דף הבית אינטרנט והחיים ברשת שיווק באינטרנט האינטרנט ככלי משלים למערך יחסי ציבור/אורי אטון
האינטרנט ככלי משלים למערך יחסי ציבור/אורי אטון
אורי אטון 09/11/09 |  צפיות: 3707

המחקרים אחרונים בתחום המדיה האינטרנטית,  מציגים את נקודות החוזק המרכזיות מהותיות לעסק המבקש להרחיב  את קהל לקוחותיו ולפעול באופן תמידי ועקבי לשימור הלקוחות הקיימים.

במחקר שנערך עבור האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות בישראל, מראה כי במדד האמינות בין כלל אמצעי התקשורת בישראל, מדורג האינטרנט במקום הראשון. עוד הוצג כ  - מעל 250 אלף בלוגים קיימים ופועלים כיום בישראל וכי למעלה מ- 210 אלף תגובות נרשמות מדי יום באתרים השונים. לבסוף, בכל 10 שניות בממוצע, נכתבת הודעה חדשה ברשת.

הרשתות החברתיות והעסקיות הפועלות באינטרנט צברו בשנים האחרונות תאוצה וגידול מדהימים. כך גם השימוש בהם ליצירת קשר בין המותג, החברה, המוצר והאישיות המשווקת.  לאחר הצטרפותן של רשתות חדשות בתחומי נישה, הבינו לקוחות וצרכני הקצה ברחבי העולם את כוחן. היום, יכול כל אדם מכל מקום להתעדכן בדיוק בנושאים המרכיבים את עולם התוכן הייחודי לו והמעניינים אותו. האינטראקטיביות מאפשרת לכל אדם גם להגיב ולהביע את דעתו לכל מסר ומסר,  להביע עמדה באמצעות הרשת, ולשתף ולחלוק תובנות, הערות וביקורות עם מאות אלפי גולשים אחרים החולקים תחומי עניין משותפים.

אינטרנט ככלי משלים בפעילות יחסי הציבור

כך הפכה מדית האינטרנט  לכלי משלים בפעילות המסורתית של יחסי ציבור, הפועלת באמצעות אמצעי תקשורת ההמונים. במקרים מסויימים הופכת הרשת ככלי מרכזי בבניית יחסי הציבור של הלקוח.


דינאמיות ויצירתיות הכרחיים - חיזוק החוויה הצרכנית

הדינאמיות של יכולת העברת תכנים, החלפתם ועדכונם ברשתות  מחייבים את המשתמשים במדיה זו ככלי לקידום והעברת מסרים שיווקיים ומותגיים על הקפדה  ועדכון תמידי. פעילות נכונה ובמינונה הנכון מאפשרים לכל חברה, עסק או גוף המקדם מותג  להגיע ישירות לקהל לקוחותיו, באופן המפולח והממוקד ביותר. כפי שצויין, השימוש במגוון הבמות האינטרנטיות והרשתות החברתיות במקביל, מאפשר הגעה לקהל הלקוחות המתעניין בדיוק בנשוא המסר.

פעילות שוטפת

תוכנית יחסי ציבור באינטרנט כוללת את אתרי החדשות השונים, המגזינים המקוונים של אתרי החדשות ומגזינים מקוונים עצמאיים, Daily Maily עיתון מקוון של ענף ההייטק, פורטלים ייעודיים לפי נושאים, קהילות וירטואליות המכנסות קהל מטרה מפולח, למשל הקהילה הוירטואלית של אדריכלים, אנשי מקצוע בתחום ההשקעות, קהילת עורכי הדין ועוד.

אתר אינטרנט

ליחסי הציבור באינטרנט הרבה רבדים המתחילים באתר החברה עצמו:
אתר החברה הוא כרטיס הביקור המודרני של הלקוח. הוא הכלי המרכזי  לשיווק, יצירת תדמית ויצירת קשר עם לקוחות ולקוחות פוטנציאלים.

באתר האינטרנט של החברה  ניתן להציג מידע משמעותי - מבצעים, מוצרים חדשים, מאמרים מקצועיים, מחקרי שוק וכד'.

האתר הוא  המקום אליו חוזרים הגולשים והמקום בו ניתן למצוא כמעט כל מידע על אודות החברה.

כדאי לכלול באתר  גם חדשות מהענף בו פועלת החברה, מפרטים טכניים של המוצרים אותם החברה מוכרת, מצגות שיווקיות, נתונים פיננסיים ועוד.

הלקוח הפוטנציאלי המחפש מידע אודות התחום בו עוסקת החברה יידע למצוא את אתר החברה כאשר יזדקק למידע, וכאשר הוא יזדקק למידע, יכדאי שיוכל למצוא אותו באתר החברה.

הכותב, אורי אטון,  הוא מנכ"ל של "אורי אטון אסטרטגיה תקשורתית", המתמחה בבנית אסטרטגיה שיווקית ויחסי ציבור.

לפרטים נוספים ויצירת קשר - www.etun.co.il


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אורי אטון

אורי אטון אסטרטגיה שיווקית ויח"צ - www.etun.co.il



 


מאמרים נוספים מאת אורי אטון
 
טוב שם משמן טוב או איך למתג עורכי דין/אורי אטון
09/11/09 | תקשורת
בישראל ישנם היום כ 35,000 עורכי דין המתמחים בתחומי המשפט השונים.
היום, אנו עדים לתופעה רחבה, בעיקר בקרב עורכי דין צעירים אך גם בקרב הוותיקים שמצהירים כי הם "מתמחים בכל תחומי המשפט..." אכן, התחרות על כל תיק גוברת, יד ביד עם הצפת השוק, המצוקה מביאה עורכי דין רבים לרוץ אחרי כל תיק, ללא קשר למידת המקצועיות והניסיון האישי בתחום.


האינטרנט ככלי משלים למערך יחסי ציבור/אורי אטון
המחקרים אחרונים בתחום המדיה האינטרנטית, מציגים את נקודות החוזק המרכזיות מהותיות לעסק המבקש להרחיב את קהל לקוחותיו ולפעול באופן תמידי ועקבי לשימור הלקוחות הקיימים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI