דף הבית
אינדקס עסקים
הכותבים הפעילים ביותר
המאמרים הניצפים ביותר
תגיות פופולריות
תנאי שימוש
צור קשר
דף הבית
קלפי טארות
כל זה לטעם שארך אפיים הוא
פרסום המאמר באתרך
פרסום המאמר באתרך
באפשרותך לפרסם את המאמר הזה באתרך בכפוף
לתנאי השימוש
.בפרסום המאמר עליך להקפיד על הכללים הבאים: יש לפרסם את כותרת המאמר, תוכנו,
וכן פרטים אודות כותב המאמר
. כמו כן יש לכלול
קישור לאתר
מאמרים עסקיים ומקצועיים (http://www.portal-asakim.com)
.
בחזרה למאמר
כותרת המאמר:
תקציר המאמר:
כל זה לטעם שארך אפיים הוא, ואמר התנא דברים ברורים לכל אדם
מילות מפתח:
קישור ישיר למאמר:
גירסת HTML:
<html> <head> <title>כל זה לטעם שארך אפיים הוא</title> <meta name="description" content="כל זה לטעם שארך אפיים הוא, ואמר התנא דברים ברורים לכל אדם"> <meta name="keywords" content="יהדות, תורה, רוחניות"> <meta name="expires" CONTENT="never"> <meta name="language" CONTENT="hebrew"> <meta name="distribution" CONTENT="Global"> <meta name="robots" content="index, follow"> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1255"> </title> <body dir="rtl"> <h1>כל זה לטעם שארך אפיים הוא</h1><br/> <br/><strong>נכתב על ידי: <a title="כל זה לטעם שארך אפיים הוא" href="http://www.portal-asakim.com/Authors//Author9576.aspx ">Yafator</a></strong><br/> <br/><p><strong id="docs-internal-guid-de75c47f-7fff-214f-3668-ff744297f83d"><br /></strong></p> <ol> <li > <p>כל זה לטעם שארך אפיים הוא, ואמר התנא דברים ברורים לכל אדם, שאף שאפשר לטול מכל הבא ליד, מכל מקום, זה החנוני יכול לפרוע בכל שעה ואין מידו מציל.</p> </li> <li > <p>יש מי שכתב דמיירי בעברות ממש של האדם, בין שעבר על עשה, ובין בקום ועשה עבר אל לא תעשה, ואם תדבק בדרך המשל ומינה לא תזוע, נראה היותר ראוי לומר, שמה שקיבל האדם בהקפה מהחנוני, הן כוחות הגוף והן כוחות הנפש, הן הנה מה שאמר הכל נתון בערבון, ומכיון שבכל רגע מוסיף לו החנוני חיים וכוח, זו היא ההלואה שמוסיף האדם בכל עת, אבל אם לא פעל בהן כדבעי לפי מה שקיבל, גם על זה נפרעין מן האדם.</p> </li> <li > <p>אלו המקטרגים, אבל לצדיקים שלא הרשיעו כלל, מתקן להם שכרם בלי פרעון.</p> </li> <li > <p>למה היה צריך לומר לנו התנא והדין דין אמת, וכי יעלה בדעת מאן דהוא שיהא אחרת, כי יקוו־ יחרה צורי ולא ערלתה בז (תחלים פרק צב׳</p> </li> </ol> <p>7•T T : - :• TJTT ׳ I</p> <p>פסוק טז׳).</p> <p><a href="http://vitaminim.org/1/index.php?topic=972.0">קרא כאן תקשור עם מלאכים</a></p> <p>וצ״ל עברות שזוכר היינו לדעתו, ושאינו זוכר אינו לדעתו, מכל מקום יש להם על מה שיסמוכו כשנפרעין ממנו, והוא הפנקס, אבל יש שיאמר שקשים עליו חיסורים ביותר, אף שיודע בנפשו שחטא, וכל שכן שאינו זוכר כך, בא התנא להזכירו כי אין רצון הבורא להפרע ממנו בסתם, אלא הטעם לזה, והכל מתוקן לסעודה, הוא עולם הבא, ואיך יאכל פרי צדקתו לעתיד לבוא, אם אין הדין דין אמת.<br /></p> <p>מן האדם מדעתו ושלא מדעתו, ויעז להם על מה שיסמוכו, והדין דין אמת, והבל מתקן לסעודה:</p> <p>(יז) רבי אלעזר בן עזוץה אלמי• אם אין תו>דהי אין דדו ארץ.</p> <p>אם אין ירך ארץ, אין תו׳רה.אם אין חכמה, אין יו־אה. אם אין יו־אה,<br />אין חכמה.אם אין בינה, אין דעת. אם אין דעת, אין בינה.אם אין</p> <p>קמח, אין תורה. אם אין תורה, אין קמח. הוא היה אומר,כל לחכמתו מרבה ממעשיו, למה הוא דומה,לאילן שענפיו מרכין ושרשיו מעטין, 309 __ _ _</p> <p>והרוח באה</p> <p>T T - T J</p> <p>310ועויקרתו והופכתו על פניו,שנאמר והיהכערער בערבה ול־א</p> <p>5 15" : : ־ - TT ׳ T T : " : T T : " V :״5 T T</p> <p>יראה כי יבוא טוב ושכן חררים במדבר ארץ מלחה ולא תשב (ירמיה</p> <p>/ •• •• : T •• J I W T : • " • •—J I" T : T • V :•</p> <p>פרק יז׳ פסוק ו׳). אבל כל שמעשיו מרבין מחכמתו, למה הוא דומה,</p> <p>T : T •• I • ••. : T - V T V I I י : V T י</p> <p>315לאילן שענפיו מעטין ושרמזיו מרכין, שאפלו כל הרוחות שבעולם</p> <p>• • I T ״.״ J־5 T TT J I • T TT ••״״ J I ״••:״• T T V T T</p> <p>באות ונושבות בו אין מזיזין אותו ממקומו, שנאמר והיה כעץ שתול על S : T ״• J I ״ ״ I ״ 8 T I : T T : " V:V V * I </p> <p><a href="http://vitaminim.org/1/index.php?topic=12362.0">מידע על פאוור פוינט להורדה ישירה</a></p> <p>מים ועל יובל ישלח שרשיו ולאיראה כי יבא חם, והיה עלהו רענן,</p> <p>* It-: — •• T tt:* t • •••:• : TTT --: - -: •</p> <p>ובשנת בצרת לא יךאג, ולא ןמיש מעשות פרי (שם פסוק ח׳): (יח) רבי אליעזר בן חסמא אומר, קבין ופתחי נדה, הן הן גרפי הלכות.תקופות וגמטריאות,פרפראות לחכמה:</p> <p>•• I ״• J I S T I ״ " 5 T J י " 5 5 T J T " T</p> <br /> <br/><br/> <strong><u>פרטים אודות כותב המאמר</u></strong> <br/> <br/><a href="http://www.portal-asakim.com"> מקור המאמר: אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים</a>
גירסת טקסט:
כל זה לטעם שארך אפיים הוא כל זה לטעם שארך אפיים הוא, ואמר התנא דברים ברורים לכל אדם, שאף שאפשר לטול מכל הבא ליד, מכל מקום, זה החנוני יכול לפרוע בכל שעה ואין מידו מציל. יש מי שכתב דמיירי בעברות ממש של האדם, בין שעבר על עשה, ובין בקום ועשה עבר אל לא תעשה, ואם תדבק בדרך המשל ומינה לא תזוע, נראה היותר ראוי לומר, שמה שקיבל האדם בהקפה מהחנוני, הן כוחות הגוף והן כוחות הנפש, הן הנה מה שאמר הכל נתון בערבון, ומכיון שבכל רגע מוסיף לו החנוני חיים וכוח, זו היא ההלואה שמוסיף האדם בכל עת, אבל אם לא פעל בהן כדבעי לפי מה שקיבל, גם על זה נפרעין מן האדם. אלו המקטרגים, אבל לצדיקים שלא הרשיעו כלל, מתקן להם שכרם בלי פרעון. למה היה צריך לומר לנו התנא והדין דין אמת, וכי יעלה בדעת מאן דהוא שיהא אחרת, כי יקוו־ יחרה צורי ולא ערלתה בז (תחלים פרק צב׳ 7•T T : - :• TJTT ׳ I פסוק טז׳). קרא כאן תקשור עם מלאכים וצ״ל עברות שזוכר היינו לדעתו, ושאינו זוכר אינו לדעתו, מכל מקום יש להם על מה שיסמוכו כשנפרעין ממנו, והוא הפנקס, אבל יש שיאמר שקשים עליו חיסורים ביותר, אף שיודע בנפשו שחטא, וכל שכן שאינו זוכר כך, בא התנא להזכירו כי אין רצון הבורא להפרע ממנו בסתם, אלא הטעם לזה, והכל מתוקן לסעודה, הוא עולם הבא, ואיך יאכל פרי צדקתו לעתיד לבוא, אם אין הדין דין אמת. מן האדם מדעתו ושלא מדעתו, ויעז להם על מה שיסמוכו, והדין דין אמת, והבל מתקן לסעודה: (יז) רבי אלעזר בן עזוץה אלמי• אם אין תו>דהי אין דדו ארץ. אם אין ירך ארץ, אין תו׳רה.אם אין חכמה, אין יו־אה. אם אין יו־אה, אין חכמה.אם אין בינה, אין דעת. אם אין דעת, אין בינה.אם אין קמח, אין תורה. אם אין תורה, אין קמח. הוא היה אומר,כל לחכמתו מרבה ממעשיו, למה הוא דומה,לאילן שענפיו מרכין ושרשיו מעטין, 309 __ _ _ והרוח באה T T - T J 310ועויקרתו והופכתו על פניו,שנאמר והיהכערער בערבה ול־א 5 15" : : ־ - TT ׳ T T : " : T T : " V :״5 T T יראה כי יבוא טוב ושכן חררים במדבר ארץ מלחה ולא תשב (ירמיה / •• •• : T •• J I W T : • " • •—J I" T : T • V :• פרק יז׳ פסוק ו׳). אבל כל שמעשיו מרבין מחכמתו, למה הוא דומה, T : T •• I • ••. : T - V T V I I י : V T י 315לאילן שענפיו מעטין ושרמזיו מרכין, שאפלו כל הרוחות שבעולם • • I T ״.״ J־5 T TT J I • T TT ••״״ J I ״••:״• T T V T T באות ונושבות בו אין מזיזין אותו ממקומו, שנאמר והיה כעץ שתול על S : T ״• J I ״ ״ I ״ 8 T I : T T : " V:V V * I מידע על פאוור פוינט להורדה ישירה מים ועל יובל ישלח שרשיו ולאיראה כי יבא חם, והיה עלהו רענן, * It-: — •• T tt:* t • •••:• : TTT --: - -: • ובשנת בצרת לא יךאג, ולא ןמיש מעשות פרי (שם פסוק ח׳): (יח) רבי אליעזר בן חסמא אומר, קבין ופתחי נדה, הן הן גרפי הלכות.תקופות וגמטריאות,פרפראות לחכמה: •• I ״• J I S T I ״ " 5 T J י " 5 5 T J T " T נכתב על ידי מקור המאמר:אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים http://www.portal-asakim.com
בחזרה למאמר
לכותבי מאמרים
התחבר
הרשמה למערכת
שחזור סיסמה
מאמרים בקטגוריות
אימון אישי
אינטרנט והחיים ברשת
בידור ופנאי
ביטוח
בית משפחה וזוגיות
בניין ואחזקה
הודעות לעיתונות
חברה, פוליטיקה ומדינה
חוק ומשפט
חינוך ולימודים
מדעי החברה
מדעי הטבע
מדעי הרוח
מחשבים וטכנולוגיה
מיסים
מתכונים ואוכל
נשים
ספורט וכושר גופני
עבודה וקריירה
עיצוב ואדריכלות
עסקים
פיננסים וכספים
קניות וצרכנות
רוחניות
רפואה ובריאות
תחבורה ורכב
תיירות ונופש
© כל הזכויות שמורות לאתר מאמרים עסקיים ומקצועיים
שיווק באינטרנט
על ידי WSI