דף הבית קניות וצרכנות רהיטים חידוש רהיטים
חידוש רהיטים
עידן ישר 22/11/09 |  צפיות: 2709

תופעה שחזינו בעלייתה ובשיא פסגתה בשנות ה 90 של המאה הקודמת ובשנות ותחילת שנות האלפיים היא תופעת הצריכה המוגזמת שיחד עם עלייתה ירדה איכות המוצרים המיוצרים.

אם נאמר לפני עשרים שנה אדם היה נכנס לחנות אלקטרוניקה ורוכש לא בזול אך גם לא ביוקר נורה למשל, והנורה הזו היתה מתוצרת אמריקאית סביר להניח שתפקודה היה איכותי וארוך יותר לעומת רכישה של מנורה כיום מסין.נכון שהנורות ובכלל מרבית המוצרים כיום שמיוצרים במזרח ומרביתם בסין זולים יותר אך יסכימו כל הצרכנים פה אחד כי איכותם של המוצרים הללו ירודה עשרות מונים מאיכותם של המוצרים שהיו מיוצרים עד לא מכבר באירופה או באמריקה הצפונית.

לכן העולם הצרכני שילם כפליים בשני מובנים שונים על הרפלקס הקפיטלסטי שלו שגרם לו לסגור את כל המפעלים בארצות המערביות ולהעבירם למזרח הרחוק.

באפן הראשון הוא שילם בצורה כספית.נכון שהמוצר עצמו יותר זול אך גם נאמר חמישה מוצרים סיניים אינם משתווים למוצר אמריקאי אחד ולכן השאלה שצריכה להישאל היא האם חמישה מוצרים סיניים זולים ממוצר אמריקאי אחד. במישור השני ידובר כמובן על נושא זיהום האויר.

כיום ישנה מגמה כלל עולמית של צריכה פחותה יותר ושימוש ארוך יותר במוצרים ובחפצים שכבר יש לנו אותם למשל.אין סיבה שאדם יזרוק רהיט טוב אך ישן מביתו וילך לרכוש חדש שגם גורם לקיצוץ בעצי היערות שהולכם ומתמעטים אלא ראוי שיעשה חידוש רהיטים וכך גם הוא וגם העולם ירוויח.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 עידן ישר


 


מאמרים נוספים מאת עידן ישר
 
רפואה וטכנולוגיה
מודרנה בשירות הרפואה

חידוש רהיטים
22/11/09 | רהיטים
חידוש רהיטים על מחזור ואיכות

שבועה אל מול שבועה
שבועה אל מול שבועה
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI