דף הבית אינטרנט והחיים ברשת פיתוח אתרים בניית אתרים בעזרת מערכת לניהול תוכן
בניית אתרים בעזרת מערכת לניהול תוכן
אורית לוי 21/04/10 |  צפיות: 2553

האתרים של היום שונים מאוד מהאתרים שהיו נפוצים לפני כמה שנים. האתרים הישנים היו סטטיים ולא התעדכנו בתדירות גבוהה, ולכן התחזוקה שלהם היתה פשוטה יחסית. בכל פעם שבעל האתר רצה להוסיף עמוד או תמונה, הוא שלח את הקבצים המתאימים למתחזק האתר שעדכן את האתר. אך היום האתרים מורכבים יותר ומתעדכנים בתדירות גבוהה יותר. בנוסף, באתרים רבים ישנה אפשרות לניהול תקשורת עם הגולש דרך מנגנון תגובות, פורומים וכדומה. לכן, ניהול אתרים היום זו משימה מעט מורכבת יותר. עם זאת, יש היום מערכות מיוחדות שמטרתן לעשות לנו את החיים קלים יותר בניהול תוכן האתר. אלו הן מערכות ניהול התוכן – או Content Management Systems.

שלושה סוגים של מערכות ניהול תוכן

באופן כללי, ניתן לסווג את היצע מערכות ניהול התוכן לשלושה סוגים:

  • מערכות קטנות בקוד סגור: אלו הן מערכות פשוטות יחסית, המיועדות לאתרים קטנים יחסית כמו אתרי תדמית של עסק פרטי, אתר גלריות וכדומה. הלקוחות העיקריים של מערכות אלו הם עסקים קטנים. מחירן בדרך כלל לא יקר מכיוון שהן בסיסיות למדי.

  • מערכות גדולות בקוד סגור: מדובר למעשה בוריאציה של הקטגוריה הקודמת, רק שהפעם מדובר במערכות מסיביות יותר שמטרתן ניהול תוכן בכמויות גדולות. מערכות אלו יקרות יותר מכיוון שהן מכילות מגוון רחב של אפשרויות ועומדות בעומסים גבוהים והן מתאימות לעסקים גדולים או לאתרים המכילים תנועה רבה ותוכן מתעדכן בתדירות.

  • מערכות בקוד פתוח: שתי הקטגוריות הקודמות כללו מערכות בקוד סגור, אשר אינו מופץ לקהל הרחב. לכן אפשרויות המשחק והשינויים במערכת נעשים רק על ידי החברה אשר פתחה אותה מלכתחילה. מערכות בקוד פתוח משוחררות עם אפשרות מלאה למשחק בקוד התכנות של המערכת ויש לכך שתי יתרונות. ראשית, מערכות אלו מופצות בחינם. שנית, ניתן לבצע כמעט כל שינוי העולה ברוחכם למערכת וכך להתאים אותה כמו כפפה ליד לפי הצרכים שלכם. הבעיה היא שכדי לעשות את השינויים בצורה טובה ורצינית, מומלץ לשכור איש מקצוע – מה שעלול לייקר את ההוצאה על האתר.

לסיכום, מערכות לניהול תוכן הן אמצעי חישוב בבניית אתרים ועליכם לחשוב מה הצרכים שלכם ולמצוא את המערכת שתתאים לכם באופן האידיאלי.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אורית לוי


 


מאמרים נוספים מאת אורית לוי
 
קידום אתרים – חלוקה לשלבים
קידום אתרים אינו פעולה אחת בודדת אלא אוסף של פעולות שיש לבצע באופן מתמשך. במאמר זה נסקור את השלבים העיקריים שיש לבצע במהלך קידום אתרים.

בניית אתרים בעזרת מערכת לניהול תוכן
האתרים של היום שונים מאוד מהאתרים שהיו נפוצים לפני כמה שנים. האתרים הישנים היו סטטיים ולא התעדכנו בתדירות גבוהה, ולכן התחזוקה שלהם היתה פשוטה יחסית.ניהול אתרים היום זו משימה מעט מורכבת יותר. עם זאת, יש היום מערכות מיוחדות שמטרתן לעשות לנו את החיים קלים יותר בניהול תוכן האתר. אלו הן מערכות ניהול התוכן – או Content Management Systems.

בניית אתרים בחינם – כדאי או לא כדאי
בעבר מי שרצה להקים אתר אינטרנט היה חייב ללמוד תכנות ועיצוב אתרים, או ללכת למומחה לבניית אתרים ולשלם סכומים גדולים עבור בניית האתר. אך היום יש שפע כלים המאפשרים לכל אחד לבנות אתר פשוט מבלי ללמוד כלום – ובחינם. אם כך, מה הטעם בללכת לאיש מקצוע, לשלם מאות או אלפי שקלים, כשאפשר תוך כמה דקות וללא עלות לבנות אתר בסיסי? במאמר זה נסקור כמה מהחסרונות המרכזיים של בניית אתרים בחינם.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI