דף הבית חברה, פוליטיקה ומדינה אקטואליה פעם היו פליטות פה בתקשורת היום...
פעם היו פליטות פה בתקשורת היום...
tenst 30/09/09 |  צפיות: 10766

במאמר הקודם, סקרנו את ריקודי ההלוך וחזור של אנשי תקשורת בכירים (כדוגמת: רזי ברקאי, רינה מצליח, בן כספית, יאיר לפיד ועפר שלח) בין תפקידים ככתבים לבין פרשנים ומביעי דעה.

כפי שכתבנו, זו אחת הסיבות שכתבים אלו נכשלים לא פעם בפיהם או בקולמוסם.

זה הזמן לגשת לבטן הרכה ולראות מה היו פליטות הפה של אנשי תקשורת אלה (בניגוד לאיש תקשורת אחר שכולנו מכירים את פליטת הפה שלו...)

בן כספית

מרץ 2006 : "פמיניזם זה כמו הסכסוך הפלשתינאי" מכריז בן כספית.

שירית בן ישראל, כתבה על אמירה זו של כספית תגובה הולמת:

"למה הוא לא שולט על פיו?. לעיתים, אני מרגישה שכספית מעתיק, ושלא בחן, את המניירות, השפה והקודים, הנהוגים ומקובלים על מגרשי הכדורגל, של בית"ר, מכבי, הפועל וכל השאר, אל מסך התוכנית. אז מי הוא בעצם מי?, אני תוהה, ביני לבין עצמי. הנשים הם הפלשתינאים, או אולי המחבלים המתאבדים, או אולי 72 הבתולות, והגברים הם היהודים?"

אוקטובר 2008: אתר חדשות מחלקה ראשונה – הכתב יואב יצחק

"בן כספית פרסם פרוטוקול מפגישת עמיר פרץ ודן חלוץ, מייד לאחר מלחמת לבנון השנייה אלא שבן כספית, שלא הצטיין בעבר בשמירה על מקורות, חוטא שוב למקורותיו...אלא שבן כספית, בניסיון מגושם לטשטש מהיכן קיבל את הפרוטוקול... מקשקש ברשימתו יתר על המידה, כאשר הוא כותב על קרב איתנים מתמשך "בין שני תתי-אלופים...השניים הם המזכיר הצבאי של השר תת-אלוף איתן דנגוט, וראש המטה של השר תת-אלוף מיכאל (מייק) הרצוג" בן כספית ממשיך: "בשיחה בין חלוץ לפרץ עולה שמו של תת-אלוף דנגוט. הנזק שנגרם לו כבד. יחד עם זאת, בבדיקה שקיימנו, עולה כי אין לתת-אלוף הרצוג קשר ישיר להעברת תמליל השיחה למעריב".

הנה כי כן בן כספית חוטא למקורותיו, כאשר הוא מקשקש וכותב למי אין קשר, לטענתו, להדלפה למעריב (לו עצמו) ומכוון בעצם למי כן... עיתונאי רציני יותר היה שומר על הקוד הבסיסי: לא מדברים על מקורות מידע, מטוב עד רע."

דצמבר 2005: תוכנית "ישראל בוחרת" בערוץ הראשון:

דיווח מאתר www.omedia.co.il

בתגובה לדברים שלל חה"כ בראכה את האנלוגיה בין ציבור המתנחלים ביו"ש לערבים הישראלים, ואמר: "אני לא מקבל שום אנלוגיה בין הקיום שלי לבין הקיום של המתנחלים. המתנחלים הם גוזלי אדמות. הם כובשים. וכל אנלוגיה היא הזויה ומופרכת".

המנחה בן כספית לא גינה כמתבקש את הכינויים בהם השתמש בראכה, אלא אף הסכים עמו תוך הפגנת דעה פוליטית אישית: "אני יחד איתך, דוחה את האנלוגיה הזו".

לעוד פנינים צפו במהדורת השבט סיקור חדשות סאטירי האוביקטיבית ביותר במדינה


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 tenst


 


מאמרים נוספים מאת tenst
 
ערוץ 10 והכוכבים
09/11/09 | טלוויזיה
היסטוריה קצרה של ערוץ 10 וצמד המגישים של "חדשות 10"

פעם היו פליטות פה בתקשורת היום...
30/09/09 | אקטואליה
משפטים שנאמרו ע"י עיתונאים (בעיקר בן כספית) שאחר כך התבררו כשקר גס או סתם שטותיות מביכות ומה שבטוח חוסר אוביקטיביות של עיתונאי.

פעם בתקשורת היו פליטות פה היום....
כידוע אנשי תקשורת בישראל הם גם מעצבי דעת קהל. כן התקשורת ה"אוביקטיבית" שלנו מעסיקה אנשים, שלמעשה אינם אבירי הדיווח החדשותי הטהור, אלא אבירי הבעות דעה אישית על כל צעד ושעל. עד כאן הבעיה קטנה, אך כמובן, כאשר אדם מביע את דעותיו, מתחילות גם פליטות הפה או הקולמוס.

אתר סאטירה חדש שנותן לאטמה לתקשורת
לקרולין גליק נמאס לראות כיצד כשלונות, הטיות, וחוסר אתיקה מצד התקשורת עוברים ללא תגובה. היא גייסה את אראל סג"ל וצוות כותבים מוכשר כדי להקים את האתר הסאטירי החדש "לאטמה".

לאטמה לתקשורת
האתר החדש יעקוב מימין אחרי התקשורת הכתובה והמשודרת וינציח את הטעויות הכשלים והפדיחות של עיתונאינו האמיצים. את האתר הקימה קרולין גליק, עורכת ופובליציסטית בכירה ב"ג'רוזלם פוסט", משום ש"נמאס לה להתעצבן לבד".
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI