דף הבית עסקים עסקים - אחר שוק הקופות הרושמות בארץ
שוק הקופות הרושמות בארץ
יעקב פשינסקי - כספרית קופה רושמת 02/02/10 |  צפיות: 2279

שוק הקופות הרושמות בתחום החומרה מתחלק לשלוש רמות עיקריות:

קופות מחשב C.P  כוללות מסכים רגילים או מסכי מגע, לוח מקשים גדול אלפא נומרי, מדפסת חיצונית נפרדת וכמובן אביזרים נוספים לפי הצרכים הייחודיים של בית העסק.המחירים נעים בין 4000 ל 8000 ₪ ואף למעלה מזה לא כוללים תוכנה. מתאימות במיוחד לרשתות שצריכות ניהול מלאי וכדומה. כל היתרונות שבניהול עסק ממוחשב ומתקדם.החיסרון עלות גבוהה של הקניה כמו גם הביטוח השרות והאחריות.

ישנן קופות רושמות המורכבות ממחשב מסך רגיל (לא מגע), קורא מגנטי מודבק, מדפסת נפרדת, מגירה לכסף , כל החלקים נפרדים ומחוברים עם חוטים ביניהם, תוצרת סין, כאשר
כל חלק נקנה ממקור יבוא אחר על מנת להוזיל את המוצר הסופי. וכאשר מתגלה תקלה אין יודעים היכן היא קיימת, או מי הגורם.

ישנן קופות רושמות המיוצרות על ידי יצרן בעל שם של מוצרים איכותיים, והמוצר- הקופה
מיוצרת במיוחד לבית עסק של מכירה ועבור תוכנה של קופה ממוחשבת.הכול ביחידה אחת. ALL IN ONE קופות רגילות פשוטות בעיקר מתוצרת סין במחירים של בין 1000ל 1500 ש"ח מקבלות רק את שני תנאי התשלום, מזומן והמחאות, לקבלת כרטיסי אשראי יש צורך במכשיר נוסף בקניה או בתנאי שכירות חודשיים, כאשר בכל פעולת מכירה חייבים
להקיש את הסכום בקופה ופעם נוספת במכשיר לכרטיסי האשראי. או אז תופק קבלה מהקופה ובנוסף גם קבלה כפולה מהמכשיר לקבלת כרטיסי האשראי. לכאורה נראה כי היתרון כביכול עלות השקעה ראשונית נמוכה, אך החיסרון הוא בשכירות של המכשיר לכרטיסי האשראי שהיא לטווח ארוך לא כדאית כלכלית.

קופות רגילות ממוחשבות חכמות המקבלות את כל 3 סוגי תנאי התשלום. מזומן - המחאות - כרטיסי אשראי. ואלה במחירי קניה של בין 4000 ל 5500 ש"ח או בתנאי שכירות של בין 175 ל - 195 ש"ח לחודש.

לכדאיות כלכלית לטווח הארוך, יש יתרון לקניה. משום שתשלום שכירות בעלות חודשית תכסה את עלות הקניה כעבור כשנתיים. גם במקרה של סגירת העסק התמורה שתהיה במכירת הקופה היא בערך של % 50 מערך הקניה. כך שהחישוב של השכירות יצא בערך של כ 90 ש"ח לחודש ולא 195 ש"ח לחודש. יש לציין שהקופות הקיימות בשוק הן ברמה גבוהה של אמינות. כך שהאחריות החודשית שבתנאי שכירות לא רלוונטית.

כמובן שיש לשקול את הצרכים האמיתיים של בית העסק ואת התקציבים המיועדים להקמה ראשונית של העסק. השקעה בציוד לא תביא הכנסה כספית אולי רק תורמת בייעול העבודה וכדומה, מול השקעה בקניית סחורה אותה מוכרים ברווח שתביא את ההכנסה הכספית.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יעקב פשינסקי - כספרית קופה רושמת

קופה ממוחשבת - כספרית



 


מאמרים נוספים מאת יעקב פשינסקי - כספרית קופה רושמת
 
שוק הקופות הרושמות בארץ
מאמר המציג את שוק הקופות הרושמות בארץ, המכיל: קופות רושמות רגילות, קופת מחשב PC וקופות רושמות ממוחשבות - הדור החדש .
המאמר מפרט את יתרונותיה של הקופה הרושמת הממוחשבת, ומתנה הנחייה מדויקת לבעלי עסקים כיצד לבחור את הקופה הרושמת המתאימה להם.

     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI