דף הבית בידור ופנאי תיאטרון ביקורת - הקומדיה על שוד הבנק - משכיבה בצחוק פרוע את הקהל –התיאטרון הקאמרי
ביקורת - הקומדיה על שוד הבנק - משכיבה בצחוק פרוע את הקהל –התיאטרון הקאמרי
חיים נוי 03/04/24 |  צפיות: 153

ביקורת - הקומדיה על שוד הבנק - משכיבה בצחוק פרוע את הקהל –התיאטרון הקאמרי

מאת חיים נוי

הקומדיה על שוד הבנק, העולה בתיאטרון הקאמרי היא הצגה מטורללת, המשכיבה מצחוק את הצופים , בתנאי שהם אוהבים הומור אנגלי משובח , חידודי לשון והברקות טקסט . הבמאי אמיר י. וולף להטט עם להקת שחקנים נפלאה והתוצאה היא הצגה שהיא משב רוח עולץ, פסק זמן במצב הרוחבימים טעונים וקשים אלה, שזורים בימים חמים ולחים.

ההצגה עלתה על במות לונדון וברחבי העולם והייתה ללהיט ועולה לראשונה בארץ.

המחזה נכתב בידי הנרי לואיס, הנרי שילדס וג'ונתן סאייר, מתיאטרון בלגן, מחזאים הידועים בסגנון הפרוע והם גם שחיברו את הלהיט הקודם "ההצגה חייבת להיגמר", שהוצג בעבר בבית ליסין.

קומדיה ומשחק קומי מצריכים יכולות משחק ברמה גבוהה. השחקנים חייבים בהקפדה על קצב ומשחק קולח עם התאמות לכל מהלך ואפיזודה המתרחשת על הבמה, מעליה ומתחתיה.

העלילה עוסקת בחבורת שודדי בנק שלומיאלים, המורכבת מאסירים ומסוהרים, מנהלים ובכירים, המתכננת שוד יהלום יקר השמור בבנק קטן. כל החבורה מראשון המנהלים ועד אחרון הפקידים היא חסרת עמוד שדרה, רופסת וחדלת אונים. הסצנות בנויות מאפיזודות מגוחכות ובלתי הגיוניות, הפרזות נוסח הסרטים המצוירים וחידודי לשון והברקות בימוי.

המתרגם דורי פרנס עשה עבודה למופת כאשר הצליח לתרגם ולשכתב את ההומור האנגלי לשפה קולחת ומצחיקה בעברית.

ערן מור הנפלא מגלם את הכייס שמתחזה לרב, עורך דין ומנהל בנק ומנסה על הדרך לשוד הבנק , גם לצוד את ליבה של בת המנהל קפריז. ערן הוא שחקן מעולה וגם זמר מוצלח , ואין ספק כי הוא כובש את הבמה ביכולותיו.

יניב סוויסה המצוין הוא שחקן מוכשר ביותר מהטובים בשחקני הבמה בארץ ובעל יכולות משחק קומיות רבות גוונים. בהצגה הוא מגלם את הסוהר הראשי ועוד מגוון תפקידים כחבר חבורת השודדים השלומיאלית, מנשה ראש כנופיית הסחטנים המחסל כל מי שנקרה על דרכו או שזה בעצם מהצגה אחרת. אחת מהברקות הטקסט שהוא משמיע קשורה ל"הצגה מותו של סוכן שבה הוא גילם את תפקיד המות."

אוהד שחר מגלם נפלא את מנהל הבנק המושחת והוא מצטיין במשחק קולח ומבדח ומוכיח כי הוא בעל רמת משחק משובחת במיוחד ובית ספר מהלך לתיאטרון.

נעמה שטרית הנהדרת היא בתו של המנהל, קפריז, ומשחקה מוצלח מאוד ונעים. היא גם שיחקה בעבר, עם יניב סוויסה, ב"הצגה שחייבת להיגמר" פרי עטם של אותם מחזאים.

אלון סנדלר הוא שחקן רב גוונים המוכיח כי יש לו יכולות משחק מעולים, גמישות רבה ותנועה . אלון הוא בעל יכולות תיאטרליות משובחות מאוד.

נדב אסולין מגלם באורח מצוין את נציג ה-FBIומשחקו הפרוע והמענג מהווה גולת כותרת ביכולת מגוונת וקשה לביצוע של מימיקה ומשחק קומי.

כינרת לימוני נפלאה בתפקיד עובדת הבנק ויכולותיה כזמרת מעולה באים לידי ביטוי בשירים שהיא משמיעה על הבמה. כינרת מוכיחה כי היא שחקנית רבת גוונים וזמרת בעלת קול חם ונעים.

נדב עדר מפליא לשחק כעוזר מנהלהבנק והוא חיית במה מוצלח מאוד. הסצנות שלו הן מצחיקות ומהנות מאוד.

גלעד מרחבי מצוין במגוון תפקידים.

עוז מורג עצב את התנועה המעולה. בכלל,

כל ההצגה בנויה על מימיקה, קצב וריקוד אחד ארוך ולעתים גם פרוע.

נטע הקר עצבה תפאורה נהדרת ופרקטית. שירה וייז עצבה תלבושות יפות. יצחקי פרנקו אחראי למוזיקה המוצלחת. כל ההצגה גם שזורה בשירים תקופתיים של שנות השלושים וחלק גם מודרניים. קרן גרנק עצבה תאורה משובחת וחלקה אפילו מדהימה.

מה קרה ליהלום ומה אירע לשודדים? זה לא חשוב ולא ברור ולמי אכפת ובכלל כל ההצגה היא ללא מוסר השכל או תובנות. זו הצגה שנועדה לבדר ואת זה היא עושה נפלא.

הכותב הוא חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתי"ם, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.

צילום – שמחה ברבירו


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 חיים נוי

חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי של סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, לשעבר עורך ראשי של סוכנות הידיעות עתים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים



 


מאמרים נוספים מאת חיים נוי
 
מייסד Xsolla שוריק אגפיטוב ידבר על עתיד האינטרנט בפורום הכלכלי של קטאר
יציג בפני המנהיגים הגלובליים את החדשנות של המטאברס והזדמנויות שיתופיות בתחומי הגיימינג וה-Fintech

סורים מבקשים פסיקת זכויות אדם של האו"ם נגד רוסיה בשל תקיפת בתי חולים ב-2019
הפדרציה הרוסית הואשמה בפני ועדת זכויות האדם של האו"ם בז'נבה בביצוע התקפה מכוונת על בית חולים בסוריה – בפעולה משפטית המדגישה את השימוש החוזר ונשנה של מוסקבה בכוח צבאי נגד מתקני בריאות בסוריה, שם כוחותיה תומכים במשטרו של הנשיא בשאר אל-אסד.

רוזן, יועץ למשקיעים מהימן, מעודד משקיעים של Global Cord Blood Corporation לקבל ייעוץ
רוזן, יועץ למשקיעים מהימן, מעודד משקיעים של Global Cord Blood Corporation לקבל ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – CO, CORBF

TUM שעטו לניצחון במרוץ הפתיחה של ליגת המרוצים של מכוניות מרוץ אוטונומיות של ASPIRE אבו דאבי על מסלול המרוצים Yas Marina Circuit
צוות TUM (האוניברסיטה הטכנית של מינכן) מגרמניה חטף את הניצחון במרוץ ליגת המרוצים של מכוניות המרוץ האוטונומיות של אבו דאבי (A2RL), על מסלול Yas Marina בשבת (27 באפריל). בזמן שהמכוניות הסתדרו על המסלול, עם אנטנות, חיישנים, יכולות AI ומערכות היגוי אלקטרוניות במקום נהגים אנושיים, התחרו שמונה צוותים זה עם זה במשך יומיים של מרוצים ואתגרים.

Monday.com מכריזה על מינוי מנהל כללי ראשון לאזור EMEA
monday.com Ltd.‏ (נאסד"ק: MNDY) (“monday.com”), פלטפורמה מרובת מוצרים המריצה את כל היבטי הליבה של העבודה, הכריזה היום על מינוי פייר ברלין כמנהל כללי לאזור EMEA (אירופה, המזרח התיכון ואפריקה).

תאריך מועד לתביעה נגד IRBT: רוזן, יועץ למשקיעים גלובלי, מעודד את משקיעי iRobot Corporation עם הפסדים העולים על 100 אלף דולר להבטיח ייעוץ
תאריך מועד לתביעה נגד IRBT: רוזן, יועץ למשקיעים גלובלי, מעודד את משקיעי iRobot Corporation עם הפסדים העולים על 100 אלף דולר להבטיח ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב של 7 במאי בתביעה ייצוגית בניירות ערך - IRBT

רוזן, יועץ למשקיעים מהימן, מעודד את משקיעי Lincoln National Corporation לקבל ייעוץ
רוזן, יועץ למשקיעים מהימן, מעודד את משקיעי Lincoln National Corporation לקבל ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – LNC

רוזן, יועץ למשקיעים מהימן, מעודד את משקיעי Lincoln National Corporation לקבל ייעוץ
רוזן, יועץ למשקיעים מהימן, מעודד את משקיעי Lincoln National Corporation לקבל ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – LNC

רוזן, משרד עורכי דין אמין ומוביל, מעודד את משקיעי Innoviz Technologies Ltd. לקבל ייעוץ
רוזן, משרד עורכי דין אמין ומוביל, מעודד את משקיעי Innoviz Technologies Ltd. לקבל ייעוץ לפני מועד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – INVZ, INVZW

רוזן, יועץ למשקיעים מהימן, מעודד את המשקיעים של Luna Innovations Incorporated לקבל ייעוץ
רוזן, יועץ למשקיעים מהימן, מעודד את המשקיעים של Luna Innovations Incorporated לקבל ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך שהוגשה לראשונה על ידי החברה – LUNA
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI