דף הבית חוק ומשפט פטנטים חיפוש פטנטים
חיפוש פטנטים
patentim.co.il 14/12/09 |  צפיות: 5648

בתהליך עריכת הפטנט וכחלק מבחינתו וקבלתו יש לחפש פטנט זהה. החיפוש במאגרי פטנטים הוא אחד מהכלים החשובים העומדים לרשות הממציא בשלב קבלת ההחלטות בקשר לקידום המצאה ורישום פטנט עליה. החיפוש עוזר להפחית את רמת אי הודאות של הממציא והיזם בקשר להיתכנות וכשרות ההמצאה. חשוב להבין שתוצאות חיפוש שלא איתר אמצאה דומה או פטנט דומה, גם אם בוצע על ידי מידענים ועורכי פטנטים ברחבי העולם, אינם יכולים להעיד בוודאות על כך שהפטנט או האמצאה אינה קיימת.

על מנת שלממציא יהיה זמן לקדם את המצאתו ללא חשש של גילוי פרטיה, מקבלים הפטנטים הנמצאים במאגרי הפטנטים השונים בעולם בתהליכי רישום שונים חסיון של תקופה בת שנה לפחות ולעיתים גם יותר מכך. שהות זו במיאה לכך שלא ניתן למצוא המצאות ופטנטים הנמצאים בשלבי רישום התחלתיים במדינות שונות, מכיוון שכך ככל שתקציב החיפוש גבוה יותר כך ניתן לבצע חיפוש נרחב יותר כדי למצוא מידע רלוונטי הקשור להמצאה ולפטנט כלשהם גם בתקופת החיסיון.

פטנטים יכולים להרשם במאגרי המידע השונים תחת סיווגים שונים ובהקשר מילות חיפוש שונות, חיפוש רחב יותר בהקשר מונחים ומילות חיפוש מגוונות עשוי להוריד את רמת אי הוודאות ולספק מידע על ההמצאה והפטנט אך אינו מבטל לחלוטין את האפשרות שפטנט או המצאה מסוימת קיימים כבר. בזמן ביצוע חיפוש כלשהו, ימצאו בדרך כלל פטנטים שכבר רשומים בתחום הנבדק, אך אין זה אומר שלא ניתן לקבל פטנט ממוקד יותר. רבים מהמוצרים המשווקים והנמכרים כיום ברחבי העולם הם למעשה בעלי פטנט ממוקד שבתחומם קיימים גם פטנטים דומים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 patentim.co.il


 


מאמרים נוספים מאת patentim.co.il
 
חיפוש פטנטים
14/12/09 | פטנטים
החיפוש במאגרי פטנטים הוא אחד מהכלים החשובים העומדים לרשות הממציא בשלב קבלת ההחלטות בקשר לקידום המצאה ורישום פטנט עליה.

פטנט משפר פטנטים
08/11/09 | פטנטים
המצאות ופטנטים מתפתחים במהלך הזמן בכיוונים שונים, לעיתים קרובות מדענים וממציאים מקדמים את המצאותיהם על בסיס ידע קיים, מתקופות היסטוריות שונות.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI