דף הבית הודעות לעיתונות ספורט Preqin מפרסמת מדריך טריטוריה חדש: נדל"ן בערב הסעודית 2023
Preqin מפרסמת מדריך טריטוריה חדש: נדל"ן בערב הסעודית 2023
חיים נוי 13/02/23 |  צפיות: 641

Preqin מפרסמת מדריך טריטוריה חדש: נדל"ן בערב הסעודית 2023

הכסף הנזיל מסתכם ב-537 מיליון דולר

לונדון, 13 בפברואר 2023, (GLOBE NEWSWIRE) :

Preqin, המובילה העולמית בנתונים, כלים ותובנות אודות נכסים אלטרנטיביים, פרסמה את מדריך הטריטוריה של Preqin: נדל"ן בערב הסעודית 2023. מהדו"ח עולה כי בעוד שגיוס ההון עבור קרנות נדל"ן סגורות בערב הסעודית מואט בשנים האחרונות, ייתכן שתהיה עלייה בפעילות השנה כאשר מספר קרנות פתוחות כיום להשקעה.

סדרת מדריכי הטריטוריה שלPreqinמעניקה למשקיעים תובנות מונעות נתונים אודות אלטרנטיבות והזדמנויות בשוק או באזור מסוים.

השקעות מונומנטליות בנדל"ן מתוכננות בסעודיה

הנדל"ן נמצא בלב ליבו של החזון העתידי של ערב הסעודית. הממלכה עשירה בהכנסות מנפט, אך גם מטפחת מימון פרטי ומומחיות ממקורות מקומיים ובינלאומיים כדי שתוכל לספק את השאיפות שלה בהתאם לתוכנית Vision 2030. ויותר מכך, יש תוכניות לפיתוח השקעות מונומנטליות בנדל"ן, כמו פרויקט עיר המדבר נאום בשווי של 500 מיליארד דולר. נכסים אמנם מהווים מזמן מרכיב ליבה בפורטפוליו של המשקיעים בערב הסעודית, אך עדיין מדובר בשוק שאינו ממוסד לחלוטין. למשקיעים יש שפע של אפשרויות לקבל חשיפה לאזור, עם מסלולי גישה הכוללים קרנות להשקעה בנדל"ן (REIT), חשבונות מנוהלים בנפרד (SMA), עסקאות עם מועדונים ועסקאות ישירות, וקרנות מנוהלות פרטיות קטנות אך שאפתניות.

Preqin מציעה תובנות משופרות לאזור, והיא עוקבת כעת אחר 35 קרנות נדל"ן מנוהלות בערב הסעודית. הנתונים מראים כי הנכסים תחת ניהול (AUM) בקרנות מנוהלות סגורות בערב הסעודית מוערכים ב-3.2 מיליארד דולר בסוף יוני 2022, עם כסף נזיל שעומד על 537 מיליון דולר, רובו באסטרטגיות ליבה.

קצב גיוס הכספים עשוי להאט, אך אפשר לראות עלייה באופק

שוק גיוס הכספים באזור הואט בשנים האחרונות, כאשר מספר קרנות הנדל"ן הפרטיות קטן מדי שנה, לאחר שהגיע לשיא של 11 קרנות ב-2017. עם זאת, עשויה להיות עלייה בפעילות השנה, עם 9 קרנות נדל"ן פתוחות להשקעה שממוקמות בערב הסעודית. קבוצות ניהול הגדולות ביותר באזור, כפי שנמדדו בכספים שגויסו במהלך העשור האחרון, הן Blominvest Saudi Arabia (1.0 מיליארד דולר), Investor for Securities Company (903 מיליון דולר), ו-Jadwa Investment (747 מיליון דולר), ואחר כך Alkhabeer Capital ( 375 מיליון דולר), Al Rajhi Capital(336 מיליון דולר), Tharwat For Financial Securities (317 מיליון דולר), ו-Albilad Capital (304 מיליון דולר).

ויותר מכך, במונחים של סיכויים למשקיעים בינלאומיים, עם קרן ההשקעות הציבורית שלה (PIF), יש לערב הסעודית ישות שיכולה למשוך מומחיות והון למדינה. קרן ההון הריבונית AUM, בשווי 620 מיליארד דולר, היא כבר אחת המשקיעות הגדולות בעולם בנכסים אלטרנטיביים, עם מטרה אסטרטגית לספק גישה להון מהמגזר הפרטי ומשותפים אסטרטגיים אחרים, גם כדי לקבל חשיפה למומחיות בתחום הבינלאומי הקשור להון שכזה.

עם זאת, בעוד שאנליסטים של Preqin מאמינים שהיפוך במגמות הגיוס עשוי להיות אפשרות, יש לציין כי מדובר בפינה לא ברורה בשוק האלטרנטיבות, וקרנות רבות שנסגרו בשנים האחרונות לא חשפו את כמות ההון שהן גייסו.

דייוויד לורי, סמנכ"ל, ראש מחקר תובנות, אומר , "אנו רואים יסודות חזקים לנדל"ן בערב הסעודית. זה מומחש בידי התמ"ג של המדינה שעלה ב-8.6% בשנה ברבעון השלישי של 2022, כאשר האינפלציה היא בשיעור נמוך יחסית של 2.5%. בעוד שפעילות עסקאות הנדל"ן בכל המגזרים מוגבלת על ידי מחסור בהיצע, מגזר האירוח נהנה מפריחה לאחר קוביד-19, בבסיס ההתאוששות בתיירות הדתית וצמיחה מתמשכת בבידור ובכנסים".

עובדות מפתח של Preqin אודות הנדל"ן בערב הסעודית 2023:

· AUM: ה-AUM של הקרנות המנוהלות הסגורות בערב הסעודית הגיע ל-3.2 מיליארד בסוף יוני 2022

· קרנות: 9 קרנות נדל"ן בערב הסעודית, שנמצאות תחת מעקב של Preqin, מגייסות כעת הון

· כסף נזיל: הנתונים של Preqin מראים כי יש סכום של 537 מיליון דולר ככסף נזיל בקרנות נדל"ן סגורות בערב הסעודית

למידע נוסף, ולקבלת עותק מלא של הדו"ח, צרו קשר עם דוון בולס, מנהל שיווק בכיר, שיווק אזורי, שווקי צמיחה, בכתובת[email protected]

- נתוני Preqin Pro מכסים קרנות נדל"ן סגורות שאינן רשומות. הגרפים והטבלאות בדו"ח מיועדים לפלח שוק זה של שוק הנדל"ן בסעודיה בלבד

- כל ההתייחסות ל-'$' היא דולר ארה"ב (USD)

אודות Preqin

Preqin, Home of Alternatives™, מספקת לאנשי מקצוע פיננסיים, שמבצעים השקאות או הקצאות באלטרנטיבות, נתונים חיוניים ותובנות כדי שיוכלו לקבל החלטות בטוחות. היא תומכת בהם לאורך כל מחזור חיי ההשקעה עם מידע קריטי ופתרונות אנליטיקה מובילים. החברה הייתה חלוצה להציע שיטות קפדניות לאיסוף נתונים פרטיים במשך 20 שנה, ומאפשרת ליותר מ-200,000 אנשי מקצוע ברחבי העולם לייעל את האופן שבו הם מגייסים הון, לגלות מקורות לעסקאות והשקעות, ולהבין ביצועים ועדכונים.

למידע נוסף בקרו באתר www.preqin.com.

*** הידיעה מופצת בעולם על ידי חברת התקשורת הבינלאומית GLOBE NEWSWIRE


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 חיים נוי

חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי של סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, לשעבר עורך ראשי של סוכנות הידיעות עתים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים



 


מאמרים נוספים מאת חיים נוי
 
Nyxoah : אסיפות החברה יתקיימו ביום 12 ביוני 2024
דירקטוריון החברה מתכבד להזמין את מחזיקי ניירות הערך להשתתף באסיפת בעלי המניות השנתית של החברה, שתתקיים ביום רביעי, 12 ביוני 2024 בשעה 14:00 CET במושב החברה, או במקום אחר כפי שיצוין לפני מועד זה. אסיפת בעלי המניות השנתית תלווה מיד באסיפת בעלי מניות שלא מן המניין.

בית החולים ומרכז המחקר על שם המלך פייסל: מהפך מוביל במגזר הבריאות בערב הסעודית
אוניברסיטת הרווארד -- שמונה שנים לתוך חזון 2030, ערב הסעודית עשתה צעדים משמעותיים עם חידושים דיגיטליים וגישה משופרת לטיפול איכותי. השקעות אסטרטגיות בתשתיות, טכנולוגיה וכישרונות הובילו להתקדמות שחוללה מהפכה במתן טיפול למטופלים והעלתה את הסטנדרטים של שירותי הבריאות המקומיים.

Arqit מזהירה מנהלי אבטחת מידע מדוע עליהם לפעול כעת כדי לאבטח את הנתונים שלהם מוכנים לעולם הפוסט-קוונטי
Arqit Quantum Inc. (נאסד"ק: ARQQ, ARQQW) (Arqit), מובילה בהצפנה בטוחה בקוונטים, קוראת היום למנהלי אבטחת מידע ולצוותי אבטחה לטפל בדחיפות באסטרטגיות הטכנולוגיה הפוסט-קוונטית שלהם, כאשר המחשוב הקוונטי מתקדם במהירות

RunPod מגייסת 20 מיליון דולר בסבב גיוס Seed שהובל במשותף על ידי Intel Capital ו- Dell Technologies Capital
RunPod, ספקית הענן הראשונה עבור יישומי AI, מושכת מפתחים מתעשיות שונות ומאיצה את צמיחת הפלטפורמה

Apparel Group ו-Sandbox VR חברו יחד כדי להביא חדשנות של מציאות מדומה למזרח התיכון
שיתוף הפעולה יביא לפתיחת 25 מוקדים במזרח התיכון עד 2028

היטאצ'י אנרג'י תומכת בתפעול ארוך טווח של פרויקט אנרגיית הרוח הגדול ביותר בארה"ב המחובר ל-HVDC.
הסכם רב-שנתי מספק פתרונות שירות לפרויקט ההולכה SunZia, המחבר את חוות הרוח של ניו מקסיקו לרשת החשמל של אריזונה, ומגדיל את האנרגיה המתחדשת למדינות המערב

ATMECS Global מאיצה חדשנות בתחום ה-AI ומצטרפת לרשת השותפים של NVIDIA בתור יועצת פתרונות.
ATMECS Global, הידועה ביכולותיה בפתרונות טרנספורמציה דיגיטלית ופתרונות הנדסיים, מכריזה בגאווה על הצטרפותה לרשת השותפים של NVIDIA בתור יועצת פתרונות. ציון דרך זה מסמל רגע מכריע במסעה של ATMECS להגדיר מחדש את תחום ה-AI וה-ML, ומדגיש את מחויבותה לחדשנות ומצוינות באספקת פתרונות AI של הדור הבא.

הערים העשירות בעולם בשנת 2024
ארצות הברית מובילה בכל הנוגע למספר המיליונרים התושבים עם הון נזיל להשקעה של מיליון דולר או יותר, והיא בראש הרשימה עם 11 ערים מרחבי ארצות הברית ברשימת חמישים הערים בעולם כולל העיר ניו יורק, ששומרת בחוזקה על המקום הראשון בדו"ח הערים העשירות בעולם לשנת 2024, המתפרסם מדי שנה על ידי מומחי הגירת הון בינלאומיים Henley & Partners.

Anaqua חושפת את תוכנת הניהול IP PATTSY WAVE גרסה 8
מהדורה חדשה תעצים מומחי קניין רוחני עם יעילות תפעולית ופונקציונליות משופרות

Zenas BioPharma מודיעה על הגדלת סבב גיוס C בסך 200 מיליון דולר לקידום תוכניות פיתוח קליני ממוקדות אימונולוגיה בשלבים בינוניים ומאוחרים
מימון בהובלת SR One, NEA, Norwest Venture Partners ו-Delos Capital בהשתתפות משמעותית של Enavate Sciences, Longitude Capital ומשקיעים חדשים וקיימים אחרים ההכנסות לתמיכה בתוכניות פיתוח קליני מתמשכות בשלבים בינוניים עד מאוחרים עבור מוצר I&I המוביל של החברה, obexelimab
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI