דף הבית
אינדקס עסקים
הכותבים הפעילים ביותר
המאמרים הניצפים ביותר
תגיות פופולריות
תנאי שימוש
צור קשר
דף הבית
אסטרולוגיה
קשה מדוע צוה אהרן להביא עגל לכפרה והרי אין קטגור נעשה סניגור
פרסום המאמר באתרך
פרסום המאמר באתרך
באפשרותך לפרסם את המאמר הזה באתרך בכפוף
לתנאי השימוש
.בפרסום המאמר עליך להקפיד על הכללים הבאים: יש לפרסם את כותרת המאמר, תוכנו,
וכן פרטים אודות כותב המאמר
. כמו כן יש לכלול
קישור לאתר
מאמרים עסקיים ומקצועיים (http://www.portal-asakim.com)
.
בחזרה למאמר
כותרת המאמר:
תקציר המאמר:
קשה מדוע צוה אהרן להביא עגל לכפרה והרי אין קטגור נעשה סניגור? אלא שמצד מעשה העגל אהרן לא עשה שום דבר רק מצד הזהב אהרן הוא שאמר להם להביא זהב לכן יש חילוק לעניין העגל לא שייך קטגור שיעשה סניגור אך לעניין הזהב שיש לאהרן שייכות מסוימת בו בשגגה עליו נאמר אין קטגור נעשה סניגור ולא יכול לעבוד בו ביוה״כ בעבודה פנימית
מילות מפתח:
קישור ישיר למאמר:
גירסת HTML:
<html> <head> <title>קשה מדוע צוה אהרן להביא עגל לכפרה והרי אין קטגור נעשה סניגור</title> <meta name="description" content="קשה מדוע צוה אהרן להביא עגל לכפרה והרי אין קטגור נעשה סניגור? אלא שמצד מעשה העגל אהרן לא עשה שום דבר רק מצד הזהב אהרן הוא שאמר להם להביא זהב לכן יש חילוק לעניין העגל לא שייך קטגור שיעשה סניגור אך לעניין הזהב שיש לאהרן שייכות מסוימת בו בשגגה עליו נאמר אין קטגור נעשה סניגור ולא יכול לעבוד בו ביוה״כ בעבודה פנימית"> <meta name="keywords" content="יהדות, תורה, רוחניות"> <meta name="expires" CONTENT="never"> <meta name="language" CONTENT="hebrew"> <meta name="distribution" CONTENT="Global"> <meta name="robots" content="index, follow"> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1255"> </title> <body dir="rtl"> <h1>קשה מדוע צוה אהרן להביא עגל לכפרה והרי אין קטגור נעשה סניגור</h1><br/> <br/><strong>נכתב על ידי: <a title="קשה מדוע צוה אהרן להביא עגל לכפרה והרי אין קטגור נעשה סניגור" href="http://www.portal-asakim.com/Authors//Author9576.aspx ">Yafator</a></strong><br/> <br/><p>קשה מדוע צוה אהרן להביא עגל לכפרה והרי אין קטגור נעשה סניגור? אלא שמצד מעשה העגל אהרן לא עשה שום דבר רק מצד הזהב אהרן הוא שאמר להם להביא זהב לכן יש חילוק לעניין העגל לא שייך קטגור שיעשה סניגור אך לעניין הזהב שיש לאהרן שייכות מסוימת בו בשגגה עליו נאמר אין קטגור נעשה סניגור ולא יכול לעבוד בו ביוה״כ בעבודה פנימית.</p> <p>פס׳ ג - תיקון של חטא צריך להיות באותו דבר ”וכבר כתבנו בכמה מקומות דברי רז״ל כי החטא יפעיל הגנאי במקומו והתיקון צריך להיות מכוון כנגדו והוא אומרו תדבר לאמר פי׳ תדבר דיבור שיש בו מעלה וזכות כנגד דיבור שהיה בו השפלה אשר פרע בו את העם”. [וראה מאורי החיים שמביאים את שאר המקומות שכתב כן האוה״ח].<br /></p> <p>”כי כל המושג [המעלה הגדולה שהשיגו משה ואהרן] אינו אלא לצד מעלת ישראל”. [וכן ראה במאורי החיים שהביאו עוד מקומות שכתב יסוד זה האוה״ח].</p> <p>פס׳ ו - חשיבות ההכנה וכגודל ההכנה כך גודל התוצאה, ולכן משה ציוה את בנ״י שכן יכינו עצמם תמיד ויבינו שהם עומדים לפני ה’ אז ירא אליהם כבוד ה’.</p> <p><a href="http://vitaminim.org/1/index.php?topic=13272.0">קרא כאן משפטים על שמחה רבי נחמן מברסלב</a></p> <p>פס׳ ח - "עיקר מעשה הקרבן היא מחשבת המקריב כי הוא החייב בכל המעשה אשר יעשה בקרבן ההוא להיזבח ולהשרף על האישים והיתה לו מחשבה זו לכפרה, והוא אומרו ויקרב אהרן אל המזבח פירוש הוא עצמו הכין לשום אשם נפשו, וקרב למזבח פירוש לזביחה לאישים, ועשה השחיטה במקומו לעגל לצד רחמי ה׳ שנתרצה להביא חליפתו״. [וראה גם כן רמב״ן ויקרא א, ט - "כי בעבור שמעשי בני אדם נגמרים במחשבה ובדבור ובמעשה צוה השם כי כאשר יחטא יביא קרבן יסמוך ידיו עליו כנגד המעשה ויתודה בפיו כנגד הדבור וישרוף באש הקרב והכליות שהם כלי המחשבה והתאוה והכרעים כנגד ידיו ורגליו של אדם העושים כל מלאכתו ויזרוק הדם על המזבח כנגד דמו בנפשו כדי שיחשוב אדם בעשותו כל אלה כי חטא לאלהיו בגופו ובנפשו וראוי לו שישפך דמו וישרף גופו לולא חסד הבורא שלקח ממנו תמורה וכפר הקרבן הזה שיהא דמו תחת דמו נפש תחת נפש וראשי אברי הקרבן כנגד ראשי אבריו והמנות להחיות בהן מורי התורה שיתפללו עליו וקרבן התמיד בעבור שלא ינצלו הרבים מחטוא תמיד ואלה דברים מתקבלים מושכים את הלב כדברי אגדה”].</p> <p><a href="http://vitaminim.org/1/index.php?topic=36804.0">מידע על פורום פירוש חלומות</a></p> <p><a href="http://vitaminim.org/1/index.php?topic=36804.0"></a></p> <p>מדוע הקורבן מועיל לכפר והרי ה׳ נשבע להעמיד את העולם במשפט ואסור לומר שה׳ ותרן? אלא ש״כשהאדם חוטא אין בחינתו בחינת אדם...ונעשה בהמה וביום שחזר בתשובה רוח היא באנוש ועלה ממדרגת בהמה למדרגת אדם” וא״כ הרי שהבאת הקורבן לכפרה היא ע״פ מידת הדין ולא מידת הרחמים שהרי כשהוא חטא הוא היה בבחינת בהמה ולא אדם לכן יביא ג״כ קורבן לכפרתו.</p> <br/><br/> <strong><u>פרטים אודות כותב המאמר</u></strong> <br/> <br/><a href="http://www.portal-asakim.com"> מקור המאמר: אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים</a>
גירסת טקסט:
קשה מדוע צוה אהרן להביא עגל לכפרה והרי אין קטגור נעשה סניגור קשה מדוע צוה אהרן להביא עגל לכפרה והרי אין קטגור נעשה סניגור? אלא שמצד מעשה העגל אהרן לא עשה שום דבר רק מצד הזהב אהרן הוא שאמר להם להביא זהב לכן יש חילוק לעניין העגל לא שייך קטגור שיעשה סניגור אך לעניין הזהב שיש לאהרן שייכות מסוימת בו בשגגה עליו נאמר אין קטגור נעשה סניגור ולא יכול לעבוד בו ביוה״כ בעבודה פנימית. פס׳ ג - תיקון של חטא צריך להיות באותו דבר ”וכבר כתבנו בכמה מקומות דברי רז״ל כי החטא יפעיל הגנאי במקומו והתיקון צריך להיות מכוון כנגדו והוא אומרו תדבר לאמר פי׳ תדבר דיבור שיש בו מעלה וזכות כנגד דיבור שהיה בו השפלה אשר פרע בו את העם”. [וראה מאורי החיים שמביאים את שאר המקומות שכתב כן האוה״ח]. ”כי כל המושג [המעלה הגדולה שהשיגו משה ואהרן] אינו אלא לצד מעלת ישראל”. [וכן ראה במאורי החיים שהביאו עוד מקומות שכתב יסוד זה האוה״ח]. פס׳ ו - חשיבות ההכנה וכגודל ההכנה כך גודל התוצאה, ולכן משה ציוה את בנ״י שכן יכינו עצמם תמיד ויבינו שהם עומדים לפני ה’ אז ירא אליהם כבוד ה’. קרא כאן משפטים על שמחה רבי נחמן מברסלב פס׳ ח - "עיקר מעשה הקרבן היא מחשבת המקריב כי הוא החייב בכל המעשה אשר יעשה בקרבן ההוא להיזבח ולהשרף על האישים והיתה לו מחשבה זו לכפרה, והוא אומרו ויקרב אהרן אל המזבח פירוש הוא עצמו הכין לשום אשם נפשו, וקרב למזבח פירוש לזביחה לאישים, ועשה השחיטה במקומו לעגל לצד רחמי ה׳ שנתרצה להביא חליפתו״. [וראה גם כן רמב״ן ויקרא א, ט - "כי בעבור שמעשי בני אדם נגמרים במחשבה ובדבור ובמעשה צוה השם כי כאשר יחטא יביא קרבן יסמוך ידיו עליו כנגד המעשה ויתודה בפיו כנגד הדבור וישרוף באש הקרב והכליות שהם כלי המחשבה והתאוה והכרעים כנגד ידיו ורגליו של אדם העושים כל מלאכתו ויזרוק הדם על המזבח כנגד דמו בנפשו כדי שיחשוב אדם בעשותו כל אלה כי חטא לאלהיו בגופו ובנפשו וראוי לו שישפך דמו וישרף גופו לולא חסד הבורא שלקח ממנו תמורה וכפר הקרבן הזה שיהא דמו תחת דמו נפש תחת נפש וראשי אברי הקרבן כנגד ראשי אבריו והמנות להחיות בהן מורי התורה שיתפללו עליו וקרבן התמיד בעבור שלא ינצלו הרבים מחטוא תמיד ואלה דברים מתקבלים מושכים את הלב כדברי אגדה”]. מידע על פורום פירוש חלומות מדוע הקורבן מועיל לכפר והרי ה׳ נשבע להעמיד את העולם במשפט ואסור לומר שה׳ ותרן? אלא ש״כשהאדם חוטא אין בחינתו בחינת אדם...ונעשה בהמה וביום שחזר בתשובה רוח היא באנוש ועלה ממדרגת בהמה למדרגת אדם” וא״כ הרי שהבאת הקורבן לכפרה היא ע״פ מידת הדין ולא מידת הרחמים שהרי כשהוא חטא הוא היה בבחינת בהמה ולא אדם לכן יביא ג״כ קורבן לכפרתו. נכתב על ידי מקור המאמר:אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים http://www.portal-asakim.com
בחזרה למאמר
לכותבי מאמרים
התחבר
הרשמה למערכת
שחזור סיסמה
מאמרים בקטגוריות
אימון אישי
אינטרנט והחיים ברשת
בידור ופנאי
ביטוח
בית משפחה וזוגיות
בניין ואחזקה
הודעות לעיתונות
חברה, פוליטיקה ומדינה
חוק ומשפט
חינוך ולימודים
מדעי החברה
מדעי הטבע
מדעי הרוח
מחשבים וטכנולוגיה
מיסים
מתכונים ואוכל
נשים
ספורט וכושר גופני
עבודה וקריירה
עיצוב ואדריכלות
עסקים
פיננסים וכספים
קניות וצרכנות
רוחניות
רפואה ובריאות
תחבורה ורכב
תיירות ונופש
© כל הזכויות שמורות לאתר מאמרים עסקיים ומקצועיים
שיווק באינטרנט
על ידי WSI