דף הבית רוחניות גלגול נשמות הוכחות לרעיון גלגול הנשמות מתוך ספרו של ד"ר זיו מאיר "גלגול נשמות"
הוכחות לרעיון גלגול הנשמות מתוך ספרו של ד"ר זיו מאיר "גלגול נשמות"
ד"ר זיו מאיר 27/06/08 |  צפיות: 3456

 הוכחות לרעיון הגלגולים

 מתוך ספרו של ד"ר זיו מאיר: "גלגול נשמות כל הסודות הכמוסים"

 

אנשים המטיילים למקומות שונים בפעם הראשונה, מתנסים לעתים קרובות בתחושות מוכרות, כאילו כבר היו במקום.  אנשים רבים העידו על התרחשויות אלה, רבות מהן היו עובדות, שנמסרו על ידי אנשים חסרי דמיון שמעולם אף לא שמעו על תיאוריית הגלגולים. 

 

מעבר לזאת, מי מאתנו לא חווה חוויות דומות, דמויות מוכרות שמעולם לא פגשנו? מקומות מוכרים בהם מעולם לא טיילנו ועוד.

 

קיימים גם טיעונים מתקדמים, בעד תיאוריית הגלגולים  אשר , מצדדיה מחשיבים כחזקים מאד  והמסווגים "כהוכחות". ביניהם ניתן להזכיר את ההבדלים בטעמים, בכישורים, רגישויות קודמות, וכו' ניתן להבחין בהם אצל מבוגרים וילדים, ובקושי ניתן לייחס זאת לתורשה. אותו רעיון מביא את העוסק בהם לשקול את הסוגיה של "ילד גאון" או "עילוי", וכיו"ב. חלק מהטיעון הוא להניח שאם כל הנשמות נבראו זה עתה, על ידי אותו הבורא, ומאותו החומר, הן היו דומות מאד זו לזו, והיו למעשה זהות.

עצם העובדה שכל ילד שונה בטעמים, במזג, בתכונות, בטבע וכו', ללא קשר לתורשה וסביבה, חייב להביא למסקנה שאת ההבדל יש לחפש הרחק אחורנית. ילדים בני אותם ההורים יכולים להיות שונים מאד בטבעם, תכונותיהם, וכו': בעוד שזרים יכולים לעתים קרובות להיות דומים יותר מאשר ילדים של אותם ההורים, שנולדו בהפרש של שנים זה מזה, והתחנכו באותה סביבה. אלה שיש להם ניסיון רב עם תינוקות, יודעים שלכל תינוק טבע ותכונות משלו, לפיהם הוא נבדל מכל ילד אחר, אף שניתן כמובן לסווגם לפי קבוצות. תינוק שנולד אך לפני מספר שעות כבר חושף עדינות או היעדרה, תובנות שונות אשר הסברן יכול להיות  על ידי נסיון קודם כדלחלן:

התפיסה קשר מולד או נרכש?

מחקרה של הפסיכולוגית  אלינור גיבסון העוסקת בחקר התפיסה  אשר באחד ממחקריה המפורסמים   ניסתה להשיב על השאלה האם תפיסת המרחב היא כושר מולד או כושר נרכש ? אם תפיסת המרחב היא כושר מולד הרי שהיא צריכה להופיעה בגיל צעיר ביותר.

החוקרת בדקה לצורך כך תינוקות זוחלים , בני מספר חודשים, אשר הונחו על משטח שבהמשכו לוח זכוכית הנראה כמדרון תלול, התינוקות התנועעו בחופשיות על המשטח  אולם מרביתם סרבו לעבור לצד שנראה כמו מדרון, החוקרת הסיקה מכך כי תגובה זו אינה תלויה בניסיון נרכש. מהיכן אם כן נלקחה תובנה זו ???

 

גם מחקרים שנערכו על תינוקות רכים יותר, אפילו בני ימים ספורים הראו כי התינוקות מפרשים ארועים חזותיים באותה הצורה כמו מבוגרים אשר חוו נסיון לדוגמה:

החוקר ( 1977) bower  גילה כי חפץ המגיח אל מול פניו של תינוק גורם לו להסיט את ראשו ולהרים את ידיו על פניו בתנועת התגוננות.

איך יודע תינוק בין ימים ספורים מהי הגנה ?

איך יודע תינוק בין ימים ספורים מהו איום, אם טרם התנסה בכך ?

איך יודע תינוק מהו מדרון אם טרם התנסה בירידה או בנפילה ממדרון ?

קיימים מחקרים רבים בפסיכולוגיה של ההתנהגות שקצרה היריעה מלפרטם התומכים  בעובדה שקיימים התנסויות קודמות הקשורות ללמידה מניסיון עוד בטרם יכלנו בחיים הנוכחים להתנסות ,הקשורים להתנסויות קודמות שמקורם כנראה בחיים קודמים.

אחד הנסיונות להסבירם יהיה באמצעות המונח אינסטינקט מולד.

אולם האם "אינסטינקט מולד" יכול להיות גם הבנה? או נסיון?  או תפיסת המרחב ?  נראה  שלא.

 

מכל מקום  עם גדילתו של הילד, תכונות אלה נראות יותר בבירור, וטבעו של הילד הופך מודגש יותר, בתלות כמובן, בעיצוב והגיבוש, אך תמיד יודגש אופיו המקורי בדרך כלשהי.

ילדים אכן שונים. אחדים אוהבים דבר אחד ואינם אוהבים דבר אחר, ולהיפך: אחדים נמשכים על ידי משהו מסוים ונדחים על ידי אחר, ולהיפך,  אחדים חביבים בעוד אחרים אכזריים: אחדים מבטאים חוש עידון פנימי, בעוד אחרים מבטאים גסות וחוסר רגישות, וכל זה על ידי ילדים בני אותה משפחה.

 יש לציין שבלימודים אליהם הילד נמשך, הוא מצליח ללמוד כמעט ללא מאמץ, כמו לימוד מחדש של שיעור מועדף כלשהו, שנשכח זמנית. לעומת זאת במקרה של לימוד שאינו אהוב, כל צעד מושג בהרבה עמל,  התהליך נמשך גם במהלך החיים, כאשר האדם הבוגר מוצא דבר זה או אחר כמתאים לו, כאילו נתפר עבורו, כך גם הידע הקשור לכך מגיע אליו כמו השיעור של אתמול.

 

במסגרת טיפולים שונים  שאני מבצע, לא אחת מספרים המטופלים  על חויות מגלגולים קודמים,  חלק  מהמטופלים החוזרים  ברגרסיה לאחור פותרים לעצמם בעיות מבעיות שונות בעקבות חזרתם לאחור. אולם שיטה זו בה אנשים חוזרים לגלגולים קודמים איננה מדעית וניתן לתקוף אותה מהיבטים שונים.  מעל לכל אין היא הוכחה לרעיון הגלגולים. גם אם המטופלים  פותרים באופן זה בעיות של עצמם כגון פחד ממים, פחד מים, פחד גבהים. בעיות מיניות כגון זהות מינית ועוד... תמיד ניתן לטעון כי הענין הוא בסך הכל דימיון.  אין זה מעיד כלל על גלגול קודם על אף שהבעיות נפתרות, אולם כך גם ניתן לטעון כנגד הפסיכואנליזה, ההיפנוזה,...ועוד. על אף שאין טוענים כך כנגדה .

משום כך בחרתי להעלות כאן מחקרים שונים של חוקרים בעלי שם עולמי אשר אינם מזוהים כמאמינים אורתודוכסיים אלא נחשבים כמשוללי כל אמונה מלבד הענין המדעי הטהור ואשר לצורך מחקרם תוקצבו בהקצבות ענק על ידי מוסדות אקדמאים שונים, כפי שנעשה בכל המחקרים המדעיים בהם מדענים חוקרים מציאת תרופה לנגיף זה או אחר.

בפרק "קליניקה טיפולית" תיעדתי   מקרים שונים  אותם תיארתי
מתוך נסיוני האישי בטיפולי רגרסיה במטופלים ותלמידים שונים,
לפירוט מסלולי לימוד ב מכללת ברק ראו במסלולי לימוד של מכללת ברק 

www.barakcollege.com


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ד"ר זיו מאיר

ד"ר זיו מאיר פרפסיכולוג ונטורופט.



 


מאמרים נוספים מאת ד"ר זיו מאיר
 
N.L.P לחיים טובים ומשופרים.
11/01/19 | NLP
לימודי ה-N.L.P. במכללת ברק מתקיימים באווירה משפחתית, קבוצות קטנות, יחס אישי. איך פועלת התפיסה וכיצד עובד המוח. מהו מבנה האישיות ע"פ ה-NLP, מה משפיע עלינו יותר – התורשה או הסביבה והכי חשוב: למה זה חשוב לנו כמובילי שינוי. איך יוצרים כימיה בין אישית ברמה גבוהה, ומרחב בטוח המאפשר טרנספורמציה והצלחה מרבית בתקשורת בינאישית/ בטיפול. כיצד להתגבר על פוביות... הנושאים הנלמדים בקורס מה זה NLP. מהי ההיסטוריה של הNLP ואת מה אנחנו "מתכנתים". מה ההבדל בין דמיון מודרך לדמיון מונחה? – כולנו משתמשים בדמיון על

תטא רייקי
תטא רייקי, אנרגיית העל של העידן החדש. באמצעות אנרגיית תטא רייקי שהיא אנרגיית העל של העידן החדש, ניתן לאזן ולחדש תאים מתים, ניתן לאזן השפעות מגלגולים קודמים המצויים ב-ד.נ.א. האנרגטי שבחלקו מושפע מה-ד.נ.א. של ההורים, ובחלקו הוא יצירת רסיסי נשמה החוזרים בגוף חדש. כיצד נוכל להשפיע על המיטוכונדריה של התאים בגופנו למניעת הזדקנות וליצור תאים צעירים במקום שכפול תאים התואמים את גילנו הכרונולוגי? על כך בקורס החדש במכללת ברק לרפואה משלימה שלוחות ירושלים אשקלון באר שבע.

חלומות וברביטורטים
27/09/10 | חלומות
חלומות וברביטורטים מאת ד"ר זיו מאיר מכללת ברק במחקרים שונים שנערכו בדבר שימוש בתרופות לשינה התבררו עובדות מעניינות. לדוגמא: במחקר שנערך על ידי פרופ'''' איאן אוסוולד מאוניברסיטת אדינבורו שחקר את השפעת הברביטורטים על השינה, התברר כי תרופות רבות מדכאות את שנת החלום.

כיצד מופיעות נשמות חדשות?
כיצד מופיעות נשמות חדשות? מתוך ספרו של ד"ר זיו מאיר "נשמות תאומות וזוגיות" "לדעתי, יש להבחין בין שתי מקרים מרכזיים שונים: הראשון הוא רצון מצד ההורים לילד במשפחה, כלומר שני בני הזוג רוצים לצרף אליהם נשמה נוספת. =מתוך בחירה. כאשר הרצון יוצר את סוג האנרגיה להיווצרותה. האופן השני הוא מצבים מאולצים, כגון אונס, או שמירה מפני הריון בלתי רצוי שנכשל, או מתוך פחד או אי רצון לבצע הפלה מאמונה זו או אחרת.=כלומר הריון שלא מבחירה, אזי סוג האנרגיה היא שונה.

כיצד נוצרות נשמות חדשות?
כיצד נוצרות נשמות חדשות? מתוך ספרו של ד"ר זיו מאיר "נשמות תאומות וזוגיות". "לכאורה כפי שאמרת קודם לכן" המשיך ידידי המלומד, "מאותן ניצוצות שנוצרו מהתנפצות נשמתו של האדם הראשון, אשר חיכו לירידה. אולם מה יקרה בעוד חמישים שנה? בעוד מאה שנה? כאשר אוכלוסיית העולם תכפיל ותשלש את עצמה"? המשיך ושאל.

האם יש נשמות חדשות?
האם יש נשמות חדשות? מתוך ספרו של ד"ר זיו מאיר "נשמות תאומות וזוגיות" פרופ' קליין הגיע אליי ביום שישי בשעה שקבענו. הפעם הוא חייך אליי עם היכנסו, בניגוד לפגישתנו הקודמת. "אני יכול להגיד לך שהשבוע הזה היה לי השבוע הארוך בחיי" ציין והתיישב על הכיסא. "מדוע"? שאלתי, אף שידעתי את התשובה, הרי גם אני ציפיתי בכיליון עיניים לפגישה. "מפני שכל השבוע חיכיתי לפגישה איתך, כל יום הייתי סופר את הימים לפגישה איתך", ציין בהתלהבות. "תראה במהלך השבוע חשבתי רבות על השיחה שלנו, רציתי להבין האם לדעתך קיימות גם נשמות חדשות לחלוטין? למען האמת בדקתי גם במאמרים שלך באינטרנט אבל לא התייחסת לזה בשום מקום, רק דע לך שקראתי

האם אני ורעייתי המנוחה נשמות תאומות?
האם אני ורעייתי המנוחה נשמות תאומות? מתוך ספרו של ד"ר זיו מאיר "נשמות תאומות וזוגיות" "האם אני ורעייתי המנוחה אכן נשמות תאומות"? חזר פרופ' קליין לשאלתו הראשונה. "הסברת לי מה היא נשמה, או מה הן התפיסות בעניין זה, אך אני עדיין מאוד מוטרד מכך שרעייתי המנוחה נמצאת איתי. אני ממש מרגיש בה, אמר הפרופ' והמשיך, "אתה יודע מה יכול להיות כאשר אני בקשר עם אישה אחרת? בודאי זה ברור לך לחלוטין". המשיך תוך שהוא משכל רגליים

האם יש נשמות תאומות?
מתוך ספרו של ד"ר זיו מאיר "נשמות תאומות וזוגיות" האם יש נשמות תאומות שאל פרופ' קליין? "כן ולא" השבתי לו. "כן ולא" השבתי לו. הוא נעץ בי מבט משתאה, "מה הכוונה? או שיש או שאין" פסק חד משמעית. "לא יתכן תשובה והיפוכה" המשיך. "נכון" השבתי. "אכן התשובה לכך לא פשוטה כלל, אבהיר את דברי.

הקשר בין פסיכותרפיה לפסיכותרפיה גופנית
הקשר בין פסיכותרפיה לפסיכותרפיה גופנית
מאת ד"ר זיו מאיר

בסיס הפסיכותרפיה הגופנית הוא טיפול ריגשי /נפשי המשלב בין הצד הפיזי לצד הנפשי, כלומר הוצאת הרגש המודחק הטמון בזיכרון באמצעות תהליך הטיפול הפיזי.
הטיפול ב פסיכותרפיה גופנית גורם לשחרור הצורך להדחיק, שכן המטופל חווה את הסיבה לטראומה שהדחיק והזיכרון אינו גורם עוד לכאב ריגשי, לא יהיה למטופל קושי לזכור את האירוע, כך האנרגיה המושקעת בהדחקה תשמש לתפקידי חיים אחרים כגון: יציבה, בריאות גופנית, שמחת חיים ועוד.


מה הוא טיפול פסיכותרפיה התנהגותית
מה הוא טיפול פסיכותרפיה התנהגותית

מאת ד"ר זיו מאיר

בבסיס הטיפול ב פסיכותרפיה ההתנהגותית קיימת ההנחה, שכל ביטוי התנהגותי בלתי מסתגל, הוא הרגל שנרכש בעבר. באמצעות התאמה אישית של מערך התניות וחיזוקים, ניתן להביא לידי שינוי הרגליו הבלתי רצויים של המטופל ובאמצעות החיזוקים שיקבל ירכוש את ההרגלים הרצויים. בגישה זו הפסיכותרפיסט פעיל בטיפול, עליו לתכנן מערך של למידה,של חיזוקים והתניות, כדי להכחיד התנהגות בלתי רצויה,ולעודד הופעת התנהגות רצויה. עתה הוא אינו מאזין ומפרש בלבד את העבר או את סיבת ההפרעה...אלא עוסק בעיצוב ההתנהגות בהווה.

     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI