דף הבית עסקים ניהול תזרים המזומנים בדעת הקהל העולמית
תזרים המזומנים בדעת הקהל העולמית
רון רונן 01/02/10 |  צפיות: 2691

רוב האנשים אשר היו נשאלים לפשר הביטוי "תזרים מזומנים" לפני 30 או 40 שנים לא היו יודעים במה מדובר. עד לפני כמה עשרות שנים שייך היה מושג תזרים המזומנים לקהילת הכלכלנים ואנשי הפיננסים הקשורים לעולם הכלכלה והמימון.

היום המצב שונה לחלוטין. אדם ממוצע אשר יישאל לפשר מושג תזרים המזומנים יידע לענות כי משמעות הדבר הוא תוצאת זרם ההכנסות וההוצאות של עסק או משק בית. גם אם לא יהיה הנשאל בקיא מספיק, סביר להניח כי יידע מה המשמעות הכללית של המונח, כי הוא לקוח מתחום הכלכלה ומתייחס לפעולות כספיות בצורה כזו או אחרת.

שינוי זה במודעות הציבור למונחים פיננסיים  התפתח בעשרות השנים האחרונות, יחד עם התיעוש העולמי המוגבר והפיכתם של כלים פיננסיים מורכבים לנחלת הכלל.

אנשים רבים בעלי משכורות יציבות מכל תחום שהוא, ולאו דווקא מתחום הפיננסים, מחזיקים כיום בתיק השקעות ויודעים לומר כי כספם מושקע בחלקו באגרת חוב או מניה כזו או אחרת.

חדירת תזרים המזומנים למשק הבית

הכלכלה העולמית הפכה למורכבת באופן משמעותי בחצי המאה האחרונה, והישרדות כלכלית בעולם של ימינו אינה טריוויאלית כלל. לכן החלו אנשים מכל התחומים להעמיק  ידיעתם והבנתם הכלכלית, ולהרחיב את היכרותם עם מונחים כלכליים.

אותם אנשים אשר אין שום קשר בינם לבין השכלה כלכלית החלו לשים לב לדרך בה הם מנהלים את משק הבית שלהם ברמה הכלכלית והחלו לנהל רישומים מסודרים של זרמי ההוצאות וההכנסות שלהם. כך עבר תזרים המזומנים מנחלתם של הכלכלנים לנחלתם של ההמונים, כאשר הדגש הוא על תזרים מזומנים לכל יחידה כלכלית - פירמה או משק בית, ולא רק לעסקים כפי שהיה נהוג בעבר.

עם מהפיכת המחשוב ופריצת העולם המקוון (האינטרנט) פותחו וקמו תוכנות רבות, חלקן פשוטות ביותר, לניהול תזרים המזומנים, כך שכל אדם מהישוב יכול לעשות בהם שימוש לרווחתו לצורך ניהול תזרים המזומנים של משק הבית שלו.

לאן פני תזרים המזומנים?

מה אנו יכולים להסיק לגבי מראהו העתידי של העולם לנוכח ההתפתחויות שהוזכרו לעיל?

ובכן - הפיכתו של מנגנון תזרים המזומנים לנחלת הכלל הולך יד ביד עם קו המגמה העולמי הכללי של המאה האחרונה. תיעוש מואץ אשר מקבל חיזוק ממגמת הגלובליזציה העולמית דוחף את כלכלת העולם עוד ועוד כלפי מעלה. אנו עדים לתוצר עולמי לנפש אשר הולך וגדל בצורה מהירה, וכמוהו גם איכות החיים בעולם המערבי.

משמעות התופעה לה אנו עדים של ציבור רחב אשר מודע לתזרים המזומנים האישי שלו ומבצע מעקב אחריו היא התייעלות כלכלית בלתי פוסקת בכל סדר גודל שנבחר - החל מהתייעלות בניהול משק הבית הבאה לידי ביטוי בעלייה ברמת החיים, וכלה בהתייעלות מאקרו כלכלית המשתקפת בצמיחה מתמדת של התוצר לנפש במרבית מדינות המערב.

לסיכום, תזרים המזומנים הפך בשנים האחרונות לנחלת הכלל. תופעה זו של משקי בית המודעים לכלים פיננסיים שונים ואף עושים בהם שימוש דרך קבע מעידה על מגמה עולמית של התפתחות והתייעלות כלכלית בלתי פוסקת אשר תורמת לרמת החיים של כולנו.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 רון רונן


 


מאמרים נוספים מאת רון רונן
 
תזרים המזומנים בדעת הקהל העולמית
01/02/10 | ניהול
רוב האנשים אשר היו נשאלים לפשר הביטוי "תזרים מזומנים" לפני 30 או 40 שנים לא היו יודעים במה מדובר. עד לפני כמה עשרות שנים שייך היה מושג תזרים המזומנים לקהילת הכלכלנים ואנשי הפיננסים הקשורים לעולם הכלכלה והמימון.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI