דף הבית
אינדקס עסקים
הכותבים הפעילים ביותר
המאמרים הניצפים ביותר
תגיות פופולריות
תנאי שימוש
צור קשר
דף הבית
פנג שווי
ולכן, ציבור שמתאסף בבית כנסת בשביל לקיים מניין בשבת לאחר כמה שבתות שלא קיימו מניין אינם מחויבים מעיקר הדין להשלים את הפרשיות שחסרו
פרסום המאמר באתרך
פרסום המאמר באתרך
באפשרותך לפרסם את המאמר הזה באתרך בכפוף
לתנאי השימוש
.בפרסום המאמר עליך להקפיד על הכללים הבאים: יש לפרסם את כותרת המאמר, תוכנו,
וכן פרטים אודות כותב המאמר
. כמו כן יש לכלול
קישור לאתר
מאמרים עסקיים ומקצועיים (http://www.portal-asakim.com)
.
בחזרה למאמר
כותרת המאמר:
תקציר המאמר:
ולכן, ציבור שמתאסף בבית כנסת בשביל לקיים מניין בשבת לאחר כמה שבתות שלא קיימו מניין אינם מחויבים מעיקר הדין להשלים את הפרשיות שחסרו. אך אם רוב המתפללים יסכימו לכך טוב שישלימו לפחות את הפרשה האחרונה שחסרו. וניתן להשלים את הפרשה הזאת באחד משני אופנים
מילות מפתח:
קישור ישיר למאמר:
גירסת HTML:
<html> <head> <title>ולכן, ציבור שמתאסף בבית כנסת בשביל לקיים מניין בשבת לאחר כמה שבתות שלא קיימו מניין אינם מחויבים מעיקר הדין להשלים את הפרשיות שחסרו</title> <meta name="description" content="ולכן, ציבור שמתאסף בבית כנסת בשביל לקיים מניין בשבת לאחר כמה שבתות שלא קיימו מניין אינם מחויבים מעיקר הדין להשלים את הפרשיות שחסרו. אך אם רוב המתפללים יסכימו לכך טוב שישלימו לפחות את הפרשה האחרונה שחסרו. וניתן להשלים את הפרשה הזאת באחד משני אופנים"> <meta name="keywords" content="יהדות, תורה, רוחניות"> <meta name="expires" CONTENT="never"> <meta name="language" CONTENT="hebrew"> <meta name="distribution" CONTENT="Global"> <meta name="robots" content="index, follow"> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1255"> </title> <body dir="rtl"> <h1>ולכן, ציבור שמתאסף בבית כנסת בשביל לקיים מניין בשבת לאחר כמה שבתות שלא קיימו מניין אינם מחויבים מעיקר הדין להשלים את הפרשיות שחסרו</h1><br/> <br/><strong>נכתב על ידי: <a title="ולכן, ציבור שמתאסף בבית כנסת בשביל לקיים מניין בשבת לאחר כמה שבתות שלא קיימו מניין אינם מחויבים מעיקר הדין להשלים את הפרשיות שחסרו" href="http://www.portal-asakim.com/Authors//Author9576.aspx ">Yafator</a></strong><br/> <br/><p>ולכן, ציבור שמתאסף בבית כנסת בשביל לקיים מניין בשבת לאחר כמה שבתות שלא קיימו מניין אינם מחויבים מעיקר הדין להשלים את הפרשיות שחסרו. אך אם רוב המתפללים יסכימו לכך טוב שישלימו לפחות את הפרשה האחרונה שחסרו. וניתן להשלים את הפרשה הזאת באחד משני אופנים: א. לקרוא את שלושת העליות הראשונות מהפרשה של השבת הקודמת, והעלייה הרביעית מחברת את שתי הפרשיות, ועוד שלושה עליות מהפרשה השנייה (שערי אפרים שער ז סעי׳ ט). ב. לקרוא את הפרשה הקודמת כולה בעליית הכהן יחד עם העלייה הראשונה בפרשה של השבת הזאת (כף החיים ס״ק ה).</p> <p><a href="http://vitaminim.org/1/index.php?topic=30100.0 ">כאן נקרא על כבוד הבעל לאשתו</a></p> <ol> <liTimes New Roman';color:#000000;background-color:transparent;font-weight:400;font-style:normal;font-variant:normal;text-decoration:none;vertical-align:baseline;white-space:pre;margin-left: -18pt;" > <p>קריאת התורה במניין מרפסות</p> </li> </ol> <p>שאלה:</p> <p>כיצד מקיימים קריאת התורה במניין מרפסות שבגלל החובה לריחוק חברתי אין אפשרות להעלות עולים שיעמדו צמוד לספר התורה ?</p> <p>תשובה:</p> <p>ניתן לתת כמה עצות כיצד לקיים את קריאת התורה במניין מפרסות, ונמנה אותן</p> <p>בסדר עדיפות יורד:</p> <p>דרך אחת, להעלות שבעה קרואים מאותה משפחה שנמצאים במפרסת אחת, כאשר אחד מבני המשפחה הוא הבעל קורא.</p> <p>דרך שנייה, להוציא שני ספרי תורה כאשר באחד מהם יקרא הבעל קורא ובשני יברך ויקרא העולה לתורה.</p> <p>דרך שלישית, הבעל הקורא עצמו יעלה ויברך שבע פעמים, וכפי שפסק השו״ע (סי׳ קמג סעי׳ ה) במקרה הצורך.</p> <p>דרך רביעית, היא להעלות לתורה אנשים העומדים על מרפסות אחרות. אך העצה הזאת מפוקפקת מכמה סיבות:</p> <p><a href="http://vitaminim.org/1/index.php?topic=19580.0">מידע שניתן לקרוא מזלות ביהדות</a></p> <p>❖ ההלכה הזאת שנויה במחלוקת הפוסקים. השו״ע פוסק בכמה מקומות (סי׳ קלה סעי׳ ד, סי׳ קלט סעי׳ ג, סי׳ קמא סעי׳ ב), כשיטת רבים מהראשונים, שהעולה לתורה חייב לקרוא מתוך הכתב של ספר התורה. ולכן, עולה לתורה שאינו יכול לקרוא, כגון עם הארץ או סומא, ברכתו היא לבטלה. לעומת זאת, הרמ״א (בסי׳ קלט) פוסק כשיטת המהרי״ל (הל׳ קריאת התורה סעי׳ ג) שמותר להעלות לתורה סומא או עם הארץ אף שאינם יכולים לקראת מתוך הכתב משום ש׳שומע כעונה׳. ולכן, אין להקל בזה אלא לקהילות אשכנז.</p> <ul> <liTimes New Roman';color:#000000;background-color:transparent;font-weight:400;font-style:normal;font-variant:normal;text-decoration:none;vertical-align:baseline;white-space:pre;margin-left: -18pt;" > <p>הרמ״א בספרו ׳דרכי משה׳ (מובא בשער הציון סי׳ קלט אות ו) כותב שמעיקר הדין יש לפסוק כשיטת רוב הראשונים שמחמירים בזה, אלא שמהנהג הוא להקל. והביאור הלכה (סי׳ קמא ס״ק ב ד״ה לבטלה) מציע שהרמ״א רק היקל בזה בסומא או עם הארץ עכב חשש שזה יביא למצב מביש או למריבה, אך עולה שיכול לקרוא מתוך הכתב מחויב לעשות זאת. לפי זה, במקרה של מניין מרפסות שאין חשש לבושה או מריבה אין מקום להקל בזה, אף לשיטת הרמ״א.</p> </li> <liTimes New Roman';color:#000000;background-color:transparent;font-weight:400;font-style:normal;font-variant:normal;text-decoration:none;vertical-align:baseline;white-space:pre;margin-left: -18pt;" > <p>יש שכתבו שמלבד בעיית קריאה מתוך הכתב, במנייני מרפסות מתעורר בעיה נוספת והיא שהעולה אינו עומד בצד ספר התורה בשעת העלייה. אך אחרים כתבו שהחובה לעמוד ליד הספר הוא רק משום כבוד התורה ואינו מעכב.</p> </li> </ul> <ol> <liTimes New Roman';color:#000000;background-color:transparent;font-weight:400;font-style:normal;font-variant:normal;text-decoration:none;vertical-align:baseline;white-space:pre;margin-left: -18pt;" > <p>טלטול ספר תורה שאלה: האם מותר בימי הקורונה להוציא ספר תורה מבית כנסת בשביל לקיים מניין של קריאה בתורה לבית הכנסת?</p> </li> </ol> <p>תשובה:</p> <p>בירושלמי במסכת יומא (פ״ז ה״א) כתוב שאין להוליך ספר תורה אצל בני אדם שרוצים להתפלל משום שיש בכך משום זלזול בספר תורה, אלא המתפללים צריכים לבוא אצל הספר תורה.</p> <br/><br/> <strong><u>פרטים אודות כותב המאמר</u></strong> <br/> <br/><a href="http://www.portal-asakim.com"> מקור המאמר: אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים</a>
גירסת טקסט:
ולכן, ציבור שמתאסף בבית כנסת בשביל לקיים מניין בשבת לאחר כמה שבתות שלא קיימו מניין אינם מחויבים מעיקר הדין להשלים את הפרשיות שחסרו ולכן, ציבור שמתאסף בבית כנסת בשביל לקיים מניין בשבת לאחר כמה שבתות שלא קיימו מניין אינם מחויבים מעיקר הדין להשלים את הפרשיות שחסרו. אך אם רוב המתפללים יסכימו לכך טוב שישלימו לפחות את הפרשה האחרונה שחסרו. וניתן להשלים את הפרשה הזאת באחד משני אופנים: א. לקרוא את שלושת העליות הראשונות מהפרשה של השבת הקודמת, והעלייה הרביעית מחברת את שתי הפרשיות, ועוד שלושה עליות מהפרשה השנייה (שערי אפרים שער ז סעי׳ ט). ב. לקרוא את הפרשה הקודמת כולה בעליית הכהן יחד עם העלייה הראשונה בפרשה של השבת הזאת (כף החיים ס״ק ה). כאן נקרא על כבוד הבעל לאשתו קריאת התורה במניין מרפסות שאלה: כיצד מקיימים קריאת התורה במניין מרפסות שבגלל החובה לריחוק חברתי אין אפשרות להעלות עולים שיעמדו צמוד לספר התורה ? תשובה: ניתן לתת כמה עצות כיצד לקיים את קריאת התורה במניין מפרסות, ונמנה אותן בסדר עדיפות יורד: דרך אחת, להעלות שבעה קרואים מאותה משפחה שנמצאים במפרסת אחת, כאשר אחד מבני המשפחה הוא הבעל קורא. דרך שנייה, להוציא שני ספרי תורה כאשר באחד מהם יקרא הבעל קורא ובשני יברך ויקרא העולה לתורה. דרך שלישית, הבעל הקורא עצמו יעלה ויברך שבע פעמים, וכפי שפסק השו״ע (סי׳ קמג סעי׳ ה) במקרה הצורך. דרך רביעית, היא להעלות לתורה אנשים העומדים על מרפסות אחרות. אך העצה הזאת מפוקפקת מכמה סיבות: מידע שניתן לקרוא מזלות ביהדות ❖ ההלכה הזאת שנויה במחלוקת הפוסקים. השו״ע פוסק בכמה מקומות (סי׳ קלה סעי׳ ד, סי׳ קלט סעי׳ ג, סי׳ קמא סעי׳ ב), כשיטת רבים מהראשונים, שהעולה לתורה חייב לקרוא מתוך הכתב של ספר התורה. ולכן, עולה לתורה שאינו יכול לקרוא, כגון עם הארץ או סומא, ברכתו היא לבטלה. לעומת זאת, הרמ״א (בסי׳ קלט) פוסק כשיטת המהרי״ל (הל׳ קריאת התורה סעי׳ ג) שמותר להעלות לתורה סומא או עם הארץ אף שאינם יכולים לקראת מתוך הכתב משום ש׳שומע כעונה׳. ולכן, אין להקל בזה אלא לקהילות אשכנז. הרמ״א בספרו ׳דרכי משה׳ (מובא בשער הציון סי׳ קלט אות ו) כותב שמעיקר הדין יש לפסוק כשיטת רוב הראשונים שמחמירים בזה, אלא שמהנהג הוא להקל. והביאור הלכה (סי׳ קמא ס״ק ב ד״ה לבטלה) מציע שהרמ״א רק היקל בזה בסומא או עם הארץ עכב חשש שזה יביא למצב מביש או למריבה, אך עולה שיכול לקרוא מתוך הכתב מחויב לעשות זאת. לפי זה, במקרה של מניין מרפסות שאין חשש לבושה או מריבה אין מקום להקל בזה, אף לשיטת הרמ״א. יש שכתבו שמלבד בעיית קריאה מתוך הכתב, במנייני מרפסות מתעורר בעיה נוספת והיא שהעולה אינו עומד בצד ספר התורה בשעת העלייה. אך אחרים כתבו שהחובה לעמוד ליד הספר הוא רק משום כבוד התורה ואינו מעכב. טלטול ספר תורה שאלה: האם מותר בימי הקורונה להוציא ספר תורה מבית כנסת בשביל לקיים מניין של קריאה בתורה לבית הכנסת? תשובה: בירושלמי במסכת יומא (פ״ז ה״א) כתוב שאין להוליך ספר תורה אצל בני אדם שרוצים להתפלל משום שיש בכך משום זלזול בספר תורה, אלא המתפללים צריכים לבוא אצל הספר תורה. נכתב על ידי מקור המאמר:אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים http://www.portal-asakim.com
בחזרה למאמר
לכותבי מאמרים
התחבר
הרשמה למערכת
שחזור סיסמה
מאמרים בקטגוריות
אימון אישי
אינטרנט והחיים ברשת
בידור ופנאי
ביטוח
בית משפחה וזוגיות
בניין ואחזקה
הודעות לעיתונות
חברה, פוליטיקה ומדינה
חוק ומשפט
חינוך ולימודים
מדעי החברה
מדעי הטבע
מדעי הרוח
מחשבים וטכנולוגיה
מיסים
מתכונים ואוכל
נשים
ספורט וכושר גופני
עבודה וקריירה
עיצוב ואדריכלות
עסקים
פיננסים וכספים
קניות וצרכנות
רוחניות
רפואה ובריאות
תחבורה ורכב
תיירות ונופש
© כל הזכויות שמורות לאתר מאמרים עסקיים ומקצועיים
שיווק באינטרנט
על ידי WSI