דף הבית
אינדקס עסקים
הכותבים הפעילים ביותר
המאמרים הניצפים ביותר
תגיות פופולריות
תנאי שימוש
צור קשר
דף הבית
שפת האור
איך יתקשר בזה המאמר שימוש הרב למורא שמים
פרסום המאמר באתרך
פרסום המאמר באתרך
באפשרותך לפרסם את המאמר הזה באתרך בכפוף
לתנאי השימוש
.בפרסום המאמר עליך להקפיד על הכללים הבאים: יש לפרסם את כותרת המאמר, תוכנו,
וכן פרטים אודות כותב המאמר
. כמו כן יש לכלול
קישור לאתר
מאמרים עסקיים ומקצועיים (http://www.portal-asakim.com)
.
בחזרה למאמר
כותרת המאמר:
תקציר המאמר:
איך יתקשר בזה המאמר שימוש הרב למורא שמים, ונראה לומר דלא אמר אלא הוו כבנים המשמשים את האב, שהוא היותר מצוי שישמשו הבנים את האב שלא על מנת לקבל פרם
מילות מפתח:
קישור ישיר למאמר:
גירסת HTML:
<html> <head> <title>איך יתקשר בזה המאמר שימוש הרב למורא שמים</title> <meta name="description" content="איך יתקשר בזה המאמר שימוש הרב למורא שמים, ונראה לומר דלא אמר אלא הוו כבנים המשמשים את האב, שהוא היותר מצוי שישמשו הבנים את האב שלא על מנת לקבל פרם"> <meta name="keywords" content="יהדות, תורה, רוחניות"> <meta name="expires" CONTENT="never"> <meta name="language" CONTENT="hebrew"> <meta name="distribution" CONTENT="Global"> <meta name="robots" content="index, follow"> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1255"> </title> <body dir="rtl"> <h1>איך יתקשר בזה המאמר שימוש הרב למורא שמים</h1><br/> <br/><strong>נכתב על ידי: <a title="איך יתקשר בזה המאמר שימוש הרב למורא שמים" href="http://www.portal-asakim.com/Authors//Author9576.aspx ">Yafator</a></strong><br/> <br/><ol> <li > <p>איך יתקשר בזה המאמר שימוש הרב למורא שמים, ונראה לומר דלא אמר אלא הוו כבנים המשמשים את האב, שהוא היותר מצוי שישמשו הבנים את האב שלא על מנת לקבל פרם, יען היה לו לפתוח בעבדים המשמשים שימוש יתר את הרב על מנת לקבל פרס, וכך דרך התנא לסיים בלשון שפתח, הנה עתה נהירא לן איך שייך לזה המאמר ויהי מורא שמים עליכם, כי בהגיע התלמיד למעלת שימוש הרב כבן לו, צריך להזכירו לרוב הקרבה לרב, שכל דברי הרב כאילו ניתנו בסיני, ולכן בעי יראת שמים, כי העובד מאהבה צריך להזכיר לו נחיצות היראה.</p> </li> </ol> <p>28לקבל פרס, ויהי מורא שמים עליכם:</p> <p>הנה למשכיל פשיטא רכל אשר רצה לומר אנטיגנוס איש סוכו לתלמידיו הוא כי עיקר ותכלית העבודה להיות האדם עובד את בוראו מאהבה ולא מיראת העונש, כי תחילת רוב האנשים בעבודת בוראם הוא מיראת העונש, וגם אם יודעים הם שעיקר השכר יהיה בעבודת האדון מאהבה, אי אפשר זה אלא אחר קירבה גדולה הבאה מזיכוך המחשבה לרוב הדבקות בתורה.</p> <p><a href="http://vitaminim.org/1/index.php?topic=7689.0">מאמר בנושא נשיכה של כלב בחלום</a></p> <p>וכך כתבתי בהקדמה לזה הספר, אמר רב לעולם יעסוק אדם בתורה ובמצות אף על פי שלא לשמה, שמתוך שלא לשמה בא לשמה (פסחים דף נ׳ עמוד ב׳), כי רוב האדם לא יבואו לעבוד בוראם אש שלהבת יה, כבר בתחילת עבודתם, והדריך התנא כי צריכים הכול לשאוף לזה, ובהשיגו המידות הטובות, בד בבד ישיג התורה, ובהשגת התורה, ידע את אלוהי אביו, ועם הידיעה מוכרח שתגדל אהבת הבורא, וברוב האהבה אי אפשר שלא יהא חפצו לשמש שלא על מנת לקבל פרס, שנאמר זיע את אלהי אביך ועבדהו בלב עולם ובנפעז דזפצה (דברי הימים א׳ פרק כח׳ פסוק ט׳), עכ״ל, וראויים הדברים האלו לבוא גם במקום הזה.</p> <p>28ובאבות דרבי נתן (פרק ה׳) אמר, אלא היו כעבדים המשמשים את הרב שלא על מנת לקבל פרס, ויהי מורא שמים עליכם כדי שיהיה שכרכם כפול לעתיד לבא עכ״ל, ואיך יאמר בכפיפה אחת שלא על מנת לקבל פרס אם מובטח לו שכר כפול.</p> <p><a href="http://vitaminim.org/1/index.php?topic=12297.0">מידע שיש על חלום על לידה</a></p> <p>ונראה בפשטות דדבר שם התנא אל בעלי מעלה יתרה, שאף שהבטיח שכר כפול, מכל מקום שלא על מנת לקבל פרס עובד הוא את הרב, ועל עבודה שבה מתגרה הוא ביצר הרע, מין הדין ששכרו יהא כפול.</p> <ol> <li > <p>יוסי בן יועזר איעז צרדה ויוסי בן יוחנן איקז ןרוקזלןם קבלו מהם. יוסי בן יועזר איש צררה אומר,ןהי ביתף<br /></p> </li> </ol> <p>כח פרק א׳ אבות אדרת שנער</p> <p>31בית ועד לחכמים, 32והוי 33מתאבק בעפר רגליהם, והוי 31 מי שאפשר לו להתוועד בביתו אנשים מסתמא בעל ממון הוא, וכל שהוא בעל ממון הכל רוצים את קרבתו, הנה אפילו הוא עם הארץ טוב לו לעשות כן להתוועד בביתו החכמים, שאם ביתו בית ועד לחכמים בידוע שיתרחקו משם הליצנים, והציל בזה את נפשו, ועוד שמחווה בזה כי לא הממון אלא החוכמה היא כתר לראשו.</p> <p>32ודע שכל אשר אמרו בזו המסכת החכמים קיימו וקיבלו עליהם כל אשר אמרו, בבחינת נאה דורש ונאה מקיים, ור״ל אף שהחכמים מצויים בביתו שלו, עם כל זה יהיה מתאבק בעפר רגליהם, ולא יהא נוהג מנהג בעל הבית, ואף שבעל מאמר זה יוסי בן יועזר היה כהן (חגיגה דף כ׳ עמוד א׳) שיש לכבדו (נדרים דף סב׳ עמוד א׳), שנאמר וקדקזתו* (ויקרא פרק כא׳ פסוק ח׳), ר״ל מכל מקום אין התורה מתקיימת אלא במי שרוחו נמוכה עליו (דרך ארץ פרק ז׳ הלכה א׳), וראוי למחול על כבוד בר חלוף בעבור כבוד ניצחי.</p> <br/><br/> <strong><u>פרטים אודות כותב המאמר</u></strong> <br/> <br/><a href="http://www.portal-asakim.com"> מקור המאמר: אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים</a>
גירסת טקסט:
איך יתקשר בזה המאמר שימוש הרב למורא שמים איך יתקשר בזה המאמר שימוש הרב למורא שמים, ונראה לומר דלא אמר אלא הוו כבנים המשמשים את האב, שהוא היותר מצוי שישמשו הבנים את האב שלא על מנת לקבל פרם, יען היה לו לפתוח בעבדים המשמשים שימוש יתר את הרב על מנת לקבל פרס, וכך דרך התנא לסיים בלשון שפתח, הנה עתה נהירא לן איך שייך לזה המאמר ויהי מורא שמים עליכם, כי בהגיע התלמיד למעלת שימוש הרב כבן לו, צריך להזכירו לרוב הקרבה לרב, שכל דברי הרב כאילו ניתנו בסיני, ולכן בעי יראת שמים, כי העובד מאהבה צריך להזכיר לו נחיצות היראה. 28לקבל פרס, ויהי מורא שמים עליכם: הנה למשכיל פשיטא רכל אשר רצה לומר אנטיגנוס איש סוכו לתלמידיו הוא כי עיקר ותכלית העבודה להיות האדם עובד את בוראו מאהבה ולא מיראת העונש, כי תחילת רוב האנשים בעבודת בוראם הוא מיראת העונש, וגם אם יודעים הם שעיקר השכר יהיה בעבודת האדון מאהבה, אי אפשר זה אלא אחר קירבה גדולה הבאה מזיכוך המחשבה לרוב הדבקות בתורה. מאמר בנושא נשיכה של כלב בחלום וכך כתבתי בהקדמה לזה הספר, אמר רב לעולם יעסוק אדם בתורה ובמצות אף על פי שלא לשמה, שמתוך שלא לשמה בא לשמה (פסחים דף נ׳ עמוד ב׳), כי רוב האדם לא יבואו לעבוד בוראם אש שלהבת יה, כבר בתחילת עבודתם, והדריך התנא כי צריכים הכול לשאוף לזה, ובהשיגו המידות הטובות, בד בבד ישיג התורה, ובהשגת התורה, ידע את אלוהי אביו, ועם הידיעה מוכרח שתגדל אהבת הבורא, וברוב האהבה אי אפשר שלא יהא חפצו לשמש שלא על מנת לקבל פרס, שנאמר זיע את אלהי אביך ועבדהו בלב עולם ובנפעז דזפצה (דברי הימים א׳ פרק כח׳ פסוק ט׳), עכ״ל, וראויים הדברים האלו לבוא גם במקום הזה. 28ובאבות דרבי נתן (פרק ה׳) אמר, אלא היו כעבדים המשמשים את הרב שלא על מנת לקבל פרס, ויהי מורא שמים עליכם כדי שיהיה שכרכם כפול לעתיד לבא עכ״ל, ואיך יאמר בכפיפה אחת שלא על מנת לקבל פרס אם מובטח לו שכר כפול. מידע שיש על חלום על לידה ונראה בפשטות דדבר שם התנא אל בעלי מעלה יתרה, שאף שהבטיח שכר כפול, מכל מקום שלא על מנת לקבל פרס עובד הוא את הרב, ועל עבודה שבה מתגרה הוא ביצר הרע, מין הדין ששכרו יהא כפול. יוסי בן יועזר איעז צרדה ויוסי בן יוחנן איקז ןרוקזלןם קבלו מהם. יוסי בן יועזר איש צררה אומר,ןהי ביתף כח פרק א׳ אבות אדרת שנער 31בית ועד לחכמים, 32והוי 33מתאבק בעפר רגליהם, והוי 31 מי שאפשר לו להתוועד בביתו אנשים מסתמא בעל ממון הוא, וכל שהוא בעל ממון הכל רוצים את קרבתו, הנה אפילו הוא עם הארץ טוב לו לעשות כן להתוועד בביתו החכמים, שאם ביתו בית ועד לחכמים בידוע שיתרחקו משם הליצנים, והציל בזה את נפשו, ועוד שמחווה בזה כי לא הממון אלא החוכמה היא כתר לראשו. 32ודע שכל אשר אמרו בזו המסכת החכמים קיימו וקיבלו עליהם כל אשר אמרו, בבחינת נאה דורש ונאה מקיים, ור״ל אף שהחכמים מצויים בביתו שלו, עם כל זה יהיה מתאבק בעפר רגליהם, ולא יהא נוהג מנהג בעל הבית, ואף שבעל מאמר זה יוסי בן יועזר היה כהן (חגיגה דף כ׳ עמוד א׳) שיש לכבדו (נדרים דף סב׳ עמוד א׳), שנאמר וקדקזתו* (ויקרא פרק כא׳ פסוק ח׳), ר״ל מכל מקום אין התורה מתקיימת אלא במי שרוחו נמוכה עליו (דרך ארץ פרק ז׳ הלכה א׳), וראוי למחול על כבוד בר חלוף בעבור כבוד ניצחי. נכתב על ידי מקור המאמר:אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים http://www.portal-asakim.com
בחזרה למאמר
לכותבי מאמרים
התחבר
הרשמה למערכת
שחזור סיסמה
מאמרים בקטגוריות
אימון אישי
אינטרנט והחיים ברשת
בידור ופנאי
ביטוח
בית משפחה וזוגיות
בניין ואחזקה
הודעות לעיתונות
חברה, פוליטיקה ומדינה
חוק ומשפט
חינוך ולימודים
מדעי החברה
מדעי הטבע
מדעי הרוח
מחשבים וטכנולוגיה
מיסים
מתכונים ואוכל
נשים
ספורט וכושר גופני
עבודה וקריירה
עיצוב ואדריכלות
עסקים
פיננסים וכספים
קניות וצרכנות
רוחניות
רפואה ובריאות
תחבורה ורכב
תיירות ונופש
© כל הזכויות שמורות לאתר מאמרים עסקיים ומקצועיים
שיווק באינטרנט
על ידי WSI