיות יותר פתוחים למגוון נתיבי הקריירה האפשריים שהם יכולים להמשיך בהם. מעודד לראות שיותר נשים רודפות אחר תואר עסקי כדרך לבנות קריירות בתעשיית הטכנולוגיה", אמרה ג'וי ג'ונס, סמנכ"לית מוצר ומנהלת כללית של הערכות ב-GMAC. "חינוך עסקי לתארים מתקדמים ממשיך להיות מבוקש מאוד מכיוון שהוא פותח את הדלת למגוון רחב של תעשיות ותפקידי עבודה, כולל תחומים שפחות חשבו עליהם או לא נחשבו בעבר על ידי מועמדים מסורתיים המבקשים להיכנס לבתי ספר לעסקים"/

בדיקת מדיניות אופציונלית וויתור הובילה לתוצאות לא מכוונות

ברחבי העולם, רוב המועמדים מסכימים כי בחינות הקבלה משפרות את ההגינות והשקיפות של הקבלה לבתי ספר למנהל עסקים. רובם גם מסכימים כי הבחינות משפרות את אמינות בתי הספר בהערכת המועמדים וממחישות את החשיבות שהם מייחסים לאיכות התלמידים שהם מודים בהם. מגמה ברורה בתגובות לסקרים היא שמועמדים בינלאומיים רואים את מבחני הקבלה בצורה חיובית במיוחד. כמחצית אומרים שהשימוש של בית ספר בבחינות הקבלה הוא אינדיקטור לאיכות התוכנית ומהווה קריטריון חשוב לשקול להגיש מועמדות לבית ספר זה, וכפליים מועמדים בינלאומיים מסכימים מאשר לא מסכימים כי בחינות הקבלה הן דרך יעילה לקבוע אילו תלמידים לקבל. בנוסף, כ-2 מכל 5 סטודנטים פוטנציאליים מסכימים כי הקריטריונים לוויתור על בחינות מורכבים ואינם חלים על חלק גדול מהמועמדים, וכ-1 מכל 3 אומרים ויתורים לטובת מועמדים שאינם מוכנים באופן לא פרופורציונלי לתוכנית לתואר שני בעסקים.

"הנתונים מראים כי למועמדים פוטנציאליים יש רגשות מעורבים לגבי ויתור על מבחן ומדיניות אופציונלית בגלל המורכבות שלהם ותפיסות של שקיפות והוגנות מופחתת. מגמה זו של תפיסה היא חריפה במיוחד בקרב סטודנטים בינלאומיים", אמרה מאייט סלזר, סמנכ"לית שיווק ב- GMAC. "ההשלכות הלא מכוונות של מדיניות מבחן אופציונלי וויתור עשויות להיות שהן עלולות להשפיע לרעה על תפיסת המחויבות לאיכות התלמידים של תוכניות המציעות אותם".

במשך יותר מעשור, סקר הסטודנטים הפוטנציאליים סיפק לבתי הספר למנהל עסקים לתארים מתקדמים בעולם תובנות קריטיות על תהליכי קבלת ההחלטות של אלה השוקלים כעת להגיש בקשה לתוכנית חינוך לניהול תארים מתקדמים באמצעות mba.com - אתר GMAC לסטודנטים פוטנציאליים לתואר שני לעסקים. השנה, כדי להגביר את רוחבם ועומקם של קולות הסטודנטים הפוטנציאליים המשתקפים בדו"ח זה, כל האנשים שנרשמו לחשבון mba.com בחודש הקודם הוזמנו לסקר של החודש שלאחר מכן. בנוסף, בפעם הראשונה, המדגם של נרשמי mba.com נוספה על ידי סטודנטים פוטנציאליים שהשתתפו באירועים שאירחו את סיור MBA, ביקרו באתר BusinessBecause , או נרשמו ל- NMATעל ידי מבחן GMAC בהודו - כולם גם מאפייני GMAC. בקרו בכתובת GMAC.comכדי לקרוא את הדו"ח המלא.

אודות GMAC

המועצה לקבלה ללימודי ניהול למוסמכים (GMAC™) היא ארגון מכוון משימה של בתי ספר למינהל עסקים למוסמכים מובילים מכל העולם. GMAC שנוסד ב-1953 יוצר פתרונות וחוויות שמאפשרים לבתי ספר למינהל עסקים ולמועמדים לגלות, להעריך ולהתחבר, אלה עם אלה, טוב יותר.

GMAC™ מספקת מחקר ברמה עולמית, כנסים של הענף, כלי גיוס והערכות לענף לימודי הניהול למוסמכים, וגם כלים, משאבים, אירועים ושירותים שעוזרים להדריך מועמדים במסע ההשכלה הגבוהה שלהם. הבחינה Graduate Management Admission Test™ (GMAT™) שבבעלות וניהול GMAC היא ההערכה לבתי ספר למינהל עסקים למוסמכים שנעשה בה השימוש הרחב ביותר.

