דף הבית רפואה ובריאות דיאטה ותזונה דיאטה - ויתור קטן, רווח גדול
דיאטה - ויתור קטן, רווח גדול
ענת לובלינסקי-אינדיך 05/05/08 |  צפיות: 2773

מי מאתנו לא חולם לרדת בגדול? מי מאיתנו שנלחם כל חייו במשקל לא חולם על הרגע שבו הוא ירגיש טוב ונוח עם הגוף שלו? כל מי שעשה דיאטה במהלך חייו ועלה בחזרה מרגיש שבקרב הזה הוא לא יכול לנצח ואת המלחמה היום יומית הזו הוא לא מוכן לנהל עוד.

כשאנחנו מדברים על דיאטה אנו משתמשים במונחים של מאבק, מלחמה, קרב שלא נגמר, המילים שעולות במוחנו הן רעב, צום, אסור וכו'. וכך החלום להצליח לרדת בגדול נשאר אצלנו בגדר חלום.

אני מאמינה שאם רוצים להתחיל לעשות דיאטה ולהצליח בה ובו בזמן מתרוצצות במוחנו מחשבות שליליות כמו שהזכרתי קודם, הדיאטה מראש נידונה לכישלון.

תנסו לדמיין את עצמכם מתחילים בעבודה חדשה עם חלומות להתקדם בה בשנים הקרובות ולהצליח, אך במחשבות שלכם אתם חושבים שהעבודה הזו קשה מדי עבורכם ודורשת מכם ויתורים גדולים מדי שבאים על חשבונכם ועל חשבון משפחתכם, אתם מגיעים לעבודה מתוסכלים וממורמרים ובחוסר חשק, האם אתם חושבים שבאמת תוכלו להצליח ולהתקדם במקום העבודה הזה?

כך גם בדיאטה, אם תחשבו שהויתור גדול מדי ושבלחמה הזו אתם הולכים להפסיד, לעולם לא תצליחו לרדת בגדול ולהגשים את החלום שלכם.

אני רוצה לשאול אתכם, למה אתם עושים דיאטה? בשביל מה אתם רוצים לרדת במשקל?

רוב האנשים עושים דיאטה בשביל עצמם. אם זה מבחינה בריאותית ואם זה מבחינה אסתטית, בשני המקרים הם עושים את זה כדי להרגיש יותר טוב עם עצמם ועם גופם, הם רוצים לקום בבוקר ולאהוב את מה שהם רואים במראה, הם רוצים להצליח לעשות פעילויות יום יומיות פשוטות ביתר קלות, להצליח לעשות ספורט, לקנות בגדים יפים ועוד סיבות רבות ששייכות לכל אחד ואחד.

אז עכשיו אני רוצה לשאול אתכם עוד שאלה, אם אתם עושים דיאטה בשביל עצמכם ואתם יודעים שבסוף הדרך תצליחו לרדת בגדול ותגשימו את החלום שלכם, איך יכול להיות שהויתור הוא כל כך גדול?

אם אתם צריכים לבחור לוותר על פרוסת עוגה בארוחת יום שישי כדי להגיע למטרה שלכם ואתם עושים את זה בשביל עצמכם ובשביל ההרגשה הטובה שלכם איך זה נחשב בעיניכם כמלחמה?

האם הרווח שלכם לא גדול יותר?

האם ההרגשה שלכם לא טובה יותר?

אני רוצה לספר לכם שאני עשיתי דיאטה לפני שלוש וחצי שנים וירדתי 10 קילו ואני שומרת על המשקל שלי מאז. אני לא מרגישה שאני במאבק או במלחמה יום יומית כדי לשמור על המשקל שלי, אני בטח לא מרגישה בצום ואני גם מרשה לעצמי מדי פעם לבחור לאכול משהו מפנק. אני דואגת להזכיר לעצמי איך הרגשתי לפני הדיאטה ואיך אני מרגישה היום ואני יודעת שבוויתורים הקטנים שאני עושה אני בעצם מרוויחה בגדול.

המלצתי לכם היא לשנות את החשיבה ולהבין שדיאטה לא חייבת להיות מאבק יום יומי אלא משהו שאתם עושים בשביל עצמכם ויכולים ליהנות ממנו על ידי ההרגשה הטובה שתלווה את תהליך הירידה במשקל. ככל שתתקדמו בתהליך ותצליחו לרדת בגדול, תוכלו לראות את הרווח שלכם וכמה הויתור הקטן היה שווה לכם.

ואיך משנים את החשיבה? על ידי אימון ותרגול. אני בטוחה שלא תקומו מחר בבוקר לאחר שקראתם את המאמר הזה ותתחילו ליהנות מהדיאטה שאתם עושים, אבל אתם יכולים לזהות את המחשבות השליליות שעולות בהקשר של הדיאטה ולתקן אותן. לדוגמה, אם אתם עומדים מול פרוסת עוגה ומתלבטים אם לאכול אותה או לא והמחשבה שעולה לכם בראש הוא שתתחילו את הדיאטה ממחר כי עכשיו ממש לא בא לכם להתמודד איתה ולעשות ויתורים, אתם יכולים להזכיר לעצמכם את המטרות שלכם ולמה אתם עושים את הדיאטה הזו. אתם יכולים לשאול את עצמכם איך תרגישו אחר כך אם תבחרו לאכול מהעוגה או אם תבחרו לא לאכול מהעוגה. העבודה על המחשבות תעזור לכם להתמודד עם הרגעים הקשים והבחירות שאתם צריכים לעשות.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ענת לובלינסקי-אינדיך

ענת לובלינסקי - אימון אישי לדיאטה

דיאטה - אימון דיאטה אישי



 


מאמרים נוספים מאת ענת לובלינסקי-אינדיך
 
דיאטה ותזונה נכונה בזמן טיפולי פוריות
טיפולי פוריות וניסיונות חוזרים להרות יכולים להשפיע רבות על מצב רוחה של האישה. זוהי תקופה קשה, עם מצבי רוח משתנים, דיכאונות ואכזבות שיכולים להשפיע על המשקל ועל התזונה של האישה. במאמר הקרוב אני אתייחס קצת לנושא הדיאטה, התזונה והפעילות הגופנית ממקום של התמודדות עם הכאב וניסיון לעבור את התקופה הקשה הזו בצורה אופטימית וחיובית יותר.

ניהול זמן ככלי להצלחה בדיאטה
ניהול זמן לא נכון הוא אחד הגורמים לאי התמדה בדיאטות ולמשברים. במאמר הבא אני אתן כלים חשובים לניהול זמן בשביל הצלחה בדיאטה!

הצלחה בדיאטה - עניין של אנרגיות
ההחלטה להתחיל דיאטה היא מאוד קלה, אנחנו מקבלים את ההחלטה הזו מספר רב של פעמים במהלך החיים שלנו, מה שקשה בתהליך ההרזיה זה להמשיך ולהתמיד בו לאורך זמן, לחיות חיים בריאים ולעשות ויתורים גם כשקשה. הרבה מהלקוחות שמגיעים אלי לא מבינים למה הם לא מצליחים, למה כל פעם שהם החליטו שהפעם הם יגשימו את המטרות שלהם ויהיו רזים לתמיד, זה לא הלך ושוב הם חוזרים להרגלים הישנים שלהם, למה הם לא בוחרים בעצמם והולכים אחרי החלומות שלהם. אז מה כל כך קשה שם? למה אנחנו פוגעים בעצמנו ומחזירים את עצמנו כל פעם לנקודות ההתחלה? במאמר הקרוב אני אנסה לתת את התשובות לשאלות האלו.

דיאטה וסקס
כולנו שמענו על דיאטת אטקינס, דיאטת חלבונים, דיאטת מרק כרוב ואפילו דיאטת שוקולד... מישהו שמע על דיאטת סקס?

דיאטה - התמודדות עם שינויים
15/03/09 | דיאטה
המאמר נוגע בהתמודדות עם השינוי שכרוך בדיאטה. איך לצאת מהמקום הנוח שלנו ולהגשים את החלום להיות רזים

התמודדות עם דיאטה במרחב מוגן
07/01/09 | דיאטה
אנו נמצאים עכשיו בתקופה לא קלה, תושבי הדרום וישובי עוטף עזה נמצאים ימים שלמים במרחבים מוגנים וחוששים לחייהם ולחיי בני משפחתם וכל המדינה מקשיבה לחדשות וחרדה יחד איתם לעתיד לבוא. מצב של לחץ וחרדה יכול להביא לאכילה מיותרת כדי להתנחם באוכל או בניסיון להמתיק את התקופה הקשה. מעבר לזה ישיבה ממושכת בבית מבלי לצאת החוצה מביאה לאכילה משעמום. כאחת שלפני שנתיים וחצי חוותה את מלחמת לבנון השנייה וישבה חודש שלם בבית אני מבינה כמה זה קשה לשמור על המשקל בתקופה כזו ובטח שלא לעשות דיאטה ולהצליח לרדת. אך למזלנו, אנו יודעים שהמשבר הזה יגמר בקרוב ונחזור לשגרה שלנו, אך את המשקל שנצבור על גופנו יהיה לנו הרבה יותר קש

דיאטה - עשו לכם נס חנוכה משלכם
21/12/08 | דיאטה
חג חנוכה מתקרב ואיתו גם מאכלי החג המשמינים וכמו בכל שנה נצטרך להתמודד עם הקילוגרמים שהעלנו במהלך שמונת הימים של החג. אני לא יודעת למה, אבל אנחנו כל כך אוהבים את הסופגניות והלביבות הספוגות בשמן, פשוט קשה לנו לוותר עליהם. זה גם נמצא בכל מקום, בבית, בחדרי האוכל בעבודה, בהדלקת הנרות בגן או בבתי הספר של הילדים וגם אם החלטנו שהשנה אנחנו לא הורסים את הדיאטה שהתחלנו, מאוד קשה לנו לעמוד בזה. משום מה יותר קל להחליט שנתחיל דיאטה אחרי חנוכה רק כדי שלא נצטרך להתמודד עם הקושי בעמידה מול הסופגניות והלביבות. במאמר זה רציתי להזכיר לכם שחג חנוכה נסוב סביב דברים נוספים מלבד האוכל, זהו חג שמספר על נס גדול שקרה

דיאטה בחורף
18/11/08 | דיאטה
החורף הוא תקופה קשה לשמירה על משקל והתחלה של דיאטה . הימים הקרים, החושך שעולה מוקדם והשעות הרבות שנמצאים בבית, גורמים לנו לאכילה מרובה, לנשנוש בלתי פוסק ולשבירת כל הגבולות ששמנו לעצמנו בכזאת קלות בקיץ. במאמר תמצאו טיפים לשמירה על משקל בחורף.

דיאטה חיובית – איך תצליחו בדיאטה בעזרת חשיבה חיובית?
אחת הסיבות השכיחות ביותר לכישלון הדיאטות היא חשיבה שלילית. זה מתחיל עוד לפני שהתחלנו את הדיאטה וממשיך תוך כדי שאנחנו מנסים להרזות ובעצם מביא לכישלון שמביא איתו המון מחשבות שליליות וחוזר חלילה.....

איך לשמור על המשקל בחגי תשרי?
תקופת החגים היא תקופה קשה לשומרי המשקל. ההתמודדות עם ארוחות רבות, עם שפע של מזון ועם מתוקים רבים היא לא קלה גם לאלו שביום יום עושים את זה בקלות. אני מצרפת מספר טיפים שיעזרו לכם לעבור את התקופה הזו בשלום....
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI