דף הבית רפואה ובריאות רפואה משלימה טכניקת טיפול עדינה ויעילה לשיפור הבריאות
טכניקת טיפול עדינה ויעילה לשיפור הבריאות
דנה חנני 18/06/08 |  צפיות: 2341

טכניקת בואן הינה שיטת טיפול במגע המורכבת ממערכת של תנועות גלגול עדינות ומדויקות שעוברות לרוחב שרירים, גידים, עצבים ורקמות. התנועות מבוצעות בעזרת האגודלים והאצבעות תוך הפעלת לחץ קל ועדין, לא חזק ולא פולשני.

הטכניקה הינה הוליסטית, טבעית שמעוררת את מנגנון הריפוי הטבעי של הגוף.

היא יעילה לטיפול בבעיות שריר, שלד, פציעות ספורט, מחלות (אקוטיות וכרוניות), תאונות, מקצרת את תקופת ההתאוששות מפציעות (ישנות וחדשות), מטפלת בחולים מוגבלים ו... הרשימה עוד ארוכה. (לרשימה המלאה -  http://www.bowenisrael.com  בואן מטפל ב...)

טכניקת בואן משפיעה על מערכת העצבים האוטונומית של הגוף ובכך מאזנת וממריצה את זרימת האנרגיה בגוף ומאפשרת לו להגיע לרגיעה כללית. במצב זה מתחיל תהליך הריפוי וההחלמה של הגוף ממחלות שונות, פציעות, כאבים כרוניים ואקוטיים ובעיות שונות (כמו לחץ, מתח, חרדה).

הטיפול מבוסס על רצף של סדרות המורכבות כל אחת ממספר תנועות ספציפיות. סדרות אלה נקראות הליכים (פרוצדורות)  ובין הליך להליך יש הפסקה של לפחות 2 דקות בה המטפל יוצא מחדר הטיפולים. הסיבה לכך היא לאפשר לגוף להפיק תועלת ולהגיב לכל אחד מההליכים. הטיפול מתרחש בגוף במשך 5 – 7 ימים מיום הטיפול.

טכניקת בואן יעילה משום שהיא משחררת אנרגיה חסומה בגוף. אנרגיה חסומה עלולה לגרום למתח בשרירים. תנועות בואן משחררות את המתח מהשרירים ומאפשרות הפצה מחדש של הדם התקוע באותם שרירים לכל הגוף.

כמו כן כל תנועה מתנועות בואן משפיעה בצורה עמוקה על הרקמות הרכות תוך הרגעת המתח בשרירים והרגעת הלחץ והמתח בגוף. תהליך הרפיה זה מגדיל את הסירקולציה של הדם ונוזל הלימפה ומעודד אספקה של עצבים בריאים יותר לגוף. זה מאפשר לגוף להיות בריא יותר.

זרם הדם ונוזל הלימפה חיוניים משום שהדם נושא חומרים מזינים ומינרלים שונים שהגוף זקוק להם כדי להישאר בריא ונוזל הלימפה מסלק רעלים ומזהמים מהגוף.  יחד הם מאפשרים לגוף להיות בריא יותר וגוף בריא יכול לסלק בקטריות ומזהמים הגורמים למחלות.

בנוסף, הטכניקה משפיעה על מערכת העצבים של הגוף ועל המערכת האנרגטית שלו אותן היא מחזירה למצב של איזון. מערכת העצבים האוטונומית אחראית על יותר מ – 80% מתפקודי הגוף ומאוד רגישה להשפעות של לחץ ומצבים רגשיים.

הרעיון המרכזי העומד מאחורי טכניקה זו הוא "פחות זה יותר". כלומר, ככל שהמטופל מגיע לטיפול במצב חריף יותר, כך פוחת מספר ההליכים במהלך הטיפול והלחץ בו המטפל משתמש בכל נגיעה עדין יותר.

     טכניקת בואן מחזקת ומשלימה טיפולים רפואיים אחרים. אבל, קבלת טיפול אחר (כמו פיזיותרפיה, עיסוי, רפלקסולוגיה וכו') מיד לאחר טיפול בואן עלול לנטרל או להשפיע על האפקטיביות המתמשכת של טיפול בואן. מומלץ לחכות לפחות שבוע בין טיפול בואן לכל טיפול אחר.

·                               טיפול בואן יכול להתבצע על בגדים או ישירות על העור.

·                               טכניקת בואן השיגה תוצאות חיוביות ועזרה בשיפור איכות    

                 החיים.

·                               טכניקת בואן עזרה לאלפי אנשים בכל העולם להשתחרר מהר

                 מכאבים יומיומיים .

·                               אם אתה סובל מכאב, אפילו כאב כרוני, אין לך מה להפסיד מלבד

                 את הכאב עצמו.

 

במהלך הקריאה בוודאי התעוררה השאלה – "האם טכניקת בואן יכולה לעזור לי?"

ישנם שני גורמים אשר מקשים על מתן תשובה חד משמעית:

1. כל אדם מגיב בצורה שונה, בקצב שונה ובדרגה שונה. במילים אחרות, כל אדם יגיב לטכניקת בואן בהתאם ליכולת של הגוף לרפא את עצמו.

2.טכניקת בואן מתייחסת לגוף בצורה הוליסטית. כלומר, היא רואה את האדם כמערכת אחת דינמית וככזו היא איננה מטפלת במצב ספציפי. לכן, יתכן מצב בו ירגיש המטופל שיפור במצב מסוים שכלל לא הזכיר למטפל בתשאול מכיוון ש "שכח" ממנו.

הדבר היפה בטכניקת בואן הוא שאין מצב שבו אי אפשר להשתמש בטכניקה זו בבטיחות וביעילות.

תמצית טכניקת בואן  מעוררת את מנגנון הריפוי הטבעי של הגוף.

מכיוון שלכל אחד יש את היכולת לרפא את עצמו, שימוש בטכניקה זו בטוחה לטיפול בתינוקות בני יומם ועד לקשישים ונשים בהריון .

 

למרות שטכניקה זו היא דינאמית ובעלת עוצמה ומשמשת לטיפול במחלות ופציעות, הרבה אנשים במצב בריאותי תקין נהנים מטיפול שיגרתי לשמירה על איזון גוף אופטימלי.

לטכניקת בואן השפעה חיובית על בריאות הגוף משום שהיא מספקת יותר אנרגיה לגוף ונותנת לו תחושה של חיות.

 

"כבר לאחר הטיפול הראשון הרגשתי יותר ערני ולאחר הטיפול השני הרגשתי שמצב רוחי השתפר והביטחון העצמי שלי התחזק. תחושות אלה התחזקו לאחר הטיפול השלישי".

 

"כבר לאחר הטיפול הראשון הרגשתי הרבה יותר רגועה ונינוחה, ויחד עם זאת יותר אנרגטית, המחשבה שלי התבהרה, המחזור מגיע ללא כאבים,
מערכת העיכול הסתדרה ותחושה של ניקיון במערכת הנשימה. בהמשך חל שיפור באיכות בשינה שלי ובבוקר אני קמה יותר ערנית ואנרגטית
ובנוסף כאבי הגב והברכיים נעלמו".

 

"בני הצעיר סבל מגיל שנתיים מאלרגיה שאובחנה כ"אטופיק דרמטיטיס". בכל אביב הילד התחיל להתגרד בכל חלקי גופו, החל מהראש ועד לרגליים. הטיפול שנתן לו רופא העור כלל משחות מסוגים שונים, שבדרך כלל לא הקלו על הגירוד, ולא נותר לו אלא לסבול עד שההתקף יחלוף. שיטת בואן הצילה אותו, פשוטו כמשמעו, מההתקפים. עם הסימן הראשון לפני שנה, הוא קיבל טיפול אחד!! ולאחריו לא היו באותה עונה התקפים בכלל."

דנה חנני

מטפלת מוסמכת בטכניקת בואן, טווינא, עיסוי שבדי, עיסוי רפואי

http://www.bowenisrael.com

[email protected]

 

 


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 דנה חנני
דנה חנני

מטפלת מוסמכת בטכניקת בואן, טווינא, עיסוי שבדי, עיסוי רפואי

http://www.bowenisrael.com

[email protected]



 


מאמרים נוספים מאת דנה חנני
 
טכניקת טיפול עדינה ויעילה לשיפור הבריאות
טכניקת בואן הינה טכניקת ריפוי שמתבצעת על ידי לחץ עדין ולא עמוק של המטפל על רקמות, שרירים וגידים. בטכניקה זו אין שימוש בלחץ עמוק וחזק, אין שימוש בתנועות מהירות כמו בכירופרקטיקה ואין שימוש בטכניקות עיסוי שונות. הטיפול הינו עדין מאוד.
טכניקה זו הינה הוליסטית וככזו היא מתייחסת לגוף כמכלול אחד ללא מתן העדפה למחלה מסוימת. לכן אין מצב או מחלה בהם לא ניתן לטפל בבטחה.

     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI