דף הבית עסקים שיווק ופרסום מה זה בדיוק מרקום, ולמה באאוטסורסינג?
מה זה בדיוק מרקום, ולמה באאוטסורסינג?
אלי דרפיש 06/01/10 |  צפיות: 2198

העולם העסקי בחוץ לא מחכה והקצב הנדרש הוא מהיר: המתחרים פועלים במרץ, המשקיעים מחפשים את החברה הנכונה, התקשורת תוססת והעובדים מצפים לראות התקדמות ותוצאות. יש צורך בכלים מכירתיים, כלים משכנעים ותמיכה בתקשורת.

תקשורת שיווקית, או בשמה המוכר יותר – מרקום, מהווה למעשה את הביטוי התקשורתי לכל הפעילויות, שהן תוצר האסטרטגיה השיווקית של החברה. מהתדמית עד חוברות המוצר, מכנסים דרך תערוכות ועד פעילויות יחצנות מגוונות, ממצגות ועד אתר האינטרנט, כל זה ועוד תחת שמירה על המסר של החברה, ועל שפה אחידה מול קהלי היעד הרלוונטיים.

מחלקת המרקום שותפה,ליצירת המסרים והקו המנחה של החברה ובהמשך מנהלת את הפעילות האינטנסיבית של יצירת החומרים השיווקיים. מכתיבתם, ועד לעיצוב וההפקה שלהם,פעילות יחסי הציבור ופרסום, תערוכות, כנסים ואירועים, פעילויות מול משקיעים ואנליסטים,אתר האינטרנט של החברה, פרסומים פנימיים ועוד מגוון רב של פעילויות שמטרתן אחת: להעביר מסר אחיד, שיתבטא במכירות בסופו של יום, בכל הערוצים העומדים לרשות החברה ובכל העולם.

מקצועיות, מיקוד ויעילות הן שמות המשפחה של מרקום אמיתי.

עם ההתאוששות בשוק ההיי-טק, חברות רבות חשות את הצורך המיידי בפעילויות שיווקיות מעולם המרקום, אבל העלויות הכרוכות בהחזקת מרקום מקצועי, עם ניסיון רב וברמה גבוהה בתוך הארגון אינן מתאפשרות.     כך מוצאים עצמם, מנהלי שיווק, מנהלי מוצר, מנהלי פיתוח עסקי ואפילו מנכ"לים וסמנכ"לים, מנהלים ביחד, וכל אחד לחוד את התקשורת השיווקית של החברה.

מרקום במיקור חוץ (Outsourced Marcom) הוא פעמים רבות התשובה.

הבחירה במרקום במיקור חוץ מאפשרת למנהלים בחברה להתפנות ולהתרכז בדבר שהם עושים יותר טוב מכל אחד אחר. היעילות והתוצר משתקפים באופן מיידי. אין צורך בהתלבטויות הגיוס ובגיוס כוח אדם קבוע עם כל המשתמע ממנו ואי הבהירות לגבי תכולת עבודתו. אין כוח אדם נוסף שצריך לנהל, לספק לו משרד ותנאים ולדאוג שתפוקתו מלאה. החברה מרוויחה באופן מיידי מחלקת מרקום מקצועית עם ניסיון רב, שזה תחום התמחותה. יש לחברה מחלקת מרקום שמתנהלת ומנהלת, ממוקדת ויעילה. מרקום שמכירה את כל הספקים, התקשורת ואת כל הכלים שיתמכו בפריצת החברה קדימה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אלי דרפיש

אלי דרפיש, מנכ"ל כהן דרפיש – תקשורת שיווקית www.cdh.co.il 

 



 


מאמרים נוספים מאת אלי דרפיש
 
מה זה בדיוק מרקום, ולמה באאוטסורסינג?
עם ההתאוששות בשוק ההיי-טק, חברות רבות חשות את הצורך המיידי בפעילויות שיווקיות מעולם המרקום, אבל העלויות הכרוכות בהחזקת מרקום מקצועי, עם ניסיון רב וברמה גבוהה בתוך הארגון אינן מתאפשרות. כך מוצאים עצמם, מנהלי שיווק, מנהלי מוצר, מנהלי פיתוח עסקי ואפילו מנכ"לים וסמנכ"לים, מנהלים ביחד, וכל אחד לחוד את התקשורת השיווקית של החברה.
מרקום במיקור חוץ (Outsourced Marcom) הוא פעמים רבות התשובה.

     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI