דף הבית עסקים שיווק ופרסום כמה כסף שווה פרסום טוב?
כמה כסף שווה פרסום טוב?
גלעד ורשבסקי 01/12/09 |  צפיות: 2079

כמו בכל תחום בחיים, גם בפרסום ושיווק השקעת כמויות עצומות של כסף היא פעמים רבות פתרון לעצלנים שפשוט לא רוצים לחשוב.
אחת הסברות הנפוצות היא שככל שתשקיע יותר כסף כך גם הפרסום שלך יצליח יותר, מכאן שרק אם נשקיע בפרסום טלויזיה (המדיה היקרה ביותר) ונארגן הפקה מטורפת של מיליוני דולרים לפרסומת נצליח למשוך את תשומת הלב של הקהל ולהביא להצלחה.
אבל רגע, הרי בתחום הפרסום לא אמורים לשבת קופירייטרים ומנהלי קריאייטיב שאמורים לתת רעיונות מעולים?
כן, רק שלרוב קיים קיבוע לגבי המדיה כאמצעי היחיד שבו ניתן להראות את עצמך. אז כן, המדיה היא כלי חשוב, אבל הוא לא היחיד והשקעה של משאבים דווקא בחשיבה ובקריאייטיב יכולה לחסוך עלויות עצומות של כסף שהולך על רכישת מדיה והפקה.

דוגמאות? בבקשה!
אחד ממותגי הדאורדורנט המפורסמים ביותר בעולם הוא , שהולך על קו פרסומי ייחודי ובועט שנקרא ה-AXE effect, המשיכה החייתית עד הגזמה של בחורות לכל מי שמשתמש בדאודורנט.
אז נכון, יש למותג הזה פרסומות שהושקעו בהם מליוני דולרים (וגם הרבה מחשבה אסטרטגית וקריאטיבית) אבל הנה דרך פרסום מקורית למותג בעלויות אפסיות: מדי שנה מתרחש בדנמרק המרוץ הגדול ביותר באירופה לנשים, בשנה שעברה השתתפו במרוץ הזה כ- 6,000 נשים. משרד הפרסום של המותג בדנמרק חשב על דרך מקורית להשתמש במרוץ כדי לפרסם את AXE, עם יריית הזינוק, קפץ 100 מטרים לפני הרצות, בחור עם חולצת AXE, ריסס את עצמו בדאודורנט והתחיל לרוץ. האפקט היה גדול - אלפי אנשים לאורך המרוץ ראו בחור עם חולצת AXE רץ ואחריו רודפות באמוק 6,000 נשים - live AXE effect! לכל זה מתווספים כמובן תמונות שצולמו בטלפון, נשלחו לחברים או עלו ברשת, סרטונים שיצאו ליו-טיוב וכמובן פרסום מפה לאוזן של הצופים (דרך אגב בתחרות הזו נשבר גם שיא הריצה בכמעט דקה שלמה...). כמה עלה לארגן בחור עם חולצת ושני דיארדורנטים, אני אשאיר לכם לחשב.
ואם דיברנו על קמפיין בהשקעה מינימלית אז למה שלא נדבר על קמפיין שמצליח לממן את עצמו?
רשת Four'N Twentv מתמחה בהכנת פאי הבשר המצליח ביותר באוסטרליה. החברה מצאה שבעקבות הטרנד הבריאותי קהל הלקוחות שלהם מצוי תחת לחץ מתמיד מהחברה הסובבת אותם, שטוענת כי הם אוכלים מזון לא בריא.
משרד הפרסום החליט לא לתקוף את הבעיה אלא "לזרום" איתה, עם הרבה הומור וקריאטיביות, הם פשוט הציעו למכירה ללקוחות הנאמנים צלחת שמחוברים אליה ירקות מפלסטיק. ככה כל פעם שהם יאכלו את הפאי על הצלחת כולם מסביב ראו גם הרבה ירקות ו"הלחץ הבריאותי" עליהם יקטן.
במהלך הקמפיין btl נמכרו מעל 25,000 צלחות והחזירו בכך את כל עלויות הייצור וההפקה. הרעש שנוצר סביב הקמפיין העלה את מכירות הפאיים הבודדים ברשת ב-40% ואצל כל אחד מהקונים נשארה פרסומת שיכולה להחזיק עוד שנים רבות.
אז כמה עולה מסע פרסום איכותי? כנראה שכשיש רעיון טוב דווקא לא כל כך הרבה...


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 גלעד ורשבסקי

גלעד ורשבסקי - קריאייטיב שמשאיר סימן

http://www.giladv.com/extra



 


מאמרים נוספים מאת גלעד ורשבסקי
 
כמה כסף שווה קריאייטיב טוב?
כמו בכל תחום בחיים, גם בפרסום ושיווק השקעת כמויות עצומות של כסף היא פעמים רבות פתרון לעצלנים שפשוט לא רוצים לחשוב.

כמה כסף שווה פרסום טוב?
כמו בכל תחום בחיים, גם בפרסום ושיווק השקעת כמויות עצומות של כסף היא פעמים רבות פתרון לעצלנים שפשוט לא רוצים לחשוב.

קריאייטיב ישיר
דיוור ישיר הוא כבר מזמן לא רק מכתב, הוא יכול בקלות להפוך לקמפיין שלם, עם קריאייטיב חזק ויעיל.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI