דף הבית
אינדקס עסקים
הכותבים הפעילים ביותר
המאמרים הניצפים ביותר
תגיות פופולריות
תנאי שימוש
צור קשר
דף הבית
רפלקסולוגיה
”ויחפוץ ה׳ שכל נדבה תהיה מלב ולא תהיה הנתינה עד שתקדם הנדבה בלב”
פרסום המאמר באתרך
פרסום המאמר באתרך
באפשרותך לפרסם את המאמר הזה באתרך בכפוף
לתנאי השימוש
.בפרסום המאמר עליך להקפיד על הכללים הבאים: יש לפרסם את כותרת המאמר, תוכנו,
וכן פרטים אודות כותב המאמר
. כמו כן יש לכלול
קישור לאתר
מאמרים עסקיים ומקצועיים (http://www.portal-asakim.com)
.
בחזרה למאמר
כותרת המאמר:
תקציר המאמר:
”ויחפוץ ה׳ שכל נדבה תהיה מלב ולא תהיה הנתינה עד שתקדם הנדבה בלב”, ובהמשך האור החיים מחלק בין שני דרגות בתרומה תרומה מנדבת לב היא נקראת ׳תרומתי׳
מילות מפתח:
קישור ישיר למאמר:
גירסת HTML:
<html> <head> <title>”ויחפוץ ה׳ שכל נדבה תהיה מלב ולא תהיה הנתינה עד שתקדם הנדבה בלב”</title> <meta name="description" content="”ויחפוץ ה׳ שכל נדבה תהיה מלב ולא תהיה הנתינה עד שתקדם הנדבה בלב”, ובהמשך האור החיים מחלק בין שני דרגות בתרומה תרומה מנדבת לב היא נקראת ׳תרומתי׳"> <meta name="keywords" content="יהדות, תורה, רוחניות"> <meta name="expires" CONTENT="never"> <meta name="language" CONTENT="hebrew"> <meta name="distribution" CONTENT="Global"> <meta name="robots" content="index, follow"> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1255"> </title> <body dir="rtl"> <h1>”ויחפוץ ה׳ שכל נדבה תהיה מלב ולא תהיה הנתינה עד שתקדם הנדבה בלב”</h1><br/> <br/><strong>נכתב על ידי: <a title="”ויחפוץ ה׳ שכל נדבה תהיה מלב ולא תהיה הנתינה עד שתקדם הנדבה בלב”" href="http://www.portal-asakim.com/Authors//Author9576.aspx ">Yafator</a></strong><br/> <br/><p>”ויחפוץ ה׳ שכל נדבה תהיה מלב ולא תהיה הנתינה עד שתקדם הנדבה בלב”, ובהמשך האור החיים מחלק בין שני דרגות בתרומה תרומה מנדבת לב היא נקראת ׳תרומתי׳ - תרומת ה׳ והיא המובחרת, אך תרומה הניתנת שלא בלב חפץ הרי היא תרומה סתם ודרגתה פחותה יותר.</p> <p>בדרך רמז תרמוז הפרשה שנפש האדם תקרא תרומה וע״י מעשה נדבת המשכן ידבק נפש הישראל בה’.</p> <p>פס׳ ז - סדר התרומות הוא מן היקר לפחות והיה ראוי שאת האבני שוהם ואבני המילואים שהן הכי יקרות יכתוב בהתחלה ולא בסוף וא״כ למה כתבן בסוף? אחת מהתשובות היא שהן הגיעו ע״י העננים (יומא עה.) ובלי טורח ולכן אף התרומה הכי פחותה בערכה שהגיעה ע״י טורח שווה יותר מהיהלומים והאבנים הטובות היקרים בערכם שלא הגיעו ע״י טורח [וכמו שאומרת הגמ׳ בב״מ (לח.) שרוצה אדם בקב שלו יותר מט׳ קבין של חבירו].</p> <p><a href="http://vitaminim.org/1/index.php?action=profile;area=showposts;u=5169">קרא כאן מתכון לריבת אתרוגים של הרבנית קנייבסקי</a></p> <p>"ועשו לי מקדש וגו׳. צריך לדעת למה קראו מקדש ותיכף חזר בו וקראו משכן דכתיב את תבנית המשכן. ונראה כי אומרו ועשו לי מקדש היא מצות עשה כוללת כל הזמנים בין במדבר בין בכניסתן לארץ בכל זמן שיהיו ישראל שם לדורות, וצריכין היו ישראל לעשות כן אפילו בגליות אלא שמצינו שאסר ה׳ כל המקומות מעת שנבנה בית המקדש כאומרו כי לא באתם עד עתה אל המנוחה ואל הנחלה, ולזה לא אמר ועשו משכן שיהיה נשמע שעל אותו זמן לבד נאמרה מצוה זו”.</p> <p>אע״פ שהשכינה עדיין לא שרתה במקדש עצם עשייתו לשמו יתברך הרי הוא מקדש ודין קודש יש לו.</p> <p>”ושכנתי בתוכם” ולכאורה היה צריך לומר ושכנתי בתוכו? אלא בתוכם הכוונה בין ארבעת הדגלים של בני ישראל. [וראה גם לעיל בראשית פרק כת פס׳ כב - פירוש לפס׳ ושכנתי בתוכם - בתוך שתי ההזמנות שהזמין יעקב מראש - אבן השתיה, ועצי השיטים].</p> <p>פס׳ ט - אע״פ שחכמים קיבלו דבריהם בקבלה ובמסורת מהר סיני בכל זאת אין דבר שלא רמוז בפסוקים.</p> <p>הסבר דברי הגמ׳ בברכות (נה.) על הויכוח בין משה לבצלאל מה לעשות תחילה משכן או כלים, וכיצד ייתכן שמשה חזר בו.</p> <p>בדרך רמז יאמר שה׳ ישכון דווקא במס׳ זה של שישים ריבוא ולכן התורה לא ניתנה לאבות כי הם לא היו במס׳ זה, ויש דרגות בהשראת השכינה והאוה״ח מונה את הדרגות [וכן ראה לעיל בראשית מו, ו וכן ראה בפרשת מסעי בתחילתה (לג, א) "ותמצא שאמרו ז״ל כי לסיבה זו לא נתן ה׳ התורה לראשונים שלא היה בהם שלימות הצבא שתשרה עליהם שכינה הנקראת צבאות”].</p> <p>פלפול ארוך בדברי הראשונים על הפס׳ וכן תעשו - לדורות.</p> <p>אם יש קושיא חזקה עדיף להשאיר את הדבר בצ״ע ולא לבדות "מדעתנו דברים שאין להם על מה שיסמכו”.</p> <p><a href="http://vitaminim.org/1/index.php?topic=110.0">מידע על סגולה להצלחה בטסט</a></p> <p>כיצד ייתכן ששלמה המלך בנה מזבח שלא כמידות המזבח שכתוב בתורה? האוה״ח מביא ברייתא מופרשת שמתרצת את הקושיה שהמידות לא נאמרו לדורות אלא דברים אחרים.</p> <p>מדברי האוה״ח נראה שהוא הבין היטב ברוח הקודש, ”ומן הסתם יהיה כל המעשה נרמז בתורה למבינים ברוח הקודש, ....כמושכל למביני מדע ברוח הקודש”.</p> <br/><br/> <strong><u>פרטים אודות כותב המאמר</u></strong> <br/> <br/><a href="http://www.portal-asakim.com"> מקור המאמר: אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים</a>
גירסת טקסט:
”ויחפוץ ה׳ שכל נדבה תהיה מלב ולא תהיה הנתינה עד שתקדם הנדבה בלב” ”ויחפוץ ה׳ שכל נדבה תהיה מלב ולא תהיה הנתינה עד שתקדם הנדבה בלב”, ובהמשך האור החיים מחלק בין שני דרגות בתרומה תרומה מנדבת לב היא נקראת ׳תרומתי׳ - תרומת ה׳ והיא המובחרת, אך תרומה הניתנת שלא בלב חפץ הרי היא תרומה סתם ודרגתה פחותה יותר. בדרך רמז תרמוז הפרשה שנפש האדם תקרא תרומה וע״י מעשה נדבת המשכן ידבק נפש הישראל בה’. פס׳ ז - סדר התרומות הוא מן היקר לפחות והיה ראוי שאת האבני שוהם ואבני המילואים שהן הכי יקרות יכתוב בהתחלה ולא בסוף וא״כ למה כתבן בסוף? אחת מהתשובות היא שהן הגיעו ע״י העננים (יומא עה.) ובלי טורח ולכן אף התרומה הכי פחותה בערכה שהגיעה ע״י טורח שווה יותר מהיהלומים והאבנים הטובות היקרים בערכם שלא הגיעו ע״י טורח [וכמו שאומרת הגמ׳ בב״מ (לח.) שרוצה אדם בקב שלו יותר מט׳ קבין של חבירו]. קרא כאן מתכון לריבת אתרוגים של הרבנית קנייבסקי "ועשו לי מקדש וגו׳. צריך לדעת למה קראו מקדש ותיכף חזר בו וקראו משכן דכתיב את תבנית המשכן. ונראה כי אומרו ועשו לי מקדש היא מצות עשה כוללת כל הזמנים בין במדבר בין בכניסתן לארץ בכל זמן שיהיו ישראל שם לדורות, וצריכין היו ישראל לעשות כן אפילו בגליות אלא שמצינו שאסר ה׳ כל המקומות מעת שנבנה בית המקדש כאומרו כי לא באתם עד עתה אל המנוחה ואל הנחלה, ולזה לא אמר ועשו משכן שיהיה נשמע שעל אותו זמן לבד נאמרה מצוה זו”. אע״פ שהשכינה עדיין לא שרתה במקדש עצם עשייתו לשמו יתברך הרי הוא מקדש ודין קודש יש לו. ”ושכנתי בתוכם” ולכאורה היה צריך לומר ושכנתי בתוכו? אלא בתוכם הכוונה בין ארבעת הדגלים של בני ישראל. [וראה גם לעיל בראשית פרק כת פס׳ כב - פירוש לפס׳ ושכנתי בתוכם - בתוך שתי ההזמנות שהזמין יעקב מראש - אבן השתיה, ועצי השיטים]. פס׳ ט - אע״פ שחכמים קיבלו דבריהם בקבלה ובמסורת מהר סיני בכל זאת אין דבר שלא רמוז בפסוקים. הסבר דברי הגמ׳ בברכות (נה.) על הויכוח בין משה לבצלאל מה לעשות תחילה משכן או כלים, וכיצד ייתכן שמשה חזר בו. בדרך רמז יאמר שה׳ ישכון דווקא במס׳ זה של שישים ריבוא ולכן התורה לא ניתנה לאבות כי הם לא היו במס׳ זה, ויש דרגות בהשראת השכינה והאוה״ח מונה את הדרגות [וכן ראה לעיל בראשית מו, ו וכן ראה בפרשת מסעי בתחילתה (לג, א) "ותמצא שאמרו ז״ל כי לסיבה זו לא נתן ה׳ התורה לראשונים שלא היה בהם שלימות הצבא שתשרה עליהם שכינה הנקראת צבאות”]. פלפול ארוך בדברי הראשונים על הפס׳ וכן תעשו - לדורות. אם יש קושיא חזקה עדיף להשאיר את הדבר בצ״ע ולא לבדות "מדעתנו דברים שאין להם על מה שיסמכו”. מידע על סגולה להצלחה בטסט כיצד ייתכן ששלמה המלך בנה מזבח שלא כמידות המזבח שכתוב בתורה? האוה״ח מביא ברייתא מופרשת שמתרצת את הקושיה שהמידות לא נאמרו לדורות אלא דברים אחרים. מדברי האוה״ח נראה שהוא הבין היטב ברוח הקודש, ”ומן הסתם יהיה כל המעשה נרמז בתורה למבינים ברוח הקודש, ....כמושכל למביני מדע ברוח הקודש”. נכתב על ידי מקור המאמר:אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים http://www.portal-asakim.com
בחזרה למאמר
לכותבי מאמרים
התחבר
הרשמה למערכת
שחזור סיסמה
מאמרים בקטגוריות
אימון אישי
אינטרנט והחיים ברשת
בידור ופנאי
ביטוח
בית משפחה וזוגיות
בניין ואחזקה
הודעות לעיתונות
חברה, פוליטיקה ומדינה
חוק ומשפט
חינוך ולימודים
מדעי החברה
מדעי הטבע
מדעי הרוח
מחשבים וטכנולוגיה
מיסים
מתכונים ואוכל
נשים
ספורט וכושר גופני
עבודה וקריירה
עיצוב ואדריכלות
עסקים
פיננסים וכספים
קניות וצרכנות
רוחניות
רפואה ובריאות
תחבורה ורכב
תיירות ונופש
© כל הזכויות שמורות לאתר מאמרים עסקיים ומקצועיים
שיווק באינטרנט
על ידי WSI