יותר מ-12 מיליון מועמדים ללימודים של מנהל העסקים או MBA ביקרו באתר של GMAC mba.com -כדי ללמוד על תוכניות לתואר שני במנהל עסקים וכדי לבחון אפשרויות לבחירת בית ספר למינהל עסקים, להתכונן ולהירשם למבחנים, ולקבל ייעוץ על תהליך הקבלה לתוכניות MBA ומאסטר עסקי. BusinessBecauseו-The MBA Tour הן חברות בנות של GMAC™, ארגון גלובלי עם משרדים בסין, הודו, בריטניה וארצות הברית.

למידע נוסף על עבודתנו בקרו www.gmac.com

ליצירת קשר:

Teresa Hsu
Sr. Manager, Media Relations
202-390-4180 (mobile)
[email protected]

קובץ PDFהקשור להודעה זו זמין בקישור http://ml.globenewswire.com/Resource/Download/d3170b54-b044-4d0c-8850-b3334540861a

*** הידיעה מופצת בעולם על ידי חברת התקשורת הבינלאומית GlobeNewswire


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 חיים נוי

חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי של סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, לשעבר עורך ראשי של סוכנות הידיעות עתים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים



 


מאמרים נוספים מאת חיים נוי
 
בומברדייה חושפת זהות מותג חדש ונועז ברחבי העולם בזמן שהחברה נוסקת לעבר עתיד שאפתני
*לוגו חדש חוגג את המעבר המוצלח של החברה לתעופה עסקית טהורה. הסמל עצמו, בומברדייה מאך, מציג צללית של מטוס השובר את מחסום הקול, בעוד משיכות הרוח מעל כנף מתייחסות למורשת החברה

קבוצת זאהיד מוכרת כ"מעסיק המוביל במזרח התיכון לשנת 2024"
ביום חמישי, 18 בינואר 2024, ג'דה, ממלכת ערב הסעודית: מכון המעסיקים המובילים (Top Employers) הכיר בקבוצת זאהיד (Zahid Group ) כמעסיק מוביל במזרח התיכון לשנת 2024, והציב את הקבוצה בין 10% המעסיקים המובילים בממלכת ערב הסעודית.

משרד עורכי דין רוזן המדורג ראשון מעודד את משקיעי Perion Network Ltd. לקבל ייעוץ
משרד עורכי דין רוזן המדורג ראשון מעודד את משקיעי Perion Network Ltd. לקבל ייעוץ לפני מועד אחרון חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – PERI

רוזן, יועץ השקעות מוביל, מעודד את משקיעי Checkpoint Therapeutics, Inc לקבל ייעוץ
רוזן, יועץ השקעות מוביל, מעודד את משקיעי Checkpoint Therapeutics, Inc לקבל ייעוץ לפני מועד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – CKPT

רוזן, משרד עורכי דין מהשורה הראשונה, מעודד את משקיעי Ocugen, Inc לקבל ייעוץ
רוזן, משרד עורכי דין מהשורה הראשונה, מעודד את משקיעי Ocugen, Inc לקבל ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך שהוגשה לראשונה על ידי המשרד – OCGN

רוזן, יועץ למשקיעים גלובלי, מעודד את משקיעי AST SpaceMobile, Inc. לקבל ייעוץ
רוזן, יועץ למשקיעים גלובלי, מעודד את משקיעי AST SpaceMobile, Inc. לקבל ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – ASTS

רוזן, משרד עורכי דין מוביל, מעודד את משקיעי HireRight Holdings Corporation לקבל ייעוץ
רוזן, משרד עורכי דין מוביל, מעודד את משקיעי HireRight Holdings Corporation לקבל ייעוץ בתביעה ייצוגית בניירות ערך – HRT

ריסקיפייד תדווח ב-15 במאי על התוצאות הכספיות לרבעון הראשון של 2024
חברת ריסקיפייד ‏Riskified Ltd ‏(NYSE: RSKD), מובילה בתחום הפתרונות למניעת הונאות מסחר אלקטרוני ובתחום פיתוח פתרונות חכמים לניהול סיכונים, הודיעה היום כי תפרסם את התוצאות הכספיות שלה לרבעון הראשון של שנת 2024 לפני פתיחת השוק ב-15 במאי 2024. בתאריך זה, חברי ההנהלה יקיימו שיחת ועידה אשר תשודר בשעה 8:30 בבוקר ET, במהלכו ידונו בעסקי החברה ובתוצאות הכספיות.

סגן נשיא ExaGrid למכירות באזור EMEA ו-APAC מונה למנהל ערוץ אזורי
אנדי וולסקי הוכר ברשימת ראשי הערוצים של CRN בריטניה לאזור EMEA ו-APAC

EIG MidOcean Energy משלימה רכישה של 20 אחוזים ממניות Peru LNG
MidOcean Energy ("MidOcean"), חברת גז טבעי נוזלי (LNG) שהוקמה ומנוהלת על ידי EIG, משקיעה מוסדית מובילה במגזרי האנרגיה והתשתיות העולמיים, הודיעה היום על השלמת ההסכם עליו הכריזה קודם לכן לרכישת 20 אחוזים ממניות SK earthon ‏("SK") ב-Peru LNG ‏("PLNG"), הבעלים והמפעילה של המתקן הראשון בדרום אמריקה לייצוא גז טבעי נוזלי.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI