דף הבית רוחניות רוחניות - אחר לרצות את מה שיש - האם זה בכלל טוב? מהי הדרך -היחידה- להגיע לאיזון של הרצון העצמי?
לרצות את מה שיש - האם זה בכלל טוב? מהי הדרך -היחידה- להגיע לאיזון של הרצון העצמי?
אימון אישי / אליעד כהן - EIP.co.il 05/06/10 |  צפיות: 2392
לרצות את מה שיש - האם זה בכלל טוב? מהי הדרך *היחידה* להגיע לאיזון של הרצון העצמי?

במאמר הזה נבאר, מדוע האדם *לא* יכול לעשות שום דבר כדי לרצות את מה שיש? נבאר גם מהו הדבר *היחיד* בעולם שאם הוא יקרה, אז ממילא האדם ירצה תמיד רק את מה שיש? נבאר גם מדוע השלמות היא *לא* לרצות את מה שיש? ונבאר כמובן איך להשיג את השלמות האמיתית?

והעניין הוא, כי כל הרע שיש בעולם, נובע מכך שהאדם לא רוצה את מה שיש. כי בכל רגע ורגע המציאות נמצאת בצורה כלשהי. ואם האדם רוצה בשלמות את המציאות כפי מה שהיא, הרי שהאדם חווה שלמות וטוב לו. ואם האדם לא רוצה את המציאות ואת מה שיש, הרי שרע לאדם. והאדם לא יכול להרגיש רע, בלי שהוא לא ירצה את מה שיש. כי מיד ברגע שהאדם לא רוצה את מה שיש, מיד באותו הרגע רע לאדם.

וכאשר האדם מתבונן על הדבר הזה, מיד מתעורר אצל האדם רצון לרצות את מה שיש. כי האדם מבין שאם הוא רק יצליח לרצות את מה שיש, הרי שממילא הוא כבר לעולם לא יוכל להרגיש רע. אלא הוא ירגיש שלמות אמיתית. וכאשר מתעורר אצל האדם הרצון לרצות את מה שיש, אז האדם מנסה בכל כוחו לגרום לעצמו לרצות את מה שיש, ואז האדם מגלה שהדבר הזה הוא בלתי אפשרי.

כי לרצות את מה שיש, פירושו שעל האדם להפסיק לרצות לשנות את המציאות. כי המציאות היא שלפעמים האדם לא רוצה את מה שיש. ולרצות את מה שיש, פירושו שעל האדם *לא* לנסות לגרום לעצמו לרצות את מה שיש. כי מי שהוא באמת רוצה את מה שיש, ממילא הוא טוב לו גם כאשר הוא לא רוצה את מה שיש.

וברגע שהאדם מנסה לגרום לעצמו לרצות את מה שיש, הרי שבזה עצמו האדם מרחיק את עצמו ממצב שבו הוא רוצה את מה שיש. כי כל פעולה שהאדם עושה כדי לרצות את מה שיש, בזה עצמו הוא מחזק אצל עצמו את חוסר שביעות הרצון שלו מהמציאות.

כי המציאות היא שהאדם לא רוצה את מה שיש. והשלמות היא כאשר האדם ירצה את מה שיש, דהיינו שהאדם ירגיש טוב עם זה שהוא *לא* רוצה את מה שיש. וכאשר האדם מנסה להכריח את עצמו לרצות את מה שיש, הרי שזה עצמו ביטוי של *לא* לרצות את מה שיש. ובכך שהאדם מנסה לרצות את מה שיש, ממילא הוא משיג את התוצאה ההפוכה של מה שהוא רוצה להשיג.

וכיו"ב לגבי כל שאר הנושאים. כי האדם לא יכול להתאמץ שלא להתאמץ. כי ברגע שהאדם מתאמץ לא להתאמץ, בזה עצמו הוא מתאמץ. וברגע שהאדם מנסה להילחם בעד השלום, הרי שבזה עצמו האדם בעצם נלחם נגד המלחמה ובזה עצמו האדם יוצר מלחמה. ובכך שהאדם מנסה להיות מאושר, בזה עצמו האדם גורם לעצמו להיות לא מאושר. כי האושר הוא כאשר האדם מפסיק לרצות להיות מאושר. וכאשר האדם מנסה להיות מאושר, בכך הוא מחזק את חוסר האושר שלו.

וברגע שהאדם מנסה להרגיש טוב, בזה בעצמו הוא גורם לעצמו להרגיש רע. כי האדם מרגיש רע רק משום שהוא רוצה להרגיש טוב. כי אי אפשר להרגיש רע, בלי שיהיה לאדם רצון להרגיש טוב. וכאשר האדם רוצה להרגיש טוב, הרי שבעצם הוא צריך להפסיק לרצות להרגיש טוב. אבל גם אם האדם ינסה להפסיק לרצות להרגיש טוב, גם זה עצמו נובע מהרצון של האדם להרגיש טוב.

ובקיצור, האדם לא יכול לשקר את עצמו. כי אושר אמיתי הוא תחושה אמיתית שנובעת מעצמה. ואו שהאדם באמת רוצה את המציאות כפי מה שהיא תמיד, או שלא. אבל אין כאן מקום לשקרנים. כי שקרים לא עוזרים לאדם להיות מאושר. והאדם לא יכול לשקר את עצמו בחשיבה חיובית כלשהי ולהיות מאושר. כי אושר חייב לבוא ממקום אמיתי, שבו האדם מאושר בלי להתאמץ.

כך שבעצם האדם לא יכול לעשות שום דבר כדי להיות מאושר וכדי להרגיש טוב. כי כל פעולה שאותה יעשה האדם כדי להיות מאושר, בזה בעצמו הוא *מרחיק* את עצמו מהאושר.

ובנוסף על כל אלו, צריך לדעת גם, כי השלמות היא *לא* כאשר האדם רוצה או לא רוצה את מה שיש, אלא השלמות היא כאשר אין אצל האדם הבדל בין מצב שבו הוא רוצה לבין מצב שבו הוא לא רוצה את מה שיש. כי במציאות שלנו יש שני כוחות. ויש את הרצון ויש את העדר הרצון. ואם האדם ירצה תמיד את מה שיש, הרי שבעצם הוא לא מכיל בתוכו את הכוח המנוגד שבו האדם לא רוצה את מה שיש.

והשלמות היא כאשר האדם מכיל בתוכו את כל הכוחות השונים. דהיינו שהאדם יכול לא לרצות את מה שיש ולהרגיש רע. וגם לרצות את מה שיש ולהרגיש טוב. ואעפ"כ בו זמנית תוך כדי זה שהאדם רוצה או לא רוצה את המציאות, תוך כדי זה האדם יכול לחוש שלמות ולהנות מהמציאות.

וההנאה של האדם מהמציאות צריכה לנבוע, לא מתוך כך שהוא רוצה או לא רוצה את המציאות, אלא מתוך כך שהאדם מבטל את הישות העצמית שלו אל המציאות. וזה כמובן דבר שצריך להיות באמת. כי כאן בוודאי שהאדם לא יכול לשקר את עצמו.

והעניין הוא כי במציאות שלנו יש כל הזמן התהוויות שונות. וגם ה"אני" של האדם וגם הרצון העצמי של האדם, וגם הרגשות / תחושות / מחשבות / ידיעות / זיכרונות וכיו"ב של האדם, הכל אלו התהוויות של המציאות.

וכאשר האדם מרגיש שהוא רוצה או לא רוצה איזה דבר, אז אם שכלו של האדם קטן, אז נדמה לו שבאמת הוא עצמו רוצה או לא רוצה את הדבר. ועל ידי זה האדם סובל.

כי מצד האמת, גם כאשר האדם כן רוצה את המציאות, גם אז האדם סובל. כי ברגע שהאדם רוצה את המציאות, ממילא הוא יוצר עבור עצמו תלות רגשית בכך שהמציאות תהיה כפי מה שהוא רוצה. ועצם זה שיש לאדם רצון כלשהו, זה עצמו חיסרון.

כי ברגע שהאדם רוצה איזה דבר, גם אם יש לו את הדבר הזה, הרי שממילא הרצון של האדם גורם לכך שהאדם לא ירצה שהמציאות תשתנה. כי גם כאשר יש לאדם את מה שהוא רוצה, עדיין הוא תמיד ירגיש שהוא רוצה שהמציאות תמשיך להיות כפי מה שהיא. וגם זה עצמו רע.

כי אם לא היה לאדם רצון עצמי כלל, הרי שממילא האדם לא היה נאחז בשום דבר, ותמיד היה טוב לאדם. אבל ברגע שיש לאדם רצון עצמי, ממילא או שרע לאדם מכך שהמציאות שונה מרצונו. או שרע לאדם מכך שהוא לא יכול להיות בטוח שהמציאות תמשיך להיות כרצונו.

וגם העשיר הכי גדול בעולם, גם הוא תמיד חי בפחד, שמא יקרה איזה משהו שישנה את המציאות לדבר שאותו הוא לא רוצה. וכולם מפחדים תמיד מכך שאולי יקרה להם איזה דבר רע בעתיד. וכל זמן שיש לאדם רצון עצמי, ממילא הוא חושב שיש רע בעולם, וממילא הוא מפחד ממנו.

והדרך *היחידה* של האדם להיות מאושר באמת, היא על ידי זה שהאדם מסתכל אל תוך הרצון העצמי שלו, ורואה את שורש הרצון שלו, ומגיע עד לשורש הרצון של המציאות, ורואה שם את האחדות שיש בין הרצון לבין העדר הרצון.

כי בשלב הראשון על האדם להסתכל אל תוכו אל תוך הרצון העצמי שלו, ולגלות מהיכן מגיעים הרצונות שלו. ועל האדם לשאול את עצמו, מה הסיבה ולמה אני רוצה את מה שאני רוצה? האם אני יכול לרצות אחרת? אם כן, אז למה אני לא רוצה אחרת? ואם לא, אז מה גורם לי לרצות את מה שאני רוצה?

והאם זה שאני רוצה דבר כלשהו, האם זה מחוייב המציאות או שמא זה רק אפשרי המציאות? דהיינו, האם הרצון שלי מוכרח שהוא יהיה כפי מה שהוא ברגע הזה? או שאולי כמו שאני רוצה את מה שאני רוצה ברגע הזה, כך גם אני יכול לרצות אחרת? ואם הרצון שלי מחוייב שהוא יהיה כזה, אז למה הוא מחוייב להיות כזה? ואם הוא לא מחוייב להיות כזה, אז מדוע הוא כזה?

ועל האדם לשאול את עצמו, האם אני בכלל בוחר לרצות? האם אני יכול לבחור לא לרצות? ואם כן, אז האם לא יותר פשוט לבחור לא לרצות, וממילא להרגיש מאושר? כי אי אפשר לסבול כאשר אין רצון. ועל האדם לשאול את עצמו, אם באמת אני יכול להפסיק את הרצון של עצמי, אז איך זה שאני עדיין מרגיש לפעמים רע?

ורק טיפש גמור יגרום לעצמו להרגיש רע. ועל האדם לשאול את עצמו, איך זה שלפעמים אני מרגיש רע? ואם אני יכול לשלוט ברצון של עצמי, אז ממילא אני יכול לגרום לעצמי להיות תמיד שמח וכיו"ב, אז איך זה שאני עדיין לא מספיק מרוצה מהמציאות?

ואם אני באמת יכול לשלוט ברצון שלי עצמי, אז האם אני יכול להפסיק אותו לגמרי? והאם אני יכול לבחור לחוש עכשיו שלמות מלאה שבה אני ארצה את מה שיש בשלמות, בלי לרצות שום דבר אחר?

וכאשר האדם בוחר בבחירה חופשית איזה דבר, על האדם לשאול את עצמו, האם יש סיבה לכך שבחרתי את מה שבחרתי? ואם לא, דהיינו אם אין סיבה שבחרתי את מה שבחרתי, אז האם באמת אני בחרתי את מה שבחרתי או שמא הדבר הזה קרה ללא בחירה חופשית שלי?

ואם כן יש סיבה שבגללה בחרתי את מה שבחרתי, על האדם לשאול את עצמו, האם יכולתי לבחור אחרת? ז"א נניח שיש סיבה שבגללה בחרתי את הבחירה שלי. עכשיו על האדם לשאול את עצמו, האם באמת יכולתי לבחור אחרת? ואם כן, אז מדוע לא בחרתי אחרת? והאם הייתה סיבה מדוע בחרתי כך ולא אחרת?

ואם הבחירה שלי הייתה אקראית לגמרי ללא סיבה, אז האם באמת בחרתי? ואם כן הייתה סיבה מדוע בחרתי את מה שבחרתי, אז האם הייתי מוכרח לבחור את מה שבחרתי, או שאולי יכולתי לבחור אחרת? ואם הייתי מוכרח לבחור את מה שבחרתי, אז האם באמת אני עצמי בחרתי? כי אם אני מוכרח לבחור את מה שאני בוחר, אז האם זו באמת בחירה חופשית? ואם אני לא מוכרח לבחור את מה שאני בוחר, אז מדוע אני בוחר את מה שאני בוחר?

ועל האדם לשאול את עצמו, האם בכלל אני בוחר להיות בעל בחירה חופשית? האם אני יכול להחליט שאני לא רוצה את זכות הבחירה החופשית? איך בעצם נוצרת הבחירה החופשית שלי? האם ישנם מצבים שבהם יש לי בחירה חופשית, אך אני לא מרגיש שיש לי בחירה חופשית? האם ישנם מצבים שבהם אין לי בחירה חופשית, ובהם אני כן מרגיש שיש לי בחירה חופשית? והאם אני בוחר בבחירה חופשית את הבחירה החופשית שלי עצמה?

ואחרי שהאדם מתבונן בדברים האלו, אז הוא רואה בתוכו את ה"אני" העליון שלו, שהוא המציאות. כי מה שנקרא אצל האדם "אני", זאת רק השתקפות של ה"אני" הגדול יותר של האדם, שהיא המציאות עצמה. והדבר דומה לאדם שנמצא בתוך חלום, שה"אני" שלו שבתוך החלום, וה"אני" של כל שאר האנשים בחלום, וכל מה שיש בחלום, אלו רק השתקפויות של ה"אני" של האדם עצמו שחולם את החלום.

וכאשר האדם מתבונן בדברים האלו, על ידי זה תפישת ה"אני" של האדם משתנה. כי האדם מתחיל לחוש את האחדות שלו עם המציאות. והאדם מתחיל להרגיש "אני" לא רק כלפי עצמו, אלא גם כלפי כל מה שקיים. כי שני ה"אני" שניהם קיימים בו זמנית. וכאשר האדם חולם חלום, הוא נמצא גם בתוך החלום וגם מחוץ לחלום.

ואחרי שהאדם מרגיש "אני" ביחס למציאות, עכשיו על האדם לגלות את שורש הרצון של המציאות עצמה. כי מנקודת המבט של האדם שחושב שהוא נפרד מהמציאות, מנקודת המבט שלו שורש הרצון שלו הוא המציאות. אבל גם אחרי שה"אני" של האדם הופך להיות *גם* המציאות עצמה, עכשיו עדיין על האדם לגלות את שורש הרצון של המציאות עצמה.

ולגלות את שורש הרצון של המציאות, הוא בעצם לגלות את הסיבה הראשונה של כל הסיבות, את הסיבה שבגללה יש סיבות, את הסיבה שבגללה יש בכלל רצון. כי לכל דבר יש שורש. וגם לרצון של המציאות, גם לו יש שורש אחר פנימי יותר. ועל האדם לגלות את השורש הפנימי ביותר של הרצון של המציאות, שבא לידי ביטוי ברצון של ה"אני" האישי שלו.

וכאשר האדם ממשיך להעמיק את מחשבתו בזה, אז הוא מגיע לנקודת ההתחלה של כל הדברים, שבה אין עדיין רצון כלל ושבה יש העדר רצון מוחלט. ואז על האדם לנסות להבין, מה יוצר את העדר הרצון המוחלט הזה. ואז כאשר האדם ממשיך להתבונן, אז הוא מגלה שבנקודת ההתחלה של המציאות, שם אין שום ישות של רצון כלל.

ולא שיש שם העדר רצון, אלא שאין שם שום הגדרת רצון כלל. כי במקום שיש בו העדר רצון, הרי שיש בו גם את הישות של הרצון. ובנקודת שורש המציאות, שם אין שום נפרדות בין הרצון לבין העדר הרצון. כי שם הרצון עצמו הוא לא נפרד מההעדר שלו.

וכאשר האדם רואה ומבין את כל זה, על ידי זה האדם מקבל שכל חדש, ומבין את האמת שמצד האמת כל הנפרדות של העולם הזה, היא ביטוי של אחדות ממש. ומצד שורש המציאות, שם אפילו הנפרדות עצמה, גם היא לא נפרדת מהאחדות. כי בשורש המציאות, שם הכל אחד ממש. והנפרדות והאחדות הן ישות אחת ממש.

וכאשר האדם מבין ומתבונן בכל זה, על ידי זה כל תפישת המציאות של האדם משתנה. ועל ידי זה הרצון העצמי של האדם משתנה. ועל ידי זה האדם מקבל שכל חדש גדול יותר. ועל ידי כל זה, האדם מגיע למצב שבו הוא חווה את הרצון העצמי שלו, כישות שבה אין נפרדות בין רוצה לבין לא רוצה.

וזאת השלמות, כאשר האדם גם רוצה את מה שיש וגם לא רוצה את מה שיש באותה המידה ממש. דהיינו כאשר האדם תופש וחווה את הרצון או אי הרצון שלו, באותה המידה ממש. וזה כמובן אפשרי, אך ורק על ידי הידיעה וההבנה של האמת, שמצד השורש הכל אחד וכולי.

ראה גם:

* הסוד של הרצון האמיתי - מהו רצון אמיתי בשלמות אין סופית, לדעת את האמת?.

* הסוד של הרצון - מהו הרצון הפנימי ביותר של האדם? מהו שורש הרצון של האדם?.

* לרצות / רצון חופשי - האם ואיך אפשר להפסיק לרצות לגמרי?.

* רצונות - כיצד נוצרים רצונות? מה יוצר תחושת טוב?.

* פרדוקס הרצון - האם אפשר להפסיק לרצות? האם אפשר להעלים את הרצון העצמי?.

* בחירה חופשית / דטרמיניזם - מהו חופש הבחירה? מהי הבחירה החופשית?.

* בחירה חופשית / רצון חופשי / דטרמיניזם - מהי בחירה חופשית? איך האדם בוחר?.

* בחירה חופשית / דטרמיניזם / רצון חופשי - האם יש בחירה חופשית? מהי האמת?.

* צריך או רוצה? האם האדם צריך או רוצה? האם אתה פועל מתוך רצון או צורך?.

* חשיבה חיובית - למה חשיבה חיובית היא חשיבה שלילית? למה *צריך* *גם* חשיבה שלילית?.

* הקלדה עיוורת - עד כמה אתה מסוגל להיות מאושר, בעיניים עצומות וללא מאמץ?.

* אושר - מהו הדבר *היחיד* שאותו יכול האדם לעשות כדי להיות מאושר?.

* הסוד של האושר - מהו הדבר האחד ו*היחיד* שבו ו*רק* בו תלוי *כל* האושר שיש בעולם?.

* אושר מושלם - מהו הדבר ה*יחיד* שעליך לעשות כדי להיות מאושר בשלמות?.

המאמר מאת אליעד כהן, מחבר הספר אליעד כהן - להצליח בכח המחשבה www.EIP.co.il | אימון אישי / ייעוץ אישי

הכנס לאתר ותהנה מעוד מאמרים על סיבות, הכל אחד, אימון, רצון פנימי, לדעת את האמת ועוד ...


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אימון אישי / אליעד כהן - EIP.co.il

מאת אליעד כהן - מאמן אימון אישי + יעוץ אישי - לכל תחומי החיים ועוד

מחבר הספרים! אהבה בחיים / חיים בלי פחד / חיים טובים / להיות אלוהים / להצליח בכח המחשבה ועוד

הכנס עכשיו לאתר EIP.co.il ותהנה מאלפי מאמרים + הרצאות וידאו על כל נושאי החיים בכלל, ועל האושר שלך בפרט ...

מאמן אימון אישי חרדה פחד דיכאון קבלת החלטות זוגיות ויחסים ביטחון והערכה עצמית אהבה אושר להתמודד עם בעיות הצלחה מוטיבציה כסף והצלחה לחנך חינוך ילדים לשכנע מכירות שכנוע משמעות החיים בחירה חופשית חשיבה חיובית לחשוב חיובי ידע רוחניות מודעות הארה אלוהים להיות אלוהים בריאת העולם ברסלב רבי נחמן מברסלב פורום ברסלב אימון טיפול ייעוץ אישי

תכנסו ותהנו ...



 


מאמרים נוספים מאת אימון אישי / אליעד כהן - EIP.co.il
 
איפה ללמוד מכירות? ממי ללמוד מכירות, למכור כל דבר, למכור לכל אחד, תותח במכירות, קורס למכירות, סדנא למכירות, הדרכת מכירות, אומנות המכירה, אימון לאנשי מ
תותח במכירות, הדרכת מכירות, אימון לאנשי מכירות, קורס למכירות, אומנות המכירה, אימון אישי לאנשי מכירות, ייעוץ טיפולי, קואצ'ר מומלץ: עכשיו יש בעולם שלנו המון אנשי מכירות שמוכרים קורסים לאנשי מכירות. ש: דיברנו על זה כבר פעם אחת. אליעד: מדברים על זה עוד פעם סדנה לאנשי מכירות קורס לאנשי מכירות, שיטת מכירות מה שזה לא יהיה שיטות למכור. עכשיו אני רוצה לתת את הפרספקטיבה הבאה כשמישהו מביא לך שיטה כשאומרים לך "אני אלמד אותך איך למכור" איך אתה יכול לבדוק האם ועד כמה השיטה הזאת נכונה אז אפשרות ...

יעוץ זוגי, מתי לתת מתנות? כמה מתנות לתת? לא רוצה סקס, לא אוהב מתנות, ריחוק רגשי, בעיות בזוגיות, לא רוצה מתנות, האם לתת מתנות? נתינה חומרית, נתינה רגשי
לא נמשכת מינית, בעיות בזוגיות, חוסר משיכה מינית, ריחוק רגשי, יעוץ זוגי, מתי לתת מתנות, פסיכותרפיה הוליסטית, מטפל קוגניטיבי התנהגותי: איך יכול להיות מצב שמישהו נגיד לצורך העניין מעניק למישהו אחר מתוך אהבה נניח ודווקא זה שהוא מעניק לבן אדם האחר והבן אדם האחר נגיד אוהב את זה שמעניקים לו, שנייה רגע ואבל זה דווקא מרחיק אותו הבן אדם שמעניקים לו דווקא כאילו מרחיק ביניהם. עוד פעם אתה נגיד בא לילד שלך אתה קונה משהו אופניים, אוקי והילד שלך אוהב אתה האופניים והוא מרוצה מהאופניים ואין לו ...

מערכות יחסים, אופי או יופי, למה היא רוצה אותך? רוצה שיאהבו אותי בגלל מי שאני, למה אוהבים אותך? האם באמת אוהבים אותי? מה אוהבים בך? למה היא רוצה אותי?
מה אוהבים בך, למה היא רוצה אותי, רוצה שיאהבו אותי בגלל מי שאני, גולדיגריות, מערכות יחסים, אופי או יופי, מאמן אישי מומלץ, קואצ'ר מומלץ: עכשיו השאלה היא כזאת מהו האדם באמת בהקשר של הזוגיות, נגיד שמישהו אומר "תאהב אותי בגלל מי שאני לא בגלל מה שיש לי" ואז אתה אומר "אוקי ומי אתה באמת מה אתה" הרי כל מה שאתה יודע גם זה לא באמת אתה נכון, נגיד מה אתה נתת לדוגמא נגיד? ש: אוקי לדוגמא אין הבדל בין האדם לבין מה שיש לו זאת צורה אחת. אליעד: אוקי כי האדם לכשעצמו באמת מצד עצמו הוא כלום כאילו ...

טקסים אובססיביים, טיפול בתת מודע, קונפליקט רגשי, התנהגות אובססיבית, התנהגות טורדנית, טיפול ב ocd, הפרעת OCD, הפרעה לא הגיונית, התנהגות לא הגיונית, עומ
קונפליקט רגשי, התנהגות לא הגיונית, התנהגות אובססיבית, הפרעת OCD, התנהגות טורדנית, טקסים אובססיביים, מאמן אישי לחיים, גישור: עכשיו הנושא הוא כזה יש מצב שהבן אדם כשהתת מודע שלו, אוקי יש מודע ותת מודע מודע זה מה אתה חושב ותת מודע זה מה אתה מרגיש שאתה חושב כאילו משהו יותר פנימי קול פנימי נקרא, בסדר עכשיו יש מצב שזה עובד ככה אם הבן אדם התת מודע שלו והמודע שלו מסכימים אין לו בעיה עד כאן הבנו. התת מודע שלו אומר לו משהו מסוים המודע מסכים עם זה ואין בעיה לעומת זאת יש מצב שבתת מודע הוא ...

פחד ממחוייבות, שלבים בקשר זוגי, איך למנוע בגידה? לא רוצה להתחייב, לא רוצה להתחתן, פחד מחתונה, לא מוכן להתחתן, לגרום למישהי להיות רק איתך, לגרום למישהו
איך למנוע בגידה, לגרום למישהו לא לבגוד, לא רוצה להתחייב, פחד מחתונה, לא רוצה להתחתן, שלבים בקשר זוגי, קואצ'ר מומלץ, תמיכה נפשית: אוקי מה לעשות במקרה כשנמצאים עם מישהו במערכת יחסים שהוא מפחד ממחויבות אז זה יכול להיות מערכת יחסים זוגית ויכול להיות מערכת יחסים עבודה יכול להיות כל מיני מערכות יחסים. ש: מה הבעיה הוא לא רוצה להרגיש מאוים. אליעד: הוא לא רוצה מחויבות ואז זה מפרק את הקשר כי יש את הקטע הזה אנשים יוצאים ואז אומרים "טוב אז מה אנחנו אז אנחנו חברים אז אנחנו בני זוג מה אנחנו ...

איך ליצור התאהבות לאורך זמן? זוגיות לאורך זמן, איך לגרום למישהו לרצות אותך לאורך זמן? איך לגרום למישהו להתגעגע אליך? איך לגרום למישהו לא לשכוח אותך? כ
כמה מתנות לתת, איך לגרום למישהו להתגעגע אליך, נתינה חומרית, איך לגרום למישהו לא לשכוח אותך, איזה מתנות לתת, נתינה רגשית, מנטור, מטפל רגשי: וכאן אבאר עוד עיקרון בנושא של התאהבות, והוא שבן אדם אוהב בהווה את מה שעושה לו טוב בהווה. אבל בן אדם לא בהכרח יאהב בעתיד, את מה שעושה לו טוב בהווה. ז"א שאם אתה עושה למישהו טוב או רע בהווה, לא בהכרח שהוא יאהב או ישנא אותך בעתיד, למרות שכרגע הוא לדוגמא אוהב אותך, בגלל שאתה עושה לו כרגע טוב. ובמה תלוי אם הוא יאהב אותך בעתיד? תשובה: זה תלוי בעד ...

איך לגרום למישהו לאהוב משהו שהוא לא אוהב? איך לגרום לילד לאהוב ירקות? איך לשנות התניה של מישהו? איך לגרום למישהו לרצות משהו שהוא לא רוצה? איך להפוך שנ
איך להפוך שנאה לאהבה, בחורה בפרסומת, איך לגרום לילד לאהוב ירקות, איך לשנות דעות, איך להשפיע על אנשים, איך לגרום למישהו לאהוב משהו שהוא לא אוהב, מומלץ, קואצינג: אם ברצונך לגרום למישהו לאהוב משהו שהוא לא ממש אוהב אותו, אם ברצונך לגרום למישהו להיקשר למשהו, נסה לשלב את המשהו הזה, בתוך משהו אחר טוב, שהאדם השני כן אוהב. לדוגמא, נניח שילד לא אוהב לאכול ירקות. נסה ליצור אוכל שהילד ממש ממש אוהב, ונסה לשלב שם ירק כלשהו. במינון כזה או אחר. ככל שאדם מרגיש יותר טוב באופן כללי, כך יותר קל ...

איך להתחמק משאלות? איך לענות לשאלות בעייתיות? איך לא לענות למישהו? איך להעביר נושא? איך לזהות שאלות מניפולטיביות? איך לענות על שאלה שלא נוח לך איתה? א
איך לענות לשאלות בעייתיות, איך לא לענות למישהו, איך להעביר נושא, איך לזהות שאלות מניפולטיביות, איך לענות על שאלה שלא נוח לך איתה, איך לענות על שאלה מכשילה, ייעוץ פילוסופי, ייעוץ טיפולי: אם מישהו שואל אותך שאלה, ולא בא לך לענות לו לשאלה שהוא שאל, באפשרותך לענות לו, למהות השאלה שהוא שאל, ולגרום לו להיות מרוצה מהתשובה שענית לו, גם אם בפועל לא ענית למה שהוא שאל אותך. ז"א, כאשר מישהו שואל אותך שאלה מסוימת, יש סיבה למה הוא שאלה אותך את השאלה הזאת. ולא תמיד אתה רוצה לענות לו על השאלה ...

איך נוצרת התאהבות דמיונית? מהי שנאה דמיונית? איך לחזק אהבה? איך להיות חלק מהטוב של מישהו? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחזק אהבה? איך ליצור חוויות
איך ליצור חוויות טובות, איך לחזק אהבה, איך לחזק אהבה, איך ליצור קשר רגשי, מהי שנאה דמיונית, איך להיות חלק מהטוב של מישהו, מטפל הוליסטי, מטפל קוגניטיבי התנהגותי: וכאן אבאר עוד דרך כיצד באפשרותך לחזק אהבה של מישהו כלפיך ולגרום לו לאהוב אותך ולהתאהב בך? ואיך נוצרת התאהבות דמיונית? ואיך נוצרת שנאה דמיונית? ואיך אפשר לחזק אהבה דמיונית? ואיך הדמיון יוצר התאהבות? ואיך באפשרותך ליצור משיכה והתאהבות? ועוד. וכפי שכבר הסברתי, האדם אוהב את מה שעושה לו טוב. והאדם נקשר למה שגורם לו להרגיש ...

למה לא אוהבים אותך? התאהבות לא הגיונית, אהבה, אוהב את מה שעושה לו רע, למה גברים אוהבים ביציות? נשים אוהבות גברים ששונאים אותן, כוונתך רצויה אך מעשיך א
למה לא אוהבים אותך, נשים אוהבות גברים רעים, אהבה, אוהב את מה שעושה לו רע, כוונתך רצויה אך מעשיך אינם רצויים, העיקר הכוונה, אימון אישי ועסקי, טיפול הוליסטי: וכאן אבאר את אחד העקרונות החשובים ביותר באהבה ובהתאהבות. ואיך יכול להיות שתעשה למישהו טוב ושתרצה לעשות לו טוב ושהוא ישנא אותך? ואיך יכול להיות שמישהו יעשה לאדם אחר רע, והאדם האחר עדיין יאהב אותו אפילו יותר? ואיך יכולה להיות התאהבות לא הגיונית? ולמה לפעמים גברים אוהבים נשים ביציות, שעל פניו נראה שהן עושות להם רע? ולמה לפעמים ...
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI