דף הבית
אינדקס עסקים
הכותבים הפעילים ביותר
המאמרים הניצפים ביותר
תגיות פופולריות
תנאי שימוש
צור קשר
דף הבית
מדיטציה
ספר שמות
פרסום המאמר באתרך
פרסום המאמר באתרך
באפשרותך לפרסם את המאמר הזה באתרך בכפוף
לתנאי השימוש
.בפרסום המאמר עליך להקפיד על הכללים הבאים: יש לפרסם את כותרת המאמר, תוכנו,
וכן פרטים אודות כותב המאמר
. כמו כן יש לכלול
קישור לאתר
מאמרים עסקיים ומקצועיים (http://www.portal-asakim.com)
.
בחזרה למאמר
כותרת המאמר:
תקציר המאמר:
פרשת שמות
מילות מפתח:
קישור ישיר למאמר:
גירסת HTML:
<html> <head> <title>ספר שמות</title> <meta name="description" content="פרשת שמות"> <meta name="keywords" content="יהדות, תורה, רוחניות"> <meta name="expires" CONTENT="never"> <meta name="language" CONTENT="hebrew"> <meta name="distribution" CONTENT="Global"> <meta name="robots" content="index, follow"> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1255"> </title> <body dir="rtl"> <h1>ספר שמות</h1><br/> <br/><strong>נכתב על ידי: <a title="ספר שמות" href="http://www.portal-asakim.com/Authors//Author9576.aspx ">Yafator</a></strong><br/> <br/><p><strong id="docs-internal-guid-581fc23a-7fff-95f4-b6f4-76657129263c"><br /></strong></p><table border="0"> <colgroup><col width="136"></col><col width="360"></col></colgroup> <tbody> <tr> <td ><br /></td> <td > <p>ספר שמות</p> <p>פרשת שמות</p> </td> </tr> </tbody> </table><p><strong><br /></strong></p> <p>מיהוד:</p><table border="0"> <colgroup><col width="136"></col><col width="360"></col></colgroup> <tbody> <tr> <td > <p>פרק א פס׳ א.</p> </td> <td > <p>פס׳ ט.</p> </td> </tr> <tr> <td > <p>פס, ה.</p> </td> <td > <p>פס׳ י.</p> </td> </tr> <tr> <td > <p>פס, ו.</p> </td> <td > <p>פס׳ יב.</p> </td> </tr> <tr> <td > <p>פס׳ ט.</p> </td> <td > <p>פס, יג</p> </td> </tr> <tr> <td > <p>פס׳ יא.</p> </td> <td > <p>פס׳ יד.</p> </td> </tr> <tr> <td > <p>פס, טז.</p> </td> <td > <p>פס, טו.</p> </td> </tr> <tr> <td > <p>פס׳ יז.</p> </td> <td > <p>פס׳ יח.</p> </td> </tr> <tr> <td > <p>פס׳ כב.</p> </td> <td > <p>פרק ד פס׳ א.</p> </td> </tr> <tr> <td > <p>פרק ב פס, ב.</p> </td> <td > <p>פס׳ ג.</p> </td> </tr> <tr> <td > <p>פס׳ ה.</p> </td> <td > <p>פס׳ ח.</p> </td> </tr> <tr> <td > <p>פס׳ ו.</p> </td> <td > <p>פס׳ ט.</p> </td> </tr> <tr> <td > <p>פס׳ י.</p> </td> <td > <p>פס יא.</p> </td> </tr> <tr> <td > <p>פס׳ כב.</p> </td> <td > <p>פס׳ יד.</p> </td> </tr> <tr> <td > <p>פס׳ כג.</p> </td> <td > <p>פס׳ יז.</p> </td> </tr> <tr> <td > <p>פרק ג פס׳ ד.</p> </td> <td > <p>פס׳ כב.</p> </td> </tr> <tr> <td > <p>פס׳ ה.</p> </td> <td > <p>פס׳ כז.</p> </td> </tr> <tr> <td > <p>פס׳ ז.</p> </td> <td > <p>פרק ה פס׳ ו.</p> </td> </tr> </tbody> </table><p>פס׳ ח,<br /></p> <p>מיקוד מורחב:</p> <p>פרק א פס׳ א - כמה פירושים יפים לאות ו’ של ”ואלה שמות” מה באה להוסיף.</p> <p>התורה חזרה ומנתה את היורדים מצרימה בכדי לומר לנו שבאו בגזירת מלך לקבל עליהם עול הגלות בהסכמה לפרוע שטר חוב הגלות.</p> <p><a href="http://vitaminim.org/1/index.php?topic=27355.0">מאמר בנושא סיפור על כבוד בין אדם לחברו</a></p> <p>פס׳ ה - כולם היו שוים לטובה ואין הבדל בניהם, ובכך הודיענו הכתוב חידוש גדול שאף יוסף שלכאורה היה צריך להיות במדרגה נמוכה יותר מצד האחווה אל האחים בכל זאת היה בשווה להם הן מצד האחווה והן מצד הצדיקות.</p> <p>פס׳ ו - ארבע סיבות לתחילת השיעבוד במצרים, ואם היתה חסרה אחת מהסיבות לא היה מתחיל השיעבוד.</p> <p>פס׳ ט - עם ישראל מצד היותו נבדל משאר האומות ולא מתחתן בהם לכן על אף היותו קטן בכמות הרי שהוא רב ועצום באיכותו ובמיוחד בזמן מלחמה כל אחד ימסור נפשו על אחיו ולכן חוזקם רב וגדול.</p> <p>המצרים טענו שבני ישראל התרבו והתעצמו מכוחם של המצרים ולכן הם שליטים עליו ויעשו בו כטוב בעיניהם - לשעבדם.</p> <p>כל אומה מעוניינת שתשכון בתוכה אומה מכובדת וכ”ש עמ״י שכל צריה היו לראש, ולכן התחכמו המצרים לשעבדם כדי שישארו במצרים ולא ילכו להם.</p> <p><a href="http://vitaminim.org/1/index.php?topic=14480.0">מידע שיש על תפילה לביטול חלום רע</a></p> <p>פס׳ יא - "הבה נתחכמה לו" קשה איזה חוכמה יש בכך שעינו ושיעבדו את בנ״י אין זה אלא רעה וכפיות טובה, אלא שההתחכמות שהמצרים עשו לישראל היא שהם מינו אותם להיות שרים וממונים על המיסים ונתנו להם עבודה רבה אשר לא יוכלו הפועלים לסיים ולכן שרי המיסים היהודים בראותם שהפועלים לא מספיקים להגיע לתוצאות הנדרשות הם מחויבים לעזור לפועלים ובכך השתעבדו.</p> <p>פס׳ טז - פרעה הרשע אמר למילדות שיראו קודם אם הנולד הוא בן או בת ואם הוא בן להרוג אותו ולהגיד שהולד יצא מת ובכך לא ירגישו היולדות את הרצח.</p> <p>פס׳ יז - בדר״כ בתחילת גזירה דבר המלך חזק ולכן מפחדים לעבור על דברו אך המילדות הצדקניות ביטלו את גזירת פרעה הרשע אפילו תכף לגזירה.</p> <br /> <br/><br/> <strong><u>פרטים אודות כותב המאמר</u></strong> <br/> <br/><a href="http://www.portal-asakim.com"> מקור המאמר: אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים</a>
גירסת טקסט:
ספר שמות ספר שמות פרשת שמות מיהוד: פרק א פס׳ א. פס׳ ט. פס, ה. פס׳ י. פס, ו. פס׳ יב. פס׳ ט. פס, יג פס׳ יא. פס׳ יד. פס, טז. פס, טו. פס׳ יז. פס׳ יח. פס׳ כב. פרק ד פס׳ א. פרק ב פס, ב. פס׳ ג. פס׳ ה. פס׳ ח. פס׳ ו. פס׳ ט. פס׳ י. פס יא. פס׳ כב. פס׳ יד. פס׳ כג. פס׳ יז. פרק ג פס׳ ד. פס׳ כב. פס׳ ה. פס׳ כז. פס׳ ז. פרק ה פס׳ ו. פס׳ ח, מיקוד מורחב: פרק א פס׳ א - כמה פירושים יפים לאות ו’ של ”ואלה שמות” מה באה להוסיף. התורה חזרה ומנתה את היורדים מצרימה בכדי לומר לנו שבאו בגזירת מלך לקבל עליהם עול הגלות בהסכמה לפרוע שטר חוב הגלות. מאמר בנושא סיפור על כבוד בין אדם לחברו פס׳ ה - כולם היו שוים לטובה ואין הבדל בניהם, ובכך הודיענו הכתוב חידוש גדול שאף יוסף שלכאורה היה צריך להיות במדרגה נמוכה יותר מצד האחווה אל האחים בכל זאת היה בשווה להם הן מצד האחווה והן מצד הצדיקות. פס׳ ו - ארבע סיבות לתחילת השיעבוד במצרים, ואם היתה חסרה אחת מהסיבות לא היה מתחיל השיעבוד. פס׳ ט - עם ישראל מצד היותו נבדל משאר האומות ולא מתחתן בהם לכן על אף היותו קטן בכמות הרי שהוא רב ועצום באיכותו ובמיוחד בזמן מלחמה כל אחד ימסור נפשו על אחיו ולכן חוזקם רב וגדול. המצרים טענו שבני ישראל התרבו והתעצמו מכוחם של המצרים ולכן הם שליטים עליו ויעשו בו כטוב בעיניהם - לשעבדם. כל אומה מעוניינת שתשכון בתוכה אומה מכובדת וכ”ש עמ״י שכל צריה היו לראש, ולכן התחכמו המצרים לשעבדם כדי שישארו במצרים ולא ילכו להם. מידע שיש על תפילה לביטול חלום רע פס׳ יא - "הבה נתחכמה לו" קשה איזה חוכמה יש בכך שעינו ושיעבדו את בנ״י אין זה אלא רעה וכפיות טובה, אלא שההתחכמות שהמצרים עשו לישראל היא שהם מינו אותם להיות שרים וממונים על המיסים ונתנו להם עבודה רבה אשר לא יוכלו הפועלים לסיים ולכן שרי המיסים היהודים בראותם שהפועלים לא מספיקים להגיע לתוצאות הנדרשות הם מחויבים לעזור לפועלים ובכך השתעבדו. פס׳ טז - פרעה הרשע אמר למילדות שיראו קודם אם הנולד הוא בן או בת ואם הוא בן להרוג אותו ולהגיד שהולד יצא מת ובכך לא ירגישו היולדות את הרצח. פס׳ יז - בדר״כ בתחילת גזירה דבר המלך חזק ולכן מפחדים לעבור על דברו אך המילדות הצדקניות ביטלו את גזירת פרעה הרשע אפילו תכף לגזירה. נכתב על ידי מקור המאמר:אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים http://www.portal-asakim.com
בחזרה למאמר
לכותבי מאמרים
התחבר
הרשמה למערכת
שחזור סיסמה
מאמרים בקטגוריות
אימון אישי
אינטרנט והחיים ברשת
בידור ופנאי
ביטוח
בית משפחה וזוגיות
בניין ואחזקה
הודעות לעיתונות
חברה, פוליטיקה ומדינה
חוק ומשפט
חינוך ולימודים
מדעי החברה
מדעי הטבע
מדעי הרוח
מחשבים וטכנולוגיה
מיסים
מתכונים ואוכל
נשים
ספורט וכושר גופני
עבודה וקריירה
עיצוב ואדריכלות
עסקים
פיננסים וכספים
קניות וצרכנות
רוחניות
רפואה ובריאות
תחבורה ורכב
תיירות ונופש
© כל הזכויות שמורות לאתר מאמרים עסקיים ומקצועיים
שיווק באינטרנט
על ידי WSI