דף הבית
אינדקס עסקים
הכותבים הפעילים ביותר
המאמרים הניצפים ביותר
תגיות פופולריות
תנאי שימוש
צור קשר
דף הבית
רייקי
ואפשר ר״ל שבעבור התורה כדא
פרסום המאמר באתרך
פרסום המאמר באתרך
באפשרותך לפרסם את המאמר הזה באתרך בכפוף
לתנאי השימוש
.בפרסום המאמר עליך להקפיד על הכללים הבאים: יש לפרסם את כותרת המאמר, תוכנו,
וכן פרטים אודות כותב המאמר
. כמו כן יש לכלול
קישור לאתר
מאמרים עסקיים ומקצועיים (http://www.portal-asakim.com)
.
בחזרה למאמר
כותרת המאמר:
תקציר המאמר:
ואפשר ר״ל שבעבור התורה כדאי לו לפתוח שערי ביתו להתוועד בו החכמים, אבל לא יפסוק מהם אפילו יצאו מביתו לדרכם
מילות מפתח:
קישור ישיר למאמר:
גירסת HTML:
<html> <head> <title>ואפשר ר״ל שבעבור התורה כדא</title> <meta name="description" content="ואפשר ר״ל שבעבור התורה כדאי לו לפתוח שערי ביתו להתוועד בו החכמים, אבל לא יפסוק מהם אפילו יצאו מביתו לדרכם"> <meta name="keywords" content="יהדות, תורה, רוחניות"> <meta name="expires" CONTENT="never"> <meta name="language" CONTENT="hebrew"> <meta name="distribution" CONTENT="Global"> <meta name="robots" content="index, follow"> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1255"> </title> <body dir="rtl"> <h1>ואפשר ר״ל שבעבור התורה כדא</h1><br/> <br/><strong>נכתב על ידי: <a title="ואפשר ר״ל שבעבור התורה כדא" href="http://www.portal-asakim.com/Authors//Author9576.aspx ">Yafator</a></strong><br/> <br/><ol> <li > <p>ואפשר ר״ל שבעבור התורה כדאי לו לפתוח שערי ביתו להתוועד בו החכמים, אבל לא יפסוק מהם אפילו יצאו מביתו לדרכם, ויהא הולך אחריהם ללמוד אורחות חיים, אף שאפשר שיהא גומע בדרכים אבק רגליהם בעודו מהלך אחריהם.</p> </li> </ol> <p>וכן מצינו ברבי יוחנן בן זכאי שהיה מהלך בירושלם והיה רבי יהושע מהלך אחריו (אבות דרבי נתן הוספה לפרק ט׳), ועוד מעשה ברבי אילעאי, שאפילו שרבן גמליאל שהיה רוכב על החמור, רבי אילעאי היה טורח להלך אחריו (עירובין דף סד׳ עמוד ב׳).</p> <p><a href="http://vitaminim.org/1/index.php?topic=21739.0">קרא כאן חלום על עשיית צרכים</a></p> <p>35שותה בצמא את דבריהם:</p> <ol> <li > <p>יוסי בן יוחנןאיש ירושלים אומר,יהי ביתף פתוח לךוחה, ו?היו</p> </li> </ol> <p>38עניים בני ביתך, ואל</p> <p>אבל להתוועד רק לחכמים כי אין לעשות ביתו קבע לעמי ארצות, אך כיון שביתו פתוח לרווחה בין איש בין אשה, הזהיר התנא שאל ירבה שיחה אפילו עם אשתו, אלא לדברים הנחוצים בעיקר לה, והוא קל וחומר באשת חברו.</p> <ol> <li > <p>כי מהם אפשר לו ללמוד שפלות, ועוד יותר הן אמר הנביא אשכון ואת רפא ושפל רוח (ישעיהו פרק נד פסוק טו׳), אשכון היינו ששכינה מצויה עימם, ומי אינו חפץ ששכינה תשרה בביתו.</p> </li> </ol> <p>וגם אפשר שרוצה לומר עצה טובה קמ״ל, שירגיל בני ביתו לנהוג כעניים ללא העדפה על העניים הבאים לביתם משלש טעמים, האחד שלהם יש פת בסלם, ואינו דומה מי שיש לו פת בסלו למי שאין לו פת בסלו (יומא דף סד עמוד א,), וממילא אינם צריכים ליותר.</p> <p><a href="http://vitaminim.org/1/index.php?topic=689.0">מידע על תפילה להצלחה במבחן חשוב</a></p> <p>ומשנהו שבשעה שפורס פיתו לעניים, מורה הוא לבני ביתו שישבו לסעוד עמם, ובזה מראים הם כי אשר להם גם לזולתם נותנים הם, ודי לעניים הביזיון שצריכים לאחרים, ואם יושבים בעלי הבית עימם לסעוד עשוי זה לרומם רוח הנדכא, והאחרון שלא ירגיל בני ביתו למותרות, כיון שבאים עניים לביתו, השפלות שרצה לזכות לעצמו, יפסיד לבני ביתו, שמתנשאים הם, אם כן מה הועיל אם מפסיד מידות טובות לבני ביתו.</p> <p>40תו־ב</p> <br/><br/> <strong><u>פרטים אודות כותב המאמר</u></strong> <br/> <br/><a href="http://www.portal-asakim.com"> מקור המאמר: אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים</a>
גירסת טקסט:
ואפשר ר״ל שבעבור התורה כדא ואפשר ר״ל שבעבור התורה כדאי לו לפתוח שערי ביתו להתוועד בו החכמים, אבל לא יפסוק מהם אפילו יצאו מביתו לדרכם, ויהא הולך אחריהם ללמוד אורחות חיים, אף שאפשר שיהא גומע בדרכים אבק רגליהם בעודו מהלך אחריהם. וכן מצינו ברבי יוחנן בן זכאי שהיה מהלך בירושלם והיה רבי יהושע מהלך אחריו (אבות דרבי נתן הוספה לפרק ט׳), ועוד מעשה ברבי אילעאי, שאפילו שרבן גמליאל שהיה רוכב על החמור, רבי אילעאי היה טורח להלך אחריו (עירובין דף סד׳ עמוד ב׳). קרא כאן חלום על עשיית צרכים 35שותה בצמא את דבריהם: יוסי בן יוחנןאיש ירושלים אומר,יהי ביתף פתוח לךוחה, ו?היו 38עניים בני ביתך, ואל אבל להתוועד רק לחכמים כי אין לעשות ביתו קבע לעמי ארצות, אך כיון שביתו פתוח לרווחה בין איש בין אשה, הזהיר התנא שאל ירבה שיחה אפילו עם אשתו, אלא לדברים הנחוצים בעיקר לה, והוא קל וחומר באשת חברו. כי מהם אפשר לו ללמוד שפלות, ועוד יותר הן אמר הנביא אשכון ואת רפא ושפל רוח (ישעיהו פרק נד פסוק טו׳), אשכון היינו ששכינה מצויה עימם, ומי אינו חפץ ששכינה תשרה בביתו. וגם אפשר שרוצה לומר עצה טובה קמ״ל, שירגיל בני ביתו לנהוג כעניים ללא העדפה על העניים הבאים לביתם משלש טעמים, האחד שלהם יש פת בסלם, ואינו דומה מי שיש לו פת בסלו למי שאין לו פת בסלו (יומא דף סד עמוד א,), וממילא אינם צריכים ליותר. מידע על תפילה להצלחה במבחן חשוב ומשנהו שבשעה שפורס פיתו לעניים, מורה הוא לבני ביתו שישבו לסעוד עמם, ובזה מראים הם כי אשר להם גם לזולתם נותנים הם, ודי לעניים הביזיון שצריכים לאחרים, ואם יושבים בעלי הבית עימם לסעוד עשוי זה לרומם רוח הנדכא, והאחרון שלא ירגיל בני ביתו למותרות, כיון שבאים עניים לביתו, השפלות שרצה לזכות לעצמו, יפסיד לבני ביתו, שמתנשאים הם, אם כן מה הועיל אם מפסיד מידות טובות לבני ביתו. 40תו־ב נכתב על ידי מקור המאמר:אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים http://www.portal-asakim.com
בחזרה למאמר
לכותבי מאמרים
התחבר
הרשמה למערכת
שחזור סיסמה
מאמרים בקטגוריות
אימון אישי
אינטרנט והחיים ברשת
בידור ופנאי
ביטוח
בית משפחה וזוגיות
בניין ואחזקה
הודעות לעיתונות
חברה, פוליטיקה ומדינה
חוק ומשפט
חינוך ולימודים
מדעי החברה
מדעי הטבע
מדעי הרוח
מחשבים וטכנולוגיה
מיסים
מתכונים ואוכל
נשים
ספורט וכושר גופני
עבודה וקריירה
עיצוב ואדריכלות
עסקים
פיננסים וכספים
קניות וצרכנות
רוחניות
רפואה ובריאות
תחבורה ורכב
תיירות ונופש
© כל הזכויות שמורות לאתר מאמרים עסקיים ומקצועיים
שיווק באינטרנט
על ידי WSI